*kijkt naar links* yup, die van mij staat nog in de boekenkastquote:Op donderdag 18 september 2008 14:27 schreef Adelante het volgende:
[..]
Quod Licet Iovi, non licet JortK.
Ik heb geen woordenboek Latijn-Nederlands meer, anders was het me wel gelukt.
Zo voorspelbaarquote:Op donderdag 18 september 2008 14:32 schreef Ruiseart het volgende:
Reactie under construction..
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Nunc quis dui a dolor pellentesque interdum. Maecenas luctus mollis leo. Nam lorem. Integer eget risus. Sed in ipsum. Ut at augue. Quisque eleifend, quam eget feugiat suscipit, metus nunc ullamcorper lacus, ac molestie nisi augue nec eros. Integer dictum auctor metus. Proin magna nisl, congue quis, tristique eu, ultrices eget, est. Sed a tellus non lacus viverra eleifend.
Je herkende het stuk in de op nietquote:
Voor me vervolgstudie heb ik het nodigquote:Op donderdag 18 september 2008 14:35 schreef de_boswachter het volgende:
Heb me altijd afgevraagd waarom iemand Latijn of Grieks zou doenWat the fuck heb je daar in godsnaam aan.
Ja makkelijk als je in Chersonissos stoer wil doen voor je VWO matties door het bier in het Grieks te bestellen. Om vervolgens ge-PWND te worden door Peter de ingehuurde hollander barkeepert.
Stoere signatures maken op FOK!quote:Op donderdag 18 september 2008 14:35 schreef de_boswachter het volgende:
Wat the fuck heb je daar in godsnaam aan.
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE had ik mijn post wel maar 3 keer overgelezen dan was dit nooit gebeurd. met een dquote:Op donderdag 18 september 2008 14:31 schreef MPG het volgende:
[..]
Voor Nederlands nooit zo gestampt zeker?
als je het niet leuk vindt moet je het ook niet doen en gewoon 'lekker VWO gaan doen'.quote:Op donderdag 18 september 2008 14:35 schreef de_boswachter het volgende:
Heb me altijd afgevraagd waarom iemand Latijn of Grieks zou doenWat the fuck heb je daar in godsnaam aan.
Ja makkelijk als je in Chersonissos stoer wil doen voor je VWO matties door het bier in het Grieks te bestellen. Om vervolgens ge-PWND te worden door Peter de ingehuurde hollander barkeepert.
Op het Gymnasium leer je oud-Grieks.quote:Op donderdag 18 september 2008 14:35 schreef de_boswachter het volgende:
In Athene moet dat toch wel lukkenquote:Op donderdag 18 september 2008 14:37 schreef yosander het volgende:
[..]
Op het Gymnasium leer je oud-Grieks.
Dus ik denk niet dat je op een terrasje in het Grieks bier kan bestellen.
Dat weet een simpele MBO mod op fok niet.quote:Op donderdag 18 september 2008 14:37 schreef yosander het volgende:
[..]
Op het Gymnasium leer je oud-Grieks.
Dus ik denk niet dat je op een terrasje in het Grieks bier kan bestellen.
d_b laat zich weer van z'n beste kant zienquote:Op donderdag 18 september 2008 14:40 schreef de_boswachter het volgende:
OMFG. Triest. Oud Grieks leren
Ben blij dat ik die tijd op de middelbare altijd goed besteedde aan kaartspellen in de kantine. Veel gratis broodjes kroket mee gewonnen altijd
moet je dan niet naar de Dieetclub ofzo?quote:Op donderdag 18 september 2008 14:40 schreef de_boswachter het volgende:
Ben blij dat ik die tijd op de middelbare altijd goed besteedde aan kaartspellen in de kantine. Veel gratis broodjes kroket mee gewonnen altijd
Ik ging meestal in kantine lezen, onder het mum van "is voor m'n boekenlijst!".quote:Op donderdag 18 september 2008 14:40 schreef de_boswachter het volgende:
het is 'de tijd van de maand' denk ikquote:Op donderdag 18 september 2008 14:41 schreef Maisnon het volgende:
[..]
d_b laat zich weer van z'n beste kant zien
Latijn (of Oud-Grieks) is juist een prima basis voor eenieder die zich op serieus niveau bezig wil houden met het bestuderen van eender welke Westerse taal. Dit omdat de basis van de moderne grammatica voortvloeit uit deze taal. Het bestuderen van Latijn levert daarom een substantieel inzicht in de opbouw en herkomst van moderne talen. Tevens kan eenieder die het Latijn machtig is een boel Westerse talen met aanzienlijk minder moeite leren.quote:Op donderdag 18 september 2008 14:36 schreef Strani het volgende:
Ik ga nu met een serieus en officieel statement komen:
Het leren van Latijn op middelbare scholen is ronduit belachelijk Het voegt voor de meeste mensen niets, maar dan ook niets toe. Bijna niemand heeft een vloeiende kennis van Latijn nodig in de toekomstige carriere. Medici en biologen kunnen de vakstermen op het WO alsnog leren.
Als het gaat om de kennis van Latijnse talen, kan men beter Spaans of Italiaans leren. Daar heb je tenminste wat aan. Frans in zekere zin ook, hoewel dat dan weer een kunstmatigere versie is.
Stelling: Latijn op de middelbare school is onzin, en zou voorbehouden moeten zijn aan volwassenen die beroeps- of hobbymatig interesse hebben in de taal.
En zo is het maar netquote:Op donderdag 18 september 2008 14:46 schreef MPG het volgende:
[..]
Latijn (of Oud-Grieks) is juist een prima basis voor eenieder die zich op serieus niveau bezig wil houden met het bestuderen van eender welke Westerse taal. Dit omdat de basis van de moderne grammatica voortvloeit uit deze taal. Het bestuderen van Latijn levert daarom een substantieel inzicht in de opbouw en herkomst van moderne talen. Tevens kan eenieder die het Latijn machtig is een boel Westerse talen met aanzienlijk minder moeite leren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |