quote:'Het lag niet aan Eric Braamhaar'
ROTTERDAM - Trainer Marco van Basten van Ajax was zondag na het gelijkspel tegen Feyenoord (2-2) niet tevreden over zijn ploeg. ,,We waren niet goed."
Marco van Basten geeft Ajax aanwijzingen in de Klassieker tegen Feyenoord. Zijn ploeg gaf twee keer een voorsprong weg. FOTO ANP
,,We hadden veel beter met de ruimte om moeten gaan. Toch komen we nog twee keer op voorsprong. Dat mogen we niet meer weg geven. Het is jammer dat dit toch is gebeurd."
Van Basten wilde weinig kwijt over de rol van scheidsrechter Eric Braamhaar. ,,We moeten naar ons zelf kijken. We hebben het niet goed gedaan. Maar het is wel vreemd dat hij Feyenoord vlak voor tijd een strafschop geeft.”
,,Hij floot namelijk even eerder niet toen Luis Suarez in het strafschopgebied werd gevloerd. Hij liet Feyenoord ook goed wegkomen toen Leonardo in de eerste helft doelman Timmer omspeelde. Maar nogmaals, wij hebben het zelf niet goed gedaan.”
Nou Rossoneri, waar wacht je op?quote:Op zondag 21 september 2008 16:03 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]![]()
![]()
Zet jij voor mij eens een representatief Ajax-elftal neer zonder Stekelenburg, Huntelaar, Sulejmani, Suarez, Sarpong, Vermealen, Vertongen, Emanuelson, Gabri?
Nergens opquote:
quote:Op zondag 21 september 2008 16:14 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Enoh had trouwens ook zomaar rood kunnen krijgen. Een duidelijke tackle met twee benen vooruit op Biseswar. Het is dat Biseswar zijn been wegtrok anders is het én een gebroken poot en rood voor Enoh.
Die gestrekte been van Bruins op Vermaelen was ook erg smerig moet ik zeggen.quote:Op zondag 21 september 2008 16:14 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Enoh had trouwens ook zomaar rood kunnen krijgen. Een duidelijke tackle met twee benen vooruit op Biseswar. Het is dat Biseswar zijn been wegtrok anders is het én een gebroken poot en rood voor Enoh.
ghehehequote:Op zondag 21 september 2008 16:30 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Die gestrekte been van Bruins op Vermaelen was ook erg smerig moet ik zeggen.
alsof er bij feyenoord zoveel bepalende spelers werden gemist.quote:Op zondag 21 september 2008 16:03 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]![]()
![]()
Zet jij voor mij eens een representatief Ajax-elftal neer zonder Stekelenburg, Huntelaar, Sulejmani, Suarez, Sarpong, Vermealen, Vertongen, Emanuelson, Gabri?
Aisatti een topper noemen gaat me ook weer wat ver. Bovendien heeft hij dit seizoen nog geen minuut gespeeld, dus je kan niet eens beoordelen of ie wel een aanwinst is.quote:Op zondag 21 september 2008 16:38 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
alsof er bij feyenoord zoveel bepalende spelers werden gemist.valt allemaal wel mee als je het in verhouding zet. Gio, el Ahmadi en de Guzman maken het team sterker. Landzaat is echter een zwakke schakel en Vlaar van hetzelfde niveau als Hofland/Bahia.
Ajax had daarintegen geen Gabri, Aissati en Sulejmani (na een paar minuten eraf), 3 absolute toppers.
dus geen gezeik over A en B elftal. beide hadden problemen.
Doe die Ajax-bril eens af, nitwit.quote:Op zondag 21 september 2008 16:38 schreef DJ_Ryow het volgende:
alsof er bij feyenoord zoveel bepalende spelers werden gemist.valt allemaal wel mee als je het in verhouding zet. Gio, el Ahmadi en de Guzman maken het team sterker. Landzaat is echter een zwakke schakel en Vlaar van hetzelfde niveau als Hofland/Bahia.
Ajax had daarintegen geen Gabri, Aissati en Sulejmani (na een paar minuten eraf), 3 absolute toppers.
dus geen gezeik over A en B elftal. beide hadden problemen.
Ajax was aan z'n stand verplicht om te winnen, dat weet ik wel hoor. maar dat fabeltje dat feyenoord een B team had en Ajax een A team moest ik toch even ontkrachten door de feiten op een rijtje te zetten. doe er mee wat je wil.quote:
Onzin natuurlijk. Ja, het elftal is al weer redelijk fit maar we zijn in principe net begonnen met de 'voorbereiding'. Veel spelers speelden deze week pas voor het eerst met elkaar.quote:Op zondag 21 september 2008 16:38 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen fouten maken en een dramatische wedstrijd fluiten. Wat een drama was deze vent zeg.quote:Op zondag 21 september 2008 16:50 schreef Cruoninga het volgende:
Elke situatie goed en consequent beoordelen is iets wat je redelijkerwijs alleen van een computer mag verwachten. Scheidsrechter zijn is een taak die onmogelijk foutloos is uit te voeren.
Dat is er natuurlijk niet. Een dramatische wedstrijd is de som van een heleboel fouten.quote:Op zondag 21 september 2008 16:51 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen fouten maken en een dramatische wedstrijd fluiten.
Natuurlijk is het een moeilijke taak. Op het afgelopen EK was de arbitrage voortreffelijk. Ook scheidsrechters maken fouten maar als je in zo'n wedstrijd meerdere malen opzichtig de fout in gaat ben je niet geschikt als arbiter in het betaalde voetbal.Als je het niet kan moet je er niet gaan staan.quote:Op zondag 21 september 2008 16:56 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Dat is er natuurlijk niet. Een dramatische wedstrijd is de som van een heleboel fouten.
Ik geloof wel dat die slecht was, maar wij als voetbalpubliek kunnen onmogelijk verwachten dat zoiets nooit voorkomt. Het is gewoon een extreem moeilijke taak. Véél moeilijker dan speler zijn, waar je een fout met inzet en het tonen van goede wil weer kan compenseren. Als scheidsrechter wordt elke fout je nagedragen.
Als ik de algemene opinie hier op fok en figuren als Willem van Hanegem mag geloven kan niemand er wat van. Dan houden we dus geen scheidsrechter meer over en kunnen we de eredivisie opdoeken. Noem jij dan maar eens 9 scheidsrechters die het eredivisieniveau wel aan zouden kunnen.quote:Op zondag 21 september 2008 17:01 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een moeilijke taak. Op het afgelopen EK was de arbitrage voortreffelijk. Ook scheidsrechters maken fouten maar als je in zo'n wedstrijd meerdere malen opzichtig de fout in gaat ben je niet geschikt als arbiter in het betaalde voetbal.Als je het niet kan moet je er niet gaan staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |