Omdat wetten altijd te omzeilen zijn...quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:30 schreef L.Denninger het volgende:
Wat jij bedoelt is "Nou ook al was handelen op dat moment compleet legaal, het past beter bij mijn verhaal als ik de hele tijd doe alsof het illegaal was".
Als je vindt dat handel toen illegaal had moeten zijn, waarom ben je dan boos op de handelaren in plaats van op degenen die de wetten voorschreven ?
Waar zeg ik dat iemands kleinzoon 100% verantwoordelijk is ?quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:59 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ze hebben het lang verborgen kunnen houden, en toen de 1e verhalen op doken dachten veel mensen dat dit te gruwelijk was om waar te zijn.. En dat ze het wisten was 1 ding, maar we hebben het over de periode dat men met een bommenwerper soms al moeite had om de goede stad te raken, laat staan een stel barakken/gaskamers etc. Wat die opa trouwens deed was als 1 van 7 directeuren optreden van een bank, en die bank had weer een belang in die Rotterdamse bank van Thyssen, dus om hem nou 1 op 1 verantwoordelijk te houden voor de hele holocaust is wel wat kort door de bocht.. Is het verwerpelijk en onethisch? Jazeker, maar om iemands kleinzoon 100% verantwoordelijk te houden voor daden van 60+ jaar geleden is wel wat gemakkelijk scoren, ik hoor niemand over het feit dat wij Nederlanders zulke constructies toestonden om geld weg te sluizen van de Nazi's.?
Hij vond zelf van niet, in tegenstelling tot Oswald.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:47 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Een huurmoordenaar is niet de echte dader... Lubbe was net als Oswald een patsy.
Waar ik op doelde is dat de krant het zo vermeld dat we van niets wisten maar ondertussen zat NL gewoon natuurlijk wapens te verkopen en allerlei dealtjes te maken.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:58 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Verre van hoor:
[..]
Je weet well, die Dulles die de CIA oprichtte.
prima maar inzicht krijgen in wat er toen speelde kan nu verhelderd werken... Het zelfde rare spelletje van toen wordt weer gespeeld alleen nu is het miljardvoud erger als het daadwerkelijk gaat klappen....quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:34 schreef teamlead het volgende:
zullen we dan nu weer over het complot rond de financiele crisis gaan babbelen ipv over Htiler and friends?
Kijk, en daar ga je weer mis...quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:37 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
prima maar inzicht krijgen in wat er toen speelde kan nu verhelderd werken... Het zelfde rare spelletje van toen wordt weer gespeeld alleen nu is het miljardvoud erger als het daadwerkelijk gaat klappen....
Jij bent dus een ezel die zich maar al te graag aan dezelfde steen wil stoten.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:44 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Kijk, en daar ga je weer mis...Om een bekende financiële kreet even te verkrachten, resultaten uit het verleden betekenen niet dat het nu weer zo zal gaan..
Wat er nu aan de hand is, is van een heel andere orde, de banken die nog geld hebben willen het niet lenen aan concullega's, uit angst voor een mogelijk eigen cashflow probleem. En de banken die wel geld hebben zijn of Chinees/europoees, of van olie staten, en de Amerikanen zijn nogal huiverig om dat soort landen controle over zulke belangrijke instituten te geven.
linken mag natuurlijk welquote:Op dinsdag 23 september 2008 15:37 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
prima maar inzicht krijgen in wat er toen speelde kan nu verhelderd werken... Het zelfde rare spelletje van toen wordt weer gespeeld alleen nu is het miljardvoud erger als het daadwerkelijk gaat klappen....
Weerleg mijn post dan gewoon met feiten over de door jou aangehaalde parallellen. Mij uitmaken voor ezel voegt weinig toe aan de discussie.....quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:47 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Jij bent dus een ezel die zich maar al te graag aan dezelfde steen wil stoten.
Er zijn wel degelijk parallelen met de beurskrach van 1929.
Niet fysiek een ezel, doh...quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:59 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Weerleg mijn post dan gewoon met feiten over de door jou aangehaalde parallellen. Mij uitmaken voor ezel voegt weinig toe aan de discussie.....
Ga je weer, je mag vinden wat je wilt, maar jouw mening is geen vaststaand feit.. En je schrijft letterlij:k "Jij bent dus een ezel ", wat moet ik daar anders van maken dan dat je mij een ezel vindt? Overigens, dit is nu de 2e keer dat je parallellen trekt tussen de problemen van 1329 en 2008, maar wederom kom je met geen enkele onderbouwing..quote:Op woensdag 24 september 2008 01:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Niet fysiek een ezel, doh...
Punt is dat jy geschiedenis niet belangerijk vindt. Ik denk dat 1929 uitmermate interessant is met de huidige crisis
Laatst had ik begrepen dat USA de inflatiecalculatie hergedefinieerd heeft zodat de werkelijk inflatie van 8% afgezwakt is tot iets van 4.5%. Wat heeft dat voor effect op het gehele bankwezen en economie. Dat het maakt het geheel nog troebeler dan dat het al is...quote:
Laatst wie wat & wanneer? Toe nou, kom nou es 1x met een bron voor dit soort kreten...quote:Op zondag 28 september 2008 12:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Laatst had ik begrepen dat USA de inflatiecalculatie hergedefinieerd heeft zodat de werkelijk inflatie van 8% afgezwakt is tot iets van 4.5%. Wat heeft dat voor effect op het gehele bankwezen en economie. Dat het maakt het geheel nog troebeler dan dat het al is...
quote:Op zondag 28 september 2008 14:54 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Laatst wie wat & wanneer? Toe nou, kom nou es 1x met een bron voor dit soort kreten...
Zou dit er niet mee te maken kunnen hebben dat er nu een crisis is. Dat hypotheken de schuld is mij te gemakkelijk en naar mijn idee gewoon niet geloofwaardig.quote:Is the US inflation at 8%?
But let us suppose for a moment that series is correct. If US inflation were really 8%, this would mean that interest rates in the US have been negative at all times in the last 10 years. It would mean that 10-year treasuries, which yield only a little over 4%, are massively mispriced, that a bond price crash of historic proportion would beckon, essentially wiping out a large amount of China's and Russia's wealth - countries that have heavy investors in the US. It would be a global economic catastrophe. So we are not going to switch back with ease and pleasure. There are many vested interests in not doing so.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |