Je hoeft F niet als barré te spelen. Met je wijsvinger alleen de onderste 2 snaren indrukken en de E snaar niet aan slaanquote:Op vrijdag 19 september 2008 01:11 schreef M4a1 het volgende:
[..]
F is barré.
Barré suckt ass.
Na 5 maanden spelen nog altijd moeite met het switchen naar een F vanuit sommige akkoorden.
Had ik ook.quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:49 schreef Mr.J het volgende:
Heb het al na 5 minuten als absolute beginner.
300 euro voor gitaar + versterker? Lijkt me vrij weinig. ¤300,- voor een gitaar lijkt me een mooi beginners bedrag. Als je van Blues en Rock houd, is dit mischien wel wat voor je:quote:Op dinsdag 30 september 2008 23:15 schreef _Boozeroony het volgende:
Zat te twijfelen of ik dit hier of op V&A zou moeten zetten, maar omdat ik niet daadwerkelijk 1 type gitaar zoek en me eerst orienteren heb ik hem maar hier gezet.
Ik ben van plan om een electrische gitaar te kopen, alleen heb ik er zelf weinig verstand van. Heb vroeger enkele maanden akoestisch gespeeld, maar heb die jaren geleden verkocht. Ik nu wat meer vrije tijd en wil me weer op de nobele ambacht van het gitaarspelen storten. Deze keer electrisch dus.
Ik ben voornamelijk blues, rock en stoner geörienteerd.
Mijn budget is 300 euro. 2e hands is ook zeker een optie. Iemand goede suggesties?
Geen. Alles uit een paar boekjes geleerd. En goed kijken en luisteren naar gitaristen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 23:01 schreef Mr.J het volgende:
Wat voor lessen heb jij gevolgd als ik vragen mag?
quote:Op dinsdag 30 september 2008 23:56 schreef GoodGawd het volgende:
300 euro voor gitaar + versterker? Lijkt me vrij weinig. ¤300,- voor een gitaar lijkt me een mooi beginners bedrag. Als je van Blues en Rock houd, is dit mischien wel wat voor je:
Denk aan tweedehands, hč... Tweedehands muziekinstrumenten en versterkers hoeven echt niet onder te doen voor nieuw, maar het scheelt zo enorm in de prijs. En gebruikssporen laat je zelf ook achter, dus dat is niet zo'n punt. Als de eerste kras al aanwezig is, hoef je tenminste niet zo voorzichtig meer te doen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:06 schreef _Boozeroony het volgende:
[..]
Voor een versterker wil ik wel wat extra bijleggen. Denk in totaal aan 500 euro.
Aangezien je bij de UvA studeert, mag ik aannemen dat je in Amsterdam woont? Ga eens langs een grote muziekwinkel zoals Dirk Witte. Daar werken mensen die je goed kunnen adviseren wat voor gitaar jij ongeveer nodig hebt. Je kunt de gitaren meestal ook nog wel even uitproberen en Dirk Witte heeft (meestal) wel goede prijzen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 23:15 schreef _Boozeroony het volgende:
Zat te twijfelen of ik dit hier of op V&A zou moeten zetten, maar omdat ik niet daadwerkelijk 1 type gitaar zoek en me eerst orienteren heb ik hem maar hier gezet.
Ik ben van plan om een electrische gitaar te kopen, alleen heb ik er zelf weinig verstand van. Heb vroeger enkele maanden akoestisch gespeeld, maar heb die jaren geleden verkocht. Ik nu wat meer vrije tijd en wil me weer op de nobele ambacht van het gitaarspelen storten. Deze keer electrisch dus.
Ik ben voornamelijk blues, rock en stoner geörienteerd.
Mijn budget is 300 euro. 2e hands is ook zeker een optie. Iemand goede suggesties?
ik heb die cursus gedaan je leert alleen accoorden en ik kon daarna nog geen liedje spelen. Plus de videos kan je maar 10 weken zien daarna niet meer...quote:Op dinsdag 30 september 2008 15:47 schreef Mr.J het volgende:
Tvp!
Ga deze week beginnen mbv deze site: http://www.leergitaarspelen.com/
Beetje knullig als je die site zo ziet, maar denk wel dat de lesjes relevant zijn.
Als je accoorden kunt spelen kun je juist heel veel liedjes meespelen.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 19:00 schreef anthony68 het volgende:
[..]
ik heb die cursus gedaan je leert alleen accoorden en ik kon daarna nog geen liedje spelen. Plus de videos kan je maar 10 weken zien daarna niet meer...
Je moet dan ook geen kinderboekjes kopen. Ik heb hier 2 hele mooie boeken liggen met basisakkoorden en jazzakkoorden. Het is in het begin misschien niet zo leuk, maar als je genoeg oefent (en een beetje talent hebt:P) kun je in korte tijd veel liedjes meespelen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:51 schreef M4a1 het volgende:
Naar mijn bescheiden mening is boekjes kopen vreselijk weggegooid geld. Ik heb hier 3 lesboeken liggen die ik welgeteld misschien 5 keer opgengeslagen heb. Mijn tip; zoals in iedere gitaarleertopic: zoek een MAKKELIJK liedje, en begin gewoon met het leren van de akkoorden van dat nummer.
Het werkt VEEL motiverender als je iets herkenbaars zit te spelen dan wanner je snaar-voor-snaar vader jacob en altijd-is-kort-jakje-ziek leert![]()
Met de zijkant van je plectrum over één van de bassnaren scratchen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:03 schreef M4a1 het volgende:
Misschien weet iemand hier dit:
In veel rock en cooral punkrock muziek wordt vaak zo'n extra effectje toegevoegd, zo'n WEIEIEEIW over de snaren heen.
Zie bijvoorbeeld de eerste 3 sec van:
Kan iemand vertellen hoe je dit geluid in godsnaam produceert? Want lukraak over de snaren heenraggen en van fret 1 naar fret 20 duwen werkt niet echt
oh lolquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 17:01 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Met de zijkant van je plectrum over één van de bassnaren scratchen.
Ik heb dunlop plectrums van .6mm, die grijze.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 17:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat hij hierboven zegt dus, moet je zorgen dat je een niet al te dik plectrum heb en als je dan over 1 van je dikste snaren er overheen haalt door em haaks erop de zetten hoor je zo'n schrapend geluid
Ik heb 2 heerlijke liedjes boeken met Under the Bridge en Nothing else matters er in. Noten en gedeeltelijk de accoordenschema's er bij. Ergens anders in het boek staat dan een intro (met nog wat schema's) en weer ergens anders sommige solo's (met weer een paar acoordenschema's). Je zoek je te pletter, maar wel zeer leerzaam.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:51 schreef M4a1 het volgende:
Naar mijn bescheiden mening is boekjes kopen vreselijk weggegooid geld. Ik heb hier 3 lesboeken liggen die ik welgeteld misschien 5 keer opgengeslagen heb. Mijn tip; zoals in iedere gitaarleertopic: zoek een MAKKELIJK liedje, en begin gewoon met het leren van de akkoorden van dat nummer.
Het werkt VEEL motiverender als je iets herkenbaars zit te spelen dan wanner je snaar-voor-snaar vader jacob en altijd-is-kort-jakje-ziek leert![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |