Over wie gaat dit topicquote:Op vrijdag 19 september 2008 13:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Welke bedoel je? Er zijn zoveel artiesten die het gecovered hebben.
Over het dikgedrukte, nee, juist niet. Tijdloos betekent juist dat het nummer niet bijzonder van een bepaalde tijd is, wat natuurlijk wel weer impliciet aangeeft dat het van alle tijden is.quote:Op vrijdag 19 september 2008 13:47 schreef Trannellius het volgende:
Tijdloos impliceert naar mijn idee dat het van deze tijd is. Als ik de nummers die hierboven zo bekijk, en ik denk aan de nummers die ik ervan herken, moet ik voor mijzelf concluderen dat die riffjes en gitaarsolo's inmiddels niet bepaald veel meer voortsellen (naar mijn mening natuurlijk, zulks een statement is niet objectief te toetsen). Als dan de lyrics op een gebeurtenis van 30 jaar geleden van toepassing zijn, vind ik het nummer inderdaad niet tijdloos.
Let wel, ik geef toe dat ook ik vind dat er dergelijke tijdloze nummers zijn. Ik vind enkel dat mensen bij een band als Led Zeppelen veel te snel "OMFG HET IS DE LED!!!!! Led Zepellin!!!!!einz" reageren en elkaar naroepen. Naar mijn idee zijn er maar weinig mensen die ze echt goed vinden, en de meeste mensen waarderen hun meer vanwege bepaalde gebeurtenissen op hun muziek (eerste keer met een meisje geschuifeld op Stairway to Heaven om een simpel voorbeeld te noemen).
Led Zeppelin heeft Dazed niet gecoveredquote:
Sorry, ik vergat het woordje "ook" in die zin. Als ik dan boven het statement zie dat "goede muziek tijdloos is", en daarboven staat een lijstje met liedjes die men "goede muziek" vind, zou je dus moeten concluderen dat al die liedjes van allen tijden zijn.quote:Op vrijdag 19 september 2008 13:56 schreef Emimich het volgende:
[..]
Over het dikgedrukte, nee, juist niet. Tijdloos betekent juist dat het nummer niet bijzonder van een bepaalde tijd is, wat natuurlijk wel weer impliciet aangeeft dat het van alle tijden is.
Ik vind het veel te nauw om de lyrics alleen maar in de context van de status quo van 30 jaar geleden te zien. Vaak zijn de lyrics op meerdere manier te interpreteren waardoor er ook in de huidige tijd een vernieuwde interpretatie aan gegeven kan worden, muziek gaat vaak over universele thema's als liefde, oorlog etc.
Trouwens, zou je een lijstje willen maken van bekende nummers met dergelijke politiek actieve lyrics dat ze in jouw ogen niet 'tijdloos' zouden kunnen zijn? Ik zou zo'n lijstje wel eens willen zien, volgens mij zijn het er namelijk niet zoveel.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:03 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Sorry, ik vergat het woordje "ook" in die zin. Als ik dan boven het statement zie dat "goede muziek tijdloos is", en daarboven staat een lijstje met liedjes die men "goede muziek" vind, zou je dus moeten concluderen dat al die liedjes van allen tijden zijn.
En dat zijn ze dus imo echt totaal niet.
Ik ga even voor je denken, in de loop van de middag krijg je een lijstjequote:Op vrijdag 19 september 2008 14:05 schreef Emimich het volgende:
[..]
Trouwens, zou je een lijstje willen maken van bekend nummers met dergelijke politiek actieve lyrics dat in ze jouw ogen niet 'tijdloos' zouden kunnen zijn? Ik zou zo'n lijstje wel eens willen zien, volgens mij zijn het er namelijk niet zoveel.
Nee sorry, my bad, het is idd geen cover. Heb ooit een cd gekregen met verscheidene nummers van artiesten (inspiratiebronnenquote:Op vrijdag 19 september 2008 13:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Led Zeppelin heeft Dazed niet gecovered. Jimmy Page heeft het nummer gebaseerd op die van Jake Holmes maar het is geen cover.
Mja, van Wikipedia (ik weet het:quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:18 schreef HV het volgende:
[..]
Nee sorry, my bad, het is idd geen cover. Heb ooit een cd gekregen met verscheidene nummers van artiesten (inspiratiebronnen) van Led Zeppelin..en heb m weer ff opgezocht , maar oké je kunt het idd niet echt een cover noemen. Ze hadden Jake Holmes naar mijn mening wel wat credits kunnen geven aangezien de nummers wel veel gelijkenissen vertonen. Maar kennelijk verschillen de meningen hierover
.
Ze hebben een hele hoop nummers gecovered, maar deze nietquote:ASCAP [4], which assigns serial codes on the basis of published songs, did not give the same ASCAP code to both versions of "Dazed and Confused"; normally, cover versions are assigned the same number. ASCAP assigns a new number if, in its opinion, the song structure differs markedly to warrant a separate entry. Jake Holmes' "Dazed and Confused" was given the code 340119544, while Led Zeppelin's "Dazed and Confused" was given the code 340128276.
Aanvulling op Neil Youngs Southern Man: de rednecks waren behoorlijk pissig op dit nummer EN op Neil, het antwoord kwam van Lynyrd Skynyrd met Sweet Home Alabama.quote:
Aanvulling op jou aanvulling. Misschien moet je dit ook even op wikipedia vermeldenquote:Op vrijdag 19 september 2008 17:12 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Aanvulling op Neil Youngs Southern Man: de rednecks waren behoorlijk pissig op dit nummer EN op Neil, het antwoord kwam van Lynyrd Skynyrd met Sweet Home Alabama.
Ouchquote:Op vrijdag 19 september 2008 17:06 schreef IJsblock het volgende:
TOTDAT: Stageloper dit zei over Kashmir: hmmmmm, klinkt wel aardig, maar ze zijn niet echt origineel, Puff Daddy was er eerder mee..........
Ik was gepwned tot en met door het kulleke.....![]()
Domme opmerking idd, maar opzich redelijk logisch dat iemand van 18 die shit niet kent. 'Zelfs' de gemiddelde 20-er kent het al niet.quote:Op vrijdag 19 september 2008 17:06 schreef IJsblock het volgende:
Ik heb vanmorgen eens dit beruchte nummer en Kashmir laten horen aan mijn nieuwe stageloper van net 18, dat was even echt lachen!
Hij kende de band niet en vond het maar teringherrie, hij luistert alleen naar hiphop & R&B......
(Mijn ouwelullencollega's vonden het trouwens even heerschend als mij, zeker toen ik nog schor en vals die uithalen deed!)
TOTDAT: Stageloper dit zei over Kashmir: hmmmmm, klinkt wel aardig, maar ze zijn niet echt origineel, Puff Daddy was er eerder mee..........
Als er 1 nummer aktueel is.....quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:13 schreef Trannellius het volgende:
[..]
En ook misschien de Animals met House of the Rising Sun.
Stagelopers die alleen hiphop en r&b luisteren moet je uberhaupt nooit aannemenquote:Op vrijdag 19 september 2008 17:06 schreef IJsblock het volgende:
Ik heb vanmorgen eens dit beruchte nummer en Kashmir laten horen aan mijn nieuwe stageloper van net 18, dat was even echt lachen!
Hij kende de band niet en vond het maar teringherrie, hij luistert alleen naar hiphop & R&B......
(Mijn ouwelullencollega's vonden het trouwens even heerschend als mij, zeker toen ik nog schor en vals die uithalen deed!)
quote:Op vrijdag 19 september 2008 17:53 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Stagelopers die alleen hiphop en r&b luisteren moet je uberhaupt nooit aannemen.
Van iemand die LZ bejaardenmuziek noemtquote:
quote:Op vrijdag 19 september 2008 18:07 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Van iemand die LZ bejaardenmuziek noemt.
Inderdaad, gek dat iemand een van de grootste rockbands ter wereld aller tijden niet kent!quote:Op vrijdag 19 september 2008 17:41 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Domme opmerking idd, maar opzich redelijk logisch dat iemand van 18 die shit niet kent. 'Zelfs' de gemiddelde 20-er kent het al niet.
En dáár is de uitvoering van Far Coorporation weer de beste van!quote:Op donderdag 18 september 2008 20:20 schreef Agorias het volgende:
and she's buuuuuuuuuuying a stairway, to heaven
De band kennen is wat anders dan de nummers kennen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 18:25 schreef Emimich het volgende:
[..]
Inderdaad, gek dat iemand een van de grootste rockbands ter wereld aller tijden niet kent!
Dat wil niet zeggen dat ik een stagiair niet aan zou nemen of uberhaupt iemands intelligentie in twijfel zou trekken om die reden.quote:Op vrijdag 19 september 2008 18:05 schreef Biels het volgende:
[..]
Komend van de gast die Led Zeppelin afserveert als bejaardenmuziek is dit best grappig
En hier stopte ik met je serieus te nemen.quote:Op donderdag 18 september 2008 23:11 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Goede muziek bestaat niet. Dat is voor iedereen persoonlijk.
Je zegt dus dat er momenteel vooral gecovered wordt. Moet ik je nou echt verwijzen naar de tijd van Bob Dylan e.d.? Covers maken werd altijd al gedaan, en dat blijft altijd ook wel.quote:Op vrijdag 19 september 2008 17:12 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Aanvulling op Neil Youngs Southern Man: de rednecks waren behoorlijk pissig op dit nummer EN op Neil, het antwoord kwam van Lynyrd Skynyrd met Sweet Home Alabama.
En in 2008 kwam Kid Rock met All Summer Long waarin opnieuw Sweet Home is gesampled.
Mijn mening is dus dat hedentendage alleen maar gecovered kan worden door "nepbandjes" en consorten, bands zoals Kaiser Chiefs, Raconteurs/White Stripes verdienen mijn credits doordat ze vernieuwend en origineel zijn!
lees gewoon eens voor de gein mijn vraag uberhaupt. Ik vroeg wat er zo goed aan was, niet wat er zo actueel aan is.quote:Op vrijdag 19 september 2008 17:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als er 1 nummer aktueel is.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |