Ik bedoel dat het kindje van Lizaa nog onder de pasgeborenen valt en net ongv n weekje oud is.quote:Op donderdag 18 september 2008 10:40 schreef tinny het volgende:
[..]
maar wanneer is het niet meer klein? want ik hoor dit argument wel vakker
8< lengtebeperking >8
Nu ligt hij lekker bij me op schoot te slapen hoor, maar 's nachts moet ie maar even alleen in bed slapen, zodat ik ook wat kan rusten. Zorgt voor 'n blije mama, zorgt voor een blije babyquote:Op donderdag 18 september 2008 14:20 schreef Ticootje het volgende:
Liza, een kindje heeft zeker in het begin ook wel mama-honger. Een schone luier, een volle buik is voor die hele kleintjes vaak nog niet genoeg. Ze willen je ruiken, voelen, proeven... Zo'n kleintje zou ik in elk geval niet laten huilen.
Hier ben ik het trouwens mee eens, erg insinuerend! Gaven ze je geen tips hoe je met het gewicht om kon gaan oid? Want opbouwende tips zijn meestal wel welkom, maar er van uitgaan dat de mama niet haar best doet is gewoon gemeen.quote:Op donderdag 18 september 2008 15:22 schreef OooLizaooO het volgende:
En maffemuts, zo grof en gemeen! Tsssssss niks van aantrekken hoor!
en jij hebt een pm terugquote:Op donderdag 18 september 2008 15:01 schreef p_iglet het volgende:
maffemuts ik heb je een PM gestuurd
Wij hebben idd ook een ukkie
quote:Ik ben nogal snel in reageren, soms kan ik beter mn mond houden, helaas denk ik daar wel eens te laat aan
Lief!quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:00 schreef Llewella het volgende:
Van de week heeft ze bij oma voor het eerst echt gegiecheld (ze heeft dit al eerder gedaan, met 6 weken, maar dat was in d'r slaap), en gisteren kwam er ook hier thuis voor het eerst een klein giecheltje uit
quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:05 schreef freecell het volgende:
Trouwens, omdat ik dus niet tegen de K van DKTP kon heb ik daarna alleen nog DTP gehad (houd kinderen met kinkhoest uit mijn buurt SVP) en de vaccinatie tegen rode hond. Rode hond is nl belangrijk ivm met eventuele latere zwangerschappen, maar volgens de huisarts en het CB toen kon ik beter mazelen en bof krijgen dan weer het risico op een allergische reactie te nemen. De mazelen heb ik nooit gehad, de bof een dikke 9 maanden geleden, (op mijn 23e
) wat een iets onverwacht resultaat had op onze anticonceptie! En hier is hij dan, ons kleine wondertje en wéér geëmmer over de vaccinaties
Cirkeltje is rond
![]()
De eerste keer dat ik het hoorde was dus in d'r slaap; ik liep even helemaal over van emotie en blijheid en vertederheid en trots toen ik dat hoorde; ja dat is echt geweldig!!! (En dat was zo onverwachts toen!).quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:06 schreef freecell het volgende:
[..]
Lief!Volgens mij is dat heel tof om te horen als papa en mama, of niet?
Nog even tussendoor: ik vind Amber echt een hele mooie naam! Dat wilde ik nog even zeggen!
quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:59 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hier een madam met de vreethonger`s Morgens als ik haar uit bed haal (vanmorgen was het 6 uur, dus behoorlijk doorgeslapen gelukkig) pakt ze met twee handen m`n gezicht beet en begint alvast aan m`n kin te zuigen. Je weet maar nooit, misschien was er wel een melkomleiding en geeft m`n kin ook ineens melk
ah, dat gold nog voor de oude entingen dusquote:Omdat de bacterie waartegen wordt ingeënt niet meer identiek is aan de bacterie die de meeste besmettingen veroorzaakt, komen betrekkelijk veel gevallen toch bij gevaccineerde personen voor. De ziekte verloopt dan wel duidelijk milder. De bijwerkingen die kunnen optreden leiden echter niet tot blijvende lichamelijke of geestelijke invaliditeit. Vaccinatie (in de vorm van het DKTP-vaccin) geeft een bescherming van ongeveer 90% gedurende een aantal jaren. Vanaf 1 juli 2001 krijgen vierjarigen in Nederland een extra inenting tegen kinkhoest, in verband met deze afgenomen effectiviteit. De inenting geldt voor kinderen die zijn geboren vanaf 1 januari 1998.
Lekker herkenbaar. Al wordt hier niet zoveel gefladderd. En Leander drinkt dus 's avonds en 's nachts meestal om de drie á 3,5 uur en overdag ergens tussen de anderhalf en 3 uur.quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:50 schreef Mibos2 het volgende:
Freecell Eva is een 36 wekenkindje en zat nog dik in de vernix, heeft overal nog donshaartjes ook op haar ruggetje (begint nu weg te trekken), fladdert nog erg graag met haar armpjes en beentjes, ligt erg graag in de foetushouding, heeft nog een redelijk grote fontanel maar die stond vooral in het begin nog heel erg open en drinkt zeker 's nachts nog om de twee uur en overdag nu net een weekje om de drie uur en krijgt nog niet meer dan 100/120cc max. Meer krijgt ze nog niet in 1 keertje op. En de mama/papa-honger is soms niet te stillen... Slaapt heel graag bij ons maar wij leggen haar juist om te wennen in de wieg al betekent dat dat ze af en toe even een poosje huilt.
De entingen krijgt ze volgende week voor het eerst dus dan is ze 7 weken en dat zijn de eerste prikken.
Wel een stuk minder heftig gelukkig. Ook met het nieuwe vaccin kán je het nog wel krijgen, maar dan is het kind gewoon ziek en hoesterig voor een tijdje, maar echte risico's zitten er dan niet meer aan.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Maar zelfs als je ingeent bent kun je kinkhoest krijgen, helaas..
Hoe zit dat met dat donshaar? Wanneer verdwijnt dat?quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:50 schreef Mibos2 het volgende:
Freecell Eva is een 36 wekenkindje en zat nog dik in de vernix, heeft overal nog donshaartjes ook op haar ruggetje (begint nu weg te trekken), fladdert nog erg graag met haar armpjes en beentjes, ligt erg graag in de foetushouding, heeft nog een redelijk grote fontanel maar die stond vooral in het begin nog heel erg open en drinkt zeker 's nachts nog om de twee uur en overdag nu net een weekje om de drie uur en krijgt nog niet meer dan 100/120cc max. Meer krijgt ze nog niet in 1 keertje op. En de mama/papa-honger is soms niet te stillen... Slaapt heel graag bij ons maar wij leggen haar juist om te wennen in de wieg al betekent dat dat ze af en toe even een poosje huilt.
De entingen krijgt ze volgende week voor het eerst dus dan is ze 7 weken en dat zijn de eerste prikken.
Dat klinkt als hoopvolle berichten!quote:Op zondag 21 september 2008 14:27 schreef Jojogirl het volgende:
Wat een lieffie, Madelieve
Met Isis gaat het nog steeds naar omstandigheden goed. Ze is nog altijd stabiel, maar ligt nog wel in het thermopakje omdat het protocol voor het weer opwarmen iets anders bleek te zijn dan ze in eerste instantie bedacht hadden (ze is de eerste baby die ze gekoeld hebben in het LUMC). Maar vanmiddag mag dat er als het goed is nu echt af, zodat we weer wat meer Isis kunnen zien en aanraken. Verder is de slaapmedicatie nu helemaal stopgezet zodat ze, ondanks dat we haar nog steeds alleen maar slapend hebben gezien, wel al veel meer reageert met beweging als je haar aanraaktEn gisterenochtend is Finn voor het eerst bij haar wezen kijken en hij vindt Isis ook helemaal lief
Isis updates zijn een tvp waard!quote:Op zondag 21 september 2008 14:27 schreef Jojogirl het volgende:
Wat een lieffie, Madelieve
Met Isis gaat het nog steeds naar omstandigheden goed. Ze is nog altijd stabiel, maar ligt nog wel in het thermopakje omdat het protocol voor het weer opwarmen iets anders bleek te zijn dan ze in eerste instantie bedacht hadden (ze is de eerste baby die ze gekoeld hebben in het LUMC). Maar vanmiddag mag dat er als het goed is nu echt af, zodat we weer wat meer Isis kunnen zien en aanraken. Verder is de slaapmedicatie nu helemaal stopgezet zodat ze, ondanks dat we haar nog steeds alleen maar slapend hebben gezien, wel al veel meer reageert met beweging als je haar aanraaktEn gisterenochtend is Finn voor het eerst bij haar wezen kijken en hij vindt Isis ook helemaal lief
Oeh, tinny hoe vind Gabi het wandelen nu? Ik heb er soms ook zo'n zin in om de kinderwagen eraf te halen en de buggy in gebruik te nemen. Kan zij al goed zitten of hoeft dat niet perse?quote:Op zaterdag 20 september 2008 08:22 schreef tinny het volgende:
hier vandaag een grote dag voor Gabi.
Als eerste hebben we de reiswieg van de wandelwagen gehaald... (ze mopperde de laatste tijd veel als we gingen wandelen en drukte zich omhoog/sloeg tegen de wanden) en er zit nu dus de buggy inzet in
overigens stond in de handleiding van de Urban Jungle dat je de buggy al zou mogen gebruiken vanaf 3 maanden!!! of dat zo verstandig is betwijfel ik
en als 2de grote event staat er vandaag het eerste bananhapje/lepeltje op het programma! Misschien nog een beetje vroeg (4 maanden en 3 weken) maar we willen eens kijken wat er gebeurt als we haar 1 lepeltje geven (aangelengd met melk) we denken dat ze er klaar voor is aangezien ze je het eten uit de mond kijkt/kwijlt..
zelfstandig recht opzitten natuurlijk nog niet... maar die buggy bak staat nu in halve wipstoelstand of helemaal plat als ze moei isquote:Op zondag 21 september 2008 21:55 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Oeh, tinny hoe vind Gabi het wandelen nu? Ik heb er soms ook zo'n zin in om de kinderwagen eraf te halen en de buggy in gebruik te nemen. Kan zij al goed zitten of hoeft dat niet perse?
wat een heerlijjk nieuws Jojoquote:Op maandag 22 september 2008 11:45 schreef Jojogirl het volgende:
Ik mocht gisterenavond buidelen met Isis
De beademingstube is eruit en dat gaat goed, ze heeft meteen ook veel minder last van slijm dat weggezogen moet worden, dus dat was kennelijk toch irritatie door de tube. Ze krijgt nu nog wel lichte ondersteuning door een soort neusdingetje, maar dat heeft ze even vooral nodig als ze erg onrustig is en tijdens het verzorgen.
Verder blijft ze nu mooi op temperatuur en omdat dat zo goed gaat en ze nu veel minder slangetjes en snoertjes heeft lopen mocht ik gisterenavond buidelenoftewel heerlijk in een te relaxede stoel liggen met haar op m'n blote borst, 5 kwartier lang Dat was echt zo geweldig dat ik er amper woorden voor heb.... ben ook bijna in slaap gevallen daar, zo heerlijk was het en daarna liep ik echt te stuiteren door de hormonen
Vandaag gaan ze een hersen-MRI maken en daarna mogen er nog weer wat snoertjes en sensoren uit en ook gaan ze beslissen of haar navelinfuus eruit kan.
Het gaat dus allemaal rap de goede kant op en ineens een stuk sneller dan ik van de week had kunnen hopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |