abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 september 2008 @ 14:08:45 #251
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_61701706
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:52 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Is er een Amerikaans forum met een topic in dezelfde strekking als dit topic?
Mish heeft meestal wel veel bekijks
Dat is een soort van Amerikaanse Middelkoop, en vangt veel reakties.

pi_61702386
VS woningbouw aug -6,2% naar 895.000; verwachting was -1,6% 17-9-2008 14:30:00
VS bouwvergunningen aug -8,9% naar 854.000 17-9-2008 14:30:00
VS woningbouw juli bijgesteld naar -12,4% van -11,0% 17-9-2008 14:30:00
VS tekort lopende rekening KW2 $183,1 mrd; verwachting was tekort $181,0 mrd 17-9-2008 14:30:00
VS lopende rekening KW1 bijgesteld tot tekort $175,6 mrd van tekort $176,4 mrd 17-9-2008 14:30:00
  woensdag 17 september 2008 @ 14:41:06 #254
89730 Drugshond
pi_61702507
Overigens.... AG Alianz wilde onderdelen AIG wel kopen. Maar de FED zag dat niet zitten waardoor ze er zelf ingestapt zijn.
quote:
DNB: kredietcrisis kostte al 16 miljard

Nederlandse banken hebben tot dusver ruim 16 miljard euro verlies geleden als gevolg van de kredietcrisis. Wereldwijd heeft de crisis, die in de zomer van 2007 begon, banken ruim 500 miljard dollar (352 miljard euro) gekost.

Dat meldde De Nederlandsche Bank (DNB) woensdag in zijn kwartaalbericht.

Volgens DNB zijn Nederlandse banken in het tweede kwartaal (april, mei en juni) minder hard geraakt door de turbulentie op de financiële markten dan in de voorafgaande periode. De afwaarderingen bedroegen in deze periode 1,5 miljard euro.

"De omvang per kwartaal is daarmee iets afgenomen", aldus DNB.

DNB constateert dat in andere Europese landen en in de Verenigde Staten enkele banken in zwaar weer zijn gekomen.

"Waarbij sommige met hulp van de overheid overeind zijn gehouden en enkele banken zelfs failliet gingen", aldus de centrale bank.

Momenteel is de financiële crisis weer in alle hevigheid opgelaaid. In de Verenigde Staten is zakenbank Lehman Brothers bijna failliet, branchegenoot Merrill Lynch opgekocht door Bank of America en verzekeraar AIG van de ondergang gered door de Amerikaanse overheid.

Volgende maand zal duidelijk worden in hoeverre Nederlandse banken in juli, augustus en september zijn geraakt door de hernieuwde hevige turbulentie.

De verliezen die Nederlandse banken tot dusverre hebben geleden, zijn voor het grootste gedeelte via de balans gelopen. Een kleiner deel is afgeschreven via de winst- en verliesrekening, ofwel volledig afgeboekt.

Sommige banken hebben als gevolg van de afschrijvingen hun balans moeten versterken. Inmiddels hebben banken ruim tweederde van de verliezen kunnen dekken met nieuw kapitaal, aldus DNB.

De centrale bank constateert dat banken in het eurogebied voorzichtiger zijn geworden met het verstrekken van leningen, aan zowel bedrijven als huishoudens. In het tweede kwartaal werden kredietvoorwaarden door banken opnieuw aangescherpt. De voornaamste reden daarvoor is de verslechterde verwachting voor de economie en de huizenmarkt.

Volgens DNB zijn de huizenmarkten in Spanje, Ierland en Portugal op de korte termijn het meest kwetsbaar.

"Nederland is een van de landen waar lokale omstandigheden het risico op een prijscorrectie reduceren", aldus de centrale bank. Zo is in Nederland "het woningaanbod niet te ver doorgeschoten", stelt DNB.
quote:
16 miljard voor 16 miljoen inwoners van NL is relatief veel en veel meer dan de resterende 336 miljard voor de overige 900 miljoen in de ontwikkelde wereld. Nederland is dus het zwaarst getroffen. Zwaarder dan de USA in ieder geval.
pi_61702583
quote:
16 miljard voor 16 miljoen inwoners van NL is relatief veel en veel meer dan de resterende 336 miljard voor de overige 900 miljoen in de ontwikkelde wereld. Nederland is dus het zwaarst getroffen. Zwaarder dan de USA in ieder geval.

Waar heb je dat vandaan?
  woensdag 17 september 2008 @ 14:45:15 #256
228277 MarlaSinger
whacked out bald freak
pi_61702628
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:41 schreef Drugshond het volgende:
Overigens.... AG Alianz wilde onderdelen AIG wel kopen. Maar de FED zag dat niet zitten waardoor ze er zelf ingestapt zijn.
[..]

[..]

bron van die stukjes?
I took what was left of a bottle. It might have been too much.
pi_61702733
Deze al langsgekomen?
Bush suddenly scraps comments on financial markets
quote:
WASHINGTON - With little explanation, President Bush on Tuesday scrapped a statement he planned to give on the tumultuous financial markets, abandoning any press coverage of his meeting with key economic advisers as more developments roiled Wall Street.

As announced by the White House, Bush was scheduled to make comments to a pool of reporters after huddling with a key financial working group led by Treasury Secretary Henry Paulson. Its members include Federal Reserve Chairman Ben Bernanke and other key government figures in the field of commerce.

Yet after the session began, the White House told the press never mind. Spokesman Tony Fratto said only: "We decided it would be best to limit public comment about markets today." He declined to offer any explanation about why limiting Bush comment would be best, or why on this particular day.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_61702742
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:41 schreef Drugshond het volgende:
[..]

[..]

quote:
Zo is in Nederland "het woningaanbod niet te ver doorgeschoten", stelt DNB.
LOL!

Niet te ver doorgeschoten... totale krapte bedoelen ze te zeggen? De krapte is de enige reden waarom de huizenprijzen niet als een baksteen zakken hier.
  woensdag 17 september 2008 @ 14:50:42 #259
228277 MarlaSinger
whacked out bald freak
pi_61702782
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:06 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja, als de warrants worden uitgeoefend dan krijg je gewoon aandelen.
[..]

Volgens mij kun je die op elk moment dat je wilt uitoefenen. Er is wel een expiratie datum waarna de warrant vervalt, dus een eventuele uitoefening moet voor die datum plaatsvinden.
Oké duidelijk. Thanx
pi_61702788
quote:
Run op Aziatische filialen AIG
SINGAPORE (AFN) - Aziatische polishouders verzamelden zich woensdag bij diverse lokale kantoren van de Amerikaanse verzekeraar AIG om hun verzekeringscontracten af te breken. Zij zijn niet overtuigd dat AIG zal overleven door het noodkrediet van 85 miljard dollar dat de Amerikaanse Federal Reserve woensdag verstrekte aan de verzekeraar.

In Singapore stonden honderden mensen in de rij bij de AIG-kantoren, terwijl een filiaal in het Taiwanese Taipei werd bestormd door 1200 ongeruste polishouders. Ook in Hongkong werden nerveuze AIG-klanten gesignaleerd. AIG heeft historische wortels in Azië. Oprichter Cornelius Vander Starr van de voorloper van AIG, American Asiatic Underwriters, startte zijn bedrijf in Shanghai.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 17 september 2008 @ 14:51:29 #261
89730 Drugshond
  woensdag 17 september 2008 @ 14:53:59 #262
89730 Drugshond
  woensdag 17 september 2008 @ 14:54:20 #263
228277 MarlaSinger
whacked out bald freak
pi_61702895
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:49 schreef pberends het volgende:

[..]

[..]

LOL!

Niet te ver doorgeschoten... totale krapte bedoelen ze te zeggen? De krapte is de enige reden waarom de huizenprijzen niet als een baksteen zakken hier.
Mja, dus? Zo werkt dat. Als er krapte is, om wat voor reden dan ook, zullen de prijzen niet dalen.

Mensen moeten trouwens niet zo zeuren over die krapte. Vroeger, nog niet eens zo lang geleden woonden hier gezinnen met 14 kinderen in één rijtjeshuis, en met een beetje pech kwam opoe er ook nog bij. En waarom? Omdat men geen groter huis kon betalen. Dat noem ik pas krapte. Men is tegenwoordig gewoon erg veeleisend, ook waar het huisvesting betreft. Prima, maar zeik dan niet dat je er grof voor moet betalen.
pi_61702937
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:49 schreef waht het volgende:
Deze al langsgekomen?
Bush suddenly scraps comments on financial markets
[..]
Bush z'n mond laten houden is altijd goed hoe meer hij benadrukt dat de economie er fundamenteel allemaal niet zo slecht voorstaat, hoe harder je aandelen minder waard worden
pi_61703014
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:50 schreef Aether het volgende:

[..]

Hahaha, de Aziaten plukken de laatste restjes leeg, dan blijft er voor de Amerikanen niets meer over .
pi_61703091
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:53 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Je zou zweren dat StepanP ergens actief is.
Jaap heet 'm
pi_61703195
Dankzij ING, Arcelor, Fortis... weer 365 (-1,5%)
pi_61703465
AIG pre-market: -43%

Krijgen we dan zo de eindronde of het herstel?
  woensdag 17 september 2008 @ 15:23:21 #270
89730 Drugshond
pi_61703689
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:16 schreef jpjedi het volgende:
AIG pre-market: -43%

Krijgen we dan zo de eindronde of het herstel?
Dit is toch wel redelijk uniek.... de redding wordt door de markt niet begrepen. En heeft eigenlijk de moed al opgegeven. ff kijken hoe e.e.a. gaat verlopen als de gong slaat.

92 % eraf in 8 dagen tijd..... dat is bijzonder straf.
pi_61703849
Denk dat dit een zwarte dag gaat worden jongens... en ben normaal geen doomdenker maar kan niets anders zeggen.
pi_61703884
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:54 schreef MarlaSinger het volgende:

[..]

Mja, dus? Zo werkt dat. Als er krapte is, om wat voor reden dan ook, zullen de prijzen niet dalen.

Mensen moeten trouwens niet zo zeuren over die krapte. Vroeger, nog niet eens zo lang geleden woonden hier gezinnen met 14 kinderen in één rijtjeshuis, en met een beetje pech kwam opoe er ook nog bij. En waarom? Omdat men geen groter huis kon betalen. Dat noem ik pas krapte. Men is tegenwoordig gewoon erg veeleisend, ook waar het huisvesting betreft. Prima, maar zeik dan niet dat je er grof voor moet betalen.
Jezus, je lijkt m'n moeder wel. Die kon ook altijd dit soort drogredenen de kast uit trekken als ik die (in mijn ogen) vieze gekookte aardappelen moest eten. Dat de kinderen in Afrika blij zouden zijn met mijn aardappel enzo.
Verder wil ik hier geen huizenmarktdiscussie starten, maar ik waag het te betwijfelen of we echt zo tevreden moeten zijn met het communistische gedrocht dat we in NL hebben.
pi_61703915
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:29 schreef jpjedi het volgende:
Denk dat dit een zwarte dag gaat worden jongens... en ben normaal geen doomdenker maar kan niets anders zeggen.
Dat denk ik al twee jaar, bij elk dipje dat langskomt. Inmiddels snap ik goed waarom ik niets op de beursvloer te zoeken heb.
pi_61703979
AIG -35%
DJ: -2%

Goede opening..
pi_61703988
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:31 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Dat denk ik al twee jaar, bij elk dipje dat langskomt. Inmiddels snap ik goed waarom ik niets op de beursvloer te zoeken heb.

Ach wellicht heb je gelijk.. ik lees teveel hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')