Wat jij niet snapt is dat het pubers zijn en die horen ontzettend veel vrije tijd te hebben. Daarvoor ben je puber. Daarnaast hebben ze ook veelal een bijbaan die niet echt goed verdiend en aangezien de maatschappij er toch op uit is om deze doelgroep van veel geld te ontdoen betekent dat ook nog eens veel uren werk.quote:Op zondag 21 september 2008 12:10 schreef Rnej het volgende:
[..]
gigantisch kutwerk? ... beetje helpen in een dierenasiel is niet echt kutwerk... niet veel slechter dan vakkenvullen voor 3 euro per uur bij de Appie heijn... mensen met een kutinstelling hebben dan sowieso al een middelvingermentaliteit dunkt me ... tis 72 uur... man.. das toch geen reet? gemiddelde scholier zit 30 uur per week op school uit zn neus te vreten... laat ze maar ns merken wat werken is.... genoeg mensen hier in dit land zijn maar gewend dat alles aan komt waaien...
Nog meer vrije tijd? Pubers hebben tegenwoordig veel te veel vrije tijd, vandaar dat ze ook allerlei rottigheid uit kunnen halen. Niets ten nadele van de goeden maar er zijn er bij die het echt verpesten voor de rest. En met die bijbaantjes zal het ook wel meevallen als 15 jarige heb je niet bijzonder veel keuze lijkt mij.quote:Op zondag 21 september 2008 12:22 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Wat jij niet snapt is dat het pubers zijn en die horen ontzettend veel vrije tijd te hebben. Daarvoor ben je puber. Daarnaast hebben ze ook veelal een bijbaan die niet echt goed verdiend en aangezien de maatschappij er toch op uit is om deze doelgroep van veel geld te ontdoen betekent dat ook nog eens veel uren werk.
Echt, je bent een mongool als je vrijwilligerswerk gaat doen als 15jarige.
Met afstand de meest kortzichtige zin in dit topic. Hoe kan je zo enorm generaliseren?? Waarom zouden jongeren nog hun best doen voor wat dan ook als hun klasgenoot gekke Henkie in een rare bui tegen een lantaarnpaal aanschopt en iedereen daar vervolgens de hele jeugd de schuld van geeft?quote:Op zondag 21 september 2008 13:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nog meer vrije tijd? Pubers hebben tegenwoordig veel te veel vrije tijd, vandaar dat ze ook allerlei rottigheid uit kunnen halen. Niets ten nadele van de goeden maar er zijn er bij die het echt verpesten voor de rest. En met die bijbaantjes zal het ook wel meevallen als 15 jarige heb je niet bijzonder veel keuze lijkt mij.
Je bent dus geen mongool als je vrijwilligerswerk gaat doen, je toont aan dat je bereid bent om je in te zetten voor de maatschappij en voor een ander, zonder er meteen geld uit te willen slaan.
dit dus wij waren zo`n proefschool zo`n 4 jaar geleden maar kregen er wel vrij voor natuurlijk geen zak gedaan en bij de mac gezetenquote:Op zondag 21 september 2008 00:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Hoger algemeen voortgezet onderwijs? Een vervolgopleiding is pas echt een opleiding. Je leert geen beroep op de HAVO. Een maatschappelijk heeft totaal geen relevant nut, behalve het gat tussen de ingeroosterde 968 uren van de TS zijn school en de 1040-uren norm te vullen.
en dit natuurlijkquote:Op zondag 21 september 2008 13:48 schreef Rucebo het volgende:
Als mensen zich geroepen voelen om zoiets te gaan doen dan doen ze het wel uit zichzelf. De persoon die het werk moet doen heeft er niks aan en ik vraag me af of de 'werkgever' veel heeft aan onervaren en vooral ongemotiveerde krachten.
Kansloze bedoeling dus...
Schitterend was dat ja en Rutte maar zeuren dat we te weinig uren maakten terwijl ik in de winter niet eens daglicht zag dat jaarquote:Op zondag 21 september 2008 01:07 schreef Merkie het volgende:
[..]
Verhuis naar een TU , lekker van half 9 tot half 6 in de weer zijn!
Waarom wordt vrije tijd als iets negatiefs gezien. Dat is er fout aan deze maatschappij, elke vrije minuut moet benut worden om te gaan werken en nog meer werken. En de meeste instellingen zitten nog geen eens op dat verplichte vrijwilligerswerk te wachten. Meestal hebben ze het niet nodig maar verzinnen ze dan maar wat zodat je werk heb. Toen ik moest met een groepje leken we meer een last dan hulp.quote:Op zondag 21 september 2008 13:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nog meer vrije tijd? Pubers hebben tegenwoordig veel te veel vrije tijd, vandaar dat ze ook allerlei rottigheid uit kunnen halen. Niets ten nadele van de goeden maar er zijn er bij die het echt verpesten voor de rest. En met die bijbaantjes zal het ook wel meevallen als 15 jarige heb je niet bijzonder veel keuze lijkt mij.
Je bent dus geen mongool als je vrijwilligerswerk gaat doen, je toont aan dat je bereid bent om je in te zetten voor de maatschappij en voor een ander, zonder er meteen geld uit te willen slaan.
Goed gesproken.quote:Op zondag 21 september 2008 16:30 schreef BK89 het volgende:
[..]
Waarom wordt vrije tijd als iets negatiefs gezien. Dat is er fout aan deze maatschappij, elke vrije minuut moet benut worden om te gaan werken en nog meer werken. En de meeste instellingen zitten nog geen eens op dat verplichte vrijwilligerswerk te wachten. Meestal hebben ze het niet nodig maar verzinnen ze dan maar wat zodat je werk heb. Toen ik moest met een groepje leken we meer een last dan hulp.
KLopt op naar de 4 daagse werkweekquote:Op zondag 21 september 2008 16:30 schreef BK89 het volgende:
[..]
Waarom wordt vrije tijd als iets negatiefs gezien. Dat is er fout aan deze maatschappij, elke vrije minuut moet benut worden om te gaan werken en nog meer werken. En de meeste instellingen zitten nog geen eens op dat verplichte vrijwilligerswerk te wachten. Meestal hebben ze het niet nodig maar verzinnen ze dan maar wat zodat je werk heb. Toen ik moest met een groepje leken we meer een last dan hulp.
Die twee uur was je volledige stage?quote:Op zondag 21 september 2008 17:32 schreef Michel. het volgende:
Haha pwnd vorig jaar moest ik ook maatschappelijke stage doen, een propaganda praatje van het Rode Kruis van 1,5 á 2 uur en nog een heerlijke lunch erbij ook, voor niks, mag dit jaar ook wel weer gebeuren.
Dierenasielquote:Op zaterdag 20 september 2008 23:50 schreef sweetlady-o het volgende:
Dan zou ik gaan voor het dierenasiel.
en 72 uur in hoeveel tijd?
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 21 september 2008 16:30 schreef BK89 het volgende:
[..]
Ja maar dan heb je meestal iets gedaan zoals iemand vermoord of zoquote:Op zaterdag 20 september 2008 23:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Wees blij dat het geen taakstraf is, dan moet je nog langer
Als ze een goeie manager hebben, leren ze op hun bijbaan wel wat werken is - op een veel effectievere manier dan dit programma. En het zijn havo scholieren, geen vmbo'ers; Deze mensen krijgen nog genoeg contact met echt werk tijdens hun studie (studie zelf, bijbaan, stage - ook zo goed als ontbetaald lange weken maken) en zullen uiteindelijk ook niet te lui zijn om te werken (anders deden ze geen havo).quote:Op zondag 21 september 2008 12:10 schreef Rnej het volgende:
[..]
gigantisch kutwerk? ... beetje helpen in een dierenasiel is niet echt kutwerk... niet veel slechter dan vakkenvullen voor 3 euro per uur bij de Appie heijn... mensen met een kutinstelling hebben dan sowieso al een middelvingermentaliteit dunkt me ... tis 72 uur... man.. das toch geen reet? gemiddelde scholier zit 30 uur per week op school uit zn neus te vreten... laat ze maar ns merken wat werken is.... genoeg mensen hier in dit land zijn maar gewend dat alles aan komt waaien...
Ik zit nu dus met dit probleem, ik kan nu of 3 avonden gaan werken, 2 in een supermarkt en 1 onbetaald, of ik kan op zaterdag gaan werkenquote:Op zondag 21 september 2008 00:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik stuur jou de komende veertig weken elke woensdag na je werk nog even naar het bejaardentehuis. Kijken hoe leuk je dat vindt.
72 uur is in totaal niet veel maar wel als je dat in heel veel korte periodes moet verdelen. En wat als TS al een bijbaan heeft? Moet die dan maar opgezegd worden?
Hear hear!quote:Op zondag 21 september 2008 16:30 schreef BK89 het volgende:
[..]
je kan ook gaan rappen voor de oma'squote:Op zondag 21 september 2008 08:10 schreef the_contract_killer het volgende:
doe gewoon het bejaarden tehuis,kan je lekker naar de verhalen luisteren van de 2e wereldoorlog en eenzame oudjes verblijden door even met ze te babbelen.
zo zat ik eens een bakkie te doen bij een oudje wat er stellig van overtuigt was dat het ottomaanse rijk nog steeds bestond en dat ze bezig waren nederland over te nemen,en na enkele keren ja knikken en o ja joh? zeggen tegen het vrouwtje kwam er nog een flink stuk taart aan met het 2e bakkie koffie![]()
gewoon naar het bejaarden tehuis gaan,je zit er warm en je hebt koffie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |