Tja, als de markt het niet kan of wil oplossen... AIG is echt too big to fail. Oh, die term word ik een beetje zat.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:23 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dus toch weer een bailout.
De markt gelijk in shortqueeze.
O Noes, er zitten Nigerianen met een e-mail connectie op de beursvloer.quote:Fortis boos over geruchten
De Belgisch-Nederlandse bank Fortis is des duivels over valse informatie die volgens het bedrijf in de markt wordt verspreid. Door deze informatie zou de koers van Fortis op de AEX vandaag fors gedaald zijn.
Click here to find out more!
Dat blijkt uit een verklaring die Fortis verstuurde.
De bank vond het noodzakelijk om officieel en publiekelijk te reageren op emails die circuleren tussen personen op financiële markten.
Daarin zou sprake zijn van een aanstaande, nieuwe aandelenuitgifte door Fortis.
De bank ontkent het gerucht in het persbericht categorisch. Van een aandelenuitgifte is geen sprake.
Het is ongebruikelijk dat Fortis het pesbericht uitstuurde. Doorgaans gaat de bank nooit in op geruchten.
In de vroege namiddag stond het aandeel Fortis bijna 20 procent lager. Inmiddels is de koers wat bijgetrokken.
Amerikaanse beleggers zijn van nature heel positief...Of het realistisch is... weet ik niet.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:58 schreef Prutzenberg het volgende:
Toch blijf ik het een vreemde zaak vinden dat de koersen op Wall Street nagenoeg gelijk blijven terwijl de rest van de wereld dalende koersen ziet. Loopt iedereen daar met een roze bril op of zo?
Er werd 50 miljard door de FED ingepompt en de overheid grijp wsl in bij AIG.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:58 schreef Prutzenberg het volgende:
Toch blijf ik het een vreemde zaak vinden dat de koersen op Wall Street nagenoeg gelijk blijven terwijl de rest van de wereld dalende koersen ziet. Loopt iedereen daar met een roze bril op of zo?
De amerkaanse beleggers blijven in HUN zeepbel geloven. Dat is wel eng. Want dan kan het strakjes alleen maar harder naar beneden gaan...quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:01 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Amerikaanse beleggers zijn van nature heel positief...Of het realistisch is... weet ik niet.
Goeie vraag: Waar haalt de FED al dat geld vandaan?quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Er werd 50 miljard door de FED ingepompt en de overheid grijp wsl in bij AIG.
Dat het gelijk bleef is niet zo heel gek, waar die 50 miljard opeens vandaan komt is m.i. nog veel vreemder
Ik denk dat dat geloven tegen beter weten in is, maar wat moet je anders doen?quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:07 schreef agter het volgende:
[..]
De amerkaanse beleggers blijven in HUN zeepbel geloven. Dat is wel eng. Want dan kan het strakjes alleen maar harder naar beneden gaan...
quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:07 schreef agter het volgende:
[..]
Goeie vraag: Waar haalt de FED al dat geld vandaan?
Op een gegeven moment moet je toch je verlies nemen, zou ik denken. Het moet toch gecorrigeerd gaan worden, ergens, ooit.quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik denk dat dat geloven tegen beter weten in is, maar wat moet je anders doen?
quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:07 schreef agter het volgende:
[..]
De amerkaanse beleggers blijven in HUN zeepbel geloven. Dat is wel eng. Want dan kan het strakjes alleen maar harder naar beneden gaan...
Zodra iemand het leent, dan bestaat het.quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:07 schreef agter het volgende:
[..]
Goeie vraag: Waar haalt de FED al dat geld vandaan?
Wie kan er wat doen, als het daar instort gaat het overal mis.quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:13 schreef agter het volgende:
[..]
Op een gegeven moment moet je toch je verlies nemen, zou ik denken. Het moet toch gecorrigeerd gaan worden, ergens, ooit.
bedoel je die URL?quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:26 schreef Drugshond het volgende:
http://finance.google.com/finance?q=NYSE:IGK&client=ft
ING -> -23 % in NYSE
Kijken naar markt indices geeft een verkeerd beeld.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:58 schreef Prutzenberg het volgende:
Nee.quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:26 schreef Drugshond het volgende:
ING -> -23 % in NYSE
Weet niet zeker wat die ticker representeert maar het is niet het normale aandeel ING.quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:26 schreef Drugshond het volgende:
ING -> -23 % in NYSE
quote:J.P. Morgan advanced $138 billion to Lehman
NEW YORK (MarketWatch) -- J.P. Morgan Chase & Co. has this week advanced $138 billion to Lehman Brothers Holdings Inc. to help Lehman carry out its brokerage transactions. J.P. Morgan gave Lehman a $87 billion advance Monday and a $51 billion advance Tuesday, according to a filing with the U.S. Bankruptcy Court of the Southern District of New York.
"At the request of [Lehman] and the Federal Reserve Bank of New York, and in order to avoid a disruption of the financial markets ... [J.P. Morgan] advanced [the money] to or for the benefit of Lehman in order to clear, and facilitate the settlement of, certain securities transactions with customers or clients of Lehman," the filing said. The first advance was repaid Monday night, and Tuesday's advance was made at the request of both Lehman and the New York Fed, the filing also said.
J.P. Morgan "may elect to make additional advances," the investment bank stated in the filing. The advances were secured by collateral, according to J.P. Morgan. It didn't say where the $138 billion came from, or whether it had access to a Federal Reserve window. A J.P. Morgan spokeswoman did not immediately return calls. A Lehman official declined comment.
"Presumably, the funds to repay the loan at the end of each day come largely from the Federal Reserve's Primary Dealer Credit Facility," said Louis Crandall, an economist at Wrightson ICAP. That facility is part of the Fed's regular lending to support the payments and clearing systems.
U.S. stocks nose-dived Monday after a weekend of frantic negotiations failed to prevent Lehman filing for the largest bankruptcy in U.S. history. Despite the bankruptcy, Lehman's brokerage and investment-management divisions have continued their operations. U.K. bank Barclays is buying Lehman's capital-markets business, a source familiar with the matter told MarketWatch on Tuesday.
quote:Morgan Stanley shares jump after results
LOS ANGELES (MarketWatch) -- Shares of Morgan Stanley surged Tuesday evening after the investment bank posted higher quarterly results than expected.
Morgan Stanley rose 9% at $31.25 after it said that fiscal third-quarter net income came in at $1.425 billion, or $1.32 a share, down slightly from a year earlier when the investment bank made $1.543 billion or $1.44 a share. Net revenues were $8 billion in the latest quarter, up 1% from last year.
Wall Street was expecting earnings of 79 cents a share, according to a FactSet analyst survey. The quarterly figures were released ahead of schedule and come in the wake of turbulence among Wall Street's biggest financial firms.
Fout, de FED is door het bankwezen in het leven geroepen. ECB is overheids gestuurd.quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:04 schreef agter het volgende:
... Terwijl de FED toch een overheidsorgaan is?
...
Okay, dat wist ik niet!quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:08 schreef elcastel het volgende:
[..]
Fout, de FED is door het bankwezen in het leven geroepen. ECB is overheids gestuurd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |