Ik pak dingen ook redelijk op en kon me na 2 weken zonder cursus al vrij aardig verstaanbaar maken en dingen begrijpen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:52 schreef Apoc2003 het volgende:
Bedankt voor je tips!
Weet iemand hoeveel tijd je nodig hebt om je een beetje uit te kunnen drukken in het spaans? Ik was van plan om twee weken een normale cursus (20 uur p/w) in Buenos Aires als ik aankom en daarna ergens na een maand of twee in een andere stad nog eens een tijdje. Ik moet er bij zeggen dat ik aardig snel dingen oppak.
Als jij tevreden bent en je kunt redden met een maandloon van omgerekend 150 euro dan is er hier werk genoeg voor je.quote:Op dinsdag 25 november 2008 14:31 schreef Bame het volgende:
Ik ben ook van plan om over een tijdje naar Zuid Amerika te gaan. Ik vroeg me af hoe het zat met werken. Hebben jullie nog ervaringen met geld verdienen in zuidamerika? (Ik ben een .net programmeur, maar vind al het werk goed)
Tja, het is toch een kwestie van net de verkeerde lui op het verkeerde tijdstip rondlopen. Als je normaal doet is de kans dat men je overvalt redelijk gering.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:41 schreef Hik het volgende:
[..]
Mijn standaard antwoord op de veiligheidsvraag is dat ik 8 maanden als meisje alleen door Zuid-Amerika heb gereisd en dat er alleen een flesje zonnenbrand is gestolen. Op mijn tweede dag terug in Nederland ben ik op klaarlichte dag, in het centrum van Delft (!) door twee gasten op een scooter van mijn hele tas beroofd.![]()
Moraal van het verhaal: ehm...![]()
Wat denk jij dat ze daar nog in het stenen tijdperk leven?quote:Op woensdag 19 november 2008 10:53 schreef K07 het volgende:
In januari is het dan zo ver!!![]()
Ik vraag mij af hoe het zit met foto's opslaan?
Kan je in Zuid Amerika met gemak je foto's vanaf de memorycard op een cd laten branden?
Of is het bijvoorbeeld mogelijk om je foto's vanaf de memorycard op een aparte memorystick te zetten?
Hoe kan dit het beste worden opgelost?! Ik ga namelijk voor een lange periode rondreizen en zal af en toe de memorycard moeten legen.
Linkje ?quote:Op vrijdag 28 november 2008 23:44 schreef flipsen het volgende:
Goh Cherr... eh, Halcon. Je bent gelukkig een stuk optimistischer dan onze vriend DAM, die ook al op Wereldwijzer en argentinie.reisforum.nl zuur en verbitterd loopt te doen
ecuador is prima vind ik. Voor ene vrij goedkope prijs heb je je eigen kamer met douche. je moet je ogen niet in je zak steken. De samenleving zit een beetje raar in elkaar en er zit een grote verscheidenheid aan mensen. Een andere provincie levert ook andere mensen.quote:Op vrijdag 28 november 2008 23:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Linkje ?
ZA is gevaarlijker dan NL, maar als je de problemen niet opzoekt valt het best mee. Ik heb hier de raarste dingen uitgespookt, maar ben slechts 1x overvallen en dat was dan nog in een van de meest veilige wijken.
Je hebt de factor pech en die factor kun je wat vergroten of verkleinen door je gedrag.
In barrios is het handig als je met locals gaat, anders is de kans om problemen te krijgen wel erg groot. Maar goed, de doorsnee toerist komt niet in barrios.
Wat wel een probleem schijnt te zijn is Ecuador. Daar zijn behoorlijk wat problemen in goedkopere hotels.
Dan moet je niet naar zuid amerika gaan.quote:Op vrijdag 28 november 2008 23:44 schreef flipsen het volgende:
Goh Cherr... eh, Halcon. Je bent gelukkig een stuk optimistischer dan onze vriend DAM, die ook al op Wereldwijzer en argentinie.reisforum.nl zuur en verbitterd loopt te doen
Moraal van het verhaal is natuurlijk dat dit statistisch gezien dramatisch is. Je hebt veel meer tijd in NL doorgebracht dan in ZA, dus de kans dat je in NL beroofd zou worden is veel groter.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:41 schreef Hik het volgende:
[..]
Mijn standaard antwoord op de veiligheidsvraag is dat ik 8 maanden als meisje alleen door Zuid-Amerika heb gereisd en dat er alleen een flesje zonnenbrand is gestolen. Op mijn tweede dag terug in Nederland ben ik op klaarlichte dag, in het centrum van Delft (!) door twee gasten op een scooter van mijn hele tas beroofd.![]()
Moraal van het verhaal: ehm...![]()
Hoewel ik onmiddellijk toegeef geen enorme talenknobbel te hebben... hoe vloeiend en hoe snel na twee weken? Want eh... lijkt mij vrij optimistisch.quote:Op vrijdag 28 november 2008 23:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik pak dingen ook redelijk op en kon me na 2 weken zonder cursus al vrij aardig verstaanbaar maken en dingen begrijpen.
Vrij snel daarna was mijn Spaans al vloeiend te noemen.
2 weken lijkt mij ook heel optimistisch. Ook gezien de stof die je in 2 weken kan behandelen. Dat is gewoon beperkt. Het heeft bij mij langer geduurd en spreek nog steeds niet vloeiend. verre van.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:06 schreef Hik het volgende:
[..]
Hoewel ik onmiddellijk toegeef geen enorme talenknobbel te hebben... hoe vloeiend en hoe snel na twee weken? Want eh... lijkt mij vrij optimistisch.
Na een paar weken ben je vloeiend genoeg om je te kunnen redden, om de dingen te zeggen die je wilt zeggen. Maar dat betent natuurlijk niet dat je de taal vloeiend spreekt. Ofwel: het verschil tussen kunnen zeggen wat je wilt en het kunnen zeggen hóe je het wilt.
Na twee weken kon ik me prima verstaanbaar maken en kon ik Spaans prima verstaan. Niet vloeiend, niet grammaticaal vlekkeloos en een roman schrijven zat er ook nog niet in, maar kon me na twee weken prima redden in het Spaans.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:06 schreef Hik het volgende:
[..]
Hoewel ik onmiddellijk toegeef geen enorme talenknobbel te hebben... hoe vloeiend en hoe snel na twee weken? Want eh... lijkt mij vrij optimistisch.
Na een paar weken ben je vloeiend genoeg om je te kunnen redden, om de dingen te zeggen die je wilt zeggen. Maar dat betent natuurlijk niet dat je de taal vloeiend spreekt. Ofwel: het verschil tussen kunnen zeggen wat je wilt en het kunnen zeggen hóe je het wilt.
Hier worden geregeld Colombianen afgeschoten, maar dat zijn dan vooral afrekeningen in het criminele circuit. Van de week ook weer twee in een fast food tent in een redelijk nette wijk.quote:Op zondag 30 november 2008 23:28 schreef MarkaD het volgende:
Oh en of het gevaarlijk is: in de laatste 1.5 maand zijn 3 van mijn (Ecuadoriaanse) vrienden voor hun eigen huis beroofd, zijn er wat mensen door Colombianen doodgeschoten (vlakbij mijn oude huis) en is 1 straat van mijn nieuwe huis vandaan een cafe overvallen... Maar mij is dus nog niks overkomen in de 11 maanden dat ik nu aan het reizen ben
Waar zit je?quote:Op zondag 30 november 2008 23:28 schreef MarkaD het volgende:
Ik ben ook weer terug in EcuadorWoon hier min of meer sinds juli, en in die tijd 2x op 'vakantie' naar Colombia geweest. Ik heb een tijdje gewerkt (om die vraag ook maar gelijk te beantwoorden), heb Engels les gegeven (prive) en in een hostel gewerkt. Dat eerste verdiende wel aardig, het tweede bijna niks (net genoeg om heel zuinig rond te komen). Het is best makkelijk werk te vinden hier in Z-A, maar verwacht niet teveel van het salaris. Vaak kun je ook in een hostel werken en krijg je gratis accomodatie en eten.
Oh en of het gevaarlijk is: in de laatste 1.5 maand zijn 3 van mijn (Ecuadoriaanse) vrienden voor hun eigen huis beroofd, zijn er wat mensen door Colombianen doodgeschoten (vlakbij mijn oude huis) en is 1 straat van mijn nieuwe huis vandaan een cafe overvallen... Maar mij is dus nog niks overkomen in de 11 maanden dat ik nu aan het reizen ben
Hoe vond je Guayaquil om te wonen? Onder reizigers heeft de stad een nogal negatief imago. Ik was ook niet van plan er te blijven, maar door een busvertraging was ik te laat voor de betaling van mijn vliegticket naar Galapagos, waardoor ik noodgedwongen een paar dagen in Guayaquil zat. En het viel mij heel erg mee, heb me er niet onveiliger gevoeld dan in andere grote steden in Latijns Amerika. Ik vond het 's avonds niet bijster sfeervol, maar dat gold ook voor Quito.quote:Op woensdag 17 december 2008 13:23 schreef MarkaD het volgende:
[..]
Inmiddels niet meer, maar ik zat in Guayaquil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |