abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 december 2008 @ 19:29:10 #176
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_64294912
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 19:15 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ik ben op zoek naar een sportautootje. De S2000 heeft wel de revu gepasserd, maar ik heb gehoord en gelezen, dat de auto te weing power heeft op lage toeren. En aangezien, dat ik de auto ook voor woonwerkverkeer wil gebruiken rij ik meestal met een (te) koude motor. Dan heb ik dus een auto nodig, die op lage toeren al bij de les is.

Trouwens wel een hele mooie auto desalniettemin.
ja, met een koude moter komt ie niet vooruit
  dinsdag 23 december 2008 @ 19:43:35 #177
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_64295418
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 19:29 schreef DurQ het volgende:

[..]

ja, met een koude moter komt ie niet vooruit
Haha, dat bedoelde ik niet. Ik bedoel dat de prestaies voor een redelijk hoge toerental niet echt bijzonder zijn. Volgens sommigen zelfs teleurstellend. Met een koude motor ga je geen hoge toeren maken. In dat geval kan ik beter bij mijn accord blijven die op redelijk lage toeren wel bij de les is of voor ander auto kiezen. Het leifst blijf ik bij Honda, maar als ze niet leveren wat ik wil hebben, dan is het snel voorbij.
Horrible Cunt!
  dinsdag 23 december 2008 @ 19:47:21 #178
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_64295588
Het is heus niet zo dat je veel toeren moet maken om normaal te kunnen rijden hoor
  dinsdag 23 december 2008 @ 19:54:33 #179
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_64295874
Dat snap ik. Mar de S2000 presteert laag getoerd niet beter dan de meest normaal gemotoriseerde auto's. In het woonwerkverkeer heb ik liever op lage toeren een beetje extra power zodat ik nog vlot mee kan. Dit komt omdat ik een paar opritten naar de snelweg moet pakken en ik pas mijn snelheid altijd aan wat betreft het verkeer op de snelweg. Dat lukt me met mijn huidige auto wel, maar ik weet dus niet of dat kan met de S2000.
Horrible Cunt!
  dinsdag 23 december 2008 @ 19:58:29 #180
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_64296024
Ik snap wat je bedoelt. Nou heb ik nog nooit een S2000 gereden hoor, maar zou me een beetje vreemd doen voorkomen als je er problemen mee zou krijgen. Mn vorige auto, een EJ9 (1.4 i S Civic dus), kon je ook niet opscheppen over rijden in de lage toeren. En toch kun je altijd vlot mee hoor
  dinsdag 23 december 2008 @ 20:02:55 #181
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_64296174
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 19:58 schreef DurQ het volgende:
Ik snap wat je bedoelt. Nou heb ik nog nooit een S2000 gereden hoor, maar zou me een beetje vreemd doen voorkomen als je er problemen mee zou krijgen. Mn vorige auto, een EJ9 (1.4 i S Civic dus), kon je ook niet opscheppen over rijden in de lage toeren. En toch kun je altijd vlot mee hoor
Ik heb er zelf ook nooit mee gereden, dus misschien valt het wel mee. Maar het feit blijft, dat ik een auto wil die op lage toeren al goed bij de les is. Daar voldoet volgens mij bijna geen 1 honda aan. Die van mij (2.4 accord) voldoet er wel aan, ondanks dat hij toch toeren nodig heeft om een beetje echt vaart te maken.
Horrible Cunt!
  dinsdag 23 december 2008 @ 20:07:06 #182
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_64296334
klinkt als dat je een diesel wil
  dinsdag 23 december 2008 @ 20:44:21 #183
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_64297837
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 20:07 schreef DurQ het volgende:
klinkt als dat je een diesel wil
Dat is een beetje kort door de bocht. Ik wil een auto die op lagen en hoge toeren present is. Dat zul je bij een diesel niet snel vinden. Ook is dat gezien het omslagpunt niet rendabel. Ik wil er ook voor mijn plezier tijdens mijn vrije tijd rijden an dat zie ik niet snel gebeuren met een diesel.
Horrible Cunt!
pi_64303091
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 20:02 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ik heb er zelf ook nooit mee gereden, dus misschien valt het wel mee. Maar het feit blijft, dat ik een auto wil die op lage toeren al goed bij de les is. Daar voldoet volgens mij bijna geen 1 honda aan. Die van mij (2.4 accord) voldoet er wel aan, ondanks dat hij toch toeren nodig heeft om een beetje echt vaart te maken.
Je wensenpakket is een beetje onzinnig. Met een koude motor veel gas bij lage toeren is slechter dan weinig gas bij iets meer toeren.

En door het reeds veel besproken vtec systeem heb je reeds bij lage toeren ook al voldoende koppel present om genoeg vermogen aan de wielen te zetten.
pi_64306460
1 WOORD: VTEC.

Lage toeren vermogen, Hoge toeren vermogen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_64310424
een VTEC met lage toeren vermogen?
  woensdag 24 december 2008 @ 01:01:26 #187
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_64310972
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 22:14 schreef 1299 het volgende:


Je wensenpakket is een beetje onzinnig. Met een koude motor veel gas bij lage toeren is slechter dan weinig gas bij iets meer toeren.

Niet onzinnig. wat betreft rijden met een koude motor zeggen de meeste mensen, dat toeren en een koude niet goed is. er zijn genoeg motoren die wel veel leveren bij lage toeren. dan heb ik het wel over met name koppel.
quote:
En door het reeds veel besproken vtec systeem heb je reeds bij lage toeren ook al voldoende koppel present om genoeg vermogen aan de wielen te zetten.
De koppel/vermogen is zeker niet slecht op lage toeren, maar kan niet op tegen een motor met meer cc's en/of een turbo.
Horrible Cunt!
pi_64312652
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 23:17 schreef Turquaz52 het volgende:
1 WOORD: VTEC.

Lage toeren vermogen, Hoge toeren vermogen
Lage toeren vermogen? Dat is nieuw voor me
pi_64316150
quote:
Op woensdag 24 december 2008 01:01 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Niet onzinnig. wat betreft rijden met een koude motor zeggen de meeste mensen, dat toeren en een koude niet goed is. er zijn genoeg motoren die wel veel leveren bij lage toeren. dan heb ik het wel over met name koppel.
[..]

De koppel/vermogen is zeker niet slecht op lage toeren, maar kan niet op tegen een motor met meer cc's en/of een turbo.
Wel onzinnig, het is een veel grotere belasting om je gasklep ver open te hebben staan als hij koud is. Wat meer toeren met weinig belasting is niet zo'n probleem bij een koude motor.

Een turbo een flink partij mee laten blazen bij een koude motor dat is pas slecht!
  woensdag 24 december 2008 @ 09:49:31 #190
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_64316369
quote:
Op woensdag 24 december 2008 09:37 schreef 1299 het volgende:

[..]

Wel onzinnig, het is een veel grotere belasting om je gasklep ver open te hebben staan als hij koud is. Wat meer toeren met weinig belasting is niet zo'n probleem bij een koude motor.

Een turbo een flink partij mee laten blazen bij een koude motor dat is pas slecht!
Kun je mij een artikel geven waar dit staat, wat je beweert. Ik heb namelijk een keer een topic gemaakt hierover en daarin sprak iedereen elkaar tegen.
Horrible Cunt!
pi_64316863
quote:
Op woensdag 24 december 2008 09:49 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Kun je mij een artikel geven waar dit staat, wat je beweert. Ik heb namelijk een keer een topic gemaakt hierover en daarin sprak iedereen elkaar tegen.
Ik heb geen hapklaar artikel, dat mag je zelf opzoeken. Maar bedenk zelf eens wat er gebeurd als je gasklep een eind open staat. Dan wordt er veel meer zuurstof verbrand en dat geeft een flinke belasting op je motoronderdelen.

Wat meer toeren draaien betekend alleen meer verbrandingsmomenten. Met een koude motor is het zaak deze zo snel mogelijk op te warmen zonder hem te mishandelen.
  woensdag 24 december 2008 @ 10:35:39 #192
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_64317408
quote:
Op woensdag 24 december 2008 10:14 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ik heb geen hapklaar artikel, dat mag je zelf opzoeken. Maar bedenk zelf eens wat er gebeurd als je gasklep een eind open staat. Dan wordt er veel meer zuurstof verbrand en dat geeft een flinke belasting op je motoronderdelen.

Wat meer toeren draaien betekend alleen meer verbrandingsmomenten. Met een koude motor is het zaak deze zo snel mogelijk op te warmen zonder hem te mishandelen.
Ik heb het zelf al een keer opgezocht en ik geen duidelijke conclusie vinden. Daarom ook het topic dat ik een keer gemaakt heb. Het is wel makkelijk iets zeggen zonder back up. Daar heb ik dus niks aan. Nu moet ik je gewoon op je woord geloven. Wie zegt, dat jij de wijsheid in pacht hebt.
Horrible Cunt!
pi_64318210
quote:
Op woensdag 24 december 2008 10:35 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ik heb het zelf al een keer opgezocht en ik geen duidelijke conclusie vinden. Daarom ook het topic dat ik een keer gemaakt heb. Het is wel makkelijk iets zeggen zonder back up. Daar heb ik dus niks aan. Nu moet ik je gewoon op je woord geloven. Wie zegt, dat jij de wijsheid in pacht hebt.
Waarom concludeer je dan wel dat je een dikke motor wil waarmee je in koud toestand volgas weg kan rijden?
  woensdag 24 december 2008 @ 12:02:46 #194
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_64320064
quote:
Op woensdag 24 december 2008 11:04 schreef 1299 het volgende:

[..]

Waarom concludeer je dan wel dat je een dikke motor wil waarmee je in koud toestand volgas weg kan rijden?
Waarom concludeer jij dat ik volgas weg wil rijden?
Horrible Cunt!
  woensdag 24 december 2008 @ 12:09:56 #195
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_64320289
Simpel:
Als je motor nog koud is is de olie dikker/stroperiger.
Ga je dan meer gas geven (= gasklep verder open) vraag je meer vermogen van je motor. Het aantal toeren loopt sneller op, de verbrandingen worden heftiger en heter. Dit kan niet goed gekoeld en gesmeerd worden door de olie.
Je zuigers, veren, klepseals, lagers etc zetten te snel uit.
Hierdoor beschadig je de motor meer dan wanneer je normaal warm rijdt, zonder veel vermogen te vragen van de motor. Hiervoor is een 20 minuten of 20 kilometer normaal.
Ik houd zelf 3000rpm ook als maximum toerental aan, zonder daar erg snel naartoe te trekken natuurlijk.

Of je op benzine, LPG, diesel, met turbo, VTEC of andere techniek rijdt maakt geen worst uit.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 24 december 2008 @ 12:10:39 #196
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_64320308
-Edit: dubbel-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_64323031
De hoeveelheid lucht die je verbrand zorgt voor de opwarming. Daarom liever met een beetje gas 3000 toeren dan volle polle en bij 2000 schakelen.
pi_64323845
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 19:54 schreef tong_poh het volgende:
Dat snap ik. Mar de S2000 presteert laag getoerd niet beter dan de meest normaal gemotoriseerde auto's. In het woonwerkverkeer heb ik liever op lage toeren een beetje extra power zodat ik nog vlot mee kan. Dit komt omdat ik een paar opritten naar de snelweg moet pakken en ik pas mijn snelheid altijd aan wat betreft het verkeer op de snelweg. Dat lukt me met mijn huidige auto wel, maar ik weet dus niet of dat kan met de S2000.
Dan moet je een diesel nemen, die heeft op lage toeren veel power......
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_64323922
Of een H22 in een civic
  woensdag 24 december 2008 @ 15:09:12 #200
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_64326220
Elke auto lukt dit allemaal wel, dus beetje onzinnige discussie die op nix uitloop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')