w.b. de stad: met pijn in het hart moet ik je inderdaad gelijk gevenquote:Op zondag 16 december 2007 18:52 schreef flipsen het volgende:
Ik denk dat je de eerste mens ter wereld bent die Sao Paolo leuker vindt dan Buenos AiresIk denk dat zelfs qwerty_x dat met me eens is!
Voor Azie is 20-25 euro per dag een goede schatting, en dan leef je nog best luxe. Ik heb in Azie trouwens alleen maar op privé-kamers geslapen, zo'n gezamenlijk slaaphok vind ik helemaal niksquote:Op dinsdag 18 december 2007 23:23 schreef jojomen4 het volgende:
Ecuador was idd supercheap! 2 jaar geleden voor 3 euro pp met z'n 2'en in een prive kamer gelegen!
Ik lees dus even mee omdat ik ook een reis aan het plannen ben. Zo te horen is ZA stuk duurder dan Azie. Als ik aan zo'n 30 euro per dag in Zuid Amerika denk kwa budget, wat moet ik dan verwachten voor Azie? 20 euro of zelfs nog minder? Misschien verkeerde topic maar lijkt me dat de meeste reizigers hier overal zijn geweest.
In twee jaar?quote:Op donderdag 20 december 2007 22:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor toeristen 100% of zo
Ach... dan ben ik net op tijd geweest om er van te genieten!quote:Op donderdag 20 december 2007 22:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja
Met Aerolineas Argentinas, boeken via Expedia, kun je voor dat bedrag dus wel vliegen naar Santiago. Vond trouwens Opera Bay echt pauper trouwens, hoop armoedzaaiers die met een pak aan denken dat ze alles zijn. Althans, op woensdag. Vond Crobar of 69 (op donderdag) echt vele malen leuker.quote:Op donderdag 20 december 2007 22:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
BA- Santiago is in elk geval geen 50 euro met het vliegtuig en 12e met de bus
Wás... De data van jouw tickets zijn mei 2007. Dat is én laagseizoen, én al ruim een half jaar geleden. Voor het komende jaar gaat het je niet onder de 90 euro lukken volgens mij...quote:Op zondag 30 december 2007 14:20 schreef LGOPEN het volgende:
Heb er een screen van gemaakt:
Heb de namen even geblurred, maar je moet het bedrag delen door 6. Zoals je ziet zjin het dollars, totale prijs dus 50E pp inc alle belastingen. Argentinie is gewoon cheap ass.
dat is zoiets als:quote:Op zondag 30 december 2007 21:20 schreef runaway het volgende:
Hier was ik naar op zoek
(..)
Ik wil in ieder geval naar cuba, brazilie en ik denk argentinie. Peru en Chili lijken me ook erg mooi. Lastig!
(..)
Ik heb het zelf 8 maanden gedaan en mij is niets raars gebeurt (nou ja, genoeg rare dingen, maar niets naarsquote:Op zondag 30 december 2007 21:20 schreef runaway het volgende:
Is het verstandig alleen te reizen als meisje zijnde? Wil eigenlijk het liefst alleen gaan, maar ook graag levend terug komen.
Whehequote:Op donderdag 3 januari 2008 17:01 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik heb het zelf 8 maanden gedaan en mij is niets raars gebeurt (nou ja, genoeg rare dingen, maar niets naars). Spreek je al wel spaans? Heb je al wel enige reis/buitenlandervaring?
Echt? Wat gaaf zeg! Een vriend en ik zitten er ook over te denken om een backpackreis te maken van 8 a 9 maanden, maar die vriend weet niet zeker of ie meekan. Ik zou dolgraag alleen willen gaan, maar mijn ouders zien het niet zo zitten (die horen ook altijd van die spookverhalen). Maarja ik weet het zelf natuurlijk ook niet he, ben er nog nooit geweest! Hoe oud was jij toen je ging rondreizen? Waar ben je allemaal geweest? En wat heb je allemaal gedaan om veilig te zijn (als meisje dan), ik bedoel slechte wijken vermijden, niet 's nachts reizen oid? Of heb je je daarvoor niet echt uitgesloofd?quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:01 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik heb het zelf 8 maanden gedaan en mij is niets raars gebeurt (nou ja, genoeg rare dingen, maar niets naars). Spreek je al wel spaans? Heb je al wel enige reis/buitenlandervaring?
Begin hier en veel leesplezierquote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:01 schreef Eva4Evah het volgende:
Zou wel meer van je verhaal willen horen eigenlijk, aangezien ik misschien zelf in die situatie beland!
Ja, maar echt veel verder dan Amsterdam, London, Parijs en Brussel zijn we vooralsnog niet gekomenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:28 schreef jojomen4 het volgende:
Zijn er wel eens fokkers geweest die elkaar in een land hebben gemeet en dan een stuk samen hebben gereist?
Ben benieuwd of dat een optie is.
Studenten credit card kun je zoeken. Of wat travellers cheques meenemen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:36 schreef MarkaD het volgende:
Is het goed te doen om zonder creditcard te reizen? De mijne wordt helaas geblokkeerd aangezien ik van een studenten- naar een betaalrekening ga, en dan heb ik natuurlijk geen inkomenHeb wel 2 pinpassen.
Die studentencc gaat dus niet lukken aangezien ik geen student meer ben (en een betaalpakket goedkoper is met pinnen). Maar ik doe dan wel wat travellers cheques.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:46 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Studenten credit card kun je zoeken. Of wat travellers cheques meenemen.
Het is ook niet de bedoeling om ze echt te gebruiken, het is alleen een extra zekerheid aangezien ik geen cc hebquote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:44 schreef flipsen het volgende:
Ik kan niet echt spreken voor de rest van Zuid Amerika, maar travellers cheques zijn in Argentinië echt onzinnig om mee te nemen. Je betaalt je scheel aan de extra kosten, terwijl je met je pinpas hier bij (bijna) iedere geldautomaat gewoon peso's uit de muur trekt.
Dutchtrain heeft de link naar m'n varhalen al gepost zie ik (dank!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:01 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Echt? Wat gaaf zeg! Een vriend en ik zitten er ook over te denken om een backpackreis te maken van 8 a 9 maanden, maar die vriend weet niet zeker of ie meekan. Ik zou dolgraag alleen willen gaan, maar mijn ouders zien het niet zo zitten (die horen ook altijd van die spookverhalen). Maarja ik weet het zelf natuurlijk ook niet he, ben er nog nooit geweest! Hoe oud was jij toen je ging rondreizen? Waar ben je allemaal geweest? En wat heb je allemaal gedaan om veilig te zijn (als meisje dan), ik bedoel slechte wijken vermijden, niet 's nachts reizen oid? Of heb je je daarvoor niet echt uitgesloofd?
Zou wel meer van je verhaal willen horen eigenlijk, aangezien ik misschien zelf in die situatie beland!
quote:Op woensdag 10 september 2008 01:59 schreef reem het volgende:
in BsAs zijn er gewoon een paar dingen die je eigenlijk niet mag missen maar die niet (heel) veel toeristen doen..
> Pizza bij El Cuartito @ Talcahuano tussen Av. Santa Fe en Marcelo T de Alvear. De Pizza Atómica is erg lekker (als je van veel kaas en tabasco houdt).
> Busritje in de 152. Kruist de halve stad door. Rijdt door iedere wijk die de moeite waard is.
> Maak eens een wandeling door de woonwijken van de stad, denk aan Caballito, Villa Crespo.
> Ook Once (dé textielwijk) is de moeite waard. Niet omdat het mooi is (sterker nog, het is verpauperd, chaotisch druk en vies), maar omdat je een goed beeld krijgt van hoe heel veel porteños leven die wat minder centen hebben...
> IJsje scoren bij Freddo of Volta (heel veel filialen door de stad)
> een "cortado" drinken in een typische BsAs lunchroom.
> Winkelen in de grootste Mall van Z-Amerika: Unicenter in Martínez (in de noordelijke buitenwijk).
dit zijn dingen waar ik iig erg van genoten heb tijdens mijn verblijf daaro... Als je nog naar voetbalwedstrijden wil kan ik je ook wel helpen aan info...
quote:Op woensdag 10 september 2008 23:36 schreef edsuit het volgende:
Na lang nadenken over een wat langere reis naar het buitenland heb ik besloten om volgend jaar in april/mei/juni zo'n 2 maanden naar Peru en Ecuador te gaan. Eerst 2 weken een taalcursus in Cuzco, Peru bij Don Quijote. Vervolgens vlieg ik naar Quito en reis ik af naar El Limonal (klein dorpje in het noorden), waar ik zo'n 8 weken vrijwilligerswerk ga doen bij Bospas, een soort tropische bosboerderij.
Zowel vanuit de talenschool als Bospas worden aardig wat excursies georganiseerd, dus zo krijg ik als het goed is ook nog het nodige van de landen te zien. En in Ecuador trek ik, voor ik naar huis ga, waarschijnlijk nog een paar dagen uit voor de Quilotoa Loop.
Het vrijwillgerswerk is al geregeld, hoop de komende dagen de taalcursus en m'n vliegticket te boeken. Wordt waarschijnlijk een directe vlucht met KLM of via de VS met Air France/Delta.
Voor mij wordt het ook de eerste keer Zuid-Amerika, ben zeer benieuwd.
quote:Op vrijdag 12 september 2008 19:47 schreef Apoc2003 het volgende:
Heb m'n ticket bevestigd, ik ga dus nu definitief 5,5 maand naar het continent waar ik altijd naar toe hebt gewild18 februari is de dag!
Bedankt voor de tips over BA, ben van plan om daar eerst twee weekjes te blijven om een beetje spaans te leren en vanuit daar naar het zuiden en via de westkust naar Quito. Volgens mij de meest bereisde route in zuid amerika.... maar niet voor niets lijkt me![]()
Overigens denk ik dat ik de cultuushock wel aan kan!
Malaria kan ik je (nog) niks over vertellen, ben tot nu toe altijd buiten malaria gebied gebleven...quote:Op donderdag 18 september 2008 19:03 schreef marshall het volgende:
Tips zijn altijd welkom.
Ben vandaag bij de ggd geweest, krijg 6 spuiten in totaal, al 2 gehad. Mijn spaans boek is ook al binnen.
Buenas noches
Mijn vraag is, malaria tabletten ja of nee? De dokter zei, 1 weekse tabletten in central america en 2 x per dag in amazone gebied ivm. verschillende type.
En ik heb geinformeerd over een reisverzekering, kwam er 1 uit de bus voor 39 per maand, wat ik persoonlijk erg veel vind. Maarja ik hoorde dat die van de anwb voor 90 euro maar tot 6 maanden kan en ik weet niet precies hoe lang ik zal blijven.
Wat hebben jullie voor je vliegticket betaald? zie er nu een naar Cancun voor 450 euro, maarja in juli zal het wel duurder zijn.
Een doorlopende reisverzekering heeft een limiet qua tijd: je mag niet 6 maanden lang in het buitenland zijn.quote:Op vrijdag 19 september 2008 00:30 schreef baba_ganesh_ het volgende:
[..]
wbt. de reisverzekering, ik heb een doorlopende reisverzekering met werelddekking bij interpolis.. betaal geoof ik E10,00 of 14,00 per maand ervoor.. weet niet zeker, maar geen 39,- pm.
Mooiquote:Op donderdag 18 september 2008 16:34 schreef baba_ganesh_ het volgende:
Ben in Venezuela, Peru en Bolivia geweest
Zuid Amerika
Bolivia is toch echt wel favoriet!
Die alti plano daar heeft mijn hart gestolen..
[ afbeelding ]
En niet te vergeten de 'Hang over eggs' in de Joy Ride in Sucre...
http://www.joyridebol.com/cafe/jrc.html
trouwens de foto in de OP van machu picchu, het kan er dus ook zo uitzien:
[ afbeelding ]
Is wel redelijk vroeg, de mist trekt op gedurende de dag, maar dan krijg je ook weer meer toeristen ...
[ afbeelding ]
De "andere" kant van machu picchu, vanaf Huayna Picchu, de berg piek die je ziet op de achtergrond in de OP foto. Hier moet je vroeg omhoog klimmen (inschrijven; ik had nr. 7!!) om iedereen voor te zijn en de zon zien opkomen / mist wegtrekken.. echt fenomenaal ...
praktische tips etc kan ik wel geven in dit topic als er behoefte aan is...
Dat is wel heel algemeen, waar ben je naar op zoek dan? Tickets, info over de lokatie, land etc?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 13:22 schreef Ripley het volgende:
Ik wil op niet al te lange termijn gaan backpacken door Brazilie (oa vrienden bezoeken). Iemand tips voor mij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |