Ik heb mijn hele huis verbouwd, maar dat hielp het buikje niet echt heur!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:24 schreef -Splash- het volgende:
vanavond dus maar mijn gemiste les (nou ja... had hem vervangen door de volgende les) lopen.
2x 15 minuten... aan de ene kant klinkt dit erg veel en weet ik niet of ik het ga halen.... maar aan de andere kant zou ik niet weten waarom ik het niet zou halen (als ik 10,12,12 minuten kan lopen moet 2x 15 al helemaal lukken toch).
Mental barrier.....
@Motorbloempje, klussen is ook verbranden
Het regende zekerquote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:50 schreef motorbloempje het volgende:yay, ik heb een deal gesloten met mijn lief
vanavond niet lopen, maar vanaf morgen weer om de dag samen
Ik heb de podcast van couch to 5k en daar zit best goeie muziek bij. Alhoewel sommige mellow shit voor mij echt niet hoeft...quote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:22 schreef ryan_atwood het volgende:
Wat voor nummers hebben jullie allemaal op je playlist tijdens het lopen? Ik zoek even wat nummers waar ik energie van krijg
Huh.... ga je van 2x 8 minuten naar 1x 20 minuten?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:37 schreef Jo0Lz het volgende:
Yeah. Hij ging weer goed. 2 setjes van 8 minuten, zonder al teveel moeite en met een redelijke eindsprint van een minuut. Vrijdag 20 minuten aaneen gesloten.
Sja... ik dacht dat jullie van zeilen hieldenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:13 schreef motorbloempje het volgende:heel stom wrsch, maar wie was jij ookalweer -Splash-
![]()
Ja, en dan de week erop weer een afwisselend schema.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:10 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Huh.... ga je van 2x 8 minuten naar 1x 20 minuten?
Dat is een rare stap.
quote:This is Week Six and program with again be another week of mixed running times. After each day's run begins with a Brisk five-minute warmup walk, Day one has a 5 minute run interval followed by 3 minutes of walking, an 8 minute run followed by 5 minutes walking, and a final 5 minute run.
Day 2 has 2 intervals of 10 minute runs and a 3 minute walk between them, and Day 3 has one long 25 minute run with no walks. Each days runs end with a 5 minute cool down brisk walk.
Like last week, to help us through this weeks program with only the one podcast, I have structured the cast around the first day’s runs. However, I will also announce when pace changes occur for Day 2 and the start and end of Day 3.
Inderdaad. Net week 5 afgerond, 20 minuten non-stop gerend, op de 5 minuten warming up en cool down na. Heerlijk. (4.35 kmquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:06 schreef E.T. het volgende:
Lekker die prikkende, koude lucht in je neus nu bij het uitlopen![]()
Les 8 is ook een feit
naais!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:59 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Inderdaad. Net week 5 afgerond, 20 minuten non-stop gerend, op de 5 minuten warming up en cool down na. Heerlijk. (4.35 km* Jo0Lz trots is! )
Bij mij werkt het gewoon?quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:37 schreef feelsgoodman het volgende:
Heeft iemand nog een start-to-run podcast die wel up is? Of de losse mp3'tjes? Die op de eerste pagina zijn namelijk down.
In de OP staan goede linkjesquote:Op maandag 20 oktober 2008 13:37 schreef feelsgoodman het volgende:
Heeft iemand nog een start-to-run podcast die wel up is? Of de losse mp3'tjes? Die op de eerste pagina zijn namelijk down.
Klinkt goedquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:27 schreef E.T. het volgende:
[..]
In de OP staan goede linkjes(die in de post van Adelante kloppen niet meer idd)
Vanavond les 9 gelopenVan te voren dacht ik weer dat het zwaar zou zijn, tot deze les niet langer dan 3 minuten hard gelopen en in deze les 2x4 min. en een keer 5 min.. Maar het lukte
En komend weekend mag ik nieuwe schoenen kopenIk had mezelf beloofd dat ik nieuwe schoenen mocht als ik les 10 had uitgelopen. Gewoon om zeker te zijn dat ik niet weer een hoop geld uitgeef om na een week in de hoek te belanden (al zijn sportschoenen nooit weg). Maar dat ga ik dus gewoon redden
![]()
Eens kijken of Saucony nog steeds het lekkerst zit(toen ik vroeger, heel lang geleden nog wel sportief was, vond ik dat altijd de lekkerste schoenen.. )
Op het moment dat jij dit post, hadden de linkjes wel eens niet kunnen werken. Voeding van m'n desktop heeft kortsluiting gehad, waardoor de groep eruit lag. Rond 14.00 had het alweer moeten werkenquote:Op maandag 20 oktober 2008 13:37 schreef feelsgoodman het volgende:
Zeker doen!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:48 schreef BlaatschaaP het volgende:
Dit ziet er goed uit! Morgen ga ik even een Ipod shuffle halen (was ik sowieso al van plan) en dan lekker sporten! Ben nooit echt een hardloopster geweest, maar dit klinkt simpel en gemaakt voor mensen zoals ik.
Ik ben dan wel niet motorbloempje, maar wilde toch even reageren.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:13 schreef -Splash- het volgende:
Morgen iig weer een dagje rust.... (toch een feestje in Den Haag) en dan weer vrijdag les 24.....
Zondag mountainbiken 3 uurtjes en dan maandag les 25 en dan ben ik volgende week vrijdag klaar met tm 5 km!!!
Hoop ik
Moblo, ben jij gelijk door gegaan met 5-10? Of is het aan te raden eerst een tijdje "gewoon" de 5 km lopen?
30 minuten is best lang hoor eigenlijk... en het ligt ook eraan hoe hard je rent natuurlijk.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 00:32 schreef Dutch_Nelson het volgende:
is 30 minuten hardlopen een beetje goed of kan elke lamzak dat?
tussen de 4 en 5 Kmquote:Op donderdag 23 oktober 2008 00:34 schreef Marurk het volgende:
[..]
30 minuten is best lang hoor eigenlijk... en het ligt ook eraan hoe hard je rent natuurlijk.
Ja dat heb ik gehoord ja!quote:Op donderdag 23 oktober 2008 01:11 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben meteen doorgegaankan prima omdat je de eerste lessen niet meteen 40 gaat rennen maar 30, met versnellingen enzo. Dus ook je snelheid bouw je op. Daarbij is de laatste Evy1 les er een van 10 minuten, even rust en dan 20 minuten ofzo... dus niet eens 30 aan elkaar
Evy is sowieso een beetje raar want naast het feit dat ze niet kan tellen verwacht ze ook dat er bij jouw rekmoment op jouw rekplaats na 10 minuten warmlopen, dat er iets van een meter hoog is om je benen op te leggen
Sure
Goed zo!quote:Op donderdag 23 oktober 2008 08:08 schreef JortK het volgende:
Gister les 1 gelopen, en wat is het duidelijk dat ik twee jaar niet gesport heb
leuk hè?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:19 schreef E.T. het volgende:
De minuten van Evy zijn ook niet allemaal 60 seconden
Ik heb ook wel eens gehad dat ze zegt: "Nog 2 minuten, kom op, je kunt het!". En ik dus die 2 minuten wat harder gaan lopen... blijkt dat ze me gewoon 4 minuten laat lopen ofzo.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:36 schreef motorbloempje het volgende:
ook vaak last van gehad.. maar ook omgekeerd: "Nog een halve minuut, kommop, doorzetten, ik ben fier op je!" bij een maximale versnelling... en dan blijkt dat je gewoon anderhalve minuut ongeveer loopt te versnellen![]()
mag ik vragen, aangezien je blijkbaar hier nog wel reageert:quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 19:10 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Pff, ik dacht vanavond ook wel even met een mp3 hardloopschema te kunnen gaan hardlopen. Jammer genoeg duurt het downloaden van de start_2_run nog 6 uur. Toch bedankt voor de moeite om het online te zetten hoor.
Die kromme rug zorgt er hoogstens voor dat ik minder longinhoud dan de mensen met een rechte rug heb, waardoor ik het hardlopen minder lang kan volhouden. Dat is voor mij echter geen reden om er niet vol voor te gaan, ik wil het toch langer vol kunnen houden en waar een wil is is een weg. Daarom post ik ook in dit topic, misschien gaat het met een schema nog wel beter.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 10:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
mag ik vragen, aangezien je blijkbaar hier nog wel reageert:
A) waarom je elke dag hardloopt totdat je klachten krijgt en dan wel gaat minderen ( http://forum.fok.nl/fok/post_reply/1211344/1/50/62592430 )
en B) hoe je (zoveel) kunt hardlopen met een kromme rug ( Ik ben een ontzettende loser. )
No offence, maar het lijkt me niet heel gezond en doordacht
Bedankt Moblo en Marurk voor de reactiesquote:Op donderdag 23 oktober 2008 01:11 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben meteen doorgegaankan prima omdat je de eerste lessen niet meteen 40 gaat rennen maar 30, met versnellingen enzo. Dus ook je snelheid bouw je op. Daarbij is de laatste Evy1 les er een van 10 minuten, even rust en dan 20 minuten ofzo... dus niet eens 30 aan elkaar
Evy is sowieso een beetje raar want naast het feit dat ze niet kan tellen verwacht ze ook dat er bij jouw rekmoment op jouw rekplaats na 10 minuten warmlopen, dat er iets van een meter hoog is om je benen op te leggen
Sure
quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:31 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Bedankt Moblo en Marurk voor de reacties![]()
Vandaag les 27 van Evy gedaan en ik ben klaar met de 0 tm 5 km![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vandaag voor het eerst 5,5 km gelopen (ik ben doorgelopen bij de 10 minuten... ik wou de cursus ook graag EINDIGEN met 5 km lopen...en niet weer 2 stukjes).
Ging beter dan verwacht en was niet eens moe of er doorheen toen ik klaar was
Hierom en door het feit dat de eerste week niet meer dan 5 km gelopen wordt ga ik gelijk beginnen aan de 10 km cursus.
Als het niet lekker loopt kan ik altijd nog een weekje op eigen kracht lopen
Er is een verschil tussen klachten in de hand werken en dan stoppen én voorkomen dat je klachten krijgt en als je dan alsnóg klachten krijgt naar de dokter gaan.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 18:29 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Volgens mij blijft iedereen hardlopen totdat ze klachten krijgen, is doodnormaal, toch? Als je klachten krijgt moet je rust nemen of naar de dokter gaan en dat zal ik ook heus wel doen. Daarnaast heb ik deze week een dag overgeslagen en vandaag ga ik ook niet hardlopen, dus ik hou het heus wel in de gaten..
Hier kun je ze helaas niet meer vandaan plukkenquote:Op zondag 26 oktober 2008 11:59 schreef -Splash- het volgende:
Overigens:
0-5 km: http://www.prorun.nl/index.aspx?FilterId=1048&ChapterId=2216&ContentId=28142
5-10 km: http://members.lycos.nl/siedje444/5tot10km.html
Oei, die van Evy? Die heb ik zelf niet getest, maar heb ze van een windows live drive account afgehaald. Wellicht dat ze niet helemaal geupload waren. Zal eens zoeken naar de originele post...quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
Way to go, Splash!![]()
![]()
Oh, en helaas lopen de mp3s uit de OP bij mij op dezelfde punten vastIk denk dat ik adhv Evy's schema dan maar eigen mp3-lijstjes moet maken voor die lessen
Ja, Evy inderdaadquote:Op maandag 27 oktober 2008 15:47 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Oei, die van Evy? Die heb ik zelf niet getest, maar heb ze van een windows live drive account afgehaald. Wellicht dat ze niet helemaal geupload waren. Zal eens zoeken naar de originele post...
Je bedoelt; "ik ben fier op mezelf"quote:Op maandag 27 oktober 2008 16:35 schreef BlaatschaaP het volgende:
Vandaag les 2 gedaan! Ben trots op mezelf.
Je kan ook beter GEEN Ipod gebruiken TENZIJ hij gebruik maakt van flash geheugen (shuffle).quote:Op maandag 27 oktober 2008 16:10 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ja, Evy inderdaadMaarja, ik had hetzelfde probleem met de mp3s van Van Waveren's blog, dus ik denk zelf dat mijn mp3 speler misschien iets te gevoelig is. Op mijn pc geeft ie namelijk alleen een soort tik of kraakje, terwijl mijn speler dan meteen vast loopt
![]()
Ben vandaag wel gegaan overigens, heb m'n eigen les geknutseld met mp3's die ongeveer de juiste lengte haddenDat zorgde voor een erg diverse playlist iig... Maar wel uitgelopen, ondanks keelpijn ivm de koude lucht
Heh, ik heb ook geen Ipod, hoor. Ik heb een mp4 speler, technisch gezien, van ricatech. Verder een goed dingetje, maar Evy wil ie dus om de één of andere reden niet altijd goed pakken.quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:14 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Je kan ook beter GEEN Ipod gebruiken TENZIJ hij gebruik maakt van flash geheugen (shuffle).
Ik heb een Ipod Video, maar voor hardlopen heb ik deze gekocht:
[ afbeelding ]
Oplaadbaar en 4gb geheugen(oplaadbare accu was een primairy)
Een MP4 speler heeft doorgaans ook een hardeschijf.... lees: is hetzelfdequote:Op maandag 27 oktober 2008 19:24 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Heh, ik heb ook geen Ipod, hoor. Ik heb een mp4 speler, technisch gezien, van ricatech. Verder een goed dingetje, maar Evy wil ie dus om de één of andere reden niet altijd goed pakken.
En hoe ging het ?quote:
Dit was de eerste run van week 7, op de podcast van week 8quote:
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:22 schreef vrolijke-frits het volgende:
Ik krijg echt weer zin om te gaan lopen
Jaquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:32 schreef Marurk het volgende:
[..]
Was jij ook (tijdelijk) gestopt dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |