abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 september 2008 @ 13:02:01 #26
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_61797353
Ach, in de eerste week dat ik mijn rijbewijs had zat ik bijna achter op een andere auto wegens te weinig afstand houden. Meteen geleerd voor de rest van m'n leven, afstand houden dus...
Sodemieter wat schrok ik zeg.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_61797360
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

185 met een ford fiesta 1.3S uit 78 ofzo. Was de auto van mijn vader en ik had net mijn rijbewijs. Ik was in de veronderstelling dat alle auto's makkelijk zo hard konden. Tot ik mijn eerste opel kadet kocht
Inderdaad

Als kanttekening bij mijn prestatie trouwens dat 't ding ruim 'n maand later afgekeurd werd bij de APK Zo rot als ik weet niet wat, ik had best met m'n plankgas door de bodem heen kunnen stampen
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:59 schreef EggsTC het volgende:

[..]

!!!
Jaja
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_61797363
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

185 met een ford fiesta 1.3S uit 78 ofzo. Was de auto van mijn vader en ik had net mijn rijbewijs. Ik was in de veronderstelling dat alle auto's makkelijk zo hard konden. Tot ik mijn eerste opel kadet kocht
Tuurlijk joh, met een tellerafwijking van 25%....
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_61797370
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:40 schreef Koewam het volgende:
Natuurlijk ben ik er blij mee. Maar nu zit ik dus alleen achter het stuur. Niks mis mee hoor, ik durf dat best. (iedereen vraagt: "durf je wel alleen?" en "ben je al de snelweg opgegaan?" )

Ik heb gelest in een dieselauto met turbo en nu rijd ik in de Ford Ka van m'n moeder. Het is even wennen om die auto onder controle te krijgen. Optrekken op hellinkjes, inparkeren, racen op de snelweg...

Gisternacht reed ik dus even op de snelweg om te racen (kijken hoe dat voelt, wat-ie kan), ik wil opschuiven naar de middelste rijbaan (ik reed rechts met 130, je mocht 120). Dus ik kijk binnenspiegel, buitenspiegel, over de schouder: niks! Richting aan... BAP, doemt er opeens een auto naast me op! Dode hoek! Dus ik een ruk aan 't stuur geven, schrik me rot natuurlijk.

En nog veel meer voorbeelden dat ik schrok maar dat was het ergste en dat wilde ik even met de Fokkers delen.

Nu kunnen jullie je ervaringen delen met je rijbewijs aan het begin. Afzeiken hoeft niet want jullie reden ook niet perfect toen jullie 'm net hadden (wedden dat jullie nog steeds als kneuzen rijden )
In het begin kijk je maar neem je niet waar... Neem de tijd om te interpreteren wat je ziet...

Dus:
- binnenspiegel; wat rijdt er, komt er iets aanstormen
- buitenspiegel; wat rijdt er, komt er iets aanstormen
- naar links; plakt er iets naast me

Check regelmatig je spiegels. Als je langer rijdt en genoeg spiegelt, krijg je in gedachten een beeld van hoe de situatie om je heen is. Dan gaat het automatisch.
Hou ook altijd rekening met motoren en lease-bakken die met >160 komen aanstormen; die zijn sneller dichterbij dan je denkt (ook al mogen ze niet harder dan 120...).

Ik heb in het begin ook wel eens iemand de stuipen op het lijf gejaagd door wel te kijken maar niet te zien...

Oh ja, de eerste keer dat ik zelfstandig de weg op ging, reed een vriend van me mee en gingen we een stukje cruisen in de bedrijfs-auto. Ik vond rijden nog knap vermoeiend en na ruim 1,5 uren zag ik een auto over het hoofd die stond voorgesorteerd om links te gaan bij een kruising op een 80km weg. Alleen het geluk dat er niemand van rechts kwam en dat ik kon uitwijken zorgde er nog voor dat ik met een sierlijke boog rechts om hem heen kon sturen en met hartslag 180 weer kon doorrijden. Die vriend had z'n handen al zo'n beetje voor z'n ogen

Bedrijfsauto, annex overdekte rolschaats:

Weinig overlevingskans

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 21-09-2008 13:09:26 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 september 2008 @ 13:05:12 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61797412
quote:
Op zondag 21 september 2008 13:02 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, met een tellerafwijking van 25%....
Eh nee, die krengen gingen echt hard. Een fiesta uit 78 die woog, wat.... 700 kilo ofzo. En dan een 1.3 motor erin met wat extraatjes (hench, de S). Die dingen waren ook berucht om 1 cylinder (de buitenste) die warm liep. Want het was een standaard motortje die ze wat opgepimpt hadden, maar de koeling was niet aangepast.
pi_61797488
quote:
Op zondag 21 september 2008 13:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh nee, die krengen gingen echt hard. Een fiesta uit 78 die woog, wat.... 700 kilo ofzo. En dan een 1.3 motor erin met wat extraatjes (hench, de S). Die dingen waren ook berucht om 1 cylinder (de buitenste) die warm liep. Want het was een standaard motortje die ze wat opgepimpt hadden, maar de koeling was niet aangepast.
Extraatjes? Zoals? En de S werd vaak gebruikt om aan te geven dat het om een carburateurmotor gaat, die vaak al minder efficient zijn dan ingespoten motoren. Dus dan moet het al uit extraatjes als een turbo komen, of je moet een bron hebben waar de informatie officieel staat. Want als Ford in '78 al een 1.3 motortje 180+ kon laten lopen, dan weet ik niet wat er met ze is gebeurd, maar dan had ik ze toch in de F1 verwacht, en dan op hoog niveau...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 september 2008 @ 13:09:56 #32
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61797494
Of was het een 1.4? Ik heb het over 1989 dus het is alweer een poosje geleden.
Ik ging ook een keer aquaplannen met dat kreng. De eerste keer, dan loopt het wel ff dun door je broek omdat je geen idee hebt wat er gebeurt.
pi_61797559
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Weer zo'n kneus die net zijn rijbewijs heeft en denkt dat ie kan rijden.
Jij bent de echte kneus hier, volgens mij.
Als je de OP had gelezen, zag je dat TS zich volledig bewust is van zijn beginnersfase en bijbehorende foutjes.

Maar jij reedt natuurlijk meteen foutloos.
pi_61797571
overigens, serieuze reactie:

opschuiven en bijna in een andere auto zitten is niet altijd perse jouw kijkfout hoor

wel eens gehad dat met grauw/nevelig weer (niet mistig, maar gewoon grijs en druilerig) ik op de A12 na echt goed kijken (ben een kijkfreak ) er alsnog ineens een GRIJZE Ford zonder verlichting naast me zat die er een gangetje van 170 in had zitten en dan 'ineens' naast je kan zitten op zulke momenten

maar dat zijn de zeldzame momenten. Negen van de tien keer had je beter moeten kijken
Ja doei.
pi_61797584
Was jij dat?! =(
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_61797590
quote:
Op zondag 21 september 2008 13:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ging ook een keer aquaplannen met dat kreng. De eerste keer, dan loopt het wel ff dun door je broek omdat je geen idee hebt wat er gebeurt.
Je doet in ieder geval je nick eer aan. Je gooit nu snel het onderwerp om, met nog een opmerking dat het misschien wel een 1.4 was. Nou, dan nog, zelfde verhaal. Gelul!
pi_61797698
quote:
Op zondag 21 september 2008 13:09 schreef Swetsenegger het volgende:
De Ford Fiesta 1.3S met carburateur had in 1978 zo'n 66pk.
Top lag, officieel, op 158km/u.
Maar met wat tellerafwijking en wind mee kan zo'n ding op de teller wel 185 gelopen hebben.
In de praktijk hou je dan nog 170 over en dat kan prima met 66pk op 700 kilo.

Mijn Fiat Panda 750 (769cc en 674 kilo) uit 1988 liep ook al 145 op de teller terwijl de officiele opgave slechts 125km/u is.
Ik heb in iedergeval 1 boete gehad in 2000 voor 10km te hard rijden na correctie. Dus 130+ deed hij

En dat met slechts 34pk.

Dit was 'm

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 21-09-2008 13:23:46 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 september 2008 @ 13:19:09 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61797727
quote:
Op zondag 21 september 2008 13:13 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Je doet in ieder geval je nick eer aan. Je gooit nu snel het onderwerp om, met nog een opmerking dat het misschien wel een 1.4 was. Nou, dan nog, zelfde verhaal. Gelul!
Wat lul je nou tobberd? MIjn vader had in 1989 een ford fiesta waarmee ik elke week naar Alkmaar op en neer reed om mijn broer weg te brengen en dat kreng reed boven de 180 op de teller. En waarom zou dat niet kunnen, we hebben het godverdomme niet over het stenen tijdperk ofzo.

En goh goh, ik weet niet meer precies WELK model fiesta het was bijna 20 jaar later. Misschien was hij ook maar 9 jaar oud ipv 11. Of misschien 10. Zou zomaar kunnen.

Ik weet dat het een oude fiesta was, het was NIET de RS (die er toen volgens mij ook al was). Ik weet dat het kreng hard reed en ik weet dat ik uiteindelijk de buitenste cylinder naar de klote heb geholpen omdat ik dus regelmatig het hele stuk naar alkmaar plankgas reed. Ja ook DAT kon 20 jaar geleden op vrijdag avond na 7 uur. plankgas doorrijden van Rotterdam naar Alkmaar zonder files en zonder flitsers.
pi_61797779
quote:
Op zondag 21 september 2008 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat lul je nou tobberd? MIjn vader had in 1989 een ford fiesta waarmee ik elke week naar Alkmaar op en neer reed om mijn broer weg te brengen en dat kreng reed boven de 180 op de teller. En waarom zou dat niet kunnen, we hebben het godverdomme niet over het stenen tijdperk ofzo.

En goh goh, ik weet niet meer precies WELK model fiesta het was bijna 20 jaar later. Misschien was hij ook maar 9 jaar oud ipv 11. Of misschien 10. Zou zomaar kunnen.

Ik weet dat het een oude fiesta was, het was NIET de RS (die er toen volgens mij ook al was). Ik weet dat het kreng hard reed en ik weet dat ik uiteindelijk de buitenste cylinder naar de klote heb geholpen omdat ik dus regelmatig het hele stuk naar alkmaar plankgas reed. Ja ook DAT kon 20 jaar geleden op vrijdag avond na 7 uur. plankgas doorrijden van Rotterdam naar Alkmaar zonder files en zonder flitsers.
Precies, 180 op de teller, in werkelijkheid waarschijnlijk tegen de 160 aan misschien, maar eerder rond de 150.

En klopt 20 jaar geleden kon dat, nu niet meer, maar wat was nu efficiënter?
  zondag 21 september 2008 @ 13:23:25 #40
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_61797819
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_61797826
wat een discussie

mèn! ' mijn auto rijdt harder/trekt er meer mensen uit/heeft meer vermogen/heeft meer pk/is stoerder dan de jouwe '

Wij zijn nu op zoek naar een pekelautootje en de eis is dat hij niet lekt en rijdt
Ja doei.
  zondag 21 september 2008 @ 13:23:55 #42
3297 RAGE
Format C: lost alles op
pi_61797828
vermoedelijk heeft ie z'n buitenspiegel niet goed staan, dwz. niet ver genoeg naar buiten gedraaid.
zie oa: http://www.lurling.nl/Leerlingen/Zitenstuurhouding.pdf
Carpe Diem, baby...
pi_61797862
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:40 schreef Koewam het volgende:

Gisternacht reed ik dus even op de snelweg om te racen (kijken hoe dat voelt, wat-ie kan), ik wil opschuiven naar de middelste rijbaan (ik reed rechts met 130, je mocht 120). Dus ik kijk binnenspiegel, buitenspiegel, over de schouder: niks! Richting aan... BAP, doemt er opeens een auto naast me op! Dode hoek! Dus ik een ruk aan 't stuur geven, schrik me rot natuurlijk.

Die zal van de meest linkse baan gekomen zijn en op hetzelfde moment dat jij naar links wilde, naar rechts zijn gegaan.
Is altijd opletten, zulke situaties, zeker 's nachts, omdat je dan de afstanden/snelheden moeilijker kunt inschatten.
pi_61797927
Dus dat was jij! Moet je maar uit je doppen kijken als ik met 350km/h kom aanzetten, denk je wel niet? Dat je even met 130km/h voor m'n neus kan gaan parkeren als ik met mijn coole 350km/h kom zetten? Idioot!
  Moderator zondag 21 september 2008 @ 13:30:14 #45
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_61797946
Och... A) mijn corollaatje rijdt 190.
B) Ik zat na 1 week al tegen een hek met de auto.

Leer je van.

 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_61797967
quote:
Op zondag 21 september 2008 13:21 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Precies, 180 op de teller, in werkelijkheid waarschijnlijk tegen de 160 aan misschien, maar eerder rond de 150.

En klopt 20 jaar geleden kon dat, nu niet meer, maar wat was nu efficiënter?
Valt wel mee.
Vergeet niet dat auto's in die tijd erg licht waren en geen katalysator hadden.

Dat scheelde pk's vanwege de kat (daarom kloppen de tuners hier ook altijd hun kat leeg).
En het scheelde gewicht vanwege de lagere veiligheidseisen (en gebrek aan luxe).

En wat je ook vergeet:
De specificaties van zo'n 1.3S waren destijds op basis van de fabrieksafstelling.
Tegenwoordig, met injectie, is dat allemaal computer geregeld.
Vroeger werd een carburateur nog wel eens wat rijker gezet en had je ineens een iets hogere top (en dito verbruik)

[ Bericht 8% gewijzigd door TheFreshPrince op 21-09-2008 13:36:29 ]
pi_61798008
quote:
Op zondag 21 september 2008 13:30 schreef Renesite het volgende:
Och... A) mijn corollaatje rijdt 190.
B) Ik zat na 1 week al tegen een hek met de auto.

Leer je van.

Fijne motoren, die 1.6 4AFE van Toyota
Betrouwbaar, hoge toeren, vlot, onverwoestbaar en non-interference; geen schade bij gebroken distributie.
pi_61798057
ik zag gisteren bij de super zo'n suffe lul ze'n auto uit het vak draaien, en daarnaast stonden paaltjes,. die gek stuurde veeeeeeeeeeels te vroeg uit,. die gast vlakte ze'n complete zijkant af zeg, tot voor aan toe,. en hij kreeg pas wat in de gaten toen ze'n koplamp eraf plopte,.. heb er ff met verbazing met nog een andere gast naar staan kijken en toen hebben we maar beloten dat je wel een ongelooflijke eikel moet zijn om dat voor elkaar te krijgen
pi_61798078
ik zat trouwens na de eerste week al tegen een SRV wagen aan,. tegen de zijkant,. die hele bus vol met bejaarden ging als een gek op en neer
  zondag 21 september 2008 @ 13:38:00 #50
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_61798110
Hoe kun je nou midden op de snelweg een auto niet zien aankomen?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')