abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:54:35 #226
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_81093605
Wij hebben gegeten bij vegetarisch restaurant BlaBla, aan de Nieuwe Boteringestraat. Het eten was best lekker, de bediening was prima. We vonden de entourage wat minder. Het (kleine) restaurant zat helemaal vol en het was er veel te druk om met elkaar een normaal gesprek te kunnen voeren. Als we nog een keer gaan, gaan we niet meer in het weekend.
The love you take is equal to the love you make.
pi_81094099
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:49 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb deze week bij Capriccio gegeten. Echt aan te raden, niet duur en naar mijn idee échte pizza's met verse ingredienten.
Wat ze doen, doen ze wel erg goed ja. Maar ik hou meer van heel eenvoudige pizza met weinig erop, dat zie ik als echte pizza. Ook vond ik er veel te veel knofloop op zitten. Maar aan de bruschetta kon je wel merken dat ze wel weten wat ze doen daar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 6 mei 2010 @ 20:17:58 #228
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81101587
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:46 schreef Goldmund het volgende:

Na het lezen van dit topic, zal ik binnenkort maar eens naar de Thai aan het Schuitendiep
Ah, daar zijn wij vorige week of zo geweest. Nu ken ik een raaaaaazend goede Thai in Zwolle, dus de lat ligt hoog, maar we hebben lekker gegeten!
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:54 schreef Lienekien het volgende:
Wij hebben gegeten bij vegetarisch restaurant BlaBla, aan de Nieuwe Boteringestraat. Het eten was best lekker, de bediening was prima. We vonden de entourage wat minder. Het (kleine) restaurant zat helemaal vol en het was er veel te druk om met elkaar een normaal gesprek te kunnen voeren. Als we nog een keer gaan, gaan we niet meer in het weekend.
Ik vind dat kleine, kneuterige wel leuk, maar ik was er vlak na opening, op een hele rustige avond. Het was wel smakelijk inderdaad! Gewoon nog eens overdoen op een dinsdagavond of zo.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_81114346
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 17:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat ze doen, doen ze wel erg goed ja. Maar ik hou meer van heel eenvoudige pizza met weinig erop, dat zie ik als echte pizza. Ook vond ik er veel te veel knofloop op zitten. Maar aan de bruschetta kon je wel merken dat ze wel weten wat ze doen daar.
Dat is idd een kwestie van persoonlijke voorkeuren, maar je merkt idd echt dat ze alles met zorg maken, en dat ze idd weten wat ze doen. Ik had 'n calzone, en ben juist gek op volle pizza's
pi_81114868
ik zoek nog iets leuks om mn mee uit eten te nemen als ik weer een weekendje in NL ben. beetje romantisch mag dus wel, maar vooral budgettechnisch verantwoord kunnen eten. (zitten beide op moment beetje erg krap)
ik ben bang een te goedkope tent te zoeken waar het prut is en ik beter zelf thuis had kunnen koken.
  † In Memoriam † vrijdag 7 mei 2010 @ 08:30:35 #231
34726 Fratz
Max
pi_81119664
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 00:37 schreef loecje het volgende:
ik zoek nog iets leuks om mn mee uit eten te nemen als ik weer een weekendje in NL ben. beetje romantisch mag dus wel, maar vooral budgettechnisch verantwoord kunnen eten. (zitten beide op moment beetje erg krap)
ik ben bang een te goedkope tent te zoeken waar het prut is en ik beter zelf thuis had kunnen koken.

ik vind de Kleine Kasteleine altijd wel leuk
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_81120151
Over Thai gesproken, iemand al naar die nieuwe thai geweest aan de prinsesseweg, waar voorheen de omhelzing zat?
pi_81123958
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 00:24 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dat is idd een kwestie van persoonlijke voorkeuren, maar je merkt idd echt dat ze alles met zorg maken, en dat ze idd weten wat ze doen. Ik had 'n calzone, en ben juist gek op volle pizza's
Ik neem meestal een napolitana, wanneer ze die met plakken tomaat maken. De lekkerste pizza van Groningen heb ik bij Da Vinci gehad, daar zat een heel klein beejte inktvis op, wat ruccola en nog wat kleine rommel. Maar gewoon heerlijke saus en heerlijke ingredienten.

Bij Capriccio had ik zo'n pizza die helemaal onder de ham zat, prima prosciutto, daar niet van, maar daar eet ik geen pizza voor. En dan ook nog heel veel knoflook. Dat hoeft van mij ook niet.
pi_81128463
Ik sta enigszins te kijken dat er in Groningen zoveel goede restaurants
zijn waar je kunt eten.En ook zo gevarieerd in aanbod.
75 topics = FIN
pi_81129118
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:09 schreef FP128 het volgende:
Wat ik vooral leuk vind aan Groningen wat dat betreft is dat er zoveel eettentjes zijn die niet echt goed zijn, maar wel in verhouding tot de prijs. Het is niet zo van dan en dan gaan we uit eten, je kunt ook gewoon even ergens gaan eten als je geen zin hebt om te koken. Het is natuurlijk wel duurder, maar plekken genoeg waar je ruim onder de 20 euro blijft als je niet teveel drinkt. Ik woon in het centrum, en dan wordt het lekker laagdrempelig.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:27:12 #236
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81129349
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:09 schreef FP128 het volgende:
Ik vind het juist tegenvallen. Het merendeel is eetcafé. Wat logisch en prima is, met al die studenten, maar voor de uit-eter die net iets meer wil dan schnitzel, is het aanbod vrij klein. Wij rennen rondjes tussen een stuk of zes restaurants, zo ongeveer, en daar zijn er dan twee/drie écht heel bijzonder van.

Maar enfin, je zou ook kunnen zeggen: wat wil je nog meer.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:32:47 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_81129628
Welke vallen voor jou in de 'écht heel bijzonder'-categorie?
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:36:49 #238
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81129833
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:32 schreef Lienekien het volgende:
Welke vallen voor jou in de 'écht heel bijzonder'-categorie?
De Pauw, Lukkien (Haren) en Seizoen.

In de lekker-even-snel-categorie: De Kleine Moghul en De Grote Frederik.

Zo even snel opgelepeld.

Binnenkort proberen we Muller, die zal vast ook wel goed scoren.

En voor jou?
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:50:50 #239
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_81130630
Vrij bijzonder vond ik Bistro Het Gerecht, waar ik bij toeval terecht kwam, eigenlijk. Kreeg zomaar een amuse tussendoor voorgeschoteld met smaken die ik écht niet kende. Jantje zag eens pruimen hangen en Brussels Lof zijn wat mij betreft ook voor de wat specialere gelegenheden. Land van Kokanje was jarenlang favoriet, maar daar zijn we op afgeknapt.

Ook lekker: De Vestibule, Cervantes.

Lekker snel/goedkoop: Maff, Moghul, Rigoletto, Lambik, Fortuna. (Ergens in het midden daarvan wonen we.)

Er staan nog steeds een heleboel op mijn verlanglijstje. In die hoek bij de Oosterhaven, bijv. Daar hoor ik goede dingen over, maar daar komen we nooit terecht. Jouw top drie ken ik bijv. ook nog niet. Dus ik koester nog best hoge verwachtingen, al dan niet terecht.
pi_81130768
Ik maak nooit zo'n hele happening van uit eten gaan. Vind 't al snel lekker, en ga vaak uit eten als ik geen zin heb om te koken of als ik romantisch/gezellig wil doen met mijn lief of vrienden. Maarja, ik ben dan ook student en kan zelf ook behoorlijk koken
pi_81130855
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:36 schreef Duderella het volgende:

Binnenkort proberen we Muller, die zal vast ook wel goed scoren.

En voor jou?

Als je de stad uit durft ga dan eens naar Middelstum, herberg in de Valk. Na een uitstekende recensie van Hermus en Zandstra eind vorig jaar was het aardig volgeboekt misschien dat het nu wel weer wat meevalt.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:55:15 #242
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_81130879
Eetcafe de Eerste Kamer!
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:55:48 #243
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_81130905
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:55 schreef Plasterk het volgende:
Eetcafe de Eerste Kamer!
als je voor goedkoop gaat is dat wel okay
.
pi_81131261
Eetfabriek de 1e Kamer?

Liefde voor die tent hoor.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:20:32 #245
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_81132117
Waar alles in het vet drijft. Voor dezelfde prijs kun je bij de buren 't feest eten, gezelligere plek en beter bereid.

[ Bericht 0% gewijzigd door maok op 07-05-2010 14:34:30 ]
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:23:57 #246
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_81132297
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:55 schreef Yankee het volgende:

[..]

als je voor goedkoop gaat is dat wel okay
2 jaar gewerkt in de nacht dus ben niet helemaal objectief
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:27:11 #247
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81132481
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:54 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als je de stad uit durft ga dan eens naar Middelstum, herberg in de Valk. Na een uitstekende recensie van Hermus en Zandstra eind vorig jaar was het aardig volgeboekt misschien dat het nu wel weer wat meevalt.
Goeie tip! Dank! Ziet er zeer de moeite waard uit!

De stad uit is http://www.slenema.nl/ ook een aanrader (is de M-ster echt waard). Inclusief nachtje slapen.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:35:41 #248
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_81132957
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:23 schreef Plasterk het volgende:

[..]

2 jaar gewerkt in de nacht dus ben niet helemaal objectief
Hoe komt het dat alles in het vet drijft? Komt alles uit de frituur en is dat ook gelijk de saus ofzo?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:37:08 #249
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_81133036
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:35 schreef maok het volgende:

[..]

Hoe komt het dat alles in het vet drijft? Komt alles uit de frituur en is dat ook gelijk de saus ofzo?
dikke onzin, mss dat de aardappeltjes een keer te vet waren.

De knoflooksaus is

Pepersteak, welke mijn favoriet is

Aardappeltjes zijn ook (ligt er wel een beetje aan wie in de keuken staat)
pi_81133916
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:27 schreef Duderella het volgende:

[..]

Goeie tip! Dank! Ziet er zeer de moeite waard uit!

De stad uit is http://www.slenema.nl/ ook een aanrader (is de M-ster echt waard). Inclusief nachtje slapen.
Kan je bij in de Valk ook doen, slaap je in borg Ewsum op een paar minuten lopen van het restaurant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')