Dan kun jij beter de eerste zijn! En weet jij dan precies hoe de balans van Fortis eruit ziet? In ieder geval niet veel goeds. Zorg dat niet jij degene bent die uiteindelijk die onverstandige overname van ABN-AMRO financieerde. Gaan, zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:11 schreef Aventura het volgende:
Niet weggaan bij Fortis, gewoon klant blijven. Het wordt pas riskant op het moment dat alle klanten weglopen.
Dat geldt voor alle banken. En supermarkten. En alle bedrijven...quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:11 schreef Aventura het volgende:
Niet weggaan bij Fortis, gewoon klant blijven. Het wordt pas riskant op het moment dat alle klanten weglopen.
Jep, zo werkt het. Alleen moet die andere bank niet de ABN-Amro zijn, want het bedrag tot ¤ 20.000 is voor 100% gedekt per persoon per instelling. ABN-Amro en Fortis zijn dezelfde instelling, dus als je bij die banken samen meer dan ¤ 20.000 spaargeld hebt, dan bij je bij een faillissement een gedeelte kwijt.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:15 schreef swarmahoer het volgende:
anders zet je alles boven de 20k op een rekening van een andere bank... of werkt dat niet zo
Banken zijn daarin toch wat gevoeliger dan supermarkten en de meeste andere bedrijven. Als een grote groep besluit om de komende week Albert Heijn te boycotten, dan zal AH dat zeker voelen maar het zal niet hun einde betekenen. Als morgen mensen massaal besluiten om hun rekening bij Fortis leeg te halen, dan is het einde oefening voor Fortis.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat geldt voor alle banken. En supermarkten. En alle bedrijven...
Maar 't kan natuurlijk geen reden zijn om klant te blijven!
Dat arrogante Fortis verdient dat wat mij betreft!quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:23 schreef MrBadGuy het volgende:
Aan de andere kant: de beste manier om een bank failliet te krijgen is door massaal je spaargeld op te nemen.
Mooie tip!quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:23 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jep, zo werkt het. Alleen moet die andere bank niet de ABN-Amro zijn, want het bedrag tot ¤ 20.000 is voor 100% gedekt per persoon per instelling. ABN-Amro en Fortis zijn dezelfde instelling, dus als je bij die banken samen meer dan ¤ 20.000 spaargeld hebt, dan bij je bij een faillissement een gedeelte kwijt.
Aan de andere kant: de beste manier om een bank failliet te krijgen is door massaal je spaargeld op te nemen.
Als je 1 grootbank omlaag trekt, sleur je andere banken mee in de ellende. Ze lenen allemaal geld aan elkaar.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat arrogante Fortis verdient dat wat mij betreft!
Als de Albert Heijn failliet gaat ben je je spaarzegeltjes kwijt. Wanneer Fortis failliet gaat ben je al je spaargeld kwijt. Dat is het verschil. Daarom kun je gerust bij een bijna-falliete supermarkt je boodschappen blijven doen, maar is het wel verstandig je spaargeld weg te halen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:27 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Banken zijn daarin toch wat gevoeliger dan supermarkten en de meeste andere bedrijven. Als een grote groep besluit om de komende week Albert Heijn te boycotten, dan zal AH dat zeker voelen maar het zal niet hun einde betekenen. Als morgen mensen massaal besluiten om hun rekening bij Fortis leeg te halen, dan is het einde oefening voor Fortis.
Maar de gevolgen van een faillisement zullen niet alleen voelbaar zijn voor Fortis en haar werknemers.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat arrogante Fortis verdient dat wat mij betreft!
Zolang de huizenprijzen maar in elkaar klappen vind ik het prima.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar de gevolgen van een faillisement zullen niet alleen voelbaar zijn voor Fortis en haar werknemers.
Waarschijnlijk niet, al bevind Fortis zich wel in een uitzonderlijke positie als gevolg van de overname. ING zie ik niet zo snel omvallen, de RABO al helemaal niet. Ongeacht wat er met Fortis gebeurt.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar de gevolgen van een faillisement zullen niet alleen voelbaar zijn voor Fortis en haar werknemers.
Tot ¤ 20.000 ben je niks kwijt (behalve de nog niet uitgekeerde rente), tussen de ¤ 20.000 en ¤ 40.000 ben je 10% kwijt, alles wat daarboven zit ben je volledig kwijt. Daarom is het ook verstandig (bij welke bank je ook zit) om te spreiden als je boven de ¤ 20.000 komt.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als de Albert Heijn failliet gaat ben je je spaarzegeltjes kwijt. Wanneer Fortis failliet gaat ben je al je spaargeld kwijt.
Gedeeltelijk heb je wel gelijk hierin, als Fortis op het punt staat om failliet te gaan zou ik mijn spaargeld er ook weghalen (als ik er een rekening had). Echter, als iedereen daar nu al mee begint dan ligt Fortis morgen om en dat gaat iedereen dat wel voelen.quote:Dat is het verschil. Daarom kun je gerust bij een bijna-falliete supermarkt je boodschappen blijven doen, maar is het wel verstandig je spaargeld weg te halen.
Ja, en dan kan je ergens een hypotheek krijgen. Oh wacht, toch niet. Tegen die tijd zit de rent ook op 15%.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:38 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Zolang de huizenprijzen maar in elkaar klappen vind ik het prima.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |