abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61709298
Op dit forum heb ik al vaker betoogd en uitgelegd dat het complotdenken een onlosmakelijk onderdeel is van het populisme. Deze stelling heb ik niet (alleen) van mezelf, maar uit de literatuur. Literatuur die al aanwezig was vóór de Fortuyn-revolte. Een voorbeeldje van één van de vooraanstaandste academici die zich met het populisme bezig houden:
quote:
"Its generally agreed that populist movements are 'of the people but not of the system'. They involve some kind of revolt against the established structure of power in the name of the people. Within democratic systems that often means an attack on the established parties. But anti-system mobilization is not enough by itself to identify populist politics, for that description would also take in the 'new social movements', generally acknowledged to be something else. The crucial difference is that while both are anti-system, populism challenges not only established power-holders but also elite values. Populist animus is directed not just at the political and economic establishments but also at opinion-formers in the academy and the media."
M. Canovan (1999)

Het lijkt erop dat GeenStijl daar nu in mee gaat.

Boehoe, het is een links complot.

En het is niet alleen treurig, het is bovendien gevaarlijk. Steeds meer mensen zullen hierdoor een aversie krijgen tegen de democratie. GeenStijl doet eigenlijk weinig onder voor Bluf!

[ Bericht 24% gewijzigd door Klopkoek op 17-09-2008 19:28:33 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 17 september 2008 @ 19:05:54 #2
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_61709376
Ik vind het prachtig. De volk krijgt wat het verdient. Niets meer en niets minder. Als half tokkie nederland zometeen op wilders stemt wil ik wel eens zien hoe wilders de problemen oplost.

Ga ik wel een baan in het buitenland zoeken
pi_61709402
Ik denk dat "links" er meer bij gebaad is het gezever van WIlders gewoon uit te zenden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61709464
Is GS ooit niet treurig geweest dan?
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 17 september 2008 @ 19:11:52 #5
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61709522
hebben ze ongelijk dan, het is wel heel toevallig dat onder Wilders de stekker er uit wordt getrokken om na zijn tirade weer de stekker er in te doen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61709875
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:11 schreef MikeyMo het volgende:
hebben ze ongelijk dan, het is wel heel toevallig dat onder Wilders de stekker er uit wordt getrokken om na zijn tirade weer de stekker er in te doen
Het is toevallig inderdaad, maar waaro gelijk aan een samenzwering denken?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61709977
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:11 schreef MikeyMo het volgende:
Je kon duidelijk zien dat er op een gegeven moment ruis was. Daarbij was Wilders gewoon een kwartiertje te zien vóórdat de storing optrad. Wanneer het echt een complot is dan:

- Zend je Wilders helemaal niet uit, of simuleer je na een minuut een storing.
- Is er waarschijnlijk geen ruis.

Kortom: dan pak je dat veel beter aan.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61710041
Geenstijl weet niet eens hoe 't technisch gezien werkt. Het kan ook gewoon een storing zijn bij de eindregie op 't mediapark. Dan kan de stream vanuit den haag wel binnenkomen maar niet doorverzonden worden naar Pol24. Is wel eens vaker gebeurd bij diverse zenders. Niet alles is een links complot
  woensdag 17 september 2008 @ 19:29:37 #9
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61710048
omdat de stream op een ander kanaal prima te zien was
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61710120
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:29 schreef MikeyMo het volgende:
online stream is toch wat anders dan een tv uitzending?
  woensdag 17 september 2008 @ 19:45:00 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_61710503
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:29 schreef MikeyMo het volgende:
Dus pol24 manipuleerdttttttt wel

[ Bericht 1% gewijzigd door Rock_de_Braziliaan op 18-09-2008 20:03:34 ]
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_61710690
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:45 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dus pol24 manipuleerd wel
Neen, streams voor internet lopen via een andere lijn. Die staan helemaal los van elkaar. Politiek24 loopt ook via een andere dan die van de publieke omroep want Pol24 is een digitaal kanaal.
pi_61710793
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:45 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dus pol24 manipuleerd wel
Misschien.
  woensdag 17 september 2008 @ 19:54:49 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_61710831
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:51 schreef amsterdam19 het volgende:
Neen, streams voor internet lopen via een andere lijn. Die staan helemaal los van elkaar. Politiek24 loopt ook via een andere dan die van de publieke omroep want Pol24 is een digitaal kanaal.
Heb je een bron van dat verhaal?

Want Pol24 is namelijk van de publieke omroep. Dus het lijkt mij sterk dat ze daar twee streams voor gebruiken

[ Bericht 0% gewijzigd door Martijn_77 op 17-09-2008 20:18:39 ]
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_61710886
Typisch Martijn_77 om direct GeenStijl te geloven

[ Bericht 2% gewijzigd door Rock_de_Braziliaan op 18-09-2008 20:04:01 (Nergens voor nodig. ) ]
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_61710933
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:56 schreef Klopkoek het volgende:
Typisch Martijn_77 om direct GeenStijl te geloven
Het is van jouw kant ook wel typisch om alles bij voorbaat onzin te vinden wat daar staat.
Het werkt wel 2 kanten op.
pi_61710953
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:57 schreef Vodkadruppel het volgende:
Het is van jouw kant ook wel typisch om alles bij voorbaat onzin te vinden wat daar staat.
Touche!
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 17 september 2008 @ 20:01:52 #18
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61711097
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:05 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik vind het prachtig. De volk krijgt wat het verdient. Niets meer en niets minder. Als half tokkie nederland zometeen op wilders stemt wil ik wel eens zien hoe wilders de problemen oplost.

Ga ik wel een baan in het buitenland zoeken
Niet. Wat denk jij nou.

Maar dan staat de opvolger op, die zegt nu echt, echt, echt, écht de problemen op te kunnen lossen, noemt Geert nog even links, en hop, een aantal kiezers stromen daar weer naartoe.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_61711160
Ik stoorde mij eigenlijk ook aan dit specifieke bericht, omdat ze het inderdaad zo doen lijken alsof dit opzet is. Maar feit is dat er net zo goed een juridisch probleem kan zijn voor het gebruiken van de feed, of een lokaal probleem bij hun zelf... Dat lijkt mij ook veel logischer trouwens, maar inderdaad, ik wil ze de kost niet geven die dit bericht voor 'waarheid' aanzien
pi_61711281
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:58 schreef FJD het volgende:

[..]

Touche!
dit dus
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_61711398
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:57 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Hoho zo werkt het natuurlijk niet. Als mensen een conspiracy theory naar voren brengen dan zijn ZIJ het die bewijs moeten aanleveren. Ik kan het niet ontkrachten, want inherent aan een conspiracy theory is dat je het niet kunt ontkrachten. Het valt niet te debunken want als je het debunkt.... hoort het bij de conspiracy. Ik kan alleen aangeven dat het onwaarschijnlijk is.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_61711401
Wat alors zegt.
Verder zal het volk wel zien of er vruchten kunnen worden geplukt van het beleid door de op hun massaal gestemde politieke partij.
pi_61711418
quote:
Op woensdag 17 september 2008 20:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dit dus
Ja joh laten we voortaan alle hersenspinsels zomaar geloven. Tuurlijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_61711423
Die zogenaamd geheime feed was gewoon die van de NOS-uizending zelf. Zie o.a. ook de tikker die bij Halsema wel loopt, en niet bij Wilders.
  woensdag 17 september 2008 @ 20:15:12 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61711565
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je kon duidelijk zien dat er op een gegeven moment ruis was. Daarbij was Wilders gewoon een kwartiertje te zien vóórdat de storing optrad. Wanneer het echt een complot is dan:

- Zend je Wilders helemaal niet uit, of simuleer je na een minuut een storing.
- Is er waarschijnlijk geen ruis.

Kortom: dan pak je dat veel beter aan.
Jij hebt niet door dat Wilders gecensureerd word, dus hebben ze het heel goed aangepakt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')