Mwah, in principe is hier een grote groep die hetzelfde doet, dezelfde intentie heeft of ongeveer hetzelfde doel nastreeft. Dat mijn toontje wat harder is, dat is waar. De arrogante verkapte zogenaamde elitaire houding van enkele hier wekt een zekere agressie bij mij op. Dat er dan een discrepantie tussen vocabulaire uitingen ontstaat, dat kan. Helaas pinda-aars dan voor je tere zieltje. Wellicht dat je in het heden jezelf ook in andere kringen dan enkel de "faculteit" (=school) moet begeven om kennis te maken met diverse wijze van communiceren en overdracht van mening en gedachte.quote:Op maandag 15 september 2008 12:58 schreef servus_universitas het volgende:
Ik vind je manier van het bejegenen van je gesprekspartners beneden de maat, IdlersDream. Dat is niet netjes.
Ik weet wel hoe paupers praten hoor en mijn ziel kan daar prima tegen. Het is alleen zo zonde om te zien hoezeer je je daarmee naar beneden haalt.quote:Op maandag 15 september 2008 13:09 schreef IdlersDream het volgende:
[..]
Mwah, in principe is hier een grote groep die hetzelfde doet, dezelfde intentie heeft of ongeveer hetzelfde doel nastreeft. Dat mijn toontje wat harder is, dat is waar. De arrogante verkapte zogenaamde elitaire houding van enkele hier wekt een zekere agressie bij mij op. Dat er dan een discrepantie tussen vocabulaire uitingen ontstaat, dat kan. Helaas pinda-aars dan voor je tere zieltje. Wellicht dat je in het heden jezelf ook in andere kringen dan enkel de "faculteit" (=school) moet begeven om kennis te maken met diverse wijze van communiceren en overdracht van mening en gedachte.
!quote:Op maandag 15 september 2008 19:13 schreef Biels het volgende:
Waarom misbruikt iedereen het woord faculteit toch zo?
Wat betreft je stijl: als je het dan doet, doe het dan goed.quote:Op maandag 15 september 2008 13:09 schreef IdlersDream het volgende:
[..]
Mwah, in principe is hier een grote groep die hetzelfde doet, dezelfde intentie heeft of ongeveer hetzelfde doel nastreeft. Dat mijn toontje wat harder is, dat is waar. De arrogante verkapte zogenaamde elitaire houding van enkele hier wekt een zekere agressie bij mij op. Dat er dan een discrepantie tussen vocabulaire uitingen ontstaat, dat kan. Helaas pinda-aars dan voor je tere zieltje. Wellicht dat je in het heden jezelf ook in andere kringen dan enkel de "faculteit" (=school) moet begeven om kennis te maken met diverse wijze van communiceren en overdracht van mening en gedachte.
Dat stukje is inderdaad geschreven door een HBO scholier die de 'synoniemen'-functie van MS Word heeft ontdekt en daar gretig gebruik van maakt. Beetje jammer.quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:52 schreef Emimich het volgende:
[..]
Wat betreft je stijl: als je het dan doet, doe het dan goed.
hoe dat zo?quote:Op maandag 15 september 2008 19:13 schreef Biels het volgende:
Waarom misbruikt iedereen het woord faculteit toch zo?
Eensch is. Waar gaat het heen met deze wereld?quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:47 schreef Nobu het volgende:
De eigenlijke klacht van dit topic is natuurlijk dat al die plebejers tegenwoordig toegang tot de universiteit hebben omdat ze een cursus kleien hebben gevolgd.
Iedereen gebruikt faculteit maar als synoniem voor gebouw. Dat is vast heel logisch wanneer je zelf niet aan een faculteit studeert, maar het blijft incorrect.quote:
Na het lezen van je post kan ik me heel goed indenken dat je geen verschil ziet. Jij spreekt natuurlijk ook nog steeds over een proefwerk. Recentelijk nog een onverwacht S.O. gehad?quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:05 schreef SwiffMeister het volgende:
Ik zit nu sinds de zomervakantie op de TU Eindhoven en ik irriteer erger me behoorlijk aan al die omhooggevallen studenten die lopen te zeiken dat ze naar de universiteit gaan, en niet naar school... Dat ze college volgen, en geen les en dat ze naar een faculteit gaan ipv naar 1 een ( of ander gebouw.
Ik had al een hekel aan dit soort types toen ik nog hbo'er was, daar liepen ook van dit soort omhoog gevallenen omhooggevallen mensen rond, maar nu is het toch wel heel erg...
Het ergste is dat als ik dan begin te praten waar hun zij bij zijn dat ik naar school ga en les heb in een lokaal in een gebouw ze net doen of ik ze omlaag wil halen ofzo, want het is volgens hen zo dat ik hoorcollege heb in een collegezaal aan een faculteit van de universiteit.
Flikker toch op met je dure gedoe, ik zie het verschil niet.
Grappig dat ze het op de site van het minsterie van onderwijs ook bijvoorbeeld VWO, VMBO en MBO regelmatig volledig met hoofdletters schrijvenquote:Op zondag 14 september 2008 11:46 schreef sylvietjoo het volgende:
Trouwens, slimme studenten/scholieren:
Alle onderwijstypen, dus ook hbo, worden met met kleine letters geschreven: vmbo, vavo, heao, mbo.
Jij bent zeker ook zo'n vieze spoorknor?quote:Op zaterdag 20 september 2008 09:59 schreef BlaatschaaP het volgende:
Waar mensen zich wel niet druk om kunnen maken. Ik zit op de Universiteit maar als ik school wil zeggen is er niemand die me tegenhoudt. Alsof dat iets zegt over mijn intelligentie. Natuurlijk zal ik een docent uit respect nooit leraar noemen, maar daar blijft het dan ook bij. Je academisch niveau kun je echt niet afleiden uit welke termen je gebruikt, hoor.
quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:46 schreef RozeAnjer het volgende:
[..]
Jij bent zeker ook zo'n vieze spoorknor?
En daarom zul je altijd een HBO'er blijven.quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:05 schreef SwiffMeister het volgende:
Flikker toch op met je dure gedoe, ik zie het verschil niet.
Al noem je een vork een mes, zeg je dat de kleur van de lucht groen is en beweer je dat de hoofdstad van Nederland Lutjebroek is, omdat jij persoonlijk Amsterdam graag zo noemt. Wees alleen niet verbaasd of verontwaardigd als je dan verbeterd wordt.quote:Op zaterdag 20 september 2008 13:17 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik vind het gewoon een misplaatste manier om intelligentie of academisch niveau af te leiden uit je woordgebruik. Ik wéét dat het officieel college, Universiteit, docent, faculteit, etc. is, maar als ik dat graag anders noem is dat mijn goed recht. Het zal me worst wezen hoe de rest het noemt, maar ik vind het ronduit belachelijk als er op mij neergekeken wordt omdat ik het beestje een andere naam geef. Al noem ik het leerfabriek, who gives a fuck. Als je je gewoon maar bewust bent van de originele naam en deze ook in de juiste omgeving wel gebruikt (zoals in correspondentie met de docent of in formele kring).
Kansloos natuurlijk zo'n opmerking. Met name dat eindigen met "beetje jammer". Hoog hihi gehalte. Overigens herkenbaar hoor als ik zo om heen kijk op de universiteit, dus dat kan ik je amper kwalijk nemen. Succes verder met je beperkte omgeving van academici in je verdere leven. Dat zij je pauper-filter mogen doorstaanquote:Op vrijdag 19 september 2008 22:58 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Dat stukje is inderdaad geschreven door een HBO scholier die de 'synoniemen'-functie van MS Word heeft ontdekt en daar gretig gebruik van maakt. Beetje jammer.
Oh, dan mag je het als niet geschreven beschouwen, maar je mening staat me nog steeds niet aanquote:Op zaterdag 20 september 2008 13:10 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]. Ik woon al tijden op mezelf.
Hier spreekt een arbeider?quote:Op zaterdag 20 september 2008 13:43 schreef AcidTrance het volgende:
Yeah het welbekende onderwijstopic die wekelijks voorbij komt![]()
Ik doe dat dus ik ben gewoon beteRRRR haha laat me niet lachen, ik volg geen les ik heb een hooRRRRcollegeJongens en meisjes wordt is wakker het onderwijssysteem in Nederland is de laatste jaren bedroevend achteruit gegaan dus al zit je op de Universiteit wees dan gewoon eerlijk en geef gewoon toe dat daar het niveau ook lachwekkend is
want de kenniseconomie bestaat niet meer.
HBO'er dat zegt al genoeg. Plebejer.quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:05 schreef SwiffMeister het volgende:
I
Ik had al een hekel aan dit soort types toen ik nog hbo'er was, daar liepen ook van dit soort omhoog gevallenen rond, maar nu is het toch wel heel erg...
Wat een onzin, Nederlandse Universiteiten staan nog netjes in de top 100 van de wereld. Ik ben het ermee eens dat het allemaal iets slechter is dan voorheen maar het niveau is nog altijd (relatief) hoog.quote:Op zaterdag 20 september 2008 13:43 schreef AcidTrance het volgende:
Ik doe dat dus ik ben gewoon beteRRRR haha laat me niet lachen, ik volg geen les ik heb een hooRRRRcollegeJongens en meisjes wordt is wakker het onderwijssysteem in Nederland is de laatste jaren bedroevend achteruit gegaan dus al zit je op de Universiteit wees dan gewoon eerlijk en geef gewoon toe dat daar het niveau ook lachwekkend is
Volgens mij mis je de essentie van dit topic.quote:Op zaterdag 20 september 2008 13:17 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik vind het gewoon een misplaatste manier om intelligentie of academisch niveau af te leiden uit je woordgebruik. Ik wéét dat het officieel college, Universiteit, docent, faculteit, etc. is, maar als ik dat graag anders noem is dat mijn goed recht. Het zal me worst wezen hoe de rest het noemt, maar ik vind het ronduit belachelijk als er op mij neergekeken wordt omdat ik het beestje een andere naam geef. Al noem ik het leerfabriek, who gives a fuck. Als je je gewoon maar bewust bent van de originele naam en deze ook in de juiste omgeving wel gebruikt (zoals in correspondentie met de docent of in formele kring).
Toch wel grappig dat de industriële sector steeds meer naar het oosten verhuist en dat de welvaart in Nederland toch goed op peil blijft. Waar zou dat toch vandaan komen?quote:Op zaterdag 20 september 2008 13:43 schreef AcidTrance het volgende:
quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:11 schreef MdMa98 het volgende:
idd omhooggevallen stakkers zijn het, en dan stoer zeggen: ik ga heel veel verdienen als ik mijn diploma heb!... vervolgens een jaar geen baan kunnen vinden
de fabriek in met die paupers!
quote:Op zaterdag 20 september 2008 13:38 schreef IdlersDream het volgende:
[..]
Kansloos natuurlijk zo'n opmerking. Met name dat eindigen met "beetje jammer". Hoog hihi gehalte. Overigens herkenbaar hoor als ik zo om MIJ heen kijk op de universiteit, dus dat kan ik je amper kwalijk nemen. Succes verder met je beperkte omgeving van academici in je verdere leven. Dat zij je pauper-filter mogen doorstaanZielig zieltje..
Ga jij eens snel weer aan het werk, de lopende band wacht niet.quote:Op zaterdag 20 september 2008 13:43 schreef AcidTrance het volgende:
De universiteit was vroeger voorbehouden aan slechts enkele duizenden jongeren. Anno 2008 zijn het anonieme, massale leerfabrieken. Om nog maar te zwijgen over de voortschrijdende erosie van het onderwijs door moderne onderwijsfilosofieën.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:23 schreef Knekwurst het volgende:
Hoezo was trouwens het niveau op de uni vroeger hoger? Waarop is dat gebaseerd?
Als ik de verhalen zo hoor moet er tegenwoordig in ieder geval heel wat harder gewerkt worden.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:23 schreef Knekwurst het volgende:
Hoezo was trouwens het niveau op de uni vroeger hoger? Waarop is dat gebaseerd?
Die mensen zaten op de universiteit vanwege hun afkomst, niet vanwege hun capaciteiten. Al is de laatste jaren iedereen welkom.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:29 schreef Scaurus het volgende:
[..]
De universiteit was vroeger voorbehouden aan slechts enkele duizenden jongeren. Anno 2008 zijn het anonieme, massale leerfabrieken. Om nog maar te zwijgen over de voortschrijdende erosie van het onderwijs door moderne onderwijsfilosofieën.
Het staat vast dat het onderwijs de afgelopen decennia in kwaliteit achteruit is gegaan. Zie rapport Dijsselbloem. Vraag het maar aan oudere universitair docenten: die zullen bevestigen dat het gemiddelde niveau van studenten nu significant lager is dan twintig jaar geleden. Uit zich in de meest domme spelfouten, niet weten wat Verlichting is en amper een Engels boek kunnen lezen.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:28 schreef Sapstengel het volgende:
Ach, fok lijkt de laatste tijd wel overgenomen door verzuurde types die alleen maar huilen dat vroeger alles beter was. En dan zijn ze niet eens 30 ofzo, ja idd, vroeger, wanneer was dat? 1993? Onee, ze hebben hun mening natuurlijk gebaseerd op geromantiseerde verhalen van oude mensen over "de tijd van toen".
Omdat het vroeger onbetaalbaar was bedoel je? Wat is er mis met massale leerfabrieken?quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:29 schreef Scaurus het volgende:
[..]
De universiteit was vroeger voorbehouden aan slechts enkele duizenden jongeren. Anno 2008 zijn het anonieme, massale leerfabrieken. Om nog maar te zwijgen over de voortschrijdende erosie van het onderwijs door moderne onderwijsfilosofieën.
Abonnee?quote:
Het is nog altijd "De Verlichting" en niet "Verlichting". De pot verwijt de ketel...quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:32 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Het staat vast dat het onderwijs de afgelopen decennia in kwaliteit achteruit is gegaan. Zie rapport Dijsselbloem. Vraag het maar aan oudere universitair docenten: die zullen bevestigen dat het gemiddelde niveau van studenten nu significant lager is dan twintig jaar geleden. Uit zich in de meest domme spelfouten, niet weten wat Verlichting is en amper een Engels boek kunnen lezen.
Amper een Engels boek kunnen lezen? Het lijkt me vrij onmogelijk als je dat al niet kan. Sowieso zullen er genoeg studenten zijn die het niet aankunnen maar daardoor is er toch ook zo'n enorme uitstroom van eerstejaars?quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:32 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Het staat vast dat het onderwijs de afgelopen decennia in kwaliteit achteruit is gegaan. Zie rapport Dijsselbloem. Vraag het maar aan oudere universitair docenten: die zullen bevestigen dat het gemiddelde niveau van studenten nu significant lager is dan twintig jaar geleden. Uit zich in de meest domme spelfouten, niet weten wat Verlichting is en amper een Engels boek kunnen lezen.
Moet je nagaan hoe grenzeloos de stupiditeit is van het volk dat de universiteit dan niet kan doen.quote:Op zaterdag 20 september 2008 13:43 schreef AcidTrance het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |