quote:Honger is het biologische signaal van het lichaam dat er behoefte aan eten is.
hon·ger de; m 1 behoefte aan voedsel
quote:Hoe kun je nou klagen over school?! De kinderen in Afrika kunnen niet eens naar school!
pff.. die mensen hebben toch helemaal geen geld om een verhuisbusje te huren..quote:Op vrijdag 12 september 2008 20:07 schreef Koepert het volgende:
Vragen jullie je overigens ook wel eens af bij die Geldinzamelacties voor hongernegers, dat als ze zeggen dat de kleine dikbuik 12 km moet lopen voor een beetje water, waarom ze dan niet verhuizen richting t water??
Maar die hebben ook niks om te verhuizenquote:Op vrijdag 12 september 2008 20:11 schreef Djarum het volgende:
[..]
pff.. die mensen hebben toch helemaal geen geld om een verhuisbusje te huren..
moet ik het soms aan je voorlezenquote:Op vrijdag 12 september 2008 20:06 schreef bonke het volgende:
je hebt trek, geen honger
klacht twee is terecht
als ik behoefte heb aan voedsel, heb ik dus hongerquote:Honger is het biologische signaal van het lichaam dat er behoefte aan eten is.
waarom blijven ze er niet danquote:Op vrijdag 12 september 2008 20:12 schreef moonmovies het volgende:
[..]
Maar die hebben ook niks om te verhuizen
Bijna goedquote:Op vrijdag 12 september 2008 20:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Je hebt het niet koud, je hebt het fris! In Afrika, daar hebben ze het pas koud!
quote:
Eens met beidequote:Op vrijdag 12 september 2008 20:05 schreef Toempf het volgende:
onterechte subklacht.
Eens met Pieterquote:
quote:Op vrijdag 12 september 2008 21:15 schreef Vodkadruppel het volgende:
Grappig is ook wel dat als die dikbuikjes een normale maaltijd naar binnen werken ze een grote
kans hebben om te overlijden. [ afbeelding ]
Je lichaam past zich aan je eetpatroon aan: Iemand in Afrika, die 2 dagen niet heeft gegeten, heeft net zoveel honger, dan als jij alleen ontbijt hebt gehad, je lunch overslaat en tot de avond moet wachten.quote:Op vrijdag 12 september 2008 21:15 schreef Vodkadruppel het volgende:
Terechte klacht.
Dat die negers gewend zijn om op een kommetje rijst in de week te leven wil niet zeggen
dat mensen in de westerse wereld geen honger hebben.
Grappig is ook wel dat als die dikbuikjes een normale maaltijd naar binnen werken ze een grote
kans hebben om te overlijden. [ afbeelding ]
Inderdaad, daarom is de klacht ook terecht.quote:Op vrijdag 12 september 2008 22:52 schreef edcetera het volgende:
[..]
Je lichaam past zich aan je eetpatroon aan: Iemand in Afrika, die 2 dagen niet heeft gegeten, heeft net zoveel honger, dan als jij alleen ontbijt hebt gehad, je lunch overslaat en tot de avond moet wachten.
Nee, alleen kunnen zij er vaak iets minder aan doen. Dat is het verschilquote:Op vrijdag 12 september 2008 21:10 schreef MouzurX het volgende:
Eens, zo focking kansloosHonger is gewoon een gevoel dat (bijna) iedereen gewoon kan hebben en zo ver ik weet hebben de afrikanen geen alleenrecht op honger hebben
Inderdaad, gewoon een nieuw soort dieet om de koopkracht te compenseren.quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:49 schreef Eva4Evah het volgende:
Moet je zeggen: "Die kindjes in Afrika hebben geen honger, die hebben gewoon een ander eetpatroon"
Ook waar, ze hebben niks te kiezen: bordje rijst, maispap, groenten en vlees (laatste is al luxe, niet iedere dag)quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:14 schreef Salamander het volgende:
[..]
Nee, alleen kunnen zij er vaak iets minder aan doen. Dat is het verschil
Vanmiddag wel lekker naar de Mac geweest trouwens.
Nieuw: Weight Watchers Xtreme Africa.quote:Op zaterdag 13 september 2008 00:13 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon een nieuw soort dieet om de koopkracht te compenseren.
Dat vraag ik me wel altijd af jaquote:Op vrijdag 12 september 2008 20:07 schreef Koepert het volgende:
Ooh kan ik me ook dood aan ergeren idd....
Ophoeren. Ik heb niet in Afrika gewoond, ik ken t hongergevoel daar niet, ik heb t wel goed voor elkaar.. ik weet alleen wel dat IK godverdomme wat eten moet!
Vragen jullie je overigens ook wel eens af bij die Geldinzamelacties voor hongernegers, dat als ze zeggen dat de kleine dikbuik 12 km moet lopen voor een beetje water, waarom ze dan niet verhuizen richting t water??
ökay.quote:Op vrijdag 12 september 2008 21:18 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Sterven door een proteïne deficiëntie is niet grappig.
Die hebben AIDS en nou optiefen, ik sterf van de honger!quote:"jij hebt geen honger, de kinderen in Afrika, DIE hebben Honger!"
Dus.quote:Op vrijdag 12 september 2008 13:25 schreef maartenducrot het volgende:
Afrikaans jongetje: "mam ik heb trek!"
Moeder: "Nee Farid, in Europa, dáár hebben ze trek. Wij hebben honger!"
Of: die hebben geen honger, dat is normaal want ze hebben nooit wat anders gekend! Wij daarentegenquote:Op vrijdag 12 september 2008 23:49 schreef Eva4Evah het volgende:
Moet je zeggen: "Die kindjes in Afrika hebben geen honger, die hebben gewoon een ander eetpatroon"
X3, volgens mij denkt iedereen dat, behalve die afrikaantjes want die zijn gewoon te dom om bij het water te gaan wonenquote:Op zaterdag 13 september 2008 09:33 schreef B_ernd het volgende:
[..]
Dat vraag ik me wel altijd af ja
Ook zoiets, met die tsunami kwam er een nagolf de kant van somalie op.quote:Op zaterdag 13 september 2008 19:49 schreef MouzurX het volgende:
[..]
X3, volgens mij denkt iedereen dat, behalve die afrikaantjes want die zijn gewoon te dom om bij het water te gaan wonen![]()
Toen we in europa in dezelfde fase zaten bouwden we allemaal steden bij rivieren in de buurt etc, maar nee hoor.. ik ben een afrikaan, ik ga lekker midden in de woestijn wonen
Dat is een whigger.quote:Op zondag 14 september 2008 00:15 schreef GizartFRL het volgende:
Honger vs ideaalbeeld:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
* GizartFRL klikt topic weg.
quote:Op zondag 14 september 2008 11:28 schreef X_X het volgende:
Zij daar in Afrika hebben geen honger, ze hebben trek.
Epic!quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:29 schreef Tommeke het volgende:
Dus ik zo: Jij dus ook niet, je bent ook in Nederland![]()
Ging ie vet schelden, te kansloos zulke mensen
Onterechte klacht, typische tendens hier op Fok! In 'het echte leven' krijgt men zo een oneliner naar diens kop, men staat dan met een mond vol tanden, kan en durft er niets tegen in te brengen (hier wordt er inhoudelijk ook niks tegen ingebracht overigens). Dus men rent naar zijn computer, opent met een ongelooflijke grappige en vooral stoere opzet een klacht in dit subforum en voelt zich een hele piet.quote:
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 00:25 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Onterechte klacht, typische tendens hier op Fok! In 'het echte leven' krijgt men zo een oneliner naar diens kop, men staat dan met een mond vol tanden, kan en durft er niets tegen in te brengen (hier wordt er inhoudelijk ook niks tegen ingebracht overigens). Dus men rent naar zijn computer, opent met een ongelooflijke grappige en vooral stoere opzet een klacht in dit subforum en voelt zich een hele piet.![]()
En dan zijn er nog meelopers die direct 'terechte klacht' neerknallen met een volgzame hersenloze smiley erbij![]()
Dan even inhoudelijk, we leven niet meer in de middeleeuwen, honger zo erg dat je er aan sterft of bijna aan sterft kennen we niet. Wij zijn een stelletje verwende zeikende nesten en dat horen we niet graag over ons zelf nietwaar TS?
Ik zal het wel zwaar te verduren krijgen hier, maar dat zie ik waarschijnlijk morgenochtend wel, ik pleit hem nu, terug naar 'het echte leven'![]()
Hey apenootje. Als je nou eens gaat lezen.. Het ging ook niet over honger als in de middeleeuwen, want daar leven die afrikaantjes ook niet (die leven nog eerder maar dat terzijde), maar over honger an sich. Ik mag geen honger hebben, want dat hebben ze in Afrika al. Moet je eens de reacties horen als ik zeg, ze mogen daar geen water want dat hebben wij al. Slaat ook nergens op.. Zoals al eerder gezegd: In afrika hebben ze het slecht, en op sommige plaatsen hongersNOOD, wij hebben daarom echter nog wel honger af en toe.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 00:25 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Onterechte klacht, typische tendens hier op Fok! In 'het echte leven' krijgt men zo een oneliner naar diens kop, men staat dan met een mond vol tanden, kan en durft er niets tegen in te brengen (hier wordt er inhoudelijk ook niks tegen ingebracht overigens). Dus men rent naar zijn computer, opent met een ongelooflijke grappige en vooral stoere opzet een klacht in dit subforum en voelt zich een hele piet.![]()
En dan zijn er nog meelopers die direct 'terechte klacht' neerknallen met een volgzame hersenloze smiley erbij![]()
Dan even inhoudelijk, we leven niet meer in de middeleeuwen, honger zo erg dat je er aan sterft of bijna aan sterft kennen we niet. Wij zijn een stelletje verwende zeikende nesten en dat horen we niet graag over ons zelf nietwaar TS?
Ik zal het wel zwaar te verduren krijgen hier, maar dat zie ik waarschijnlijk morgenochtend wel, ik pleit hem nu, terug naar 'het echte leven'![]()
Zoals ik al dacht, een slappe oneliner, heel grappig en gevat, maar inhoudelijk is het 0,0 waardquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 00:39 schreef Agiath het volgende:
Blijf maar lekker in je 'echte wereld', met je gejank.
Een iemand die de moeite neemt, maar zelf niet goed kan lezen, ik stelde slechts dat zoals het hier in de middeleeuwen was, zo is het nu in Afrika. En de verschillen tussen honger daar en honger hier zijn zo groot dat ik vind dat er een nieuw woord bedacht mag wordenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 01:02 schreef Koepert het volgende:
[..]
Hey apenootje. Als je nou eens gaat lezen.. Het ging ook niet over honger als in de middeleeuwen, want daar leven die afrikaantjes ook niet (die leven nog eerder maar dat terzijde), maar over honger an sich. Ik mag geen honger hebben, want dat hebben ze in Afrika al. Moet je eens de reacties horen als ik zeg, ze mogen daar geen water want dat hebben wij al. Slaat ook nergens op.. Zoals al eerder gezegd: In afrika hebben ze het slecht, en op sommige plaatsen hongersNOOD, wij hebben daarom echter nog wel honger af en toe.
Ik weet niet of je zo goed kunt lezen, maar voor jou wil ik het nog wel even opnieuw quotenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 00:25 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Als ik behoefte heb aan voedsel, ± 3 keer per dag ('s ochtends, 's middags en 's avonds) heb ik HONGER, wanneer ik echter gewoon zin heb om iets te eten (geen honger), voor de smaak, tekstuur of om gewoon ergens op te kauwen, en mijn maag geen signaal afgeeft, dan heb ik trek.quote:Honger is het biologische signaal van het lichaam dat er behoefte aan eten is.
*zucht*quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:17 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Zo een nieuwe dag, eens kijken wat we hebben![]()
[..]
Zoals ik al dacht, een slappe oneliner, heel grappig en gevat, maar inhoudelijk is het 0,0 waard![]()
[..]
Een iemand die de moeite neemt, maar zelf niet goed kan lezen, ik stelde slechts dat zoals het hier in de middeleeuwen was, zo is het nu in Afrika. En de verschillen tussen honger daar en honger hier zijn zo groot dat ik vind dat er een nieuw woord bedacht mag worden
Nee je stelde dat het hier niet meer zoals in de middeleeuwen is. Dat is wat anders. Zie definitie van 'honger' , hebben wij ook nog steeds. Daarom spreken we mbt Afrika vaak over hongersNOOD. Dus dat nieuwe woord is nergens voor nodig.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:17 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Zo een nieuwe dag, eens kijken wat we hebben![]()
[..]
Zoals ik al dacht, een slappe oneliner, heel grappig en gevat, maar inhoudelijk is het 0,0 waard![]()
[..]
Een iemand die de moeite neemt, maar zelf niet goed kan lezen, ik stelde slechts dat zoals het hier in de middeleeuwen was, zo is het nu in Afrika. En de verschillen tussen honger daar en honger hier zijn zo groot dat ik vind dat er een nieuw woord bedacht mag worden
Zeker, jij niet, want ik heb duidelijk aangegeven dat ik die definitie niet meer up to date vind, en die mensen die een opmerking naar jullie hoofd slingeren dus ook nietquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:27 schreef moonmovies het volgende:
[..]
Ik weet niet of je zo goed kunt lezen, maar voor jou wil ik het nog wel even opnieuw quoten
[..]
De woorden honger en hongernood zijn niet inwisselbaar, je zegt niet 'ik heb hongersnood'.quote:Als ik behoefte heb aan voedsel, ± 3 keer per dag ('s ochtends, 's middags en 's avonds) heb ik HONGER, wanneer ik echter gewoon zin heb om iets te eten (geen honger), voor de smaak, tekstuur of om gewoon ergens op te kauwen, en mijn maag geen signaal afgeeft, dan heb ik trek.
HONGERSNOOD daarintegen is iets anders, dat is dagen niet gegeten hebben, zoals sommige mensen in Afrika.
De woorden honger en hongernood zijn niet inwisselbaar, je zegt niet 'ik heb hongersnood'.quote:Daarbij als iemand zo'n domme opmerking naar mijn kop slingert, vertel ik hem gewoon heel simpel de betekenis van het woord honger, en als hij het dan niet gelooft, pak ik gewoon het woordenboek er even bij, mits in de buurt.
Daarbij heb ik het niet over "honger zo erg dat je er aan dood gaat" (equal hongersnood) maar over gewoon, "honger" equal behoefte aan voedsel.
Schelden à la niveau basisschool, zit voor mij geen uitdaging aanquote:linkse huilie
wat jij wilquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:39 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Zeker, jij niet, want ik heb duidelijk aangegeven dat ik die definitie niet meer up to date vind, en die mensen die een opmerking naar jullie hoofd slingeren dus ook niet![]()
[..]
De woorden honger en hongernood zijn niet inwisselbaar, je zegt niet 'ik heb hongersnood'.
[..]
De woorden honger en hongernood zijn niet inwisselbaar, je zegt niet 'ik heb hongersnood'.
[..]
Schelden à la niveau basisschool, zit voor mij geen uitdaging aan![]()
Er wordt in dit geval te snel met termen gesmeten waarvan we de oorspronkelijke betekenis allang niet meer kennen, mijn voorstel is dus een nieuw woord te bedenken
De strekking van mijn opmerking was dat het nu in Afrika zo erg is als het hier in de middeleeuwen was.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:39 schreef Koepert het volgende:
[..]
Nee je stelde dat het hier niet meer zoals in de middeleeuwen is. Dat is wat anders.
Zie mijn eerdere post, je zegt niet 'ik heb hongersnood', de oorsprong van het woord 'honger' komt uit de tijd dat er hiet nog honger was, 'de honger' waar jullie over klagen is daar niet mee te vergelijken en is er pas vrij recent, dus daarvoor vind ik een nieuw woord geen slecht ideequote:Zie definitie van 'honger' , hebben wij ook nog steeds. Daarom spreken we mbt Afrika vaak over hongersNOOD. Dus dat nieuwe woord is nergens voor nodig.
mijn voorstel is dus een nieuw woord te bedenkenquote:
quote:-ik heb honger ~ ik heb behoefte aan voedsel
-ik ga dood van de honger ~ ik heb dagen niks gegeten (ik ga dood van de honger)
Ik ben altijd blij, dat wil niet zeggen dat ik het altijd met iedereen eens benquote:nu blij?
Daarom zeg ik ook; MBT Afrika SPREKEN we over hongersNOOD. Die negers zeggen ook niet 'ik heb honger' want dat is een Nederlands woord. In de Nederlandse taal heeft het hierboven al eerder genoemde betekenis. Dat is nog steeds van toepassing op het gevoel wat wij Nederlanders hebben als we niet eten. Dat het vroeger erger was, dat is waar. Dat daarom het woord veranderd moet worden is klinklare onzin. Dan kun je net zo goed elk jaar nieuwe woorden verzinnen omdat oude de lading 'net niet helemaal dekken' Als ik een laptop heb, die ik alleen gebruik op mn bureau wordt het ook niet opeens een desktop, het blijft een laptop. Als ik met een tandenborstel mijn aarshaar in model breng wordt het ook niet opeens een kam. etc etc.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:43 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
De strekking van mijn opmerking was dat het nu in Afrika zo erg is als het hier in de middeleeuwen was.
[..]
Zie mijn eerdere post, je zegt niet 'ik heb hongersnood', de oorsprong van het woord 'honger' komt uit de tijd dat er hiet nog honger was, 'de honger' waar jullie over klagen is daar niet mee te vergelijken en is er pas vrij recent, dus daarvoor vind ik een nieuw woord geen slecht idee
Het woord 'honger' komt uit dat de tijd dat dit nog wel het geval was en mondiaal komt het nog steeds voor, denk toch eens wat verder dan je eigen boerendorp of in dit geval land, het cosmopolitanisme enzoquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:44 schreef moonmovies het volgende:
Maar in Nederland is er geen woord voor "ik ga dood van de honger" omdat niemand hier in Nederland dood gaat van de honger,
Ik verzin liever een nieuw woord voor jullie vorm van 'honger'quote:maar jij mag er best wel een woord voor verzinnen.
doodshonger ofzo
Ja kunt wel indruk te maken met je Capslocktoets, maar dat doet mij niet zo heel veelquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:50 schreef Koepert het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook; MBT Afrike SPREKEN we over hongersNOOD. Die negers zeggen ook niet 'ik heb honger' want dat is een Nederlands woord. In de Nederlandse taal heeft het de boven al eerder genoemde betekenis. Dat is nog steeds van toepassing op het gevoel wat wij Nederlanders hebben als we niet eten. Dat het vroeger erger was, dat is waar. Dat daarom het woord veranderd moet worden is klinklare onzin. Dan kun je net zo goed elk jaar nieuwe woorden verzinnen omdat oude de lading 'net niet helemaal dekken'
Falikant foute vergelijking, het gaat hier namelijk niet om een woord, maar om een voorwerp, natuurlijk blijft het voorwerp hetzelfdequote:Als ik een laptop heb, die ik alleen gebruik op mn bureau wordt het ook niet opeens een desktop, het blijft een laptop. Als ik met een tandenborstel mijn aarshaar in model breng wordt het ook niet opeens een kam. etc etc.
Ik wil geen indruk maken met mn Capslocktoets maken, alleen de nadruk op iets leggen, dat jij dat zo opvat is meer jouw gebrek.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:56 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ja kunt wel indruk te maken met je Capslocktoets, maar dat doet mij niet zo heel veel![]()
Kennelijk heerst er onder redelijk wat mensen de behoefte om het onderscheid tussen de 2 vormen duidelijk te krijgen, daar is dus een nieuwe definitie voor nodig. Van de 2 'hongers', is de welvaartshonger het jongst dus die verdient een nieuw woord![]()
[..]
Falikant foute vergelijking, het gaat hier namelijk niet om een woord, maar om een voorwerp, natuurlijk blijft het voorwerp hetzelfde
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:01 schreef Koepert het volgende:
[..]
Ik wil geen indruk maken met mn Capslocktoets maken, alleen de nadruk op iets leggen, dat jij dat zo opvat is meer jouw gebrek.
Jij vergelijkt iets wat je niet kunt vergelijken, een laptop is iets tastbaars een object, honger is abstract, net zoals kou en warmte. Je kunt mij wel in het hoekje van de domme rukker proberen te stoppen, prima, maar ik denk dat jij nog net ietsje dommer bent.quote:En dat jouw vermogen de vergeljking te snappen tekort schiet kan ik ook niks aan doen. Mijn punt met die vergelijking is: Honger = Honger en een Laptop= een Laptop. Dat honger vroeger erger was, betekent niet dat je nu geen honger meer mag hebben, dat je je laptop niet op schoot gebruikt betekent niet dat het geen laptop meer is. Dat jij het zo beperkt ziet als, de één is een woord en de ander een voorwerp dus iets anders dus kant het niet, schade..
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:06 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
[..]
Jij vergelijkt iets wat je niet kunt vergelijken, een laptop is iets tastbaars een object, honger is abstract, net zoals kou en warmte. Je kunt mij wel in het hoekje van de domme rukker proberen te stoppen, prima, maar ik denk dat jij nog net ietsje dommer bent.![]()
En nog even over honger, het was niet alleen vroeger erger dan welvaartshonger, het is het nu nog steeds, alleen niet in jouw bekrompen achtertuintje. En natuurlijk mag je het zeggen, het is een vrij land, maar hou er rekening mee dat mensen jou er op gaan aanspreken.
Daar is wel een schaal voor, de optimale temperatuur voor een mens is 20 graden, alles daaronder is te koud en alles erboven te warm. We kennen woorden als kouder en warmer, maar niet 'hongerder'.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:15 schreef Koepert het volgende:
[..]
Ok meer op jouw niveau dan: Tijdens de Ijstijd was het hier kouder, betekent dat, dat we nu niet meer mogen zeggen dat we het koud hebben? Of mag dat dan niet omdat de Eskimo's het nog veel kouder hebben?
Of het je er nu omgaat of niet, het is gewoon niet te vergelijken, dus het klopt niet (zie hieronder bij je laptopvoorbeeld)quote:Het gaat me niet om de vergelijking tastbaar-abstract, maar om de verandering van toepassing.
Daar ga je al, je kan niet iets buiten beschouwing laten als het niet in je straatje past.quote:Dat t hier vroeger erger was dan nu. Dus honger nu is iets anders dan honger toen (Afrika even buiten beschouwing latend, daar is t ook erger dan hier)
Die behoefte hier is een andere dan daar en wel zo anders dat het volgens mij (en degenen die TS op zijn plaats zetten) niet meer onder 1 noemer valt.quote:maar het is nog steeds honger. Honger is de behoefte aan voedsel. Die behoefte is hier nu anders dan die hier vroeger was, neemt niet weg dat we nog steeds behoefte aan voedsel hebben en dus nog steeds honger.
Daar gaan we weer, een laptop is een object, zo heet het, zo is het genoemd net zoals iemand die 'de Koning' heet niet echt een koning is. Honger is geen naam van een object of persoon, het is een aanduiding voor een (abstracte) toestand, die toestand kennen ze in Afrika en vroeger hier, maar nu kennen we deze toestand niet meer. Dus voor die nieuwe toestand is de oude aanduiding niet meer van toepassing.quote:Wat ik met die laptop bedoel is dat een laptop een computer is die draagbaar is en die je op je schoot kunt gebruiken (hence the Lap in laptop) maar als je die op een bureau zet, blijft het een laptop. Laptop op een bureau is anders dan een laptop op schoot, maar is nog steeds een laptop..
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:24 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Daar is wel een schaal voor, de optimale temperatuur voor een mens is 20 graden, alles daaronder is te koud en alles erboven te warm.
[..]
Of het je er nu omgaat of niet, het is gewoon niet te vergelijken, dus het klopt niet (zie hieronder bij je laptopvoorbeeld)
[..]
Daar ga je al, je kan niet iets buiten beschouwing laten als het niet in je straatje past.
[..]
Die behoefte hier is een andere dan daar en wel zo anders dat het volgens mij (en degenen die TS op zijn plaats zetten) niet meer onder 1 noemer valt.
[..]
Daar gaan we weer, een laptop is een object, zo heet het, zo is het genoemd net zoals iemand die 'de Koning' heet niet echt een koning is. Honger is geen naam van een object of persoon, het is een aanduiding voor een (abstracte) toestand, die toestand kennen ze in Afrika en vroeger hier, maar nu kennen we deze toestand niet meer.
quote:
Dat is de definitie zoals die in het woordenboek staat, heb ik nooit ontkent, maar ik en enkele anderen vinden dat niet kloppen en ik heb hier aangegeven waarom niet. Taal is dynamisch, als er behoefte aan is, moet het kunnen veranderen.quote:Maar die Honger = de behoefte/ drang naar voedsel (zie definitie hierboven) en die kennen we nog steeds. Dat ze vroeger hier en in Afrika nu meer en vaker honger hebben, dat is waar.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
[..]
Dat is de definitie zoals die in het woordenboek staat, heb ik nooit ontkent, maar ik en enkele anderen vinden dat niet kloppen en ik heb hier aangegeven waarom niet. Taal is dynamisch, als er behoefte aan is, moet het kunnen veranderen.
Je stelde in je OP dat die mensen die dat zeiden onterecht zeker, dat doen ze volgens mij dus nietquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:50 schreef moonmovies het volgende:
maar Heer_van_Bartolhoven, wat is er dan onterecht aan mijn klacht?dat er een nieuw woord voor honger verzonnen moet worden, ok. Maar mijn klacht ging over mensen die beweren dat ik geen honger(wat honger nu nog betekend
) kan krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |