omdat het vroeg begint mischien?quote:Op donderdag 18 september 2008 19:38 schreef RayMania het volgende:
Ik verbaas me er elke keer weer over. Bij Europese wedstrijden van Nederlandse clubs in Nederland zijn de stadions akelig leeg. Hoe komt dat? Bij Feyenoord - Kalmar zie ik allemaal lege plekken en ook de tweede ring is helemaal leeg.
Ik vind het juist veel leuker om naar een Europese wedstrijd te gaan. Het is 's avonds, tegen een club waar je (bijna) nooit tegen speelt en het is door het KO-systeem spannend. Bij competitiewedstrijden heb je het probleem dat veel plaatsen al bezet zijn door mensen met een seizoenskaart, maar voor Europese wedstrijden zou iedereen kaarten kunnen bemachtigen. Toch?
Waarom gaan mensen niet naar Europese wedstrijden? Komt het omdat het doordeweeks is? Is het te duur? Zijn de eerste rondes niet leuk genoeg? En wat zijn de redenen voor de supporters die wel naar een Europese wedstrijd gaan?
Dat kan er ook mee te maken hebben, is de Goffert vanavond bijvoorbeeld vol?quote:Op donderdag 18 september 2008 19:53 schreef Repsak het volgende:
er is een omgekeerd verband tussen hoevaak een club europees speelt en hoeveel toeschouwers er op af komen
Ze zijn er toch ook? Anders hadden ze dat spandoek niet op kunnen hangen.quote:Op donderdag 18 september 2008 19:42 schreef Urquhart het volgende:
Het ironische is dat ik net een spanddoek met "Wij zijn er altijd" in beeld zag
Het antwoord lijkt me duidelijk je gaat niet naar plek waar alle Europese football hooligans klaar staan om elkaar in elkaar te slaan.quote:Op donderdag 18 september 2008 19:38 schreef RayMania het volgende:
Waarom gaan mensen niet naar Europese wedstrijden?
Een hoop andere clubs spelen al veel 's avonds dus dan gaat dat al niet opquote:Op donderdag 18 september 2008 19:38 schreef RayMania het volgende:
Ik verbaas me er elke keer weer over. Bij Europese wedstrijden van Nederlandse clubs in Nederland zijn de stadions akelig leeg. Hoe komt dat? Bij Feyenoord - Kalmar zie ik allemaal lege plekken en ook de tweede ring is helemaal leeg.
Ik vind het juist veel leuker om naar een Europese wedstrijd te gaan. Het is 's avonds, tegen een club waar je (bijna) nooit tegen speelt en het is door het KO-systeem spannend. Bij competitiewedstrijden heb je het probleem dat veel plaatsen al bezet zijn door mensen met een seizoenskaart, maar voor Europese wedstrijden zou iedereen kaarten kunnen bemachtigen. Toch?
Waarom gaan mensen niet naar Europese wedstrijden? Komt het omdat het doordeweeks is? Is het te duur? Zijn de eerste rondes niet leuk genoeg? En wat zijn de redenen voor de supporters die wel naar een Europese wedstrijd gaan?
leeg is ook sterk overdreven, er waren 28.000 plaatsen bezet dus dat laat een kaartje of 6.000 over, dat is echt bij lange na niet leegquote:Op donderdag 18 september 2008 19:48 schreef Dos37 het volgende:
Niet zo generaliseren, Twente - Arsenal was uitverkocht. En zelfs volgende week tegen Stade Rennes zal de Veste vol zitten.
Wat de reden is dat de kuip, Arena en het PSV stadion leeg zitten weet ik niet.
quote:Op donderdag 18 september 2008 19:38 schreef RayMania het volgende:
Ik verbaas me er elke keer weer over. Bij Europese wedstrijden van Servische clubs in Servië zijn de stadions akelig leeg.
ik moet nog zien of twente-rennes uitverkocht is.. denk 't niet.quote:Op donderdag 18 september 2008 19:48 schreef Dos37 het volgende:
Niet zo generaliseren, Twente - Arsenal was uitverkocht. En zelfs volgende week tegen Stade Rennes zal de Veste vol zitten.
Wat de reden is dat de kuip, Arena en het PSV stadion leeg zitten weet ik niet.
precies.quote:Op donderdag 18 september 2008 20:24 schreef Mr_Brownstone het volgende:
[..]
Ze zijn er toch ook? Anders hadden ze dat spandoek niet op kunnen hangen.
quote:Op donderdag 18 september 2008 23:23 schreef MaxPower het volgende:
wat kost een kaartje voor Feyenoord of Twente dan?
Voor Heerenveen - Setubal betaalde ik het schokkende bedrag van 5 euro.. minder dan voor een oefenwedstrijd in de voorbereiding.
Vandaag stond ik voor ¤10 op de tribune.Normale prijs was voor alle vakken ¤15 geloof ik.quote:Op donderdag 18 september 2008 23:23 schreef MaxPower het volgende:
wat kost een kaartje voor Feyenoord of Twente dan?
Voor Heerenveen - Setubal betaalde ik het schokkende bedrag van 5 euro.. minder dan voor een oefenwedstrijd in de voorbereiding.
Er zijn nu zo'n 15.000 kaarten verkocht. Er zullen rond de 18.000 komen denk ik.quote:Op donderdag 18 september 2008 23:14 schreef 9christensen het volgende:
[..]
ik moet nog zien of twente-rennes uitverkocht is.. denk 't niet.
de prijs is denk ik een van de redenen. en het is nog maar de 1ste ronde
Opvallend zeg, zou echt tegenvallend zijn. Ze hebben nog alle kans om door te gaan.quote:Op zondag 21 september 2008 21:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Er zijn nu zo'n 15.000 kaarten verkocht. Er zullen rond de 18.000 komen denk ik.
En dat à 25-30 euro per kaart
Het begint natuurlijk niet allemaal vroegquote:Op donderdag 18 september 2008 19:47 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
omdat het vroeg begint mischien?
Dat is volgens mij niet altijd zo, de stadiongrootte speelt ook mee. NEC speelt weer sinds lange tijd Europees voetbal, maar hun stadion is dan ook niet lastig vol te krijgen. Feyenoord speelt voor het eerst in drie seizoenen weer Europees voetbal en het stadion is meer leeg dan vol. Dan ligt het dus aan andere factoren.quote:Op donderdag 18 september 2008 19:53 schreef Repsak het volgende:
er is een omgekeerd verband tussen hoevaak een club europees speelt en hoeveel toeschouwers er op af komen
Dat valt volgens mij wel mee. Voor Ajax kun je al voor rond ¤15,= een plek hebben. En dat kan eenvoudig met een clubkaart.quote:Op donderdag 18 september 2008 20:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De kosten, kaartjes kosten een klein fortuin.
Dat is wel weer zo ja, maar een wedstrijd die om 20:45 begint moet toch makkelijk haalbaar zijn als je zeg maar maximaal 17:30 klaar bent met werken? Ligt er natuurlijk aan waar je woont.quote:Het is doordeweeks en je bent pas relatief laat thuis, met het gezeik van OV of files om de stad uit te komen.
Hm, ja klopt. Maar kijk je daar als supporter naar? "Even kijken of Ajax wordt uitgezonden, want anders ga ik naar het stadion". Straks spelen er trouwens - als er wat Nederlandse clubs de eerste ronde UEFA-Cup overleven - wat clubs tegelijkertijd.quote:Alle boeiende wedstrijden worden uitgezonden.
quote:Thuis met een stel vrienden zitten met een biertje erbij is ook gezellig. Bier wat je in het stadion niet kan drinken...
Dan lijkt mij dát juist een goede reden om je club te steunen en juist te genieten van de enige Europese thuiswedstrijd van het seizoen. Wel opvallend dat NEC tegen een betere tegenstander (op papier) wint, in een vol stadion, en dat Feyenoord tegen een slechtere tegenstander verliest in een half vol stadion. Ik weet zeker dat Feyenoord had gewonnen als De Kuip net zo vol was als vandaag tegen Ajax.quote:De meeste clubs zijn na de eerste ronde(s) toch wel uitgeschakeld. Zo fantastisch is het niet wat onze clubs laten zien.
Euh, vorig jaar waren er 13.250 tegen Getafe (uitverkocht), dit jaar zijn er sowieso 5000 meer....niet slecht.quote:Op zondag 21 september 2008 21:29 schreef Blawh het volgende:
[..]
Opvallend zeg, zou echt tegenvallend zijn. Ze hebben nog alle kans om door te gaan.
Inderdaad. Net of het voor ons (FC Den Bosch-supporters) zo fijn is om uit bij Veendam te spelen op de maandagavond...quote:Op zondag 21 september 2008 22:30 schreef Roi het volgende:
Ongunstig tijdstip is natuurlijk een bull-argument.
Hoeveel reizen er mee dan?quote:Op zondag 21 september 2008 22:45 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Inderdaad. Net of het voor ons (FC Den Bosch-supporters) zo fijn is om uit bij Veendam te spelen op de maandagavond...
Even off topicquote:Op zondag 21 september 2008 22:23 schreef Moody het volgende:
[..]
Euh, vorig jaar waren er 13.250 tegen Getafe (uitverkocht), dit jaar zijn er sowieso 5000 meer....niet slecht.
Bedenk dat minimaal 50% van de bobo-tribune niet naar deze wedstrijd gaat. en dat 25 euro best veel geld is voor Jan Modaal met 2 kinderen.....en daarbij komt het ook op tv (TV Oost).
Zover ben ik nog lang nietquote:
Goffert was heulegaar niet uitverkochtquote:Op donderdag 18 september 2008 19:59 schreef Repsak het volgende:
de goffert is uitverkocht geloof ik ja, bij Heerenveen zie je de belangstelling ook afnemen, dit jaar alweer de 5e keer op rij, en de jaren ervoor ook regelmatig, zelfs CL. Thuis tegen Setubal zal ook niet uitverkocht zijn, ook al zijn de thuiswedstrijden dat in de competitie wel altijd
Mwah, tegen Kalmar FF was dat voor mij wel een groot argument om niet te gaan eigenlijk (dat en die avond was 1 van de weinige avonden dat ik met m'n meissie op de bank kon hangen).quote:Op zondag 21 september 2008 22:30 schreef Roi het volgende:
Ongunstig tijdstip is natuurlijk een bull-argument.
Laat ik ff voor een normaal antwoord zorgenquote:Op zondag 21 september 2008 23:02 schreef Karammel het volgende:
[..]
Even off topic.
Ik studeer sinds kort in Enschede en het lijkt me wel wat om zo heel af en toe een wedstrijd van Twente te bekijken. Wat komt het allemaal bij kijken? Moet ik dan een clubkaart aanvragen om vervolgens een los kaartje te bestellen? Heb eigenlijk geen flauw idee. Gaat eigenlijk voornamelijk om de gewone competitie wedstrijden.
En stel ik zou ook over 2 weken naar die UEFA club wedstrijd willen. Ik neem aan dat dat nu al zo goed als uitverkocht is, maar dat doet er even niet toe. Moet je daar ook een clubkaart voor aanvragen om vervolgens een kaartje te bestellen?
Weet ik gelijk of er überhaupt een mogelijkheid is om naar een wedstrijd van Twente te gaan als ik dat zou willen.
In Italie zit het bij de groepswedstrijden ook lang niet vol.quote:Op donderdag 18 september 2008 20:55 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Het is niet alleen bij Nederlandse clubs zo.
In vergelijkbare landen als Portugal, Turkije heb je het zelfde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |