Inderdaadquote:Op zondag 21 september 2008 12:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
185 met een ford fiesta 1.3S uit 78 ofzo. Was de auto van mijn vader en ik had net mijn rijbewijs. Ik was in de veronderstelling dat alle auto's makkelijk zo hard konden. Tot ik mijn eerste opel kadet kocht
Jajaquote:
Tuurlijk joh, met een tellerafwijking van 25%....quote:Op zondag 21 september 2008 12:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
185 met een ford fiesta 1.3S uit 78 ofzo. Was de auto van mijn vader en ik had net mijn rijbewijs. Ik was in de veronderstelling dat alle auto's makkelijk zo hard konden. Tot ik mijn eerste opel kadet kocht
In het begin kijk je maar neem je niet waar... Neem de tijd om te interpreteren wat je ziet...quote:Op zondag 21 september 2008 12:40 schreef Koewam het volgende:
Natuurlijk ben ik er blij mee. Maar nu zit ik dus alleen achter het stuur. Niks mis mee hoor, ik durf dat best. (iedereen vraagt: "durf je wel alleen?" en "ben je al de snelweg opgegaan?")
Ik heb gelest in een dieselauto met turbo en nu rijd ik in de Ford Ka van m'n moeder. Het is even wennen om die auto onder controle te krijgen. Optrekken op hellinkjes, inparkeren, racen op de snelweg...
Gisternacht reed ik dus even op de snelweg om te racen (kijken hoe dat voelt, wat-ie kan), ik wil opschuiven naar de middelste rijbaan (ik reed rechts met 130, je mocht 120). Dus ik kijk binnenspiegel, buitenspiegel, over de schouder: niks! Richting aan... BAP, doemt er opeens een auto naast me op! Dode hoek! Dus ik een ruk aan 't stuur geven, schrik me rot natuurlijk.
En nog veel meer voorbeelden dat ik schrok maar dat was het ergste en dat wilde ik even met de Fokkers delen.
Nu kunnen jullie je ervaringen delen met je rijbewijs aan het begin. Afzeiken hoeft niet want jullie reden ook niet perfect toen jullie 'm net hadden(wedden dat jullie nog steeds als kneuzen rijden
)
Eh nee, die krengen gingen echt hard. Een fiesta uit 78 die woog, wat.... 700 kilo ofzo. En dan een 1.3 motor erin met wat extraatjes (hench, de S). Die dingen waren ook berucht om 1 cylinder (de buitenste) die warm liep. Want het was een standaard motortje die ze wat opgepimpt hadden, maar de koeling was niet aangepast.quote:Op zondag 21 september 2008 13:02 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, met een tellerafwijking van 25%....
Extraatjes? Zoals? En de S werd vaak gebruikt om aan te geven dat het om een carburateurmotor gaat, die vaak al minder efficient zijn dan ingespoten motoren. Dus dan moet het al uit extraatjes als een turbo komen, of je moet een bron hebben waar de informatie officieel staat. Want als Ford in '78 al een 1.3 motortje 180+ kon laten lopen, dan weet ik niet wat er met ze is gebeurd, maar dan had ik ze toch in de F1 verwacht, en dan op hoog niveau...quote:Op zondag 21 september 2008 13:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee, die krengen gingen echt hard. Een fiesta uit 78 die woog, wat.... 700 kilo ofzo. En dan een 1.3 motor erin met wat extraatjes (hench, de S). Die dingen waren ook berucht om 1 cylinder (de buitenste) die warm liep. Want het was een standaard motortje die ze wat opgepimpt hadden, maar de koeling was niet aangepast.
Jij bent de echte kneus hier, volgens mij.quote:Op zondag 21 september 2008 12:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Weer zo'n kneus die net zijn rijbewijs heeft en denkt dat ie kan rijden.
Je doet in ieder geval je nick eer aan. Je gooit nu snel het onderwerp om, met nog een opmerking dat het misschien wel een 1.4 was. Nou, dan nog, zelfde verhaal. Gelul!quote:Op zondag 21 september 2008 13:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Of was het een 1.4? Ik heb het over 1989 dus het is alweer een poosje geleden.
Ik ging ook een keer aquaplannen met dat kreng. De eerste keer, dan loopt het wel ff dun door je broek omdat je geen idee hebt wat er gebeurt.
De Ford Fiesta 1.3S met carburateur had in 1978 zo'n 66pk.quote:Op zondag 21 september 2008 13:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Of was het een 1.4? Ik heb het over 1989 dus het is alweer een poosje geleden.
Ik ging ook een keer aquaplannen met dat kreng. De eerste keer, dan loopt het wel ff dun door je broek omdat je geen idee hebt wat er gebeurt.
Wat lul je nou tobberd? MIjn vader had in 1989 een ford fiesta waarmee ik elke week naar Alkmaar op en neer reed om mijn broer weg te brengen en dat kreng reed boven de 180 op de teller. En waarom zou dat niet kunnen, we hebben het godverdomme niet over het stenen tijdperk ofzo.quote:Op zondag 21 september 2008 13:13 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Je doet in ieder geval je nick eer aan. Je gooit nu snel het onderwerp om, met nog een opmerking dat het misschien wel een 1.4 was. Nou, dan nog, zelfde verhaal. Gelul!
Precies, 180 op de teller, in werkelijkheid waarschijnlijk tegen de 160 aan misschien, maar eerder rond de 150.quote:Op zondag 21 september 2008 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat lul je nou tobberd? MIjn vader had in 1989 een ford fiesta waarmee ik elke week naar Alkmaar op en neer reed om mijn broer weg te brengen en dat kreng reed boven de 180 op de teller. En waarom zou dat niet kunnen, we hebben het godverdomme niet over het stenen tijdperk ofzo.
En goh goh, ik weet niet meer precies WELK model fiesta het was bijna 20 jaar later. Misschien was hij ook maar 9 jaar oud ipv 11. Of misschien 10. Zou zomaar kunnen.
Ik weet dat het een oude fiesta was, het was NIET de RS (die er toen volgens mij ook al was). Ik weet dat het kreng hard reed en ik weet dat ik uiteindelijk de buitenste cylinder naar de klote heb geholpen omdat ik dus regelmatig het hele stuk naar alkmaar plankgas reed. Ja ook DAT kon 20 jaar geleden op vrijdag avond na 7 uur. plankgas doorrijden van Rotterdam naar Alkmaar zonder files en zonder flitsers.
Die zal van de meest linkse baan gekomen zijn en op hetzelfde moment dat jij naar links wilde, naar rechts zijn gegaan.quote:Op zondag 21 september 2008 12:40 schreef Koewam het volgende:
Gisternacht reed ik dus even op de snelweg om te racen (kijken hoe dat voelt, wat-ie kan), ik wil opschuiven naar de middelste rijbaan (ik reed rechts met 130, je mocht 120). Dus ik kijk binnenspiegel, buitenspiegel, over de schouder: niks! Richting aan... BAP, doemt er opeens een auto naast me op! Dode hoek! Dus ik een ruk aan 't stuur geven, schrik me rot natuurlijk.
Valt wel mee.quote:Op zondag 21 september 2008 13:21 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Precies, 180 op de teller, in werkelijkheid waarschijnlijk tegen de 160 aan misschien, maar eerder rond de 150.
En klopt 20 jaar geleden kon dat, nu niet meer, maar wat was nu efficiënter?
Fijne motoren, die 1.6 4AFE van Toyotaquote:Op zondag 21 september 2008 13:30 schreef Renesite het volgende:
Och... A) mijn corollaatje rijdt 190.
B) Ik zat na 1 week al tegen een hek met de auto.
Leer je van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |