abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61726034
Wat is klein?? Tja, je groeit er zelf ook in. Als je het huiltje herkent en je weet dat er niets is dan kun je best even laten huilen als je dat zelf ook uithoudt.
Wij lieten Jen ook nooit huilen in bed, maar je komt op een gegeve moment op een punt "je bekijkt het maar even". Of niet.

Als het voor jezelf niet goed voelt om te laten huilen, dan moet je dat ook gewoon niet doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61727562
We hebben het laten-huilen toch even toegepast en het lijkt wel te werken.
Ik doe het ook ALLEEN als hij net gegeten heeft, een verse luier aan heeft etc. en ik verder dus niet weet wat hij nog zou missen. En het werkt hoor. Hij huilt een paar minuutjes en tussendoor gaat dat dan over in een ik-ben-in-slaap-aan-het-vallen-geknor. Even een paar uithalen, geknor en dan valt hij lekker in slaap.
Ik hou 'm natuurlijk ook in de gaten (hij ligt bij ons op de kamer) en moest het te erg worden dan mag hij er lekker weer uit om en wordt hij door mama getroost. Maar liever dit dan een baby die helemaal overstuur is omdat hij helemaal niet slaapt.
pi_61729828
quote:
Op donderdag 18 september 2008 10:40 schreef tinny het volgende:

[..]

maar wanneer is het niet meer klein? want ik hoor dit argument wel vakker
8< lengtebeperking >8
Ik bedoel dat het kindje van Lizaa nog onder de pasgeborenen valt en net ongv n weekje oud is.
dan ligt het ook iets gevoeliger omdat je nog helemaal aan elkaar aan het "wennen" bent denk ik.

Nou hier het leed wat CB heet weer gehad tot November. Dat wil zeggen als Rachel 16 okt minimaal 500 gram is aangekomen. deze ronde in anderhalve maand 300 gram aangekomen en 1 cm gegroeid. Dat was dus veel te weinig aldus het CB, of ik haar wel genoeg te eten gaf, en ook echt moeite deed blablablabla wat denken ze nou, dat ik mn kindje uithonger ofzo k ben ff uit mn doen.. typ later wel ff verder.

[ Bericht 30% gewijzigd door maffemuts op 18-09-2008 13:33:14 (aanvulling) ]
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_61731193
Liza, een kindje heeft zeker in het begin ook wel mama-honger. Een schone luier, een volle buik is voor die hele kleintjes vaak nog niet genoeg. Ze willen je ruiken, voelen, proeven... Zo'n kleintje zou ik in elk geval niet laten huilen.

En maffemuts, natuurlijk ben jij je kindje aan het uithongeren! Dat doe je expres, dat is nou net wat jij leuk vindt toch??? [/sarcasme] Ik snap niet dat ze zoiets durven te vragen, alsof je het zelf niet vervelend vind dat je kindje niet goed groeit.
pi_61731968
maffemuts
Wat een nare k*t opmerking van hun zeg!!

Pepijn van piglet is ook maar een ukkie en die is toch ook lekker gezond dus wie weet is jouw kindje ook gewoon een uk
pi_61732229
maffemuts ik heb je een PM gestuurd
Wij hebben idd ook een ukkie
pi_61732722
quote:
Op donderdag 18 september 2008 14:20 schreef Ticootje het volgende:
Liza, een kindje heeft zeker in het begin ook wel mama-honger. Een schone luier, een volle buik is voor die hele kleintjes vaak nog niet genoeg. Ze willen je ruiken, voelen, proeven... Zo'n kleintje zou ik in elk geval niet laten huilen.
Nu ligt hij lekker bij me op schoot te slapen hoor, maar 's nachts moet ie maar even alleen in bed slapen, zodat ik ook wat kan rusten. Zorgt voor 'n blije mama, zorgt voor een blije baby .
pi_61732754
En maffemuts, zo grof en gemeen! Tsssssss niks van aantrekken hoor!
pi_61733200
quote:
Op donderdag 18 september 2008 15:22 schreef OooLizaooO het volgende:
En maffemuts, zo grof en gemeen! Tsssssss niks van aantrekken hoor!
Hier ben ik het trouwens mee eens, erg insinuerend! Gaven ze je geen tips hoe je met het gewicht om kon gaan oid? Want opbouwende tips zijn meestal wel welkom, maar er van uitgaan dat de mama niet haar best doet is gewoon gemeen.

Liza: Als ik Leander 's nacht in zijn eigen bedje leg, hebben we drie gefrustreerde, wakkere mensen in huis Dus hij mag gewoon bij ons liggen.
Het nadeel is dat hij dan naar mij toe ligt en dan ligt hij dus lekker te pitten op zijn voorkeurskant. Daar moeten we nog even wat op verzinnen. Misschien even van bedhelft ruilen met TARA oid. Alleen ik slaap wel het lekkerste op mijn eigen helft...
pi_61733442
maffe muts, wat een klote opmerking zeg, kan me voorstellen dat je daardoor ff uit je doen bent
pi_61736198
quote:
Op donderdag 18 september 2008 15:01 schreef p_iglet het volgende:
maffemuts ik heb je een PM gestuurd
Wij hebben idd ook een ukkie
en jij hebt een pm terug

En alle andere die reageerde bedankt, jullie zijn gewoon stuk voor stuk schatten !
Ook met lief gebeld, die vond het ook alles behalve charmant, en heeft gelijk contact gehad met kinderarts en huisarts om overleg te hebben over hoe verder. Volgens hun gewoon lekker doorgaan zoals we bezig zijn ( wel proberen zoveel mogelijk voeding *melk dus* aan te bieden ) tis gewoon n kleintje qua lengte en gewicht.. verwacht geen wonderen
Ik denk dat ik volgende maand lief of schoonmams maar mee neem naar de meting/weging .. anders kan ik vast n lange tijd niet posten hier
K ben er nog steeds n beetje van ondersteboven met als klap op de vuurpijl... de hoofdpijn van de eerste weken terug ..
Liefs,
Maffe
Gewoon n stuiterballetje
pi_61736738
Liza: ik laat Luca soms ook huilen hoor, dan houdt het na een paar minuten ook op en lig hij te slapen, soms zijn het krampjes, dat kan je herkennen aan het gehuil. Als het eerst doodstil is en in EEN keer keihard huilen en daarna weer stil, zijn het krampjes, vertelde de kraamhulp me.

Meneer zit hier nu rond de 3000 gram! Jeeej!!!
Als je vind dat tegenwoordig alles te snel gaat, moet je eens in de rij gaan staan bij het postkantoor....
pi_61742834
Maffemuts, goed idee om iemand mee te nemen. Ik heb dat dus ook 2x gedaan, lekker mijn moeder meegenomen. Ik ben nogal snel in reageren, soms kan ik beter mn mond houden, helaas denk ik daar wel eens te laat aan. Maar mijn moeder kan mij gelukkig wel rustig houden. Ze is natuurlijk 2 kinders gewent en heeft heel braaf alle bezoeken aan het cb met ons afgelegd. Ondertussen dus een behoorlijke dikke huid. Dus als ik commentaar kreeg nam zij even het woord en dan kon ik even nadenken over hoe ik er netjes op kon reageren.
  donderdag 18 september 2008 @ 22:04:33 #94
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_61742958
Ik had vandaag weer een andere arts bij het CB . Als het goed is houden we deze en het is zowaar een heel aardig mens . Wat ik dan wel weer jammer vind, is dat ze erg geschokt reageerde dat er nog niemand wat gedaan had met het feit dat ik vroeger heupdysplasie heb gehad. Daar moet ik nu -uit voorzorg, het ziet er allemaal goed uit bij Lilah- als de razende neten een echo voor gaan laten maken, voordat er wel iets aan de hand is en we er te laat bij zijn .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_61743613
Ik moet ook nog steeds een echo laten maken voor Jen dr heupen. Ik moet echt eens bellen met de HA voor een verwijzing. Alleen ik heb ruzie met de huisartsassisente...
  donderdag 18 september 2008 @ 22:22:57 #96
14746 k_i_m
pi_61743665
Verrassend .
In my life
Why do I smile
pi_61743741
Hoezo?? Het is gewoon een enorme muts!! Als ik maandags bel omdat mijn borst aan het ontsteken is dan verwacht ik gewoon dat ik dezelfde dag of in elk geval de dag erna gewoon terecht kan. Nee zij vindt het niet dringend genoeg en geeft me op de vrijdag een plek. Nou mooi dat ik dus woensdag op de eerste hulp zat om de boel te laten opensnijden. Nee dat is fijn.
  donderdag 18 september 2008 @ 22:28:00 #98
14746 k_i_m
pi_61743835
Ik borduurde nog voort op je opmerking hierboven;
quote:
Ik ben nogal snel in reageren, soms kan ik beter mn mond houden, helaas denk ik daar wel eens te laat aan
.

Overigens zou ik maar snel bellen, want als wij al aan de late kant zijn, dan ben jij dat helemaal. Er zit bijna twee maanden verschil tussen Jen en Lilah toch?
In my life
Why do I smile
pi_61743953
Jen is nu 7,5 maand.
Overigens bij het laatste bezoek vond de cb arts weer dat het wel goed was, alleen ze wilde een 2nd opinion van mijn HA met als de HA dat nodig vond een echo....

Dus ik verwacht er eigenlijk niets van.
  donderdag 18 september 2008 @ 22:32:43 #100
14746 k_i_m
pi_61744020
Ik ook niet, maar ik laat hem toch maar maken.
In my life
Why do I smile
pi_61744430
Ja, ik moet het ook echt doen!

Met Jen gaat het trouwens al veel beter. Vanmorgen had ze echt nog koorts, vandaag heeft ze paracetamol en ibuprofen gekregen, nu ligt ze op bed en de koorts is nog niet terug. Ze heeft 3 vlekjes uitslag en hele vieze slappe luiers (zeg maar bv poep).
Ik heb haar nu geen paracetamol gegeven omdat ze nu net lekker ligt. Ik neem m wel mee als ze wakker wordt en de koorts is terug krijgt ze m alsnog.

Vandaag zijn we wel even lekker buiten geweest. Ze lijkt er niet veel last van te hebben, dus we hebben lekker met de hond gelopen. Verder heeft ze vandaag 4x (!!) geslapen, en heel goed gegeten vanavond (dat was al een poosje prut), we zijn lekker in bad geweest en nu is ze lekker tevreden.
pi_61750138
Nou daar zijn ze lekker op tijd mee kim
Maar als ze echt een afwijking zou hebben was dat waarschijnlijk wel al met het blote oog geconstateerd. Bij het CB zeiden ze de eerste keer nl al dat de heup echo er waarschijnlijk wel goed uit zou zien omdat ze dr heupjes normaal bewoog.
Evengoed gewoon dom dat ze daar neit aan hebben gedacht!

Ticoo fijn dat t al beter gaat met Jen.
pi_61750460
Amber mag ook voor een foto van de heupjes uit voorzorg (omdat ze redelijk lang in stuit bleef liggen); 16 okt krijgt ze d'r 2e prikje en krijg ik de verwijzing mee.

Van de week heeft ze bij oma voor het eerst echt gegiecheld (ze heeft dit al eerder gedaan, met 6 weken, maar dat was in d'r slaap), en gisteren kwam er ook hier thuis voor het eerst een klein giecheltje uit
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_61750549
Tico, fijn dat het beter gaat met Jen

Wat knullig dat ze nog niks gedaan hadden aan echo's ed van de heupjes als jij dat vroeger had Kim! Bij mij was het één van de eerste dingen waar ze naar vroegen!

Ik wilde trouwens de eerste entingen uitstellen, omdat Leander zo'n ukkie is en eigenlijk vooral omdat ik heel allergisch reageerde op de DKTP (ik kon niet tegen het kinkhoestvaccin, gelukkig is er nu een ander vaccin voor kinkhoest in de DKTP gestopt) ik ben verdorie 3 dagen KO geweest.
Daarom dacht ik: laten we het bij Leander maar ff uitstellen tot hij groter en sterker is. De kinderarts vond dit dikke onzin en heeft ons gewoon ingepland voor volgende maand! Ze luisterde niet eens naar me!

Trouwens, omdat ik dus niet tegen de K van DKTP kon heb ik daarna alleen nog DTP gehad (houd kinderen met kinkhoest uit mijn buurt SVP ) en de vaccinatie tegen rode hond. Rode hond is nl belangrijk ivm met eventuele latere zwangerschappen, maar volgens de huisarts en het CB toen kon ik beter mazelen en bof krijgen dan weer het risico op een allergische reactie te nemen. De mazelen heb ik nooit gehad, de bof een dikke 9 maanden geleden, (op mijn 23e ) wat een iets onverwacht resultaat had op onze anticonceptie! En hier is hij dan, ons kleine wondertje en wéér geëmmer over de vaccinaties Cirkeltje is rond
pi_61750576
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 09:00 schreef Llewella het volgende:

Van de week heeft ze bij oma voor het eerst echt gegiecheld (ze heeft dit al eerder gedaan, met 6 weken, maar dat was in d'r slaap), en gisteren kwam er ook hier thuis voor het eerst een klein giecheltje uit
Lief! Volgens mij is dat heel tof om te horen als papa en mama, of niet?
Nog even tussendoor: ik vind Amber echt een hele mooie naam! Dat wilde ik nog even zeggen!
pi_61750862
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 09:05 schreef freecell het volgende:

Trouwens, omdat ik dus niet tegen de K van DKTP kon heb ik daarna alleen nog DTP gehad (houd kinderen met kinkhoest uit mijn buurt SVP ) en de vaccinatie tegen rode hond. Rode hond is nl belangrijk ivm met eventuele latere zwangerschappen, maar volgens de huisarts en het CB toen kon ik beter mazelen en bof krijgen dan weer het risico op een allergische reactie te nemen. De mazelen heb ik nooit gehad, de bof een dikke 9 maanden geleden, (op mijn 23e ) wat een iets onverwacht resultaat had op onze anticonceptie! En hier is hij dan, ons kleine wondertje en wéér geëmmer over de vaccinaties Cirkeltje is rond
oeps! hehehehe

en over dat niet luisteren van de arts! het blijft "jou" Leander he, nog zo'n 18 jaar. Dus als je het écht niet wil, zeg je dat gewoon, jij vind het geen onzin.
nu had k dat ook niet gedaan toen max nog een baby van een maand was, onzeker enzo, artsen weten het toch beter blabla, maar nu dus echt wel stomme mensen-die-er-verstand-van-hebben-en-dat-tegen-je-gebruiken
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_61751158
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 09:06 schreef freecell het volgende:

[..]

Lief! Volgens mij is dat heel tof om te horen als papa en mama, of niet?
Nog even tussendoor: ik vind Amber echt een hele mooie naam! Dat wilde ik nog even zeggen!
De eerste keer dat ik het hoorde was dus in d'r slaap; ik liep even helemaal over van emotie en blijheid en vertederheid en trots toen ik dat hoorde; ja dat is echt geweldig!!! (En dat was zo onverwachts toen!).

En dankje! Ik hoor het geregeld; gister zei m'n nichtje het ook weer. En eigenlijk verwachtte ik dat niet omdat het toch een vrij gewone naam is; maar voor mijzelf is het wel een speciale naam. (Mijn stiefmoeder vond het aanvankelijk ook een beetje saai was haar eerste reactie vroeg in de zwangerschap; maar Amber Mae vind ze wel heel mooi).

Trouwens raar dat ze die vaccinatie niet eventjes willen uitstellen of dat onzin vinden. Amber is een grote flinke meid die best wel wat kan hebben en die ligt juist weer ietsjes achter op schema met vaccinaties omdat het cb het erg druk heeft?
(De eerste afspraak hadden we ook vrij laat omdat ze gewoonweg niet eerder plek hadden).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  vrijdag 19 september 2008 @ 09:50:12 #108
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_61751506
Freecell Eva is een 36 wekenkindje en zat nog dik in de vernix, heeft overal nog donshaartjes ook op haar ruggetje (begint nu weg te trekken), fladdert nog erg graag met haar armpjes en beentjes, ligt erg graag in de foetushouding, heeft nog een redelijk grote fontanel maar die stond vooral in het begin nog heel erg open en drinkt zeker 's nachts nog om de twee uur en overdag nu net een weekje om de drie uur en krijgt nog niet meer dan 100/120cc max. Meer krijgt ze nog niet in 1 keertje op. En de mama/papa-honger is soms niet te stillen... Slaapt heel graag bij ons maar wij leggen haar juist om te wennen in de wieg al betekent dat dat ze af en toe even een poosje huilt.

De entingen krijgt ze volgende week voor het eerst dus dan is ze 7 weken en dat zijn de eerste prikken.
pi_61751530
Lief Llewella!

Wij mogen ook een controle echo laten maken van de heupjes, ook omdat ze tot 36 weken in stuit gelegen heeft
Verwijzing komt begin oktober mee

Mogen baby's ibuprofen hebben dan Tico?
pi_61751709
Wat ik van Leah gehoord heb 9als ik het goed onthouden heb) is dat ze bij die kleintjes de entingen juist wel doen omdat ze zo belangrijk zijn. Ze hebben niet genoeg kracht om dingen af te weren, daarom moet je ze zeker op tijd laten enten. *roept om leah*

Hier een madam met de vreethonger `s Morgens als ik haar uit bed haal (vanmorgen was het 6 uur, dus behoorlijk doorgeslapen gelukkig) pakt ze met twee handen m`n gezicht beet en begint alvast aan m`n kin te zuigen. Je weet maar nooit, misschien was er wel een melkomleiding en geeft m`n kin ook ineens melk

Wel raar overigens..Saar heeft tot 35 of 36 weken in stuit gelegen, maar ik heb nog niemand gehoord over haar heupjes
Saartje
pi_61751755
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 09:59 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hier een madam met de vreethonger `s Morgens als ik haar uit bed haal (vanmorgen was het 6 uur, dus behoorlijk doorgeslapen gelukkig) pakt ze met twee handen m`n gezicht beet en begint alvast aan m`n kin te zuigen. Je weet maar nooit, misschien was er wel een melkomleiding en geeft m`n kin ook ineens melk

Zo kan Lotte ook heel enthousiast gaan zuigen op m'n borst zelf als ze iets te druk is
  vrijdag 19 september 2008 @ 10:02:30 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_61751770
En uitgerekend als mama een avond er niet is, laat je zien dat je kan kruipen

Volgens mij was het puur toeval, want vanochtend kon hij echt niet vooruit komen

(Ik had gisterenavond feestje van mijn werk en kwam dus pas na negenen thuis)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 19 september 2008 @ 10:07:19 #113
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_61751902
Hoi dames,

Ik gooi er nog maar eens een up date tegen aan.
Was weinig online had geen eigen pc hier nu weer een eigen laptop dus hopelijk vaker online.

Hier gaat het niet zo heel goed. Na Zoë haar problemen met de ontlasting zitten we nu goed met de lactulose ze krijgt de hoogtste dosering en mag ook niet meer hebben dus gelukkig poept ze nu wel.
Ze is weer vrolijk en gezellig.

We hebben ondertussen opnieuw contact met de ka omdat Zoë haar linker arm en been niet sterk genoeg ontwikkelen er is duidelijk verschil tussen links en rechts en daar word als het goed is volgende week naar gekeken.
Je merkt het ook wel in de ontwikkeling ze doet nog niet veel meer dan op haar rug liggen en ik had het de vorige keer al aangekaart en de keer er voor maar dat zou dus beter worden als ze meer op haar buik ging rollen maar dat doet ze dus niet. Wij leggen ahar veel neer maar dan nog word het niet sterker door het opdrukken.

Verder is ze niet zo heel groot ze is nu 9 maanden en een paar dagen en net 68 cm lang.

We hebben er ook nog spruw bij. Dat is de eerste keer ik heb Mara ruim 2 jaar de borst gegeven nooit last gehad en nu dus wel. Gelukkig is het na het smeren van de daktarin al bijn over.

Ik ga langzaam aan weer meelezen en mee schrijven ook al zou dat nu nog niet zo heel veel zijn maar hopelijk komt dat wel weer.

liefs joyce
  vrijdag 19 september 2008 @ 10:12:49 #114
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_61752042
Joyce, wat fijn dat ze nu haar grote boodschap weer kwijt kan, het zij met n beetje hulp. Ik kan me voorstellen dat het voor jullie natuurijk niet altijd even leuk is.
Ik hoop dat ze iets kunnen doen voor je wat betreft het verschil in inks en rechts

Wat betreft de lengte, sja er zijn nou eenmaal ukkie's en die groeien niet zo snel, maar volgen gewoon hun eigen lijntje.
En mits je niet naar hetzelfde CB hoeft dan ik, lijkt me dat heus geen probleem
Rachel is bijna 10 maanden en net 71 cm en krapaan 7,5 kg.
Lekker van genieten, en je niet te druk maken..
( heb ik ook geleerd van alle dames hier hoor, ook al is het soms best wel moeilijk)
Gewoon n stuiterballetje
pi_61752617
Jen is toch nog niet helemaal lekker. Eigenwijze ik had gister beter wel nog een paracetamol kunnen geven. Vanmorgen had ze gewoon weer koorts.

Te vroeg geboren kindjes worden in het algemeen gewoon volgens het entingsschema ingeent Freecell. Natuurlijk is het sneu, zo'n kleine gup en dan ook nog prikjes, maar die prikjes moeten toch een keer. En geloof me ook al zijn ze gewoon optijd als het eenmaal prikjestijd is sta je als verse moeder soms gewoon mee te janken met je kleine. De eerste keer vond ik vreselijk, ik vond eigenlijk de hielprik al heel erg.

Maar ja, de zus van Jennifer heeft in haar jeugd dus kinkhoest gehad, mijn man heeft dat dus van lekker dichtbij meegemaakt. Echt je ent je kindje liever in tegen zoiets dan dat ze het krijgen.
pi_61752646
Maar zelfs als je ingeent bent kun je kinkhoest krijgen, helaas..
Saartje
pi_61752790
Oh, dat is zeker helaas! Waarom enten ze dan?
pi_61752940
quote:
Omdat de bacterie waartegen wordt ingeënt niet meer identiek is aan de bacterie die de meeste besmettingen veroorzaakt, komen betrekkelijk veel gevallen toch bij gevaccineerde personen voor. De ziekte verloopt dan wel duidelijk milder. De bijwerkingen die kunnen optreden leiden echter niet tot blijvende lichamelijke of geestelijke invaliditeit. Vaccinatie (in de vorm van het DKTP-vaccin) geeft een bescherming van ongeveer 90% gedurende een aantal jaren. Vanaf 1 juli 2001 krijgen vierjarigen in Nederland een extra inenting tegen kinkhoest, in verband met deze afgenomen effectiviteit. De inenting geldt voor kinderen die zijn geboren vanaf 1 januari 1998.
ah, dat gold nog voor de oude entingen dus
Saartje
pi_61753952
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 09:50 schreef Mibos2 het volgende:
Freecell Eva is een 36 wekenkindje en zat nog dik in de vernix, heeft overal nog donshaartjes ook op haar ruggetje (begint nu weg te trekken), fladdert nog erg graag met haar armpjes en beentjes, ligt erg graag in de foetushouding, heeft nog een redelijk grote fontanel maar die stond vooral in het begin nog heel erg open en drinkt zeker 's nachts nog om de twee uur en overdag nu net een weekje om de drie uur en krijgt nog niet meer dan 100/120cc max. Meer krijgt ze nog niet in 1 keertje op. En de mama/papa-honger is soms niet te stillen... Slaapt heel graag bij ons maar wij leggen haar juist om te wennen in de wieg al betekent dat dat ze af en toe even een poosje huilt.

De entingen krijgt ze volgende week voor het eerst dus dan is ze 7 weken en dat zijn de eerste prikken.
Lekker herkenbaar. Al wordt hier niet zoveel gefladderd. En Leander drinkt dus 's avonds en 's nachts meestal om de drie á 3,5 uur en overdag ergens tussen de anderhalf en 3 uur.

Hier nog steeds donshaar overal en nergens, best lief Hele plukken op z'n oren ook En inderdaad zijn rug en wangetjes Het is zo lekker zacht dat donshaar!
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 10:37 schreef Maneki.Neko het volgende:

Maar zelfs als je ingeent bent kun je kinkhoest krijgen, helaas..
Wel een stuk minder heftig gelukkig. Ook met het nieuwe vaccin kán je het nog wel krijgen, maar dan is het kind gewoon ziek en hoesterig voor een tijdje, maar echte risico's zitten er dan niet meer aan.
Ik hoop alleen dat ik het nooit krijg. Als volwassene bof hebben is al goed beroerd, maar kinkhoest schijnt heel heftig te zijn bij volwassenen en zeker als je iet geënt bent.
pi_61754020
Oeh Joyce, vervelend van de spruw, dat kan goed pijnlijk zijn voor allebei! Wel fijn dat de ontlasting nu goed loopt!
pi_61755552
Giegelende babytje zijn schattig

Vanmorgen samen met Dana een uurtje gaan kijken op t kdv om een indruk te krijgen hoe t er daar aan toe gaat. Leuke dames en een klein groepje kindjes Komende week vrijdag gaat ze een uurtje alleen.
pi_61756394
Jen kan lachen zowel als ze uitademd als ze inadmend. Het meeste lacht Jen om haar grote zus.
pi_61763904
hier sporadisch een giegeltje (gabi is 4,5 mnd) alleen als je haar voetjes of buik opeet EN als ze in een goed humeur is wordt er "oud hollandsche gegiecheld"
  vrijdag 19 september 2008 @ 22:38:46 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_61771106
Ruben heeft sinds vandaag een nichtje erbij

Chantal Wilhelmina

Hij heeft nu dus van alles wat
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61775233
hier vandaag een grote dag voor Gabi.
Als eerste hebben we de reiswieg van de wandelwagen gehaald... (ze mopperde de laatste tijd veel als we gingen wandelen en drukte zich omhoog/sloeg tegen de wanden) en er zit nu dus de buggy inzet in

overigens stond in de handleiding van de Urban Jungle dat je de buggy al zou mogen gebruiken vanaf 3 maanden!!! of dat zo verstandig is betwijfel ik

en als 2de grote event staat er vandaag het eerste bananhapje/lepeltje op het programma! Misschien nog een beetje vroeg (4 maanden en 3 weken) maar we willen eens kijken wat er gebeurt als we haar 1 lepeltje geven (aangelengd met melk) we denken dat ze er klaar voor is aangezien ze je het eten uit de mond kijkt/kwijlt..
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:30:20 #126
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_61786856
Er werd om mij geroepen .

Voor zover ik weet (maar ik kreeg mijn eerste prematuur alweer ruim 6 jaar geleden!) is het idd zaak om te vroeg geboren kinderen wel op tijd te enten omdat ze wat kwetsbaarder zijn als voldragen kinderen. Aldus mijn kinderarts.
Ik herken het trouwens ook, het dons (vergeet geen foto's te maken, zo schattig vond ik dat Chewbaca oor van Freek ), en de grote fontanel.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 20 september 2008 @ 21:36:46 #127
14746 k_i_m
pi_61788268
Wanneer worden kindjes eenkennig? Vanavond waren we op bezoek bij vrienden (die we niet elke week zien, maar wel regelmatig) en toen mijn vriendin met Lilah op schoot zat begon ze toch ineens te brullen . Ze liep helemaal rood aan en het heeft me echt een paar minuten gekost voordat ze weer helemaal rustig was. Toen ze eenmaal bij mij op schoot zat kon ze gewoon weer lachen?!

Afgelopen week had ik iets soortgelijks. Toen kwamen we een paar mensen tegen die gelijk heel enthousiast boven het karretje stonden waarop ze ook gelijk ging pruilen tot net niet huilen aan toe. Maar dat ben ik helemaal niet gewend, ze is altijd vrolijk en gezellig? .
In my life
Why do I smile
pi_61788445
Herkenbaar, hier was het op een gegeven moment ook echt eerst de kat uit de boom kijken. En dat is nog steeds. Als ze daar even de tijd voor krijgt is het over het algemeen ook wel gauw weer goed.
Tegenwoordig doet ze verlegen als ze bijvoorbeeld in de kinderwagen zit en iemand begint tegen haar te praten, draait ze heel verlegen haar hoofd weg .
Fake it till you make it...
pi_61793591
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 09:50 schreef Mibos2 het volgende:

Hoe zit dat met dat donshaar? Wanneer verdwijnt dat?

Amber is een 41+ weken kindje; maar heeft nog steeds donshaar (vooral voorhoofd; rug; en op de oortjes is het helemaal erg, m'n kleine aapje ).
Ik heb nog niet het idee dat het minder wordt.
Amber Mae
pi_61798294
Ah een Amber-aapje . En als het echt niet weggaat kan je het altijd nog harsen .

Mag ik even opscheppen over mijn meisje? Ze is sinds de geboorte al een heel makkelijk kind maar de laatste dagen is ze echt het zonnetje in huis ! Heel braaf en zoet, slaapt in haar eigen bedje, als ze wakker is vermaakt ze zich prima zelf met haar knuffeltjes in de box, elke keer als ik haar zie krijg ik een stralende lach .

En ik ben zo blij met dit heerlijke weer ! De eerste weken na haar geboorte was het takkeweer maar toen had ik zelf ook nog niet genoeg energie om naar buiten te gaan en nu ik weer fit ben en Jasja ook meer meekrijgt van de wereld ben ik iedere dag lekker 1,5 a 2 uur aan het wandelen. Ik woon in Amsterdam Zuidoost - nee niet de Bijlmer maar echt tegen Abcoude aan - en het is hier zo prachtig groen, ik ben gelijk een stuk blijer met deze buurt. Vanmorgen in 2 uur rond de Gaasperplas gewandeld en onderweg even koffie gedronken en appeltaart gegeten buiten op een terrasje .

Het leven is mooi en mama zijn is het mooiste dat er is !

O ja, en zo ziet een tevreden Jasja eruit:
  zondag 21 september 2008 @ 14:27:22 #131
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_61799328
Wat een lieffie, Madelieve

Met Isis gaat het nog steeds naar omstandigheden goed. Ze is nog altijd stabiel, maar ligt nog wel in het thermopakje omdat het protocol voor het weer opwarmen iets anders bleek te zijn dan ze in eerste instantie bedacht hadden (ze is de eerste baby die ze gekoeld hebben in het LUMC). Maar vanmiddag mag dat er als het goed is nu echt af, zodat we weer wat meer Isis kunnen zien en aanraken. Verder is de slaapmedicatie nu helemaal stopgezet zodat ze, ondanks dat we haar nog steeds alleen maar slapend hebben gezien, wel al veel meer reageert met beweging als je haar aanraakt En gisterenochtend is Finn voor het eerst bij haar wezen kijken en hij vindt Isis ook helemaal lief
pi_61799442
Ow, wat een lieffie

Ik weet niet wanneer het donshaar weggaat. Leander is nu 5 weken en alleen op zijn rug is het minder geworden. hij heeft nog steeds Wookie oren en bakkebaarden

En hij heeft zo verschrikkelijk de ogen van zijn papa!
pi_61799504
Goed om te lezen Jojogirl! Het lijkt me heel moeilijk om je kindje niet te kunnen knuffelen en vasthouden zo die eerste dagen, hopelijk kan je haar snel in je armen sluiten.
Jee, dat ze nog nooit die procedure hebben gedaan in het LUMC, dat verwacht je toch niet...
pi_61799515
quote:
Op zondag 21 september 2008 14:27 schreef Jojogirl het volgende:

Met Isis gaat het nog steeds naar omstandigheden goed. Ze is nog altijd stabiel, maar ligt nog wel in het thermopakje omdat het protocol voor het weer opwarmen iets anders bleek te zijn dan ze in eerste instantie bedacht hadden (ze is de eerste baby die ze gekoeld hebben in het LUMC). Maar vanmiddag mag dat er als het goed is nu echt af, zodat we weer wat meer Isis kunnen zien en aanraken. Verder is de slaapmedicatie nu helemaal stopgezet zodat ze, ondanks dat we haar nog steeds alleen maar slapend hebben gezien, wel al veel meer reageert met beweging als je haar aanraakt En gisterenochtend is Finn voor het eerst bij haar wezen kijken en hij vindt Isis ook helemaal lief
Dat klinkt als hoopvolle berichten!
Fijn voor Isis trouwens dat ze een grote broer heeft! En dan ook nog een grote broer die haar lief vindt!

Snapt Finn een beetje wat er aan de hand is, of is hij daar nog te klein voor?
pi_61800514
Thomas heeft er binnen drie dagen niet een, maar twee!
Hardloper.
IG @webkim
pi_61801959
quote:
Op zondag 21 september 2008 14:27 schreef Jojogirl het volgende:

Isis updates zijn een tvp waard!
Fijn dat het goed gaat zeg!
pi_61802369
Wat fijn dat Isis wat meer begint te reageren nu. Heerlijk, interactie met je eigen kleine mensje.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61803029
Jojo, wat fijn dat Isis meer reageert nu .
pi_61809445
Jojogirl; fijn dat het beter gaat met Isis!

Vanmiddag even een fotootje gemaakt van een behaard oortje van Amber;

En vanochtend was ik helemaal trots toen ik Amber vanochtend zo aantrof; dit is de eerste keer dat ze een knuffeltje zelf vast heeft gepakt; knuffeltjes heeft ze tot nu toe niet veel meegehad; ze gaat meer voor het groffere sla- en trappelwerk (d'r kick&play stoeltje heeft ze al valsgetrappelt!).

btw; het viel me vanmiddag op dat Amber kennelijk echt al groot is; vanmiddag liep er een kindje vrolijk te stappen aan de hand van de mama; en die leek niet veel groter dan Amber(!)?
Eigenlijk doe ik d'r nu ook standaard maatje 68 aan; ook nog 62; maar dus ook al 68! Soms wat mouwtjes oprollen; maar bij de meesten kleertjes past dat al prima(!)Vraag me af of ze d'r kerstjurk nog wel past met kerst (Maat 68)

[ Bericht 27% gewijzigd door Llewella op 21-09-2008 21:27:40 ]
Amber Mae
pi_61810023
Jen had inderdaad ook haar op haar oor toen ze nog klein was. Nu heeft ze een pyjama aan maat 80, ok ik rol de mouwen even op, maar ik had zo snel even geen 74 en de 68 was te klein... Ze wordt zo snel groot.
pi_61810703
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 08:22 schreef tinny het volgende:
hier vandaag een grote dag voor Gabi.
Als eerste hebben we de reiswieg van de wandelwagen gehaald... (ze mopperde de laatste tijd veel als we gingen wandelen en drukte zich omhoog/sloeg tegen de wanden) en er zit nu dus de buggy inzet in

overigens stond in de handleiding van de Urban Jungle dat je de buggy al zou mogen gebruiken vanaf 3 maanden!!! of dat zo verstandig is betwijfel ik

en als 2de grote event staat er vandaag het eerste bananhapje/lepeltje op het programma! Misschien nog een beetje vroeg (4 maanden en 3 weken) maar we willen eens kijken wat er gebeurt als we haar 1 lepeltje geven (aangelengd met melk) we denken dat ze er klaar voor is aangezien ze je het eten uit de mond kijkt/kwijlt..
Oeh, tinny hoe vind Gabi het wandelen nu? Ik heb er soms ook zo'n zin in om de kinderwagen eraf te halen en de buggy in gebruik te nemen. Kan zij al goed zitten of hoeft dat niet perse?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_61810797
Ik had bij 4 maanden de buggyinzet op mijn mutsy. De mutsy kan vrijwel helemaal plat en naar je toe, dat vond Jen een stuk fijner dan de wagenbak. Zo kon ze meer zien.

Nu gebruik ik eigenlijk alleen maar de buggy, ik heb een chicco, die kan ook helemaal plat.
pi_61816844
quote:
Op zondag 21 september 2008 21:55 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Oeh, tinny hoe vind Gabi het wandelen nu? Ik heb er soms ook zo'n zin in om de kinderwagen eraf te halen en de buggy in gebruik te nemen. Kan zij al goed zitten of hoeft dat niet perse?
zelfstandig recht opzitten natuurlijk nog niet... maar die buggy bak staat nu in halve wipstoelstand of helemaal plat als ze moei is
de reakties van gabi waren wisselend zaterdag vond ze het super in de buggy inzet , echter zondag vond ze het maar niks... en heb ik zelfs het laatste stukje haar op de arm gedragen omdat z zo aan het brullen was...

de banaan ging ook wel redelijk... er ging natuurlijk veel uit.... maar er bleef ook wat in...

we hebben nu weer wat anders mevrouw is nu al 3 dgn op een rij om 5:15/30 wakker!!

laten we hopen dat het een FFFFAAASSSSSE is.... want papa is bekaf.. (ook af en toe snachts weer wakker)
  maandag 22 september 2008 @ 11:45:16 #144
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_61821106
Ik mocht gisterenavond buidelen met Isis

De beademingstube is eruit en dat gaat goed, ze heeft meteen ook veel minder last van slijm dat weggezogen moet worden, dus dat was kennelijk toch irritatie door de tube. Ze krijgt nu nog wel lichte ondersteuning door een soort neusdingetje, maar dat heeft ze even vooral nodig als ze erg onrustig is en tijdens het verzorgen.
Verder blijft ze nu mooi op temperatuur en omdat dat zo goed gaat en ze nu veel minder slangetjes en snoertjes heeft lopen mocht ik gisterenavond buidelen oftewel heerlijk in een te relaxede stoel liggen met haar op m'n blote borst, 5 kwartier lang Dat was echt zo geweldig dat ik er amper woorden voor heb.... ben ook bijna in slaap gevallen daar, zo heerlijk was het en daarna liep ik echt te stuiteren door de hormonen

Vandaag gaan ze een hersen-MRI maken en daarna mogen er nog weer wat snoertjes en sensoren uit en ook gaan ze beslissen of haar navelinfuus eruit kan.
Het gaat dus allemaal rap de goede kant op en ineens een stuk sneller dan ik van de week had kunnen hopen.
pi_61821149
Wat geweldig jojo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 september 2008 @ 11:49:18 #146
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_61821182
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:45 schreef Jojogirl het volgende:
Ik mocht gisterenavond buidelen met Isis

De beademingstube is eruit en dat gaat goed, ze heeft meteen ook veel minder last van slijm dat weggezogen moet worden, dus dat was kennelijk toch irritatie door de tube. Ze krijgt nu nog wel lichte ondersteuning door een soort neusdingetje, maar dat heeft ze even vooral nodig als ze erg onrustig is en tijdens het verzorgen.
Verder blijft ze nu mooi op temperatuur en omdat dat zo goed gaat en ze nu veel minder slangetjes en snoertjes heeft lopen mocht ik gisterenavond buidelen oftewel heerlijk in een te relaxede stoel liggen met haar op m'n blote borst, 5 kwartier lang Dat was echt zo geweldig dat ik er amper woorden voor heb.... ben ook bijna in slaap gevallen daar, zo heerlijk was het en daarna liep ik echt te stuiteren door de hormonen

Vandaag gaan ze een hersen-MRI maken en daarna mogen er nog weer wat snoertjes en sensoren uit en ook gaan ze beslissen of haar navelinfuus eruit kan.
Het gaat dus allemaal rap de goede kant op en ineens een stuk sneller dan ik van de week had kunnen hopen.
wat een heerlijjk nieuws Jojo
geniet er maar van
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_61821320
Klinkt goed jojo! En 5 kwartier is heerlijk lang!
pi_61821384
Jojo, fijn dat het zo goed gaat! (Hoeveel is ze eigenlijk te vroeg geboren?)
  maandag 22 september 2008 @ 12:25:49 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61821927
Kroatie is erg goed voor ontwikkelingen. Sasha kan nu kruipen, hoewel tijgeren nog steeds wel sneller gaat, en zelf gaan staan aan tafels en bedden enzo.

Troel, net bij het aankleden dacht ik even een nieuwe broek aan te trekken omdat werkelijk alles nat aan de lijn hangt, maar hij verzuipt echt in een broekje maat 74, zowel in de breedte als in de lengte. Wat is Ruben dan echt een reus zeg!
  maandag 22 september 2008 @ 12:26:40 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61821951
Scherm stond wat lang open.

Jojo, wat heerlijk dat het zo goed gaat zeg! En dat je haar nu lekker bij je hebt gehad! Super!
pi_61821994
Dat verschilt ook wel per merk hoor BE. Ik hadJen gister een pyjama aangedaan maat 80. De mouwen moest ik omslaan, maar de pijpen waren te kort.
  maandag 22 september 2008 @ 13:28:46 #152
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61823387
Jojogirl wat fijn om wat van je te horen en dan zulk goed nieuws!!! Wat heerlijk dat je Isis even tegen je aan hebt kunnen voelen wat zul je dat gemist hebben de afgelopen tijd. Ik hoop zo dat het herstel zich in dit tempo doorzet
Lekker douchen!
pi_61823602
Jojogirl, wat een heerlijk bericht
pi_61823632
Jojo wat goed. Wat een bizarre tijd moet dit voor jullie zijn...
Geniet maar lekker van je meisje
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_61823649
Tof topic

Ik zal ook even 'onze' babies posten:
Anne-Marleen, 27 sept. 2007 (zaterdag 1 jaar dus )
'het' (het wordt een jongen, de naam zeg ik lekker nog niet ) wordt verwacht op 14 december
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  maandag 22 september 2008 @ 13:41:42 #156
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_61823720
Jojo, wat klinkt het goed. En 5 kwartier, heerlijk, eindelijk eens echt de tijd om van je meisje te genieten. Je klinkt zo goed!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 22 september 2008 @ 13:42:55 #157
156412 hestria
erg gastvrij
pi_61823752
Jojo wat fijn dat het goed gaat! heerlijk moet dat zijn om je meisje zo lekker bij je te hebben!

kleding maat 80 is hier te klein. meneer heeft toch echt ondertussen 86 nodig, met rompertjes zit ik zelfs al in 92. met alleen broekjes kan nog wel 80 maar dat zit dan echt wel strak om die pamperkont heen.

Hier gisteren voor het eerst met dennis op de fiets geweest, naar de kinderboerderij was een mooie afstand maar 10 min fietsen. Hij vond het geweldig zijn hoofd draaide zowat 360 graden alle kanten uit om alles maar te zien. op de terugweg was ie zo moe van het fietsen, diertjes aaien en zand eten, dat ie meteen in slaap sukkelde. Natuurlijk heb ik zo'n mooie slaaprol erop zitten, laat nou net mijn zoon besluiten om die niet te gebruiken en zijn hoofd opzij te doen.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_61824971
Jojo, wat fijn dat het goed gaat zeg! Heerlijk genoten 5 kwartier met die kleine op je borst, heerlijk!
pi_61825257
Jojo, wat heerlijk om te lezen dat Isis het zo goed doet!
  maandag 22 september 2008 @ 14:59:17 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61825459
Sasha vond de liga's en de nijntje-koekjes maar helemaal niets de laatste week en dus zit hij nu heerlijk te genieten van een simpel maria-kaakje. Zo lief om te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')