Ik moest bijna huilen toen ze zeiden dat je hem mee mocht nemen.quote:Op zaterdag 20 september 2008 19:47 schreef Greys het volgende:
NoekjeVond het zo leuk om je te zien vandaag!
Je bent tof! (En mooi!)
Dankjewel!quote:Op zaterdag 20 september 2008 19:46 schreef MLI het volgende:
Boris is mooi!![]()
Bengalen, geen makkelijke katten, maar dat had je op weg naar huis al gemerkt. Tof, gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!
Ik zat ook te wapperenquote:Op zaterdag 20 september 2008 19:49 schreef noekje het volgende:
[..]
Ik moest bijna huilen toen ze zeiden dat je hem mee mocht nemen.![]()
Het ging nog wel zo goed!![]()
Ik vond jou geweldig en Boris is geweldig. Jullie gaan het zo leuk hebben samen.![]()
Heeft meneer Greys al hout gekocht?
Geen idee. Daar heb ik ook helemaal niet gevraagd eigenlijk.quote:Op zaterdag 20 september 2008 19:50 schreef MLI het volgende:
Ja, echt vreemd! Zit er een stamboom bij?
Wat is er dan zo lastig aan, in het algemeen? Of bedoel je dat ze zonder stamboom niet die berg geld waard zijn en dat ze ze daarom lastig vinden? Het is echt een schat. Hij zat hiervoor in een huis met 4 andere katers en daar was hij niet gelukkig. Boris wilde graag enig-kat zijn in een huis en een hondje er bij. En een tuin!quote:Op zaterdag 20 september 2008 19:50 schreef MLI het volgende:
Ja, echt vreemd! Zit er een stamboom bij? Dan niet zo gek, Bengalen kosten zo'n 750 euro of meer, zonder stamboom zijn het alleen maar 'lastige' katten voor sommige mensen.
Ja, ze zijn zo intelligent dat je ze ook makkelijk trucjes schijnt te kunnen leren!quote:Op zaterdag 20 september 2008 19:53 schreef MLI het volgende:
Nee, dat is helemaal niet gek, zeker niet als je een kat uit een asiel haalt. Als je bij een fokker er niet om vraagt, is het wel gek.
Bengalen zijn echt de meesters onder de katten, gruwelijk sterk, lenig, energiek. Ze kunnen een pain in the ass zijn omdat ze ook nog eens intelligent zijn.
Moet absoluut kunnen, met beloningen enzo. Slimme katten zijn lastiger te straffen, zeker als ze van water houden.Maar kijk niet op van wat sloperijtjes als je thuiskomt van het werk, volgens mij zijn ze eerder sluw dan brutaalquote:Op zaterdag 20 september 2008 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, ze zijn zo intelligent dat je ze ook makkelijk trucjes schijnt te kunnen leren!
En ze houden van spelen. Kan hij mooi samen met Bink met zijn kleine IKEA knuffeltjes spelen
Kan geen kwaad om het even te laten zien.quote:Op zaterdag 20 september 2008 19:57 schreef Greys het volgende:
Moet ik hem trouwens even in de keuken laten zien waar zijn bakje water en brokjes staan?
Of is dat te opdringerig en vindt hij dat vanzelf wel, denken jullie?
Wat al scheelt is dat Bengalen niet aan behang schijnen te krabben (gewoon nooit!?) en niet in gordijnen gaan hangen/klimmen. Dat schijnt totaal niet in het karakter aanwezig te zijn. Apart he?quote:Op zaterdag 20 september 2008 19:57 schreef MLI het volgende:
[..]
Moet absoluut kunnen, met beloningen enzo. Slimme katten zijn lastiger te straffen, zeker als ze van water houden.Maar kijk niet op van wat sloperijtjes als je thuiskomt van het werk, volgens mij zijn ze eerder sluw dan brutaal, maar dat kan ik mis hebben.
Jij bijna live. Ik echt op een forum. Schaaaamquote:Op zaterdag 20 september 2008 19:49 schreef noekje het volgende:
[..]
Ik moest bijna huilen toen ze zeiden dat je hem mee mocht nemen.![]()
Het ging nog wel zo goed!![]()
Ik vond jou geweldig en Boris is geweldig. Jullie gaan het zo leuk hebben samen.![]()
Heeft meneer Greys al hout gekocht?
Op het aanrecht? Of dat nou juist weer beter van niet?quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:16 schreef nokwanda het volgende:
Je zou Boris op een hogere plek eten kunnen geven.
Bink krijgt twee keer per dag eten, tussen de middag en 's avonds. En dan doe ik gewoon de keuken dicht als Bink eet (die heeft het binnen 2 tellen opquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:17 schreef nokwanda het volgende:
Maar ja, dat vreet ie alsnog Bink's bakje leg en hij heeft dieetvoer
Janneke wel, Taco niet. Maar Taco moet gewoon net zo lang in de keuken blijven zitten tot 'ie z'n eten op heeftquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:26 schreef Greys het volgende:
Ik weet alleen niet of Boris een kat is die in een keer zijn brokjes eet.
Doen katten dat wel eens dan?![]()
MM zeurt nog steedsquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:29 schreef Maes het volgende:
Ik ben ook nog wel benieuwd naar die Jack (die vrolijkerd) Zou die snel een huisje vinden? Stiefdochter en ik hebben hem Roxy genoemd.
Morgenvroeg gewoon het eten voor de hele dag klaarzetten, is het tegen de middag al op, dan heb je je antwoord. En een dagje extra eten kan geen kwaad als hij aan het eind van de dag begint te mauwen.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:26 schreef Greys het volgende:
Ik weet alleen niet of Boris een kat is die in een keer zijn brokjes eet.
Doen katten dat wel eens dan?Dus dan doe ik het inderdaad op een apart hoog plekje, kan Bink er nooit bij. En Bengalen schijnen enorm hoog te kunnen springen enzo, dus ik twijfel er niet aan dat Boris er dan wel bij kan
Oooh Greys wat een schitterende foto, er is al meteen een band tussen julliequote:Op zaterdag 20 september 2008 20:39 schreef MissBliss het volgende:
Ik móet hier een tvp natuurlijk!
Greys, hij is zo mooi! En zo fijn dat ie nu al helemaal thuis is bij jullie!
Ik gooi deze er nog even in:
Ik ben er, toen Mazzeltje de geit, er int begin bij kwam, gewoon bij blijven staan. Als de eerste, wie dan ook van de 3, klaar was, paktje ik het bakje weg als er nog wat in zat.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:35 schreef Greys het volgende:
Dank allemaal
Hoe hoog kan ik dat eten van Boris nou precies plaatsen?
Op de eettafel is geen plan natuurlijk, dan springt ie daar met eten ook steeds op (niet dat we ooit aan tafel eten, maar het gaat om het idee). Op de boekenkast lijkt me weer té hoog. Op het dressoir dan? Da's toch gek, kattenvoer op het dressoir? Of gewoon niet teveel bij nadenken?
Ik moet het wel in één keer goed doen natuurlijk, en niet met dat bakje blijven slepen. Dus nog even goed nadenken.
Ja, dat doen ze wel eens. Maar of Boris dat ook doet, er is maar 1 manier om daarachter te komen.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:43 schreef Greys het volgende:
Psssst, maken katten plastic zakjes open? M.a.w.... kan ik gewoon de gekochte croissantjes in het plastic op het aanrecht laten liggen, of zijn die dan aangevreten morgenochtend?![]()
Al die vragen van jou, kom niet meer bij, zo leuk.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:43 schreef Greys het volgende:
Psssst, maken katten plastic zakjes open? M.a.w.... kan ik gewoon de gekochte croissantjes in het plastic op het aanrecht laten liggen, of zijn die dan aangevreten morgenochtend?![]()
Ja precies, dus ik ben nu helemaal nerveus, dat ik moet kiezen waar hij moet eten. Zodat ik het daarna niet hoef te veranderenquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:47 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Al die vragen van jou, kom niet meer bij, zo leuk.![]()
Daar moet je zelf achter komen, onze Gijs doet zulke dingen niet, maar er zitten brutale exemplaren bij, zoals ik hier vaak lees...![]()
In de kamer eten lijkt me niks; geurtjes plus dat Boris een rustig plekkie om te eten vast kan waarderen. O ja, en op éen vaste plek, niet wisselen.
Gewoon je vragen hier posten, is helemaal niet onnozel.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:47 schreef Greys het volgende:
Ik wou dat Heer G thuis kon zijn vanavond. Voel me echt een onnozeltje nu met al die vragen
En ik kan hem lastig bellen als hij aan het drummen is
Oh ja! Wacht! Hij zat natuurlijk net al op het fornuis en die staat naast die trolley!quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:52 schreef MLI het volgende:
Keukentrolley, als die ongeveer net zo hoog is als je aanrecht, dan hoef je je daar geen zorgen om te maken.. Dat lukt 'm wel.
Ja, wel typisch hč?quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja precies, dus ik ben nu helemaal nerveus, dat ik moet kiezen waar hij moet eten. Zodat ik het daarna niet hoef te veranderenIk denk dat ik de keukentrolley leeg haal bovenop en het daar maar bovenop zet, zou dat niet te hoog zijn? Kan ie daar vanaf de grond op springen, ja he?
En dank je voor je lieve opmerking eerder in het topicLas het net pas, ben helemaal druk met panieken, terwijl Boris gewoon op de stoel ligt te ronken
![]()
Ooh, een Bengaal zal zeker wel dingen open kunnen maken. Mijn katten doen dat ook wanneer ze de kans krijgen. Een zak voer (hoe stevig ook) moet echt achter slot en grendel staan, als de deur ook maar op een kier staat komen ze erin.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:51 schreef Viking84 het volgende:
Ik zou geen croissantjes op het aanrecht laten liggen. Die ratten van mij maken zelfs zakken pasta open en gaan er dan mee lopen ravotten op de gang. En vannacht hadden ze een doosje kattensnoepjes van de kast gegooid, open gemaakt en de inhoud opgegeten
.
Maar idd: het verschilt per kat.
Als ie dat een keer doet als de pitten nog warm zijn, dan gebeurt het nooit meer.quote:Op zaterdag 20 september 2008 21:33 schreef Greys het volgende:Hij ging kopjes geven aan de bovenplank van de trolley, stopte zijn neus eerst in het waterbakje, toen in het voerbakje en ging eerst de brokjes aflikken en ze daarna smakelijk zitten eten
Heb alleen niet gezien hoe hij er weer afgekomen is, of hij dat weer via het fornuis deed of gewoon rechtstreeks op de grond sprong. Lijkt me niet handig als hij regelmatig over het fornuis gaat wandelen, wat als de gaspitten nou nog heet zijn?
Heb het ook wel een beetje aan jou te danken, jij hebt me er op geattendeerd en er steeds over doorgezeurdquote:
quote:Op zaterdag 20 september 2008 21:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Heb het ook wel een beetje aan jou te danken, jij hebt me er op geattendeerd en er steeds over doorgezeurd
() dat hij bij ons zou horen! Door het 'doorzeuren' heb ik het uberhaupt aangedurfd!
Hij kent wss instinctief het gevaar van vuur wel. Als de haard aan is zal hij er ook niet instappen. Hij voelt vantevoren ook vast wel dat het warm is.quote:Op zaterdag 20 september 2008 21:36 schreef Greys het volgende:
Gaat dat echt zo 'makkelijk' ja?
Dan leren ze het vanzelf wel af?Ja zeker he? Bij andere mensen in huis leren katten ook dat ze niet op het fornuis moeten gaan lopen neem ik aan
Bij mijn katten hielp een waterpistooltje erg goed, dan hebben ze niet door dat jij het bent.quote:Op zaterdag 20 september 2008 21:36 schreef Greys het volgende:
Gaat dat echt zo 'makkelijk' ja?
Dan leren ze het vanzelf wel af?Ja zeker he? Bij andere mensen in huis leren katten ook dat ze niet op het fornuis moeten gaan lopen neem ik aan
Dankjewelquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |