abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61797999
quote:
Daar word door een rechte bepaald dat hij vind dat 10% nog te veel is. Maar ik zie er nogsteeds niet echt een onderzoek aan vast hangen.
Dat in die bron is gewoon mening a tegen mening b discussie dat verglijkbaar is met dit topic.
  zondag 21 september 2008 @ 13:37:58 #177
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61798108
quote:
Zouden ze met uitlaatgassen eens moeten proberen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 21 september 2008 @ 13:40:06 #178
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_61798168
Gisteravond een afscheidsdineetje van mn werk gehad, daarna nog even de kroeg ingedoken.
Vond het wel opvallend; het restaurant was afgeladen maar de kroegen waren leeg. Eén kroeg had een verwarmd terras en daar zat iedereen buiten, een andere kroeg (zonder terras) was gewoon leeg, op vijf mensen na dan.

Daar sta je dan met je rookvrije werkplek.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zondag 21 september 2008 @ 23:22:17 #179
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61813725
in Almere gaat het wel goed
quote:
Controles naleving rookverbod 21-09-2008
De Voedsel en Waren Autoriteit heeft zaterdag onverwachte controles gedaan bij horeca gelegenheden in Almere. De controleurs wilden kijken of het rookverbod dat sinds juli dit jaar van kracht is gegaan, wordt nageleefd.

Eén van de cafées die werd bezocht was Den Engel aan de Zadelmakersstraat.

De eigenaar daarvan houdt zich aan het rookverbod en kreeg volgens hem daarvoor een compliment van de controleurs.

http://www.omroepflevolan(...)f0.aspx?NewsID=49267
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zondag 21 september 2008 @ 23:41:49 #180
pi_61814344
quote:
Op zondag 21 september 2008 23:22 schreef MikeyMo het volgende:
in Almere gaat het wel goed
[..]
1 kroeg die zich wél aan het verbod houd
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 22 september 2008 @ 18:54:10 #181
pi_61831542
http://www.volkskrant.nl/(...)en_rookverbod_groeit
quote:
TILBURG - Het Tilburgse comité van uitbaters van kleine kroegen die tegen het rookverbod in de horeca zijn, is uitgegroeid tot een landelijk actiefront.
  maandag 22 september 2008 @ 18:57:31 #182
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61831632
& the battle continues...
quote:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)ken_terug_op_de_toog
Groningen zet de asbakken terug op de toog
Gepubliceerd: 22 september 2008 00:00 | Gewijzigd: 22 september 2008 17:32
In een toenemend aantal kroegen in Groningen wordt weer gerookt. De Voedsel- en Warenautoriteit weet ervan en kondigt meer controles aan.
Door onze correspondent Karin de Mik

Groningen, 22 sept. Rookverbod in de horeca? Niet in een toenemend aantal Groningse cafés. Stamgasten roken er in de Kale Jonker en De Drie Uiltjes lustig op los.

Minstens twintig kroegbazen zetten enkele weken geleden demonstratief de asbakken terug op de toog. De klanten mogen hun geliefde rokertje weer opsteken.

Rebellie? Nee, pure noodzaak, onderstreept kroegbaas Henk Heukers van De Kale Jonker aan het Gedempte Zuiderdiep. Hij zag zijn omzet sinds 1 juli, toen het rookverbod in de horeca van kracht werd, met de helft afnemen.

Nog even en hij had kunnen sluiten. Zijn 60 vierkante meter grote café is te klein voor een aparte rokersruimte. Zijn klanten bleven weg. „Negentig procent van hen rookt”, weet Heukers. Sinds het binnen van hem weer mag, draait hij zijn normale omzet.

Cora Wolff (56) zit aan de bar, pakje Kent en een volle asbak voor zich. Ja, ze is opgelucht. Toen roken nog verboden was, stond iedereen buiten te paffen. „De kroeg was leeg. Het is nu veel gezelliger.” Zelfs niet-roker Gustaaf Rutgers (41) miste de rook. „Als er geen rooklucht in een café hangt, is het mij te steriel. Relaxen doen veel mensen met een glas bier en een sigaretje. Roken hoort erbij.”

Heukers klinkt strijdvaardig. Hij hoopt op een boete om zo een proefproces te kunnen uitlokken. Hij voelt zich gediscrimineerd. „Ik kan niet tegen de grote cafés op die een rokersruimte kunnen inrichten. Ik ga door tot het Europese Hof.”

Een woordvoerder van de Voedsel- en Warenautoriteit is op de hoogte van de overtredingen in Groningen. „We krijgen signalen dat vooral in Tilburg en Groningen cafés het rookverbod negeren. De komende tijd gaan we gericht actie ondernemen.”

Na een eerste waarschuwing worden boetes opgelegd die oplopen van 300 tot 2.400 euro. „We gaan ervan uit dat café-eigenaren na meerdere boetes eieren voor hun geld kiezen.”

Daar peinst mede-eigenaar Jantineke Westerman van café De Drie Uiltjes aan de Oude Ebbingestraat in Groningen niet over. Vorige week kreeg ze een waarschuwing van de controleur van de Voedsel- en Warenautoriteit. Een volgende keer wordt er een boete opgelegd. „Die betalen we. En de volgende ook. We houden de asbakken op tafel. Dan trekken ze onze vergunning maar in.”

Drie weken geleden werden de asbakken teruggezet. Westerman vertelt dat ze genoeg had van al die „chagrijnige” klanten die buiten op de trap van het café en achter in de tuin rookten. „Het café zelf was helemaal leeg. Klanten moeten het leuk vinden hier te komen. De gezelligheid was weg. Al onze klanten roken. Ze vinden het geweldig dat het weer kan.”

Stamgast en niet-roker Sian Huis (43) heeft er geen probleem mee dat om hem heen weer gerookt wordt. Hij is tegen het rookverbod, maar vraagt zich wel af waarom de VWA niet optreedt. „Het lijkt wel of ze het gedogen. Wees duidelijk vind ik. Nu krijg je een soort tweedeling tussen cafés die elkaar verwijten gaan maken.”

Cees Veen (52) zit aan de bar. Hij rookt alleen als hij uit is. „Roken hoort bij de kroegcultuur”, vindt hij. Caféhouders moeten zelf kunnen bepalen of er gerookt mag worden, zegt hij. „De overheid kan zich beter bezighouden met een streng verbod op alcoholconsumptie bij jongeren, in plaats van oude knarren hun rokertje in de buurtkroeg af te pakken.”

Eigenaar Bert de Kleuver van café De Oude Wacht vindt dat zijn collega’s het „onvermijdelijke uitstellen”. Hij is van mening dat ze „niet constructief” bezig zijn door het rookverbod te ontduiken. „Als je wet- en regelgeving aan je laars lapt, schep je een merkwaardig precedent.”

Hij denkt er niet aan het roken weer te gedogen. In de Oude Wacht bestaat de clientèle voor de helft uit niet-rokers. De Kleuvers omzet is op peil gebleven. „Al weet ik niet hoe het gaat als de temperaturen dalen. Ik heb buiten een heater voor de rokers. Maar buiten roken is niet ideaal.”

Maarten Burger, voorzitter van de Groningse afdeling van Koninklijk Horeca Nederland en eigenaar van café Buckshot, is bezorgd over de tweedeling. „Het is vervelend dat collega’s nu tegenover komen elkaar te staan.”

Klanten vragen hem geregeld of ze een sigaretje mogen roken in zijn café. „Nee, zeg ik dan, maar dan gaan ze naar een collega waar het wel mag. Je wordt haast gedwongen om asbakken op tafel te zetten. Of ik dat doe? Nee.” En na een korte stilte. „Nog niet.”
briljant. Méér ongehoorzaamheid alstublieft. Dit is zo leuk. Nu nog de eerste antirookfarizeeër die gelyncht wordt omdat-ie het waagt om te klagen over kroegrook en mijn dag is weer goed.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 22 september 2008 @ 19:02:55 #183
pi_61831788
quote:
Op maandag 22 september 2008 18:57 schreef Ringo het volgende:
& the battle continues...
[..]

briljant. Méér ongehoorzaamheid alstublieft. Dit is zo leuk. Nu nog de eerste antirookfarizeeër die gelyncht wordt omdat-ie het waagt om te klagen over kroegrook en mijn dag is weer goed.
Tweedeling Demolisionman (nog steeds verkeerd geschreven, maartena)
  maandag 22 september 2008 @ 19:32:16 #184
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61832696
We zien wel hoe dat gaat aflopen. Dergelijke protestacties had je ook in Denemarken, Duitsland en Ierland.... en alleen in Duitsland heeft het effect gehad, en dan alleen in twee deelstaten..... met de opmerking daarbij dat de Duitse rechter liever een algeheel verbod had gehad ipv eentje met uitzonderingen voor rookruimten.

Ik verwacht er niet al te veel van moet ik zeggen. Je had in California ook opstandige kroegen in 1998, en ik denk dat als je naar een klein plattelandsdorp gaat dat je nog wel hier en daar een kroeg tegen kan komen waar de eigenaar schijt heeft aan het rookverbod.

We zullen zien
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_61832769
Fantastisch hoe vrije ondernemers zich massaal gaan verzetten tegen betuttelend overheidsbeleid.
  maandag 22 september 2008 @ 19:54:36 #186
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61833353
quote:
Daar peinst mede-eigenaar Jantineke Westerman van café De Drie Uiltjes aan de Oude Ebbingestraat in Groningen niet over. Vorige week kreeg ze een waarschuwing van de controleur van de Voedsel- en Warenautoriteit. Een volgende keer wordt er een boete opgelegd. „Die betalen we. En de volgende ook. We houden de asbakken op tafel. Dan trekken ze onze vergunning maar in.”
dat is natuurlijk allemaal stoere praat want zodra je vergunning draigt te worden ingenomen piep je denk wel iets minder stoer. Er moet immers toch brood op de plank komen
[..]
  maandag 22 september 2008 @ 20:04:01 #187
pi_61833639
Goed nieuws voor de illegale horeca.

Het leven is mooi!
  maandag 22 september 2008 @ 20:07:50 #188
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61833757
quote:
Op maandag 22 september 2008 19:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
Fantastisch hoe vrije ondernemers zich massaal gaan verzetten tegen betuttelend overheidsbeleid.
dat moet je vertellen in Volendam, waar een eigenaar zich enkele jaren geleden niet zoveel aantrok van de betuttelende omtrent brandveiligheid
[..]
  maandag 22 september 2008 @ 20:13:04 #189
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61833925
quote:
Op maandag 22 september 2008 19:54 schreef MikeyMo het volgende:
dat is natuurlijk allemaal stoere praat want zodra je vergunning draigt te worden ingenomen piep je denk wel iets minder stoer. Er moet immers toch brood op de plank komen
Een keuze tussen geen brood op de plank, en minder brood op de plank. Ach, hij kan nog altijd gaan werken als medewerker in een andere kroeg.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_61834268
quote:
Op maandag 22 september 2008 19:54 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dat is natuurlijk allemaal stoere praat want zodra je vergunning draigt te worden ingenomen piep je denk wel iets minder stoer.
Toevallig ken ik Jantineke wel, en geloof me, het is een stuk waarschijnlijker dat het aantal burnouts bij de VWA schrikbarend toeneemt dan dat zij inbindt. Dat is nou een meisje waarmee je geen ruzie wilt hebben.

Dat is ook één van de misrekeningen van de overheid, ze hebben het verbod niet opgelegd aan drogisten en opticiens, maar aan een sector die nogal wat dwarse persoonlijkheden aanttrekt. Zij zal niet representatief zijn voor de sector, maar volgzaamheid is niet waar kroegeigenaren in uitblinken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 22 september 2008 @ 20:33:19 #191
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61834512
ik denk niet dat de overheid met zulke dingen rekening gaat houden. Dan zorg je er voor dat je juist chantabel wordt door dergelijke mensen.

Ik ken jantineke toevallig niet, maar ik denkd at wanneer zij head-on gaat met de staat, nog wel eens aan het kortste touwtje kan trekken. Tenzij een rechter anders beslist, wat niet te verwachten is.
[..]
pi_61834597
Is er werkelijk iemand die na het rookverbod vollere kroegen heeft gezien en ook bezocht? En is het nu ook veel gezelliger geworden?
Vooraf hoorde ik dat als het rookvrij word d horeca een opleving krijgt omdat alle zielige thuisblijf nietrokers allemaal massaal weer uitgaan enzo... Waar bllijven jullie dan aangezien overal bezoekersaantallen teruglopen?

Of komen jullie niet met excuses dat het sinds 1920 exorbitant omhoog is gegaan met de prijs?
  maandag 22 september 2008 @ 20:44:19 #193
pi_61834811
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:33 schreef MikeyMo het volgende:
ik denk niet dat de overheid met zulke dingen rekening gaat houden. Dan zorg je er voor dat je juist chantabel wordt door dergelijke mensen.
De overheid laat zich nu chanteren door de anti-rook maffia, wat is het verschil?
quote:

Ik ken jantineke toevallig niet, maar ik denkd at wanneer zij head-on gaat met de staat, nog wel eens aan het kortste touwtje kan trekken. Tenzij een rechter anders beslist, wat niet te verwachten is.
Uiteindelijk trekt iedereen aan het kortste touwtje als er straks in de maatschappij alleen nog ruimte is voor een kleine minderheid steriel levende, groentesapjes drinkende etherische non-muziek luisterende keuvelde bleke saaie blobs.
  maandag 22 september 2008 @ 21:01:46 #194
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61835296
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is er werkelijk iemand die na het rookverbod vollere kroegen heeft gezien en ook bezocht? En is het nu ook veel gezelliger geworden?
Vooraf hoorde ik dat als het rookvrij word d horeca een opleving krijgt omdat alle zielige thuisblijf nietrokers allemaal massaal weer uitgaan enzo... Waar bllijven jullie dan aangezien overal bezoekersaantallen teruglopen?

Of komen jullie niet met excuses dat het sinds 1920 exorbitant omhoog is gegaan met de prijs?
ver voor het rookverbod was bekend dat de horeca eerst een dip zou hebben met teruglopende bezoekersaantallen die na verloop van tijd weer zouden terugveren; deels door terugkerende rokers, deels door mensen die voorheen niet uit konden gaan

Maar nu met het geneuzel van asbakjes terug, weg, terug, is iedereen de lul en weet niemand wat hij/zij kan verwachten
[..]
  maandag 22 september 2008 @ 21:05:22 #195
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61835390
overigens snap ik niet dat de VWA gewoon niet flink er op duikt. Hoppetee, 3 weken lang achter elkaar op zaterdagnacht bezoekjes brengen. Boetes uitdelen en klaar is kees.
[..]
  maandag 22 september 2008 @ 21:11:45 #196
pi_61835544
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:01 schreef MikeyMo het volgende:

weet niemand wat hij/zij kan verwachten
Criminaliteit en gedoogbeleid, zoals met alle drugs.
  maandag 22 september 2008 @ 21:14:42 #197
pi_61835617
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:05 schreef MikeyMo het volgende:
overigens snap ik niet dat de VWA gewoon niet flink er op duikt. Hoppetee, 3 weken lang achter elkaar op zaterdagnacht bezoekjes brengen. Boetes uitdelen en klaar is kees.
Dan krijg je opstanden en faillissementen. Er is geen draagvlak voor deze wet. Ze hopen dat de kikker langzaam dood kookt.
  maandag 22 september 2008 @ 21:25:06 #198
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_61835935
quote:
Nee dat snap ik idd ook niet. Nu zijn het nog maar een paar kroegen en kan de VWA het verzet misschien nog breken. Straks zetten veel meer kroegen weer asbakken op tafel en wordt het dweilen met de kraan open en gedogen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_61836021
quote:
Overigens snap ik niet waar jij je mee bemoeit, heb je zelf een kroeg?, moet jij daarvan omzet maken waar je daarna brood van kunt kopen?

Dit is verdomme net zo dwars als Las Vegas zonder lichtjes, je kunt er dan nog wel gokken maar de sfeer is weg.

En weet je hoeveel kroegeigenaren er al bezig zijn vanaf pakweg 1970/80?...als die dit vanaf hun middelbare school zagen aankomen hadden ze die kroeg niet eens gestart, dan had een baan bij de RET of pak 'm beet bij de Roteb meer opgebracht.

Rechtvaardiger zou zijn geen NIEUWE vergunningen meer uit te leveren voor mensen die een NIEUWE kroeg gaan starten, maar dat duurt natuurlijk dan weer 50 jaar voordat alles rookvrij is en dan kan de regering weer niet snel genoeg scoren..

Zo kunnen die mensen vanzelf een businessplan maken die mogelijk succesvol is bij het aantrekken van niet-rokers, en dan is het enige nadeel van die ouwe buurtkroegjes dat ze niet meer of zeer goedkoop opgekocht worden, in tegenstelling tot zuivere omzetverliezen EN waardedaling.

Schijnheilige egoist.... jij laat rustig de halve sector failliet gaan om de regel er maar doorheen te krijgen.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_61836278
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:25 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Nu zijn het nog maar een paar kroegen en kan de VWA het verzet misschien nog breken.
Het is geen oorlog ofzo anti-rook nazi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')