Het zal lichte aardbevingen niet voorkomen ofzo. Het is wel zo dat de druk redelijk op peil gehouden kan worden door middel van CO2-injectie. Als [/b]middel[/b] is er dan ook niets mis mee. Als doel wel.quote:Op vrijdag 19 september 2008 00:25 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat voorkomt aardbevingen. Nadat er ergens gas is gewonnen, kunnen die ruimtes gevuld worden met CO2.
Sommige mensen vinden dat prettig. Sommigen. Misschien niet allemaal. Misschien vinden sommigen aardbevingen voorkomen infantiel. Dat kan.
Mijn punt was: wat is er dan infantiel aan CO2-injectie? Dat heeft echt niet als doel 'om netto minder CO2 uit te stoten' ofzo.quote:Op vrijdag 19 september 2008 00:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het zal lichte aardbevingen niet voorkomen ofzo. Het is wel zo dat de druk redelijk op peil gehouden kan worden door middel van CO2-injectie. Als [/b]middel[/b] is er dan ook niets mis mee. Als doel wel.
dit is een van de versiesquote:Op vrijdag 19 september 2008 00:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
WAT? Ik heb geen idee waar je het over hebt man, kom met duidelijke bronnen en referenties of beschuldig niemand...
Nee, in olie- en gasreservoirs heeft het als doel de druk nog enigszins op peil te houden. Denk aan het terug injecteren van CO2 in een fles Spa Rood om hem langer gasdragend te houden.quote:Op vrijdag 19 september 2008 00:31 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Mijn punt was: wat is er dan infantiel aan CO2-injectie? Dat heeft echt niet als doel 'om netto minder CO2 uit te stoten' ofzo.
Wat is het probleem? Ik voorzag in een wens van een collega-editor. Ik heb daartoe de bronnen gezocht die te vinden waren...quote:Op vrijdag 19 september 2008 00:32 schreef barthol het volgende:
[..]
dit is een van de versies
pagina
kijk eens naar die bronnen joh
Ik meen in het verleden ook wat uitgebreidere versies te hebben gezien met het kaartje van Nederland
van Delahaye op de pagina zelf
Niet erg zorgvuldig als dat sites zijn van aanhangers van Delahaye met z'n theorienquote:Op vrijdag 19 september 2008 00:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat is het probleem? Ik voorzag in een wens van een collega-editor. Ik heb daartoe de bronnen gezocht die te vinden waren...
Je kan erop googlen om te weten hoe omstreden hij is, Hij laat de zeespiegel ook zo'n 9 meter stijgen in de vroegmiddeleeuwse periode, om aan te tonen dat trajectum (utrecht) toen in Noord Frankrijk moet hebben gelegen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 00:41 schreef El_Matador het volgende:
Wie de hell is Delahaye man? Ik draag daar geen verantwoordelijkheid voor. Heb toen ooit es gegoogled en zoveel mogelijk bronnen erbij gepakt. Weet ik veel wat een Delahaye of wie dan ook voor onzin vermeldt...
Get a life man.
Kan het niet zo zijn dat er dan op langere termijn dat als iemand per ongeluk daar gaat boren of als een oliereservoir opraakt het aangezuigt. Ik denk namelijk dat he slecht is om dat in de grond te spuiten.quote:Op vrijdag 19 september 2008 00:25 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat voorkomt aardbevingen. Nadat er ergens gas is gewonnen, kunnen die ruimtes gevuld worden met CO2.
Sommige mensen vinden dat prettig. Sommigen. Misschien niet allemaal. Misschien vinden sommigen aardbevingen voorkomen infantiel. Dat kan.
Het gebruik van biomassa (kunnen we tot een % of 10 van onze energiebehoefte mee afdekken) is op dat verhaal gebaseerd. Het is dan ook niks nieuws, waarom denk je dat veel van die zogenaamde CO2 compensatieprojecten in de vorm van bossen worden geregeld?quote:Op vrijdag 19 september 2008 07:22 schreef Lambiekje het volgende:
En prompt slaat men weer mijn mededeling over dat bomen functioneren op CO2 en dat het omgezet wordt naar zuurstof. Die bomen leven er van. ze groeien er door. Waarom is de CO2 kolder er !?
Al Gore is echt HEEL fout bezig.
En opwarming waarbij de beide poolkappen nog nooit zo veel ijs hebben sinds dat we meten. Het afgelopen jaar het snelst dalende temperatuur hebben. Kou na Kou record.quote:Op vrijdag 19 september 2008 08:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het gebruik van biomassa (kunnen we tot een % of 10 van onze energiebehoefte mee afdekken) is op dat verhaal gebaseerd. Het is dan ook niks nieuws, waarom denk je dat veel van die zogenaamde CO2 compensatieprojecten in de vorm van bossen worden geregeld?
Probleem is echter dat we veel meer CO2 (en methaan etc) de lucht in storten dan de natuurlijke kringloop op kan nemen waardoor het percentage in de lucht stijgt en we nu opwarmingsproblemen beginnen te krijgen.
Lambiekje kun je dit ook met cijfers onderbouwen? Of komt deze bewering van een of andere vage nibururu website af en is er weer ergens aan cherry picking gedaan.quote:Op vrijdag 19 september 2008 08:54 schreef Lambiekje het volgende:
En opwarming waarbij de beide poolkappen nog nooit zo veel ijs hebben sinds dat we meten. Het afgelopen jaar het snelst dalende temperatuur hebben. Kou na Kou record.
Het wordt NIET warmer het wordt KOUDER.
Sinds 1998 wordt het alleen maar kouder en kouder.
Tja, je zegt het al... De media...quote:Op donderdag 18 september 2008 22:37 schreef kawotski het volgende:
Die 30+ fouten in die hele film daar hoor je niets over in de media echter de doemscenarios worden breed uitgemeten.. krijgt er ook nog een nobelprijs voor..
Volgens mij is Lambiekje hoogstpersoonlijk aan cherry picking aan het doen. Hij baseert zijn claims op het feit dat er momenteel meer ijs ligt op de noordpool dan vorig jaar rond deze tijd en dat er rond de zuidpool ook méér zeeijs is.quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Lambiekje kun je dit ook met cijfers onderbouwen? Of komt deze bewering van een of andere vage nibururu website af en is er weer ergens aan cherry picking gedaan.
Global warming is de omschrijving van een proces wat op meer dingen slaat dan alleen de temperatuur op plaats X en op tijdstip Y. En het wordt niet kouder, de laatste winters hier in Nederland mogen, afgezien van een paar kortere koude periodes, de naam eigenlijk niet hebben.. Zie hier bijvoorbeeld de afwijking van de winter van 2007 tov het langjarig gemiddelde..quote:Op vrijdag 19 september 2008 08:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En opwarming waarbij de beide poolkappen nog nooit zo veel ijs hebben sinds dat we meten. Het afgelopen jaar het snelst dalende temperatuur hebben. Kou na Kou record.
Het wordt NIET warmer het wordt KOUDER.
Sinds 1998 wordt het alleen maar kouder en kouder.
Inderdaad,en hier in het kleine Holland merken we het meest van de opwarming van het klimaat. Wij lopen nl. met alles altijd voorop... Yeah right.quote:Op vrijdag 19 september 2008 12:26 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Global warming is de omschrijving van een proces wat op meer dingen slaat dan alleen de temperatuur op plaats X en op tijdstip Y. En het wordt niet kouder, de laatste winters hier in Nederland mogen, afgezien van een paar kortere koude periodes, de naam eigenlijk niet hebben.. Zie hier bijvoorbeeld de afwijking van de winter van 2007 tov het langjarig gemiddelde..
quote:Op vrijdag 19 september 2008 13:13 schreef Polderhaai het volgende:
[..]
Inderdaad,en hier in het kleine Holland merken we het meest van de opwarming van het klimaat. Wij lopen nl. met alles altijd voorop... Yeah right.
De ijsmassa op de zuidpool is inderdaad nog nooit zo groot geweest,de noordpool daarentegen veranderd nu in rap tempo. Punt is echter dat wij nietige mensjes,met onze bijdrage van 2 a 3% aan de de totale CO2 uitstoot,daar mooi NIETS aan kunnen veranderen.![]()
quote:Op donderdag 18 september 2008 19:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, wij zijn als mens verantwoordelijk voor de STIJGING van het co2 gehalte, die stijging bedraagt ongeveer 30%.
De jaarlijkse uitstoot van de mens is vergeleken met die van de natuur erg klein, niet meer dan een paar procent. Echter, de natuur neemt ook heel veel co2 op, sterker nog: ze neemt jaarlijks meer op dan ze uitstoot.![]()
Stel dat de mens 10 co2 uitstoot en de natuur 100. Genomen op jaarbasis. Totaal=110, natuur neemt 105 op, netto stijging=5. Veroorzaakt door de mens![]()
Doe dat jaar in jaar uit en na een tijdje ben je als mensheid verantwoordelijk voor een stijging van 30% van het co2 gehalte.
En dit is de eerste keer en de laatste keer dat ik het uitleg in dit topic.![]()
De werkelijke cijfertjes zoek je er zelf maar bij, aangezien je toch internet hebt.quote:En dan het gelul van die lui die bij elke stelling direct gaan lopen zeuren over bewijzen en cijfertjes...zucht. Ten eerste zijn je bronnen nooit geloofwaardig of incorrect en ten tweede hebben deze lui net als ik internet en kunnen ze alle gegevens in no time opsnorren. Aardig is wel,dat als je met de werkelijke en onomstotelijke cijfers aankomt,de CO2 sekteleden danwel volledig stilvallen(zoals bij mijn post op pagina 3 van deze thread) ofwel volledig in de verkettermodus schieten...
We lopen inderdaad voor als jet afzet tegen andere landen , de Delta-werken zijn uniek in hun soort.quote:Op vrijdag 19 september 2008 13:13 schreef Polderhaai het volgende:
[..]
Inderdaad,en hier in het kleine Holland merken we het meest van de opwarming van het klimaat. Wij lopen nl. met alles altijd voorop... Yeah right.
Harstikke leuk z'n Delta-werken. Maar is het een achteraf-bouwwerk. Er is geen moment meer geweest dat het echt z'n nut bewezen heeft. Het is wederom een prestige bouwwerk.quote:Op vrijdag 19 september 2008 17:53 schreef Superfast het volgende:
[..]
We lopen inderdaad voor als jet afzet tegen andere landen , de Delta-werken zijn uniek in hun soort.
Niet voor niets zijn er in New Orleans Nederlandse project ontwikkelaars en wetenschappers voor miljarden aan de slag om daar de dijken en waterkering in orde te maken.
Qua watermanagment , bruggenbouw maar ook grote logistieke operaties over het water zijn er waar dan ook ter wereld altijd wel Nederlandse bedrijven of wetenschappers bij betrokken.
Zo ook recent bij de bouw van de langste brug ter wereld (Hangzhou-baai-brug) waren er weer Nederlandse bedrijven bij betrokken.
Standaard invoeren als goed argument in elke discussie.quote:Op vrijdag 19 september 2008 00:35 schreef El_Matador het volgende:
Ach wat, zal ik me gaan verantwoorden voor een of andere eikel op FOK!....
Deze zin zegt genoeg.quote:Hoewel dagelijks complete ijsbergen afbrokkelen, is het ijs aan de Noordpool volgens de PVV niet aan het smelten
Veel plezier.quote:Op zaterdag 20 september 2008 02:08 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
[..]
Deze zin zegt genoeg.
De Linkse media probeert werkelijk elke Nederland- danwel wereldreddende theorie bij voorbaat al belachelijk te maken.
Adio, ik verkas naer Lapland!
Dank je, lieve schat, jij veel plezier in dit 'vrije' land waar je door wanbeleid van de (linkse) overheid geen snelweg meer opkomt en geen 'kansenwijk' veilig meer uitkomt.quote:
Ben je al weg?quote:Op zaterdag 20 september 2008 02:14 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
[..]
Dank je, lieve schat, jij veel plezier in dit 'vrije' land waar je door wanbeleid van de (linkse) overheid geen snelweg meer opkomt en geen 'kansenwijk' veilig meer uitkomt.
Dan maar een blokhut, jachtgeweer, blonde vrouw en pickuptruck.
Dan wordt ik wèl oud...
Man, door de rechtse POL/NWS kliek wordt de VVD zo'n beetje nog als communistisch gezienquote:Op zaterdag 20 september 2008 09:14 schreef peaceman het volgende:
Ik vraag me af of men hier het CDA als links beschouwt.... Zij zijn immers de grootste partij en hebben de meeste macht, maar op één of andere manier krijgen zij zelden de schuld van slechte plannen. Een vreemd fenomeen.
men wil gewoon niet in zin dat het GW onzin is. Politiek zegt het dus het is waar....quote:Op zaterdag 20 september 2008 09:25 schreef kawotski het volgende:
Australie, Victoria, sinds 1994 niet meer zoveel vorstdagen gehad, winter 2008 is een recordjaar met 48 vorstdagen.. dat compenseert weer mooi met het grote Nederland..
De wetenschap zegt het. Dat is net iets anders. Jouw benadering is vergelijkbaar hiermee "berichten over de schadelijkheid van roken zijn door de farmaceutische industrie de wereld in geholpen om meer nicotinekauwgom te kunnen verkopen"quote:Op zaterdag 20 september 2008 10:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
men wil gewoon niet in zin dat het GW onzin is. Politiek zegt het dus het is waar....
En ander groep van diezelfde wetenschap beweert tegenovergestelde. En die komen met een VEEL plausibelere verklaring.quote:Op zaterdag 20 september 2008 10:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
De wetenschap zegt het. Dat is net iets anders. Jouw benadering is vergelijkbaar hiermee "berichten over de schadelijkheid van roken zijn door de farmaceutische industrie de wereld in geholpen om meer nicotinekauwgom te kunnen verkopen"
Nou kom eens op met wat van die onderbouwde en in jou ogen plausibele verklaringen.quote:Op zaterdag 20 september 2008 10:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En ander groep van diezelfde wetenschap beweert tegenovergestelde. En die komen met een VEEL plausibelere verklaring.
De mens heeft GEEN invloed op de GW. Alleen dat we in erg grote steden wat smog hebben. Wat plaatselijk de temp wat kan verhogen.
Als je het maar vaak genoeg zegt zal het vast wel geloofd worden.quote:Op zaterdag 20 september 2008 10:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En ander groep van diezelfde wetenschap beweert tegenovergestelde. En die komen met een VEEL plausibelere verklaring.
De mens heeft GEEN invloed op de GW. Alleen dat we in erg grote steden wat smog hebben. Wat plaatselijk de temp wat kan verhogen.
Dat bedrijven als Fortis mensen zoekt onder de titel CO2-manager zegt genoeg dat het een wassen neus is. En PUUR de wereld is ingeholpen om gèld gèld gèld te verdienen aan uberdomme mensen die alles direct geloven wat de poiltiek roept.
CO2 en GW is een FARCE
Dat blijkt ook wel idd.quote:Op zaterdag 20 september 2008 10:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als je het maar vaak genoeg zegt zal het vast wel geloofd worden.
Hij moet alleen nog wat meer volgelingen krijgen dan schrijven ze nog een boek over hem en geloof straks nog iedereen dat lambiekje over water kon lopen. Ow nee dat was dat andere boek.quote:Op zaterdag 20 september 2008 10:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En dat is precies wat dus de tegenpartij doet?!!quote:Op zaterdag 20 september 2008 10:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kan jij dan wel de in belangrijke tijdschriften gepubliceerde artikelen van deze wetenschappers aan ons leverenquote:Op zaterdag 20 september 2008 10:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat bedrijven als Fortis mensen zoekt onder de titel CO2-manager zegt genoeg dat het een wassen neus is. En PUUR de wereld is ingeholpen om gèld gèld gèld te verdienen aan uberdomme mensen die alles direct geloven wat de poiltiek roept.
CO2 en GW is een FARCE
Nee dat is precies wat jullie doen!11!!!quote:Op zaterdag 20 september 2008 10:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En dat is precies wat dus de tegenpartij doet?!!
Waarom zijn mensen zò dom.!?!!!
Nou onderwijs ons en kom met bewijzen en artikelen, maak ons slim.quote:
Roken is ook niet schadelijk! Er is géén verband tussen longkanker en roken. Allemaal bedacht om ons GELD uit de zakken te kloppen!!1!!!quote:Op zaterdag 20 september 2008 10:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou onderwijs ons en kom met bewijzen en artikelen, maak ons slim.
Of lees eens de artikelen die sommigen hier neer zetten en geef daar normaal commentaar op.
Ow nee GW daar heb ik genoeg over gehoord dat kan niet kloppen.![]()
Ow en CO2 ja dat bestaat niet, zure regen was ook maar een farce, en het ozogat hebben we ook maar bedacht om de burgers geld uit de zakken te kloppen. 1 groot complot
In dat obzicht snap ik het rookverbod ook niet als het toch niet schadelijk is.quote:Op zaterdag 20 september 2008 10:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Roken is ook niet schadelijk! Er is géén verband tussen longkanker en roken. Allemaal bedacht om ons GELD uit de zakken te kloppen!!1!!!
Nee man linkse hippie!quote:Op zaterdag 20 september 2008 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In dat obzicht snap ik het rookverbod ook niet als het toch niet schadelijk is.![]()
Het is vast en zeker een complot van de coca cola om de tabacs industrie kapot te maken en mensen aan de cola te krijgen. Ik heb even op google gekeken en 1.730.000 hits dat kan echt niet anders.
Als ik op google zoek zijn er maar 634.000 hits, dan zijn ze echt goed in het verborgen houden al die hippies.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee man linkse hippie!![]()
Bedrijven manipuleren helemaal niet! Het is gewoon een truuk van de linkse overheid om hardwerkende ondernemers ten gronde te richten. De Linkse Kerk heeft een hekel aan ondernemers, dat weet iedereen!11!!!!
Het enigste wat echt in dat filmpje gezegd wordt is dat de temperatuur leading zou zijn en dan pas de CO2 zou stijgen. Nou aangezien we nu al een flinkt stijging van CO2 hebben maar de bijbehorend stijging van temperatuur nog niet hebben gehad hoe kan dit dan beste lambiekje.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |