op 1 hand te tellen...quote:Op dinsdag 16 december 2008 23:28 schreef bietelboer het volgende:
En er zijn er maar zeer weinig van
Link..??quote:Op woensdag 17 december 2008 00:07 schreef bietelboer het volgende:
Wacht maar tot Randall zijn volgende project klaar is
Mid engine integra met en NSX V6 en een 50-50 gewicht verhouding
quote:Op woensdag 17 december 2008 14:04 schreef Robin__ het volgende:
[..]jou amerikaan heeft 9,3 liter, mijn badkuip 300
Ik vind een Prelude helemaal niks, behalve als ie gele stippen heeft en een trekhaak. Maar voor het geld (inclusief alle arbeidsuren die erin zitten) koop je makkelijk een E46 M3 en sta je niet om de 5000 kilometer je auto een servicebeurt te geven.quote:Op dinsdag 16 december 2008 23:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
een RWD prelude met 450PK is echt 10.000x intressanter dan een Z3 of een BMW 328i ofzo hoor![]()
De looks icm. het vermogen + het juiste aandrijving = gewoon volmaakt perfect.
Geen woorden voor, vind het echt het toppunt
durf te wedden dat een Honda langer uithoud zonder onderhoud dan een Bimmerquote:Op donderdag 18 december 2008 10:13 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik vind een Prelude helemaal niks, behalve als ie gele stippen heeft en een trekhaak. Maar voor het geld (inclusief alle arbeidsuren die erin zitten) koop je makkelijk een E46 M3 en sta je niet om de 5000 kilometer je auto een servicebeurt te geven.
Standaard misschien, maar niet als je dat ding verbouwt zoals op die foto's.quote:Op donderdag 18 december 2008 10:35 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
durf te wedden dat een Honda langer uithoud zonder onderhoud dan een Bimmer
mwa, als je er normaal mee omgaat.. nogsteedsquote:Op donderdag 18 december 2008 10:37 schreef fathank het volgende:
[..]
Standaard misschien, maar niet als je dat ding verbouwt zoals op die foto's.
Dat betwijfel ik, maar goed daar kunnen we allebei geen kant en klaar antwoord op geven.quote:Op donderdag 18 december 2008 10:39 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
mwa, als je er normaal mee omgaat.. nogsteeds![]()
Maar het blijft een Honda..quote:En dit is veel specialer dan een M3tje
Hebben ze al, S2000quote:Op donderdag 18 december 2008 13:22 schreef fathank het volgende:
Honda moet eens een toffe RWD gaan bouwen. In plaats van dat je zelf moet gaan klussen.
quote:
Oe S2Kquote:Op donderdag 18 december 2008 15:49 schreef raulbouli het volgende:
Nee nee, is echt RWD
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben op zoek naar een sportautootje. De S2000 heeft wel de revu gepasserd, maar ik heb gehoord en gelezen, dat de auto te weing power heeft op lage toeren. En aangezien, dat ik de auto ook voor woonwerkverkeer wil gebruiken rij ik meestal met een (te) koude motor. Dan heb ik dus een auto nodig, die op lage toeren al bij de les is.quote:
ja, met een koude moter komt ie niet vooruitquote:Op dinsdag 23 december 2008 19:15 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik ben op zoek naar een sportautootje. De S2000 heeft wel de revu gepasserd, maar ik heb gehoord en gelezen, dat de auto te weing power heeft op lage toeren. En aangezien, dat ik de auto ook voor woonwerkverkeer wil gebruiken rij ik meestal met een (te) koude motor. Dan heb ik dus een auto nodig, die op lage toeren al bij de les is.
Trouwens wel een hele mooie auto desalniettemin.
Haha, dat bedoelde ik niet. Ik bedoel dat de prestaies voor een redelijk hoge toerental niet echt bijzonder zijn. Volgens sommigen zelfs teleurstellend. Met een koude motor ga je geen hoge toeren maken. In dat geval kan ik beter bij mijn accord blijven die op redelijk lage toeren wel bij de les is of voor ander auto kiezen. Het leifst blijf ik bij Honda, maar als ze niet leveren wat ik wil hebben, dan is het snel voorbij.quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:29 schreef DurQ het volgende:
[..]
ja, met een koude moter komt ie niet vooruit
Ik heb er zelf ook nooit mee gereden, dus misschien valt het wel mee. Maar het feit blijft, dat ik een auto wil die op lage toeren al goed bij de les is. Daar voldoet volgens mij bijna geen 1 honda aan. Die van mij (2.4 accord) voldoet er wel aan, ondanks dat hij toch toeren nodig heeft om een beetje echt vaart te maken.quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:58 schreef DurQ het volgende:
Ik snap wat je bedoelt. Nou heb ik nog nooit een S2000 gereden hoor, maar zou me een beetje vreemd doen voorkomen als je er problemen mee zou krijgen. Mn vorige auto, een EJ9 (1.4 i S Civic dus), kon je ook niet opscheppen over rijden in de lage toeren. En toch kun je altijd vlot mee hoor
Dat is een beetje kort door de bocht. Ik wil een auto die op lagen en hoge toeren present is. Dat zul je bij een diesel niet snel vinden. Ook is dat gezien het omslagpunt niet rendabel. Ik wil er ook voor mijn plezier tijdens mijn vrije tijd rijden an dat zie ik niet snel gebeuren met een diesel.quote:
Je wensenpakket is een beetje onzinnig. Met een koude motor veel gas bij lage toeren is slechter dan weinig gas bij iets meer toeren.quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:02 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik heb er zelf ook nooit mee gereden, dus misschien valt het wel mee. Maar het feit blijft, dat ik een auto wil die op lage toeren al goed bij de les is. Daar voldoet volgens mij bijna geen 1 honda aan. Die van mij (2.4 accord) voldoet er wel aan, ondanks dat hij toch toeren nodig heeft om een beetje echt vaart te maken.
quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:14 schreef 1299 het volgende:
Je wensenpakket is een beetje onzinnig. Met een koude motor veel gas bij lage toeren is slechter dan weinig gas bij iets meer toeren.
De koppel/vermogen is zeker niet slecht op lage toeren, maar kan niet op tegen een motor met meer cc's en/of een turbo.quote:En door het reeds veel besproken vtec systeem heb je reeds bij lage toeren ook al voldoende koppel present om genoeg vermogen aan de wielen te zetten.
Lage toeren vermogen? Dat is nieuw voor mequote:Op dinsdag 23 december 2008 23:17 schreef Turquaz52 het volgende:
1 WOORD: VTEC.
Lage toeren vermogen, Hoge toeren vermogen
Wel onzinnig, het is een veel grotere belasting om je gasklep ver open te hebben staan als hij koud is. Wat meer toeren met weinig belasting is niet zo'n probleem bij een koude motor.quote:Op woensdag 24 december 2008 01:01 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Niet onzinnig. wat betreft rijden met een koude motor zeggen de meeste mensen, dat toeren en een koude niet goed is. er zijn genoeg motoren die wel veel leveren bij lage toeren. dan heb ik het wel over met name koppel.
[..]
De koppel/vermogen is zeker niet slecht op lage toeren, maar kan niet op tegen een motor met meer cc's en/of een turbo.
Kun je mij een artikel geven waar dit staat, wat je beweert. Ik heb namelijk een keer een topic gemaakt hierover en daarin sprak iedereen elkaar tegen.quote:Op woensdag 24 december 2008 09:37 schreef 1299 het volgende:
[..]
Wel onzinnig, het is een veel grotere belasting om je gasklep ver open te hebben staan als hij koud is. Wat meer toeren met weinig belasting is niet zo'n probleem bij een koude motor.
Een turbo een flink partij mee laten blazen bij een koude motor dat is pas slecht!
Ik heb geen hapklaar artikel, dat mag je zelf opzoeken. Maar bedenk zelf eens wat er gebeurd als je gasklep een eind open staat. Dan wordt er veel meer zuurstof verbrand en dat geeft een flinke belasting op je motoronderdelen.quote:Op woensdag 24 december 2008 09:49 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Kun je mij een artikel geven waar dit staat, wat je beweert. Ik heb namelijk een keer een topic gemaakt hierover en daarin sprak iedereen elkaar tegen.
Ik heb het zelf al een keer opgezocht en ik geen duidelijke conclusie vinden. Daarom ook het topic dat ik een keer gemaakt heb. Het is wel makkelijk iets zeggen zonder back up. Daar heb ik dus niks aan. Nu moet ik je gewoon op je woord geloven. Wie zegt, dat jij de wijsheid in pacht hebt.quote:Op woensdag 24 december 2008 10:14 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik heb geen hapklaar artikel, dat mag je zelf opzoeken. Maar bedenk zelf eens wat er gebeurd als je gasklep een eind open staat. Dan wordt er veel meer zuurstof verbrand en dat geeft een flinke belasting op je motoronderdelen.
Wat meer toeren draaien betekend alleen meer verbrandingsmomenten. Met een koude motor is het zaak deze zo snel mogelijk op te warmen zonder hem te mishandelen.
Waarom concludeer je dan wel dat je een dikke motor wil waarmee je in koud toestand volgas weg kan rijden?quote:Op woensdag 24 december 2008 10:35 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik heb het zelf al een keer opgezocht en ik geen duidelijke conclusie vinden. Daarom ook het topic dat ik een keer gemaakt heb. Het is wel makkelijk iets zeggen zonder back up. Daar heb ik dus niks aan. Nu moet ik je gewoon op je woord geloven. Wie zegt, dat jij de wijsheid in pacht hebt.
Waarom concludeer jij dat ik volgas weg wil rijden?quote:Op woensdag 24 december 2008 11:04 schreef 1299 het volgende:
[..]
Waarom concludeer je dan wel dat je een dikke motor wil waarmee je in koud toestand volgas weg kan rijden?
Dan moet je een diesel nemen, die heeft op lage toeren veel power......quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:54 schreef tong_poh het volgende:
Dat snap ik. Mar de S2000 presteert laag getoerd niet beter dan de meest normaal gemotoriseerde auto's. In het woonwerkverkeer heb ik liever op lage toeren een beetje extra power zodat ik nog vlot mee kan. Dit komt omdat ik een paar opritten naar de snelweg moet pakken en ik pas mijn snelheid altijd aan wat betreft het verkeer op de snelweg. Dat lukt me met mijn huidige auto wel, maar ik weet dus niet of dat kan met de S2000.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |