quote:'Het lag niet aan Eric Braamhaar'
ROTTERDAM - Trainer Marco van Basten van Ajax was zondag na het gelijkspel tegen Feyenoord (2-2) niet tevreden over zijn ploeg. ,,We waren niet goed."
Marco van Basten geeft Ajax aanwijzingen in de Klassieker tegen Feyenoord. Zijn ploeg gaf twee keer een voorsprong weg. FOTO ANP
,,We hadden veel beter met de ruimte om moeten gaan. Toch komen we nog twee keer op voorsprong. Dat mogen we niet meer weg geven. Het is jammer dat dit toch is gebeurd."
Van Basten wilde weinig kwijt over de rol van scheidsrechter Eric Braamhaar. ,,We moeten naar ons zelf kijken. We hebben het niet goed gedaan. Maar het is wel vreemd dat hij Feyenoord vlak voor tijd een strafschop geeft.”
,,Hij floot namelijk even eerder niet toen Luis Suarez in het strafschopgebied werd gevloerd. Hij liet Feyenoord ook goed wegkomen toen Leonardo in de eerste helft doelman Timmer omspeelde. Maar nogmaals, wij hebben het zelf niet goed gedaan.”
Nou Rossoneri, waar wacht je op?quote:Op zondag 21 september 2008 16:03 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]![]()
![]()
Zet jij voor mij eens een representatief Ajax-elftal neer zonder Stekelenburg, Huntelaar, Sulejmani, Suarez, Sarpong, Vermealen, Vertongen, Emanuelson, Gabri?
Nergens opquote:
quote:Op zondag 21 september 2008 16:14 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Enoh had trouwens ook zomaar rood kunnen krijgen. Een duidelijke tackle met twee benen vooruit op Biseswar. Het is dat Biseswar zijn been wegtrok anders is het én een gebroken poot en rood voor Enoh.
Die gestrekte been van Bruins op Vermaelen was ook erg smerig moet ik zeggen.quote:Op zondag 21 september 2008 16:14 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Enoh had trouwens ook zomaar rood kunnen krijgen. Een duidelijke tackle met twee benen vooruit op Biseswar. Het is dat Biseswar zijn been wegtrok anders is het én een gebroken poot en rood voor Enoh.
ghehehequote:Op zondag 21 september 2008 16:30 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Die gestrekte been van Bruins op Vermaelen was ook erg smerig moet ik zeggen.
alsof er bij feyenoord zoveel bepalende spelers werden gemist.quote:Op zondag 21 september 2008 16:03 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]![]()
![]()
Zet jij voor mij eens een representatief Ajax-elftal neer zonder Stekelenburg, Huntelaar, Sulejmani, Suarez, Sarpong, Vermealen, Vertongen, Emanuelson, Gabri?
Aisatti een topper noemen gaat me ook weer wat ver. Bovendien heeft hij dit seizoen nog geen minuut gespeeld, dus je kan niet eens beoordelen of ie wel een aanwinst is.quote:Op zondag 21 september 2008 16:38 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
alsof er bij feyenoord zoveel bepalende spelers werden gemist.valt allemaal wel mee als je het in verhouding zet. Gio, el Ahmadi en de Guzman maken het team sterker. Landzaat is echter een zwakke schakel en Vlaar van hetzelfde niveau als Hofland/Bahia.
Ajax had daarintegen geen Gabri, Aissati en Sulejmani (na een paar minuten eraf), 3 absolute toppers.
dus geen gezeik over A en B elftal. beide hadden problemen.
Doe die Ajax-bril eens af, nitwit.quote:Op zondag 21 september 2008 16:38 schreef DJ_Ryow het volgende:
alsof er bij feyenoord zoveel bepalende spelers werden gemist.valt allemaal wel mee als je het in verhouding zet. Gio, el Ahmadi en de Guzman maken het team sterker. Landzaat is echter een zwakke schakel en Vlaar van hetzelfde niveau als Hofland/Bahia.
Ajax had daarintegen geen Gabri, Aissati en Sulejmani (na een paar minuten eraf), 3 absolute toppers.
dus geen gezeik over A en B elftal. beide hadden problemen.
Ajax was aan z'n stand verplicht om te winnen, dat weet ik wel hoor. maar dat fabeltje dat feyenoord een B team had en Ajax een A team moest ik toch even ontkrachten door de feiten op een rijtje te zetten. doe er mee wat je wil.quote:
Onzin natuurlijk. Ja, het elftal is al weer redelijk fit maar we zijn in principe net begonnen met de 'voorbereiding'. Veel spelers speelden deze week pas voor het eerst met elkaar.quote:Op zondag 21 september 2008 16:38 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen fouten maken en een dramatische wedstrijd fluiten. Wat een drama was deze vent zeg.quote:Op zondag 21 september 2008 16:50 schreef Cruoninga het volgende:
Elke situatie goed en consequent beoordelen is iets wat je redelijkerwijs alleen van een computer mag verwachten. Scheidsrechter zijn is een taak die onmogelijk foutloos is uit te voeren.
Dat is er natuurlijk niet. Een dramatische wedstrijd is de som van een heleboel fouten.quote:Op zondag 21 september 2008 16:51 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen fouten maken en een dramatische wedstrijd fluiten.
Natuurlijk is het een moeilijke taak. Op het afgelopen EK was de arbitrage voortreffelijk. Ook scheidsrechters maken fouten maar als je in zo'n wedstrijd meerdere malen opzichtig de fout in gaat ben je niet geschikt als arbiter in het betaalde voetbal.Als je het niet kan moet je er niet gaan staan.quote:Op zondag 21 september 2008 16:56 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Dat is er natuurlijk niet. Een dramatische wedstrijd is de som van een heleboel fouten.
Ik geloof wel dat die slecht was, maar wij als voetbalpubliek kunnen onmogelijk verwachten dat zoiets nooit voorkomt. Het is gewoon een extreem moeilijke taak. Véél moeilijker dan speler zijn, waar je een fout met inzet en het tonen van goede wil weer kan compenseren. Als scheidsrechter wordt elke fout je nagedragen.
Als ik de algemene opinie hier op fok en figuren als Willem van Hanegem mag geloven kan niemand er wat van. Dan houden we dus geen scheidsrechter meer over en kunnen we de eredivisie opdoeken. Noem jij dan maar eens 9 scheidsrechters die het eredivisieniveau wel aan zouden kunnen.quote:Op zondag 21 september 2008 17:01 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een moeilijke taak. Op het afgelopen EK was de arbitrage voortreffelijk. Ook scheidsrechters maken fouten maar als je in zo'n wedstrijd meerdere malen opzichtig de fout in gaat ben je niet geschikt als arbiter in het betaalde voetbal.Als je het niet kan moet je er niet gaan staan.
De eisen liggen gewoon te hoog. Het is echt niet alleen in Nederland zo dat er geklaagd wordt over het niveau van de arbitrage. In Belgie, Engeland, Spanje etc. is het ook regelmatig gezeik.quote:Op zondag 21 september 2008 17:09 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Als ik de algemene opinie hier op fok en figuren als Willem van Hanegem mag geloven kan niemand er wat van. Dan houden we dus geen scheidsrechter meer over en kunnen we de eredivisie opdoeken. Noem jij dan maar eens 9 scheidsrechters die het eredivisieniveau wel aan zouden kunnen.
Die collectieve woede zou zich niet op de individuele scheidsrechters moeten richten, maar op de conservatieve FIFA die technologische hulpmiddelen blijft tegenhouden. Dat had vandaag wellicht niets uitgemaakt, maar het zou al een flink stuk frustratie schelen.quote:Op zondag 21 september 2008 17:23 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
De eisen liggen gewoon te hoog. Het is echt niet alleen in Nederland zo dat er geklaagd wordt over het niveau van de arbitrage. In Belgie, Engeland, Spanje etc. is het ook regelmatig gezeik.
Mja, ik denk dat ie, over de hele wedstrijd gezien, aan beide kanten evenveel fouten heeft gemaakt. Maar dat is in het vorige topic ook al uitgebreid besproken.quote:Op zondag 21 september 2008 17:27 schreef HeatWave het volgende:
Dan nog moet je een 100% tegen Suarez (2 armen vast en strekken) niet wegwuiven en 1 rukje aan Mols meteen geven, das niet een foutje, das marchanderen.. zeker in deze pot 5 min voor tijd..
Helemaal mee eens. Er is geen sport die zo onverklaarbaar conservatief is als het voetbal.quote:Op zondag 21 september 2008 17:28 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Die collectieve woede zou zich niet op de individuele scheidsrechters moeten richten, maar op de conservatieve FIFA die technologische hulpmiddelen blijft tegenhouden. Dat had vandaag wellicht niets uitgemaakt, maar het zou al een flink stuk frustratie schelen.
Verder heb je natuurlijk gelijk. Van profspelers mag je verwachten dat ze een fatsoenlijke voorzet kunnen afleveren, omdat ze er elke dag op trainen. Scheidsrechters zijn geen full-profs, vervullen een taak die veel moeilijker te oefenen is en hun fouten vallen niet te compenseren met een goede actie later in de wedstrijd.
Het zal vast een flinke fout zijn geweest (heb het nog niet gezien), maar je kan niet verwachten dat die niet gemaakt zullen worden. Ze zouden er eens een wetenschappelijke studie naar moeten doen of het menselijk lichaam in staat is om twee keer 45 minuten lang zo'n staat van concentratie vast te houden dat je gedurende die hele tijd á la minute een situatie kan inschatten en vergelijken met de voor jezelf gestelde standaard. En dan ook nog eens onder de druk van 22 zeikende spelers en 43.000 man in het stadion.quote:Op zondag 21 september 2008 17:27 schreef HeatWave het volgende:
Dan nog moet je een 100% tegen Suarez (2 armen vast en strekken) niet wegwuiven en 1 rukje aan Mols meteen geven, das niet een foutje, das marchanderen.. zeker in deze pot 5 min voor tijd..
quote:mar·chan·de·ren -deerde, h gemarchandeerd schipperen
quote:schip·pe·ren schipperde, h geschipperd geven en nemen: dat eeuwige ~
Ach, als je het afzet tegen de verwachtingen vooraf hier op FOK, is het 10 keer knapper dan de CL winnenquote:Op zondag 21 september 2008 17:40 schreef Da_Sandman het volgende:.
En dan een 2-2 nog vieren alsof je de CL hebt gewonnen. Het tekent feyenoord dat ze een 2-2 tegen Ajax zo koesteren.
Misschien vergeet je even dat de halve basisselectie niet meespeelt, de vier middenvelders gemiddeld nog geen 20 jaar oud zijn en iedereen Ajax op 0-3 of 0-4 inschatte? Dan is een 2-2 waarbij je een groot gedeelte van de wedstrijd gewoon beter bent iets om blij mee te zijn. Maar goed, Ajacieden willen alleen maar resultaten zien en geven niks om de club.quote:Op zondag 21 september 2008 17:40 schreef Da_Sandman het volgende:
.
En dan een 2-2 nog vieren alsof je de CL hebt gewonnen. Het tekent feyenoord dat ze een 2-2 tegen Ajax zo koesteren.
quote:Op zondag 21 september 2008 17:46 schreef Merkie het volgende:
Maar goed, Ajacieden willen alleen maar resultaten zien en geven niks om de club.
quote:Op zondag 21 september 2008 17:46 schreef Merkie het volgende:
[..]
Misschien vergeet je even dat de halve basisselectie niet meespeelt, de vier middenvelders gemiddeld nog geen 20 jaar oud zijn en iedereen Ajax op 0-3 of 0-4 inschatte? Dan is een 2-2 waarbij je een groot gedeelte van de wedstrijd gewoon beter bent iets om blij mee te zijn. Maar goed, Ajacieden willen alleen maar resultaten zien en geven niks om de club.
quote:Op zondag 21 september 2008 17:40 schreef Da_Sandman het volgende:
.
quote:Op zondag 21 september 2008 17:44 schreef StarGazer het volgende:
Huldiging op de Coolsingel vanavond?
Dat marchanderen is een iets te gehyped woord vind ik. Natuurlijk was hij dramatisch inconsequent, maar het hoeft niet altijd direct onder de noemer marchanderen te vallen. Bij bijna iedere situatie moet een scheidsrechter oordelen vanuit een andere hoek, daarom kan het best zijn dat hij soms penaltysituaties anders beoordeelt. Hij kan niet door camera's naar de wedstrijd kijken. Maar het was gewoon een rukbeslissing, dat is een feit.quote:Op zondag 21 september 2008 17:27 schreef HeatWave het volgende:
Helemaal met je eens.quote:Op zondag 21 september 2008 17:46 schreef Merkie het volgende:
[..]
Misschien vergeet je even dat de halve basisselectie niet meespeelt, de vier middenvelders gemiddeld nog geen 20 jaar oud zijn en iedereen Ajax op 0-3 of 0-4 inschatte? Dan is een 2-2 waarbij je een groot gedeelte van de wedstrijd gewoon beter bent iets om blij mee te zijn. Maar goed, Ajacieden willen alleen maar resultaten zien en geven niks om de club.
Er was ook niks om positief over te zijn. Veel blessures en spelers die net terugkomen waarbij het wedstrijdritme ontbreekt. Nu doet iedereen net of men bij Feyenoord blij is met een gelijkspel. Iedereen was blij en trots op het spel en vooral de inzet.En twee keer terugkomen van een achterstand is ook niet niks.quote:Op zondag 21 september 2008 18:07 schreef sjimz het volgende:
[..]
Vergeet niet dat echt ook heel veel Feyenoorders al bij voorbaat een 0-3 nederlaag of meer verwachtte.
Kijk maar in de Feyenoord topics
Sja, als je van dit spel al blij en trots kan worden...quote:Op zondag 21 september 2008 18:09 schreef Hofpleinfontein het volgende:
blij en trots op het spel en vooral de inzet
Jullie zijn toch ook blij met het gelijke spel?quote:Op zondag 21 september 2008 18:09 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Er was ook niks om positief over te zijn. Veel blessures en spelers die net terugkomen waarbij het wedstrijdritme ontbreekt. Nu doet iedereen net of men bij Feyenoord blij is met een gelijkspel. Iedereen was blij en trots op het spel en vooral de inzet.En twee keer terugkomen van een achterstand is ook niet niks.
Ben je nu echt zo dom of wil je het voor de 32534632e keer op een bordje voorgeschoteld krijgen?quote:Op zondag 21 september 2008 18:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Sja, als je van dit spel al blij en trots kan worden...
Nee, maar dat jankverhaal over die 32534632 spelers die er niet bij waren en dan onverwachts een verdiend (quote:Op zondag 21 september 2008 18:36 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ben je nu echt zo dom of wil je het voor de 32534632e keer op een bordje voorgeschoteld krijgen?
Ook een manier om het te zien natuurlijk. Elke mogelijkheid om jezelf als opper-Ajacied beter dan de rest te voelen aangrijpen hequote:Op zondag 21 september 2008 18:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, maar dat jankverhaal over die 32534632 spelers die er niet bij waren en dan onverwachts een verdiend () punt tegen het Grote Ajax pakken is wel aandoenlijk.
Vooruit, jij mag ze op het Hofplein huldigen,quote:Op zondag 21 september 2008 18:02 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
[..]
![]()
Wat een stel zielepoten zijn jullie toch.
Hahahahahahahahaha zuur he? Ik kets me nog ff een pilsjequote:Op zondag 21 september 2008 17:40 schreef Da_Sandman het volgende:.
Je bent gewoon te dom om het te begrijpen.quote:Op zondag 21 september 2008 18:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, maar dat jankverhaal over die 32534632 spelers die er niet bij waren en dan onverwachts een verdiend () punt tegen het Grote Ajax pakken is wel aandoenlijk.
Blij is overdreven.Trots op de inzet en passie ( iets wat bij de tegenstander incl. meegereisde supporters ver te zoeken was) en tevreden met een punt.quote:Op zondag 21 september 2008 18:36 schreef sjimz het volgende:
[..]
Jullie zijn toch ook blij met het gelijke spel?
Vooraf had je getekend voor een punt toch?quote:Op zondag 21 september 2008 20:35 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Blij is overdreven.Trots op de inzet en passie ( iets wat bij de tegenstander incl. meegereisde supporters ver te zoeken was) en tevreden met een punt.
ik wel, maar toen dacht ik dat Greene mee zou spelenquote:Op zondag 21 september 2008 20:37 schreef sjimz het volgende:
[..]
Vooraf had je getekend voor een punt toch?
Althans dat is wat ik in de Feyenoordtopics bespeurde.
Ik denk het wel ja. Het was tegen Kalmar gewoon ontzettend slecht. Naar mijn mening kwam deze wedstrijd nog te vroeg. Vandaag werd ik toch positief verrast. Op papier ga je het in zo'n wedstrijd heel lastig krijgen met bijvoorbeeld een middenveld van gemiddeld 19 jaar. Bij veel spelers ontbrak wedstrijdritme al is dat natuurlijk geen excuus.quote:Op zondag 21 september 2008 20:37 schreef sjimz het volgende:
[..]
Vooraf had je getekend voor een punt toch?
Althans dat is wat ik in de Feyenoordtopics bespeurde.
Bij ajax ja,. een Perez zou echt niet naar zijn met de blesseures van Assati, gabri en Suljemani.... maar ja, allesn en iedereen moet weg..quote:
Haha, wat een enorm zielig mannetje ben jij. Natuurlijk koester je die 2-2 als je met een totaal niet ingespeeld B-elftal vooraf rekent op een afstraffing. Feyenoord is (met alle jonge talenten op het middenveld waar Ajax bijna niets te zeggen had) de morele winnaar van vandaag. Ik had nergens op gerekend terwijl veel Ajacieden meer bezig waren met zich afvragen of Huntelaar er nou 2 of 3 zou maken vandaag.quote:Op zondag 21 september 2008 17:40 schreef Da_Sandman het volgende:.
Inderdaad bij Ajax. In de achterhoede en op het middenveld is deze ploeg (Een team is het absoluut niet! Dat gaat het ook niet worden.) uitermate zwak!quote:Op zondag 21 september 2008 20:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bij ajax ja,. een Perez zou echt niet naar zijn met de blesseures van Assati, gabri en Suljemani.... maar ja, allesn en iedereen moet weg..
mooi toch man, die reactiesquote:Op zondag 21 september 2008 20:47 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Haha, wat een enorm zielig mannetje ben jij. Natuurlijk koester je die 2-2 als je met een totaal niet ingespeeld B-elftal vooraf rekent op een afstraffing. Feyenoord is (met alle jonge talenten op het middenveld waar Ajax bijna niets te zeggen had) de morele winnaar van vandaag. Ik had nergens op gerekend terwijl veel Ajacieden meer bezig waren met zich afvragen of Huntelaar er nou 2 of 3 zou maken vandaag.
Het blijft natuurlijk wel mooi dat Ajax, dat voor 25 miljoen ofzo ingekocht heeft niet van ons B-elftal kan winnen en na 3 wedstrijden nog onder ons staat met de helft minder doelpunten. Sta ja dan met je wereldvoorhoede ter waarde van de gehele selectie van Feyenoord.quote:
Touche!quote:Op zondag 21 september 2008 20:56 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk wel mooi dat Ajax, dat voor 25 miljoen ofzo ingekocht heeft niet van ons B-elftal kan winnen en na 3 wedstrijden nog onder ons staat met de helft minder doelpunten. Sta ja dan met je wereldvoorhoede ter waarde van de gehele selectie van Feyenoord.
Prijzen worden pas aan het eind verdeeld he.quote:Op zondag 21 september 2008 20:56 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk wel mooi dat Ajax, dat voor 25 miljoen ofzo ingekocht heeft niet van ons B-elftal kan winnen en na 3 wedstrijden nog onder ons staat met de helft minder doelpunten. Sta ja dan met je wereldvoorhoede ter waarde van de gehele selectie van Feyenoord.
Ik denk ook wel dat Ajax uiteindelijk hoger gaat eindigen ja, maar dat mag je ook verwachten als je zoveel geld uitgeeft. Maar voor nu vind ik het wel even humor.quote:Op zondag 21 september 2008 21:01 schreef Suijk het volgende:
[..]
Prijzen worden pas aan het eind verdeeld he.
Ik ook hoor. En ik kan ook wat beter relativeren na een aantal uur. Dat Feyenoord en Ajax nog in het rechterrijtje staan is ook wel komisch.quote:Op zondag 21 september 2008 21:03 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat Ajax uiteindelijk hoger gaat eindigen ja, maar dat mag je ook verwachten als je zoveel geld uitgeeft. Maar voor nu vind ik het wel even humor.
En net in het seizoen dat de CL playoffs zijn afgeschaftquote:Op zondag 21 september 2008 21:06 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik ook hoor. En ik kan ook wat beter relativeren na een aantal uur. Dat Feyenoord en Ajax nog in het rechterrijtje staan is ook wel komisch.
Je bent gewoon te dom om met een andere reactie dan deze te komenquote:Op zondag 21 september 2008 20:35 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Je bent gewoon te dom om het te begrijpen.
De pot verwijt de ketel. Ik heb die geweldige Ajax aanhang ook maar 5 minuten gehoord. Dan staat het nogal triest om de Feyenoord aanhang te verwijten dat ze even stil vielen na de 1-2 van Huntelaar, terwijl ze de rest van de wedstrijd hun club hartstochtelijk hebben aangemoedigd.quote:Op maandag 22 september 2008 01:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je bent gewoon te dom om met een andere reactie dan deze te komen.
Wat ik vanmiddag er maar mee bedoelde, ik kreeg gewoon het idee dat dit gelijke spel tegen je grote rivaal gevierd werd als meer dan een overwinning. Ik begrijp dat niet. In eigen huis, tegen Ajax. Dat wil je toch hoe dan ook winnen? Maar wat doet Verbeek? Die gaat in de 90e minuut wisselen! En dat befaamde legioen dat o zo stil was na de 1-2 maar doorfeesten... Ik begreep en begrijp het gewoon niet...
Misschien een publiekswissel? Tomasson is terug en scoort twee keer tegen Ajax?quote:Op maandag 22 september 2008 01:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Tjeem. Dat je nu nog zelfs gaat reppen over "bij Ajax heeft altijd de scheidsrechter het gedaan", lijkt me wat kinderlijk. Maar goed, da's een verschil in niveau blijkbaar.
Leuke, lange post verder hoor. Maar wat vond je nou van die wissel van Verbeek om tijd te rekken?
Je kan winnen! Daar gaat het me om. Zag je Van Basten actief zijn aan de zijlijn? Hij wilde nog proberen te winnen. Ik begrijp niet dat je in eigen huis niet in de slotfase nog probeert drie punten te pakken, om vervolgens de 2-2 vanwege die genoemde, rare redenen te vieren als meer dan een overwinning...quote:Op maandag 22 september 2008 01:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
Misschien een publiekswissel? Tomasson is terug en scoort twee keer tegen Ajax?
Lekker denigrerende reactie van je, maar goed, waarschijnlijk te moeilijk voor je om fatsoenlijk en inhoudelijk op een post in te gaan.quote:Op maandag 22 september 2008 01:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Tjeem. Dat je nu nog zelfs gaat reppen over "bij Ajax heeft altijd de scheidsrechter het gedaan", lijkt me wat kinderlijk. Maar goed, da's een verschil in niveau blijkbaar.
Leuke, lange post verder hoor. Maar wat vond je nou van die wissel van Verbeek om tijd te rekken?
Ja vind je het gekquote:Op maandag 22 september 2008 01:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Lekker denigrerende reactie van je, maar goed, waarschijnlijk te moeilijk voor je om fatsoenlijk en inhoudelijk op een post in te gaan.![]()
Degene die dus twee keer scoort ga je wisselen omdat je het gevoel hebt voor de winst te kunnen gaan. Beetje tegenstrijdig...quote:In mijn beleving was die wissel geen wissel om tijd te rekken, maar meer een publiekswissel, zeker omdat Feyenoord zelf ook nog het gevoel had voor de winst te kunnen gaan. Dan ga je geen tijd rekken natuurlijk.![]()
Misschien is je haat jegens Ajax iets groter dan je besef dat iedereen vaak op de scheidsrechter zeurt. De ene keer doen wij het, de andere keer doen jullie het. En volgens mij geeft ook iedereen weer eens grif toe dat Ajax het gewoon ZELF heeft laten liggen, maar dat de scheidsrechter een groot aandeel in dit gelijkspel heeft gehad.quote:Mijn uitspraak dat de scheidsrechter het altijd heeft gedaan bij Ajax komt doordat ik het al talloze malen voorbij heb horen komen van Ajax spelers zelf (of de trainer) wanneer ze punten hadden verspeeld. Meer dan bij andere teams in ieder geval.
Waar zie je vooroordelen staan in mijn posts dan? Ik ga uit van wat ik zelf heb gehoord uit de mond van Ajax supporters.quote:Op maandag 22 september 2008 01:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja vind je het gek. Die hele post van je staat vol met vooroordelen en opmerkingen voorzien van een verschrikkelijke rotterdamse kleur.
[..]
Degene die dus twee keer scoort ga je wisselen omdat je het gevoel hebt voor de winst te kunnen gaan. Beetje tegenstrijdig...
[..]
Misschien is je haat jegens Ajax iets groter dan je besef dat iedereen vaak op de scheidsrechter zeurt. De ene keer doen wij het, de andere keer doen jullie het. En volgens mij geeft ook iedereen weer eens grif toe dat Ajax het gewoon ZELF heeft laten liggen, maar dat de scheidsrechter een groot aandeel in dit gelijkspel heeft gehad.
Sja, als ajax dan NOG niet kon winnen...quote:Op zondag 21 september 2008 18:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Sja, als je van dit spel al blij en trots kan worden...
quote:Niveau Feyenoord en Ajax gelijk aan dat van MK Dons
Door: Stephan Wageman
Gepubliceerd: gisteren 23:22
Update: vandaag 06:26
Feyenoord en Ajax deelden de punten (2-2) én de zorgen. De Klassieker was het voorbeeld hoe ver het Nederlandse topvoetbal is afgezakt.
Overuren werden er gemaakt bij een van de rijkste clubs ter wereld toen de naam van Salomon Kalou op het lijstje van potentiële versterkingen stond. Chelsea wilde de toenmalige Feyenoorder graag aantrekken, maar stuurde bijna alle leden van de technische staf een keer naar Nederland om de aanvaller te bekijken. De hoofdscout van de Engelse club, nu technisch directeur van Leeds United, zag Kalou voor het eerst tegen FC Twente aan het werk. Op het rapport voor zijn hoofdtrainer zette hij de volgende aantekening: veel potentie, maar ze speelden op het niveau van MK Dons (een Engelse tweede divisieclub, red.).
Hij wilde er mee zeggen dat het voor de échte topclubs van Europa zo moeilijk is om in de Nederlandse Eredivisie een speler te beoordelen. Chelsea had net zeven miljoen euro voor Mateja Kezman overgemaakt, de spits die bij PSV in 122 wedstrijden 105 doelpunten maakte. In het Premiership werd hij een flop met vier doelpunten in 25 duels. Goed zijn in Nederland is geen garantie meer.
Feyenoord en Ajax lieten gisteren zien waarom ze in het buitenland zo voorzichtig met spelers uit de Eredivisie zijn. De enige echte Klassieker in het Nederlandse voetbal was het grootste gedeelte van de negentig minuten zouteloos en van een middelmatig niveau. En nog zorgwekkender: veel van wat er gebeurde, was vooral gebaseerd op toeval. Bijna alle kansen van Ajax, dat de betere ploeg was en voor rust ook via Jeffrey Sarpong de leiding nam, kwamen uit acties van Luis Suarez, de Uruguayaanse spits die vooral op zijn intuïtie speelt. De ingeslepen mechanismen van het combinatievoetbal waar de Amsterdammers zo groot mee zijn geworden waren, net als in de laatste jaren, ook gisteren in De Kuip niet te zien.
Voor Feyenoord is de constante verwachting dat het sportief een topclub is allang geen eerlijke gedachte meer. Jon Dahl Tomasson kopte in de 50e minuut weliswaar de gelijkmaker binnen, op de bank van de Rotterdammers waren ze vooral tevreden over zoiets vanzelfsprekends als inzet. Trainer Gertjan Verbeek na afloop: ‘We hadden ons voorgenomen om strijdvaardig te zijn en heel veel strijd te leveren.’ Als dat al speciaal is voor een topwedstrijd, zullen er dus ook wel duels zijn waarin ze dat voornemen níét hebben.
In de tweede helft kwam Feyenoord met haar krachtvoetbal terug in de wedstrijd. Jon Dahl Tomasson kopte de gelijkmaker binnen, maar net op het moment dat het duel zich in het voordeel van de Rotterdammers ontwikkelde, zette Klaas-Jan Huntelaar de Amsterdammers weer op voorsprong. Uit een dubieuze strafschop bepaalde Tomasson vijf minuten voor tijd de eindstand echter op 2-2.
http://www.depers.nl/spor(...)dat-van-MK-Dons.html
Ben je het met me eens dat het aandeel van de spelers het grootst was? En dat het Huntelaar had gesierd als hij daar wat meer de nadruk op had gelegd?quote:Op maandag 22 september 2008 01:53 schreef Da_Sandman het volgende:
Misschien is je haat jegens Ajax iets groter dan je besef dat iedereen vaak op de scheidsrechter zeurt. De ene keer doen wij het, de andere keer doen jullie het. En volgens mij geeft ook iedereen weer eens grif toe dat Ajax het gewoon ZELF heeft laten liggen, maar dat de scheidsrechter een groot aandeel in dit gelijkspel heeft gehad.
Dat het een leuke competitie is wil niet zeggen dat het niveau goed is.quote:Op maandag 22 september 2008 17:45 schreef SCH het volgende:
Gezeik in de pers, we hebben een hartstikke leuke competitie.
Inderdaad, niks mis mee. En Feyenoord-Ajax van gisteren 'zouteloos' noemen, flikker toch op.quote:Op maandag 22 september 2008 17:45 schreef SCH het volgende:
Gezeik in de pers, we hebben een hartstikke leuke competitie.
Het maakt het wel een stuk minder relevant.quote:Op maandag 22 september 2008 17:47 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat het een leuke competitie is wil niet zeggen dat het niveau goed is.
Ik moest er enorm om lachen en dat voorbeeld maakt het hele stukje waardeloos. Half Real Madrid bestaat uit Nederlanders die het goed tot zeer goed doen dus het is pure onzin.quote:Op maandag 22 september 2008 17:48 schreef Silenus het volgende:
[..]
Inderdaad, niks mis mee. En Feyenoord-Ajax van gisteren 'zouteloos' noemen, flikker toch op.
Als je Kezman noemt, noem dan ook effe die rits aan spelers die wél gewoon slagen bij Europese topclubs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |