abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61732813
dus het verschil met wat een land binnen krijgt en ontvangt? maar dat zegt toch niet alles over de economie van het land?
hay hay
pi_61732904
quote:
Op donderdag 18 september 2008 15:25 schreef meelborp het volgende:
dus het verschil met wat een land binnen krijgt en ontvangt? maar dat zegt toch niet alles over de economie van het land?
Nee, tuurlijk niet, een klein tekort is niets om je zorgen over te maken.

Maar met een enorm tekort kan het alleen maar leiden tot economische schade op den duur.
pi_61732957
Zow, DJ is weer open!
*zet Highway to Hell op*
  donderdag 18 september 2008 @ 15:35:45 #105
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61733076
quote:
Op donderdag 18 september 2008 15:19 schreef Llotyhy het volgende:

[..]

Waarom specifiek tussen 4 november en 20 januari als ik vragen mag?
4 november zijn de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Israel heeft op z'n minst passieve steun van de VS nodig, maar de huidige regeringen van Israel en de VS zullen nooit de schijn willen wekken dat ze een oorlog beginnen om de verkiezingen te beinvloeden. Daarom geen aanval voor 4 november.

20 januari is de inauguratie van de nieuwe president. De regering Bush, die een aanval op z'n minst passief zal steunen, zit tot dan nog in het zadel. Als Obama wordt gekozen dan wordt steun van de VS twijfelachtig. Het 'window' voor Israel om een aanval uit te voeren is dan mogelijk gesloten, en ze kunnen eigenlijk niet meer wachten als ze nog iets willen proberen. McCain zal een aanval misschien wel steunen, maar het blijft een onzekere factor. En Israel verliest sowieso tijd om nieuwe afspraken te maken.

Het optimale window voor een aanval ligt dus tussen 4 november en 20 januari.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_61733168
quote:
Op donderdag 18 september 2008 15:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het optimale window voor een aanval ligt dus tussen 4 november en 20 januari.
Bedankt, helder. Verwacht je dan ook dat dit sowieso gaat gebeuren of is het puur speculatie? De afgelopen jaren is er al een paar keer een situatie geweest dat veel mensen een aanval op Iran voorspelden/verwachtten, maar tot nu toe is die er nog niet geweest.
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
pi_61733174
Iran wordt aangevallen op 2 december, dan ontwaakt Sharon uit zijn coma.
  donderdag 18 september 2008 @ 15:42:21 #108
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61733222
quote:
Op donderdag 18 september 2008 15:25 schreef meelborp het volgende:
Het zegt niet alles, maar het betekent wel dat er een overdracht van rijkdom plaatsvindt van het ene naar het andere land. Per saldo gaat er zo'n $2 miljard per dag van de VS naar het buitenland. Die buitenlanders kunnen daar bijvoorbeeld Amerikaanse bedrijven mee kopen zodat de hele VS langzaam maar zeker eigendom wordt van Saoedi Arabie, China en Japan (even lekker populistisch gezegd )
Mijn reisverslagen
  donderdag 18 september 2008 @ 15:48:36 #109
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61733358
quote:
Op donderdag 18 september 2008 15:39 schreef Llotyhy het volgende:

[..]

Bedankt, helder. Verwacht je dan ook dat dit sowieso gaat gebeuren of is het puur speculatie? De afgelopen jaren is er al een paar keer een situatie geweest dat veel mensen een aanval op Iran voorspelden/verwachtten, maar tot nu toe is die er nog niet geweest.
Ik heb helaas geen glazen bol.

Maar ik denk dat de kans vrij groot is, want het is logisch. ALS Israel iets wil doen, dan is dit het window. En ik geloof niet dat Israel ooit gaat toestaan dat Iran kernwapens kan maken. Israel heeft bovendien een (succesvolle) geschiedenis van preemptive strikes (6-daagse oorlog 1967, Irak 1981, Syrie 2007, etc). Dus ik verwacht gewoon dat ze iets gaan proberen. Ik heb wel grote twijfels over de kans op (blijvend) succes. Bovendien kun je Iraanse raketten verwachten op Israelische steden, maar ik denk dat ze die slachtoffers incalculeren en accepteren.
Mijn reisverslagen
pi_61733503
quote:
Op donderdag 18 september 2008 15:48 schreef SeLang het volgende:

Maar ik denk dat de kans vrij groot is, want het is logisch. ALS Israel iets wil doen, dan is dit het window. En ik geloof niet dat Israel ooit gaat toestaan dat Iran kernwapens kan maken. Israel heeft bovendien een (succesvolle) geschiedenis van preemptive strikes (6-daagse oorlog 1967, Irak 1981, Syrie 2007, etc). Dus ik verwacht gewoon dat ze iets gaan proberen. Ik heb wel grote twijfels over de kans op (blijvend) succes. Bovendien kun je Iraanse raketten verwachten op Israelische steden, maar ik denk dat ze die slachtoffers incalculeren en accepteren.
Hoe snel zal de VS ze het nieuwe bestelde wapentuig leveren?

Israel slated to buy US smart bombs
pi_61733602
quote:
Op donderdag 18 september 2008 15:42 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het zegt niet alles, maar het betekent wel dat er een overdracht van rijkdom plaatsvindt van het ene naar het andere land. Per saldo gaat er zo'n $2 miljard per dag van de VS naar het buitenland. Die buitenlanders kunnen daar bijvoorbeeld Amerikaanse bedrijven mee kopen zodat de hele VS langzaam maar zeker eigendom wordt van Saoedi Arabie, China en Japan (even lekker populistisch gezegd )
Maar die 2 miljard is toch geen pure winst voor de ontvangende partij? een land ontvangt dat bedrag niet maar dat ontvangen bedrijven toch?
hay hay
pi_61733722
quote:
Op donderdag 18 september 2008 15:57 schreef meelborp het volgende:

[..]

Maar die 2 miljard is toch geen pure winst voor de ontvangende partij? een land ontvangt dat bedrag niet maar dat ontvangen bedrijven toch?
Bedrijven zijn toch deel van een land?
  donderdag 18 september 2008 @ 16:11:30 #113
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61733970
quote:
Britse detailhandelsverkopen omhoog

18 september 2008, 12:17 | ANP
LONDEN (AFN) - De verkopen van de Britse detailhandel zijn in augustus onverwacht gestegen, met 1,2 procent in vergelijking met juli. Ten opzichte van augustus vorig jaar stegen de detailhandelsverkopen met 3,3 procent.

Analisten hadden juist een daling met 0,5 procent verwacht in vergelijking met de voorgaande maand. In juli werd er ook al een overwachte stijging van de verkopen gemeten, met een herziene 0,9 procent.

De detailhandel profiteerde van de zomeruitverkoop en van de uitgaven die werden gedaan in de aanloop naar het nieuwe schooljaar. Vooral kleren en schoenen werden veel verkocht.
Gewoon doorfeesten, waarom ook niet?
Op de bank is je geld toch niet veilig.
Mijn reisverslagen
pi_61733980
quote:
Op donderdag 18 september 2008 16:01 schreef pberends het volgende:

[..]

Bedrijven zijn toch deel van een land?
ja maar bijv als hmm nokia 1 miljard omzet haalt uit de VS hoeveel geld krijgt Finland daarvan?
hay hay
pi_61734338
quote:
Op donderdag 18 september 2008 16:11 schreef meelborp het volgende:

[..]

ja maar bijv als hmm nokia 1 miljard omzet haalt uit de VS hoeveel geld krijgt Finland daarvan?
Dat is precies het verschil tussen het BBP en het BNP. Google het eens, zou ik zeggen
pi_61734964
quote:
Op donderdag 18 september 2008 16:24 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Dat is precies het verschil tussen het BBP en het BNP. Google het eens, zou ik zeggen
Sorry, maar dat is onzin. Of jij moet al doelen op de Finnen die voor Nokia in de VS werken.
  donderdag 18 september 2008 @ 16:58:53 #117
228277 MarlaSinger
whacked out bald freak
pi_61735090
quote:
Op donderdag 18 september 2008 16:24 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Nee dat klopt niet. Tenminste, voor het grootste deel niet.
I took what was left of a bottle. It might have been too much.
pi_61735101
Ik snapte niet zo goed wat hij bedoelde met 'hoeveel krijgt Finland daar dan van' omdat zoiets nogal lastig te bepalen is. Wat ik probeerde te zeggen is dat voor zulke dingen er het BNP is, daar zitten de inkomens van inwoners van een land die in het buitenland wonen bij, en worden de inkomsten van buitenlanders die in het buitenland wonen maar in jouw land werken vanaf getrokken. Het BBP is gewoon binnen de landsgrenzen en het BNP van de mensen met die nationaliteit, al wonen ze ergens anders.
pi_61735130
AEX in het Rood!
"Grote mannen danken voor een kwart hun roem aan hun dapperheid, voor de helft aan geluk, en voor het overige kwart aan misdaad.\"
pi_61735274
MS en GS sterk in rood, JPM en DJ net in plus..

ING houdt zich ook sterk..

Lijkt een beetje vertrouwen terug te komen maar niet erg breed gedragen. Zenuwachtige boel dus en wellicht voer voor nog een panic-sell.
pi_61735403
Vooral MS, al richting de -20%...
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
pi_61735510
Stijl lijntje inderdaad voor MS.

pi_61735630
De AEX doet nog een verwoede poging de -2% te halen... en dan hebben we het over een relatief rustige dag...

The times, they are a-changin'...
pi_61735836
DOW blijft ook nog maar net in het groen staan, ik denk dat ie over een paar uur in het rood gaat.
Ich bin der Führer.
pi_61736160
Tering de finacials krijgen weer genadeloos ervan langs.
pi_61736474
quote:
Beurs Moskou wederom stilgelegd
Rusland heeft de beurs in Moskou wederom gesloten.

De handel op de beurs in Moskou werd woensdag ook al stilgelegd. Reden voor de sluiting zijn de koersdalingen van de afgelopen week. De handel wordt mogelijk vrijdag weer hervat. President Medvedev maakte verder bekend dat de Russische overheid een bedrag van 20 miljard dollar beschikbaar stelt om de financiėle markten weer op orde te krijgen. Hoewel veel financiėle markten wereldwijd lijden onder de wereldwijde kredietcrisis en het omvallen van de Amerikaanse zakenbank Lehman Brothers, is de Russische markt zwaarder getroffen dan andere beurzen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_61736748
tvp maar weer
  donderdag 18 september 2008 @ 18:33:30 #128
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_61736861
quote:
Corné van Zeijl - 18 september 2008, 16:15

De koersen dalen hard, heel hard, maar op lange termijn hoeft u zich geen zorgen te maken. In de huidige malaise klinkt dat natuurlijk hopeloos naļef. Ik ben me daar heel goed van bewust, maar de waarde van een bedrijf hangt nu eenmaal af van de toekomstige winsten. Daar verandert de crisis niks aan.

En deze winsten gaan op lange termijn omhoog, alleen nu even niet. Volgens analisten valt het allemaal nog wel mee. Zij zijn echter altijd wat langzaam met het aanpassen van verwachte winsten aan de werkelijkheid.

Vandaar dat de taxaties nog veel te hoog zijn. Dat zal snel veranderen met de aanstaande kwartaalcijfers. Vorige maand ben ik flink al geschrokken van de kelderende IFO-indicator, de toonaangevende index voor het vertrouwen van het Duitse bedrijfsleven.

Als deze winstindicator gelijk heeft, mag u nog een winstdaling verwachten van 25 į 30%. Dat is niet mis.

Impact
U weet dus nu wat de analisten over een halfjaartje uit hun spreadsheets zullen laten rollen. Maar is het erg? Natuurlijk, dalende winsten zijn nooit goed. Maar de huidige koersen zijn al wel vooruitgelopen op een mogelijke winstdaling.......

BRON: http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=37204
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_61737027
Morgan Stanley zit diep in de problemen...

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aFsdjjZ3hSec&refer=home

Koers staat op -30%...
pi_61737125
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:41 schreef Llotyhy het volgende:
Morgan Stanley zit diep in de problemen...

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aFsdjjZ3hSec&refer=home

Koers staat op -30%...
GS sukkelt erachter aan.
pi_61737327
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:47 schreef jpjedi het volgende:

[..]

GS sukkelt erachter aan.
Yep, ook -20%... wat een dalingen!
pi_61737447
Morgan Stanley -40%!

Timberrr...
pi_61737469
-40% voor MS nu en -23% voor GS
pi_61737605
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:00 schreef jpjedi het volgende:
-40% voor MS nu en -23% voor GS
Hoe diep is de put?

pi_61737686
quote:
Wellicht, maar een bedrijf moet nog wel bestaan als het winst wil maken.
pi_61737772
quote:
Op donderdag 18 september 2008 12:34 schreef agter het volgende:

[..]

Ja dat zag ik, maar de reden ontgaat mij...waar zit de crisis in Rusland? Of is dit normaal daar?
stukje georgie, ze zitten nu verder van een wto akkoord
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_61738247
Nice short squeeze
pi_61738348
quote:
British regulator bans short selling

LONDON (MarketWatch) -- Britain's financial regulator, the Financial Services Authority, on Thursday took the unprecedented step of banning short selling after a week in which its top mortgage lender, HBOS, was pushed into a merger as its share price tumbled. The moves by the FSA leapfrog the Securities and Exchange Commission's efforts on short selling, which only prohibit a particular method of betting against stocks called "naked short selling."

The FSA said in a statement that no short sales will be allowed, and that existing short positions cannot be added to. Also, disclosure will be required on all positions of over 0.25% in a stock. The FSA previously required disclosures of short sales on companies that were raising money through what is called rights issues, a practice referred to discounted stock offerings to existing shareholders.

In practical terms, the old rules were aimed at protecting banks, and these new ones are as well after HBOS was forced into the hands of Lloyds TSB. A leading tabloid, the Daily Mirror, chronicled on its front page on Thursday "the greedy pig U.S. billionaire" - Philip Falcone of Harbinger Capital Partners -- who it accused of bringing HBOS to its knees.

The ban is due to remain in force until Jan. 16, 2009, but it will be reviewed in 30 days. "While we still regard short-selling as a legitimate investment technique in normal market conditions, the current extreme circumstances have given rise to disorderly markets. As a result, we have taken this decisive action, after careful consideration, to protect the fundamental integrity and quality of markets and to guard against further instability in the financial sector," said Hector Sants, chief executive of the FSA.
pi_61738883
Het is wel komisch hoe nu de meest kapitalistische landen van het westen overstappen op staats-kapitalisme zoals we dat nog kennen uit de tijd van de USSR.
pi_61739060
quote:
Op donderdag 18 september 2008 20:01 schreef HiZ het volgende:
Het is wel komisch hoe nu de meest kapitalistische landen van het westen overstappen op staats-kapitalisme zoals we dat nog kennen uit de tijd van de USSR.
maar vooral de bedrijven die allemaal tegen overheids regulatie waren nu wel hun handje omhoog houden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  donderdag 18 september 2008 @ 20:07:37 #142
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61739070
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:40 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ik zag het inderdaad net op de BBC.
Stom besluit, het zorgt er alleen voor dat de liquiditeit in het aandeel vermindert.

Veel aandelen hebben trouwens gewoon een ADR notering in New York en die kan je gewoon wel nog steeds shorten, waardoor via arbitrage de in Londen genoteerde aandelen alsnog worden verkocht. (HBOS heeft overigens geen ADR notering, maar die is toch al overgenomen dus ik zie het punt niet...)
Mijn reisverslagen
pi_61739130
De colletjes zijn vandaag zo mogelijk nog steiler dan gisteren, wat een gooi- en smijtwerk met procenten tegelijk
  donderdag 18 september 2008 @ 20:29:19 #144
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_61739622
Ik ben echt een leek als het om de financiėle wereld gaat, maar begrijp ik nu goed dat men in Engeland zojuist iets als put-opties (snap ik nog net) voorlopig verboden heeft?
Is zoiets al eens eerder gedaan?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_61740178
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

stukje georgie, ze zitten nu verder van een wto akkoord

Rice beschimpt Rusland

dit bedoelde ik laatste alinea
pi_61740902
feest
  donderdag 18 september 2008 @ 21:13:38 #147
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61740980
De bounce begint vorm te krijgen
Mijn reisverslagen
pi_61741068
Morgan Stanley eerder vandaag op 11,70 dollar, nu boven de 21 dollar.
pi_61741077
Shit is hitting the fan.
TVP
  donderdag 18 september 2008 @ 21:25:08 #150
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61741445
S&P500 boven de 1200.
Wat een drama
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo