quote:Ron Peter Vlaar (Hensbroek, 16 februari 1985) is een Nederlands voetballer. Hij speelt in de verdediging.
Door blessures en schorsingen geteisterd moest AZ eind april 2005 een beroep doen op de jonge verdediger in de halve finale wedstrijd in de UEFA Cup tegen Sporting Lissabon. Kort daarvoor had Vlaar zijn debuut in het eerste van de club gemaakt, tegen RKC Waalwijk. Vlaar maakte in de paar wedstrijden tot het eind van het seizoen genoeg indruk om opgeroepen te worden door Marco van Basten voor Oranje. Op het WK onder 20 van 2005 in Nederland, maakte hij veel indruk en was hij één van de belangrijkste spelers van het Nederlands elftal onder 20. Op 8 oktober 2005 maakte hij zijn debuut voor het 'grote' Oranje als invaller in de uitwedstrijd tegen Tsjechië.
Na een aanvaring met AZ-coach Louis van Gaal, werd hij gepolst door Ajax en Tottenham Hotspurs. Later bleek dat Feyenoord aan het langste eind trok. Met ingang van van 1 januari 2006 speelt Vlaar voor Feyenoord. Op 7 mei 2008 kreeg Ron een zoon, genaamd Shane.
Gaat hij dit seizoen nog voetballen? Zou dat uberhaupt nog verstandig zijn?quote:Feyenoord-verdediger Vlaar is op de weg terug
Datum: 28-jan-2009 12:45
Verdediger Ron Vlaar (foto) is aan het revalideren van zijn kruisbandblessure en dat gaat de goede kant op. ‘Ik ben lekker bezig, mijn knie voelt goed en ik krijg positieve berichten van de fysiotherapeuten. Ik ben op de goede weg,' vertelt de tweevoudig international tegen Studio Sport.
Vlaar scheurde dit seizoen een dag voor de UEFA Cup-wedstrijd tussen Feyenoord en Kalmar zijn kruisband af. Dat gebeurde hem een jaar eerder ook al in het competitieduel met Roda JC. ‘Het was deze keer wel extra zwaar in mentaal opzicht. Ik wist nu wat me te wachten stond en wist dat het niet makkelijk zou zijn.’
De Hensbroeker is echter vol vertrouwen over zijn terugkeer. ‘Het is nu revalideren, revalideren, revalideren, maar dat is gewoon nodig. Ik wil er volgend seizoen weer staan en doe daar alles voor. Het is vervelend dat ik nu twee jaar geen wedstrijden heb gespeeld, dat is voor iemand van mijn leeftijd heel belangrijk, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.’ (LvS)
Laat hem maar op volgend seizoen richten.quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
Kwam het topic toevallig tegen, en ging daarna op zoek naar nieuws:
[..]
Gaat hij dit seizoen nog voetballen? Zou dat uberhaupt nog verstandig zijn?
quote:Ron Vlaar (Feyenoord) ontvangt op Malle Maandag D'n Opkikker
Carnaval nadert en zoals gebruikelijk vindt op Malle Maandag in Eindhoven de uitreiking van D'n Opkikker plaats. Deze uitreiking wordt georganiseerd door Sociëteit "D'n Opkikker". Deze Carnavalsclub looft ieder jaar een trofee uit aan de voetballer die in het laatste jaar het meest door blessurepech is achtervolgd. D'n Opkikker van 2009 wordt uitgereikt aan Feyenoorder Ron Vlaar.
Feyenoorder Ron Vlaar (foto) werd geboren op 16 februari 1985 in het Noordhollandse Hensbroek. Hij begon met voetballen toen hij ongeveer vijf jaar was. Zijn eerste club was Apollo'68 waar hij zes jaar speelde voor hij besloot naar SVW'27 uit Heerhugowaard te gaan.
In de D1 van SVW'27 hadden we een hele goede ploeg en speelden we in de hoogste divisie in de regio. Aan het eind van het seizoen mocht hij een testwedstrijd spelen in de Alkmaarder Hout waarna hij het bericht kreeg dat hij naar AZ mocht.
In Alkmaar voetbalde Vlaar 8½ jaar en maakte eind april 2005 zijn debuut in het eerste.
Sinds 1 januari 2006 komt Ron Vlaar uit voor het Rotterdamse Feyenoord. Door blessures heeft hij in drie jaar tijd slechts veertig competitiewedstrijden gespeeld. Zijn laatste competiewedstrijd was op 16 september 2007 in Kerkrade. Feyenoord won die wedstrijd met 1-3, maar verloor Ron Vlaar bij een 1-0 achterstand in de 41e minuut door een blessure. Tot die tijd kwam Ron Vlaar tweemaal voor Oranje uit.
Vanwege blessures heeft Ron Vlaar twee seizoenen grotendeels gemist door een kruisbandblessure aan zijn linkerknie en kon hij 3½ maand vanwege een barstje in zijn voet niet in actie komen. De verdediger blijft positief en gelooft dat alles goed komt. Hij knokt elke dag in Zeist voor zijn herstel en hoopt er bij de start van het nieuwe seizoen weer bij te zijn.
Zijn contract bij Feyenoord loopt tot en met het seizoen 2011/2012. Vorig jaar, tijdens zijn eerste kruisbandrevalidatie heeft de stadionclub het contract met Ron Vlaar verlengd.
Met het uitreiken van D'n Opkikker wil de Sociëteit Ron Vlaar een steun in de rug geven. Hij wordt de opvolger van Tommie van der Leegte, die D'n Opkikker in 2008 ontving. De toenmalig PSV-er speelt inmiddels voor NAC Breda.
FC Eindhoven wenst, samen met Sociëteit "D'n Opkikker", Ron Vlaar een goed verder herstel toe en hoopt hem in het nieuwe voetbalseizoen weer op de Nederlandse velden te kunnen zien spelen.
¤2,5 miljoen of iets in die richting volgens mij.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:19 schreef DeVinger het volgende:
Voor hoeveel is hij eigenlijk aangetrokken door Feyenoord?
Nee, misschien een aardige Nederlandse subtopper, maar wordt zeker geen wereldtop meer door de stagnatie in zijn ontwikkeling van de afgelopen jaren.quote:
quote:Vlaar kijkt alleen nog maar vooruit
Fabian Bijman
Terwijl zijn club één van de meeste roerige seizoenen van de laatste decennia beleeft, werkt Ron Vlaar in de relatieve rust van het KNVB-sportcomplex in Zeist aan zijn herstel. Opzettelijk.
"Ik kijk niet meer achterom, alleen nog maar vooruit", zegt Vlaar (24) in gesprek met VoetbalPrimeur. De verdediger werd de afgelopen twee jaar weinig bespaard. De eerste keer ging het mis op bezoek bij Roda JC, waar Vlaar in september 2007 een gescheurde kruisband opliep.
Na een operatie en een maandenlange revalidatie knokte de Noord-Hollander zich terug. Exact één jaar en één dag later sloeg het noodlot opnieuw toe. Op één van zijn eerste trainingen op het veld verdraaide de Feyenoorder zijn knie, waarbij hij wederom een kruisband beschadigde. Een operatie bleek ook ditmaal noodzakelijk.
"Het is de tweede keer dat het me gebeurd is, dus je weet nu wat meer. In grote lijnen maak ik hetzelfde proces door", vertelt Vlaar. "Ik revalideer in Zeist. De staf heeft heel veel ervaring met kruisbandblessures en ik zit hier met 'lotgenoten'. Ik kan me hier volledig focussen op mijn knie. Ik heb maar één doel: fit worden. En daar heb ik al mijn energie voor nodig. Natuurlijk baal ik wel, maar we maken hier ook lol. Je sleept elkaar er doorheen. En we hebben straks een leuk groepje om buiten mee te trainen."
Terugkijken is er in elk geval niet meer bij voor de verdediger. "Tot de operatie is het moeilijk, daarna moet je de knop omzetten en vooruit kijken", gaat Vlaar, die inmiddels aardig vordert in zijn herstelproces, verder. "De knie voelt op zich goed aan. Er zit een klein spoortje vocht in, maar dat is minimaal. Ik mag niet klagen. Reacties op de trainingen en prikkels blijven uit."
Reacties waren er wel vanuit de buitenwereld. Door de carrière van Vlaar werd door velen voorzichtig een streep gezet nadat hij opnieuw een zware blessure opliep. "Daar ben ik niet zo mee bezig. Ik heb er vertrouwen in dat ik terugkom. Ik werk elke dag, van ’s ochtends vroeg tot laat in de middag, keihard aan mijn herstel. Dat weten mensen niet. Dat zien ze niet."
Vlaar is de weg van de geleidelijkheid ingeslagen. Nuchter als hij is, maakt hij zich geen illusies. Zijn terugkeer op het trainingsveld staat in principe gepland op 21 juni, de eerste dag dat de nieuwe Feyenoord-trainer Mario Been aan de slag gaat, maar het betreft een variabele datum.
"Ik keer dan weliswaar terug bij de club, maar dan moet ik eerst zien in hoeverre ik op dat moment meekan met de selectie. Het hangt niet van twee of drie weken af. Ik ga niets overhaasten. Ik ben er straks bijna twee jaar uit, laat het allemaal op me afkomen. Ik moet nog zóveel stappen maken."
De verdediger, die op jonge leeftijd een stormachtige ontwikkeling doormaakte, kwam in zijn eerste drie seizoenen bij Feyenoord tot veertig competitiewedstrijden in de hoofdmacht. De Rotterdammers namen de tweevoudig international in 2005 over van AZ, waar Vlaar op het hoogste niveau debuteerde.
quote:Vlaar: 'Wat je leert is schijt hebben aan alles'
23/06/2009 23:55
Ron Vlaar meldde zich januari 2006 bij Feyenoord. De Rotterdammers troefden Ajax en Tottenham Hotspur af en haalden de verdediger van AZ binnen. Drieëneenhalf jaar later heeft de tweevoudig international slechts veertig duels voor Feyenoord gespeeld. In de nieuwe Voetbal International een uitgebreid interview met de Noord-Hollander.
Tot twee keer toe scheurde Vlaar zijn kruisbanden. 'Mijn eerste kruisband scheurde ik op 16 september 2007, de tweede op 17 september 2008. Er zit op een dag na precies na precies één jaar tussen. Je kunt dat bizar noemen of eng, ik hou het zelf liever op puur toeval.'
De nu 24-jarige Vlaar heeft twee jaar van zijn carrière moeten toekijken. 'Kun je ongestraft twee jaar missen op het hoogste niveau? Als ik reëel ben zeg ik: ik weet het niet. Ik besef dat het ongelooflijk lang is, twee jaar... Die tijd krijg ik niet meer terug, die is weg, voorbij. Mijn voordeel is dat ik jong ben, ik heb normaal gesproken nog wel wat jaren voor de boeg.'
De centrale verdediger revalideerde de eerste fases op het KNVB Sportmedisch Centrum in Zeist en de laatste periode bij Feyenoord. 'Ik had het afgelopen seizoen het geluk, tussen aanhalingstekens, dat er in Zeist veel geblesseerde spelers rond liepen. Je bent dan onder lotgenoten. Je voelt je minder alleen. Maar uiteindelijk ben je toch echt op jezelf aangewezen.'
Vlaar is door zijn blessures een ander mens geworden. 'Ik ben harder geworden, egoïstischer. Je moet aan jezelf denken, je leert schijt hebben aan alles. Het is jouw knie, jóuw blessure, jóuw carrière. Eigenlijk telt niets anders. Misschien ben ik óók wel een stimulans voor andere spelers met zware blessures. Als het mij lukt - en het gáát mij lukken - terug te komen op niveau, moet iedereen het kunnen. Laat mij dat voorbeeld maar zijn.'
Dat dus.quote:Op maandag 10 augustus 2009 15:01 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Het is gewoon nog te onwennig allemaal, wat niet raar is na zo'n lange afwezigheid. Want als je dat meeneemt in je wedstrijdoordeel, doet hij het uitstekend natuurlijk.
quote:
Wat heeft dat met Vlaar te maken?quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ben benieuwd wat Braafheid dit weekend gaat doen want die gaat zoals de zaken er nu voorstaan natuurlijk niet mee
Enige uitleg is geen overbodige luxe.quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat moet zelfs jij begrijpen
quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat moet zelfs jij begrijpen
Als Braafheid blijft bij Bayern maakt hij het Van Marwijk makkelijk en gaat hij niet mee, als hij vertrekt gaat hij wel mee.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:18 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Enige uitleg is geen overbodige luxe.
Vlaar is geen back.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als Braafheid blijft bij Bayern maakt hij het Van Marwijk makkelijk en gaat hij niet mee, als hij vertrekt gaat hij wel mee.
Of als hij beter speelt dan andere spelers.quote:Vlaar komt er alleen bij als er iets met de huidige spelers gebeurt of ze niet spelen
Dat zou idd het criteria moeten zijn, maar bij Van Marwijk moet ik dat nog zien.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:07 schreef Ruud het volgende:
Of als hij beter speelt dan andere spelers.
Braafheid wel gelukkigquote:
Volgens mij wel, maar ik ben niet zo'n voetbalkenner als jij.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 02:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Braafheid wel gelukkig
En ook al is Braafheid geen back (wat ie wel is natuurlijk), dan nog is Braafheid linksbenig en Vlaar niet, dus imo niet voor dezelfde positie.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:05 schreef Ruud het volgende:
[..]
Volgens mij wel, maar ik ben niet zo'n voetbalkenner als jij.
Gelukkig bepaal jij dat niet.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is gewoon heel makkelijk als niemand geblesseerd raakt of niet weinig speelt gaat Vlaar niet mee.
O ja? Daar heb ik hem bij Feyenoord anders nog nooit zien spelen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vlaar heeft allang bewezen dat hij goed als linkercentrale verdediger kan spelen
Bakkal en Vlaar zij niet te vergelijken, waar Bakkal moet gaan komen te spelen zijn er al keuzes te over. En bij Vlaar is dat niet het geval. Er zijn nauwelijks goede verdedigers, maar zoals Vlaar staat te verdedigen bij Feyenoord hoort hij er gewoon bij. Al den niet in het veld dan wel op de bank, maar Vlaar thuis laten is echt oliedom. Hij heeft al een half seizoen uitstekent lopen ballen bij Feyenoord, er zijn spelers zat die voor minder al geselecteerd werden. Ik vertrouw dan ook op van Marwijk dat hij dit ook ziet en onze rots uit Nederland ook meeneemt.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vlaar heeft allang bewezen dat hij goed als linkercentrale verdediger kan spelen
Het is gewoon heel makkelijk als niemand geblesseerd raakt of niet weinig speelt gaat Vlaar niet mee. Ongeveer het zelfde geldt voor bijvoorbeeld Bakkal
Valt best mee. Sneijder, Vaart en Ibi.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:38 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Bakkal en Vlaar zij niet te vergelijken, waar Bakkal moet gaan komen te spelen zijn er al keuzes te over. En bij Vlaar is dat niet het geval. Er zijn nauwelijks goede verdedigers, maar zoals Vlaar staat te verdedigen bij Feyenoord hoort hij er gewoon bij. Al den niet in het veld dan wel op de bank, maar Vlaar thuis laten is echt oliedom. Hij heeft al een half seizoen uitstekent lopen ballen bij Feyenoord, er zijn spelers zat die voor minder al geselecteerd werden. Ik vertrouw dan ook op van Marwijk dat hij dit ook ziet en onze rots uit Nederland ook meeneemt.
Hij is een betere optie dan Ooijer.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:41 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
Deze gast goed genoeg voor een WK-selectie? Dit is niet het WK-topic, maar het gaat wel over Vlaar. Daarom zeg ik dit ook in dit topic.
Vlaar is een goede verdediger. Zou er dan nu toch een opvolger voor Stam zijn in het Nederlands elftal?
Nu nog een goede vervanger voor Frank de Boer en het centrum van de verdediging is dan een stuk beter dan hetgeen we er nu hebben staan.
Homoga? Wie is dat?quote:Op zondag 31 januari 2010 02:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ooijer heeft het prima gedaan maar speelt nu ook weinig. Hij zou eventueel ook meekunnen als backup en Homoga en vd Wiel als backs
De gootste homo van de selectiequote:
Bondscoaches vinden dat wel belangrijk. Mathijsen en Ooyer spelen al een jaar of 4 iedere wedstrijd en eigenlijk altijd goed. Vlaar zou best mee kunnen gaan maar dan moet het ten koste van iemand anders gaanquote:Op zondag 31 januari 2010 16:04 schreef thewishmaster het volgende:
Vlaar is op dit moment gewoon Ooijer voorbij, dat Ooijer in de kwalificatie heeft meegedaan en Vlaar niet vind ik niet zo boeiend.
Dat zou dan Ooijer moeten zijn als gevolg van een blessure of Boulahrouz als gevolg van een tekort aan spelritme.quote:Op maandag 1 februari 2010 03:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Bondscoaches vinden dat wel belangrijk. Mathijsen en Ooyer spelen al een jaar of 4 iedere wedstrijd en eigenlijk altijd goed. Vlaar zou best mee kunnen gaan maar dan moet het ten koste van iemand anders gaan
Ron Kanon gaat zeker mee. De Vrij, Mulder, Castaignos en Makaay mogen ook wel mee trouwens.quote:Op woensdag 24 maart 2010 23:23 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Van Marwijk zal hem wel meenemen, toch?
In de plaats van wie?quote:Op woensdag 24 maart 2010 23:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ron Kanon gaat zeker mee. De Vrij, Mulder, Castaignos en Makaay mogen ook wel mee trouwens.
50% kansquote:
vertrouwen verloren...quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat heeft hij zelf gestemt?
Ik heb geen idee waar je het over hebt, probeer eens duidelijk te omschrijven wat je bedoelt in normale Nederlandse zinnen.quote:
quote:Vlaar wil vertrekken, Aston Villa betaalt afkoopsom
Ron Vlaar heeft bij technisch directeur Martin van Geel aangegeven dat hij naar Aston Villa wil vertrekken. De Engelse club is bereid om de gelimiteerde transfersom in het contract van Vlaar te betalen, zodat niets een overgang van de aanvoerder van Feyenoord nog in de weg lijkt te staan.
Vlaar trainde vanochtend gewoon mee bij Feyenoord. De kans is groot dat het zijn laatste training is bij de Rotterdamse club. Bij het maken van de elftalfoto werden er twee versies gemaakt, één mét Vlaar en één zónder de aanvoerder, meldt RTV Rijnmond. Van Geel probeerde vorige week tijdens het trainingskamp in Ermelo tevergeefs het contract van Vlaar open te breken.
Zeker niet. Centrale verdediging van Villa is drama. Zelfs nu met Vlaar erbij zouden ze het liefst er nog 1 bij willen voor de andere positie.quote:
Qua geld zal het idd wel goed zitten.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |