ja, met een koude moter komt ie niet vooruitquote:Op dinsdag 23 december 2008 19:15 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik ben op zoek naar een sportautootje. De S2000 heeft wel de revu gepasserd, maar ik heb gehoord en gelezen, dat de auto te weing power heeft op lage toeren. En aangezien, dat ik de auto ook voor woonwerkverkeer wil gebruiken rij ik meestal met een (te) koude motor. Dan heb ik dus een auto nodig, die op lage toeren al bij de les is.
Trouwens wel een hele mooie auto desalniettemin.
Haha, dat bedoelde ik niet. Ik bedoel dat de prestaies voor een redelijk hoge toerental niet echt bijzonder zijn. Volgens sommigen zelfs teleurstellend. Met een koude motor ga je geen hoge toeren maken. In dat geval kan ik beter bij mijn accord blijven die op redelijk lage toeren wel bij de les is of voor ander auto kiezen. Het leifst blijf ik bij Honda, maar als ze niet leveren wat ik wil hebben, dan is het snel voorbij.quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:29 schreef DurQ het volgende:
[..]
ja, met een koude moter komt ie niet vooruit
Ik heb er zelf ook nooit mee gereden, dus misschien valt het wel mee. Maar het feit blijft, dat ik een auto wil die op lage toeren al goed bij de les is. Daar voldoet volgens mij bijna geen 1 honda aan. Die van mij (2.4 accord) voldoet er wel aan, ondanks dat hij toch toeren nodig heeft om een beetje echt vaart te maken.quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:58 schreef DurQ het volgende:
Ik snap wat je bedoelt. Nou heb ik nog nooit een S2000 gereden hoor, maar zou me een beetje vreemd doen voorkomen als je er problemen mee zou krijgen. Mn vorige auto, een EJ9 (1.4 i S Civic dus), kon je ook niet opscheppen over rijden in de lage toeren. En toch kun je altijd vlot mee hoor
Dat is een beetje kort door de bocht. Ik wil een auto die op lagen en hoge toeren present is. Dat zul je bij een diesel niet snel vinden. Ook is dat gezien het omslagpunt niet rendabel. Ik wil er ook voor mijn plezier tijdens mijn vrije tijd rijden an dat zie ik niet snel gebeuren met een diesel.quote:
Je wensenpakket is een beetje onzinnig. Met een koude motor veel gas bij lage toeren is slechter dan weinig gas bij iets meer toeren.quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:02 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik heb er zelf ook nooit mee gereden, dus misschien valt het wel mee. Maar het feit blijft, dat ik een auto wil die op lage toeren al goed bij de les is. Daar voldoet volgens mij bijna geen 1 honda aan. Die van mij (2.4 accord) voldoet er wel aan, ondanks dat hij toch toeren nodig heeft om een beetje echt vaart te maken.
quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:14 schreef 1299 het volgende:
Je wensenpakket is een beetje onzinnig. Met een koude motor veel gas bij lage toeren is slechter dan weinig gas bij iets meer toeren.
De koppel/vermogen is zeker niet slecht op lage toeren, maar kan niet op tegen een motor met meer cc's en/of een turbo.quote:En door het reeds veel besproken vtec systeem heb je reeds bij lage toeren ook al voldoende koppel present om genoeg vermogen aan de wielen te zetten.
Lage toeren vermogen? Dat is nieuw voor mequote:Op dinsdag 23 december 2008 23:17 schreef Turquaz52 het volgende:
1 WOORD: VTEC.
Lage toeren vermogen, Hoge toeren vermogen
Wel onzinnig, het is een veel grotere belasting om je gasklep ver open te hebben staan als hij koud is. Wat meer toeren met weinig belasting is niet zo'n probleem bij een koude motor.quote:Op woensdag 24 december 2008 01:01 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Niet onzinnig. wat betreft rijden met een koude motor zeggen de meeste mensen, dat toeren en een koude niet goed is. er zijn genoeg motoren die wel veel leveren bij lage toeren. dan heb ik het wel over met name koppel.
[..]
De koppel/vermogen is zeker niet slecht op lage toeren, maar kan niet op tegen een motor met meer cc's en/of een turbo.
Kun je mij een artikel geven waar dit staat, wat je beweert. Ik heb namelijk een keer een topic gemaakt hierover en daarin sprak iedereen elkaar tegen.quote:Op woensdag 24 december 2008 09:37 schreef 1299 het volgende:
[..]
Wel onzinnig, het is een veel grotere belasting om je gasklep ver open te hebben staan als hij koud is. Wat meer toeren met weinig belasting is niet zo'n probleem bij een koude motor.
Een turbo een flink partij mee laten blazen bij een koude motor dat is pas slecht!
Ik heb geen hapklaar artikel, dat mag je zelf opzoeken. Maar bedenk zelf eens wat er gebeurd als je gasklep een eind open staat. Dan wordt er veel meer zuurstof verbrand en dat geeft een flinke belasting op je motoronderdelen.quote:Op woensdag 24 december 2008 09:49 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Kun je mij een artikel geven waar dit staat, wat je beweert. Ik heb namelijk een keer een topic gemaakt hierover en daarin sprak iedereen elkaar tegen.
Ik heb het zelf al een keer opgezocht en ik geen duidelijke conclusie vinden. Daarom ook het topic dat ik een keer gemaakt heb. Het is wel makkelijk iets zeggen zonder back up. Daar heb ik dus niks aan. Nu moet ik je gewoon op je woord geloven. Wie zegt, dat jij de wijsheid in pacht hebt.quote:Op woensdag 24 december 2008 10:14 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik heb geen hapklaar artikel, dat mag je zelf opzoeken. Maar bedenk zelf eens wat er gebeurd als je gasklep een eind open staat. Dan wordt er veel meer zuurstof verbrand en dat geeft een flinke belasting op je motoronderdelen.
Wat meer toeren draaien betekend alleen meer verbrandingsmomenten. Met een koude motor is het zaak deze zo snel mogelijk op te warmen zonder hem te mishandelen.
Waarom concludeer je dan wel dat je een dikke motor wil waarmee je in koud toestand volgas weg kan rijden?quote:Op woensdag 24 december 2008 10:35 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik heb het zelf al een keer opgezocht en ik geen duidelijke conclusie vinden. Daarom ook het topic dat ik een keer gemaakt heb. Het is wel makkelijk iets zeggen zonder back up. Daar heb ik dus niks aan. Nu moet ik je gewoon op je woord geloven. Wie zegt, dat jij de wijsheid in pacht hebt.
Waarom concludeer jij dat ik volgas weg wil rijden?quote:Op woensdag 24 december 2008 11:04 schreef 1299 het volgende:
[..]
Waarom concludeer je dan wel dat je een dikke motor wil waarmee je in koud toestand volgas weg kan rijden?
Dan moet je een diesel nemen, die heeft op lage toeren veel power......quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:54 schreef tong_poh het volgende:
Dat snap ik. Mar de S2000 presteert laag getoerd niet beter dan de meest normaal gemotoriseerde auto's. In het woonwerkverkeer heb ik liever op lage toeren een beetje extra power zodat ik nog vlot mee kan. Dit komt omdat ik een paar opritten naar de snelweg moet pakken en ik pas mijn snelheid altijd aan wat betreft het verkeer op de snelweg. Dat lukt me met mijn huidige auto wel, maar ik weet dus niet of dat kan met de S2000.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |