Probeer maar eens kritisch te zijn tijdens je tentamens, of in discussie gaan met de docent over zijn artikel. Kom je er gelijk achter in hoeverre docenten open staan voor kritiek... Staat leuk in de boekjes maar in de praktijk scheelt het weinig. Heb met beide ervaring overigens.quote:Op maandag 15 september 2008 11:56 schreef servus_universitas het volgende:
[..]!
In de traditionele zin van het woord is de universiteit geen school. Ja, studenten worden er onderwezen, maar studenten geven ook wat terug. Op de universiteit is een student niet iemand waarvan wordt verwacht dat deze alle overgedragen kennis klakkeloos absorbeert. Nee, er wordt een kritische houding verwacht en dat je actief nadenkt over hetgeen je voorgeschoteld krijgt en ook in staat bent dat te bekritiseren. De universiteit kent een veel minder strakke zender/ontvanger relatie, er is meer interactie.
Dat is dan wel weer waar inderdaad. Het zijn vaak wel grote ego's en zeker als je er afhankelijk van bent, dan moet je goed uitkijken met je kritiek. Mijn afstudeerbegeleider was gelukkig iemand die hield van discussies en dat heeft voor mij een leuke afstudeertijd opgeleverd. Ik kon gerust mijn kanttekeningen plaatsen en een aantal keer heb ik hem ook weten te overtuigen. Er was veel wederzijds respect en daar heb je dan toch wel geluk mee als ik dan de ervaringen van sommige medestudenten mocht geloven.quote:Op maandag 15 september 2008 12:11 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Probeer maar eens kritisch te zijn tijdens je tentamens, of in discussie gaan met de docent over zijn artikel. Kom je er gelijk achter in hoeverre docenten open staan voor kritiek... Staat leuk in de boekjes maar in de praktijk scheelt het weinig. Heb met beide ervaring overigens.
Jan de Jodokus met de verwarde blik en het vreemde filter in het hoofd... ofwelquote:Op maandag 15 september 2008 11:56 schreef servus_universitas het volgende:
[..]!
In de traditionele zin van het woord is de universiteit geen school. Ja, studenten worden er onderwezen, maar studenten geven ook wat terug. Op de universiteit is een student niet iemand waarvan wordt verwacht dat deze alle overgedragen kennis klakkeloos absorbeert. Nee, er wordt een kritische houding verwacht en dat je actief nadenkt over hetgeen je voorgeschoteld krijgt en ook in staat bent dat te bekritiseren. De universiteit kent een veel minder strakke zender/ontvanger relatie, er is meer interactie.
arbeiders...quote:Op maandag 15 september 2008 11:45 schreef IdlersDream het volgende:
Zonder over futiliteiten te soebatten wat betreft het verschil tussen beide is, ben ik het eens met TS. Het grote verschil dat men moet maken is dat tussen werken en naar school gaan, Zowel werken en school bestaan in diverse vormen en het is aan de liefhebbers van dogma's en/of mierenneukers om het zo specifiek mogelijk te benoemen. Voor mij is het duidelijk, of je gaat naar school, of je gaat werken. Een universiteit is dus wel degelijk een school en geen baan. Verder gelul in de marge over uni of school doet niet ter zaken en mensen die mij daar op school (wat hen betreft de uni) lastig vallen kunnen een peer op de ogen krijgen. Dergelijk gezeik vertel te maar aan je grootje of noteer je in je eigen dagboekje terwijl je met een klein stijfje van opwinding zit!
quote:Op maandag 15 september 2008 12:42 schreef immortalsean het volgende:
[..]
arbeiders...
Student (een échte, want WO) aan de Universiteit Twente....
Mwah, in principe is hier een grote groep die hetzelfde doet, dezelfde intentie heeft of ongeveer hetzelfde doel nastreeft. Dat mijn toontje wat harder is, dat is waar. De arrogante verkapte zogenaamde elitaire houding van enkele hier wekt een zekere agressie bij mij op. Dat er dan een discrepantie tussen vocabulaire uitingen ontstaat, dat kan. Helaas pinda-aars dan voor je tere zieltje. Wellicht dat je in het heden jezelf ook in andere kringen dan enkel de "faculteit" (=school) moet begeven om kennis te maken met diverse wijze van communiceren en overdracht van mening en gedachte.quote:Op maandag 15 september 2008 12:58 schreef servus_universitas het volgende:
Ik vind je manier van het bejegenen van je gesprekspartners beneden de maat, IdlersDream. Dat is niet netjes.
Ik weet wel hoe paupers praten hoor en mijn ziel kan daar prima tegen. Het is alleen zo zonde om te zien hoezeer je je daarmee naar beneden haalt.quote:Op maandag 15 september 2008 13:09 schreef IdlersDream het volgende:
[..]
Mwah, in principe is hier een grote groep die hetzelfde doet, dezelfde intentie heeft of ongeveer hetzelfde doel nastreeft. Dat mijn toontje wat harder is, dat is waar. De arrogante verkapte zogenaamde elitaire houding van enkele hier wekt een zekere agressie bij mij op. Dat er dan een discrepantie tussen vocabulaire uitingen ontstaat, dat kan. Helaas pinda-aars dan voor je tere zieltje. Wellicht dat je in het heden jezelf ook in andere kringen dan enkel de "faculteit" (=school) moet begeven om kennis te maken met diverse wijze van communiceren en overdracht van mening en gedachte.
!quote:Op maandag 15 september 2008 19:13 schreef Biels het volgende:
Waarom misbruikt iedereen het woord faculteit toch zo?
Wat betreft je stijl: als je het dan doet, doe het dan goed.quote:Op maandag 15 september 2008 13:09 schreef IdlersDream het volgende:
[..]
Mwah, in principe is hier een grote groep die hetzelfde doet, dezelfde intentie heeft of ongeveer hetzelfde doel nastreeft. Dat mijn toontje wat harder is, dat is waar. De arrogante verkapte zogenaamde elitaire houding van enkele hier wekt een zekere agressie bij mij op. Dat er dan een discrepantie tussen vocabulaire uitingen ontstaat, dat kan. Helaas pinda-aars dan voor je tere zieltje. Wellicht dat je in het heden jezelf ook in andere kringen dan enkel de "faculteit" (=school) moet begeven om kennis te maken met diverse wijze van communiceren en overdracht van mening en gedachte.
Dat stukje is inderdaad geschreven door een HBO scholier die de 'synoniemen'-functie van MS Word heeft ontdekt en daar gretig gebruik van maakt. Beetje jammer.quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:52 schreef Emimich het volgende:
[..]
Wat betreft je stijl: als je het dan doet, doe het dan goed.
hoe dat zo?quote:Op maandag 15 september 2008 19:13 schreef Biels het volgende:
Waarom misbruikt iedereen het woord faculteit toch zo?
Eensch is. Waar gaat het heen met deze wereld?quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:47 schreef Nobu het volgende:
De eigenlijke klacht van dit topic is natuurlijk dat al die plebejers tegenwoordig toegang tot de universiteit hebben omdat ze een cursus kleien hebben gevolgd.
Iedereen gebruikt faculteit maar als synoniem voor gebouw. Dat is vast heel logisch wanneer je zelf niet aan een faculteit studeert, maar het blijft incorrect.quote:
Na het lezen van je post kan ik me heel goed indenken dat je geen verschil ziet. Jij spreekt natuurlijk ook nog steeds over een proefwerk. Recentelijk nog een onverwacht S.O. gehad?quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:05 schreef SwiffMeister het volgende:
Ik zit nu sinds de zomervakantie op de TU Eindhoven en ik irriteer erger me behoorlijk aan al die omhooggevallen studenten die lopen te zeiken dat ze naar de universiteit gaan, en niet naar school... Dat ze college volgen, en geen les en dat ze naar een faculteit gaan ipv naar 1 een ( of ander gebouw.
Ik had al een hekel aan dit soort types toen ik nog hbo'er was, daar liepen ook van dit soort omhoog gevallenen omhooggevallen mensen rond, maar nu is het toch wel heel erg...
Het ergste is dat als ik dan begin te praten waar hun zij bij zijn dat ik naar school ga en les heb in een lokaal in een gebouw ze net doen of ik ze omlaag wil halen ofzo, want het is volgens hen zo dat ik hoorcollege heb in een collegezaal aan een faculteit van de universiteit.
Flikker toch op met je dure gedoe, ik zie het verschil niet.
Grappig dat ze het op de site van het minsterie van onderwijs ook bijvoorbeeld VWO, VMBO en MBO regelmatig volledig met hoofdletters schrijvenquote:Op zondag 14 september 2008 11:46 schreef sylvietjoo het volgende:
Trouwens, slimme studenten/scholieren:
Alle onderwijstypen, dus ook hbo, worden met met kleine letters geschreven: vmbo, vavo, heao, mbo.
Jij bent zeker ook zo'n vieze spoorknor?quote:Op zaterdag 20 september 2008 09:59 schreef BlaatschaaP het volgende:
Waar mensen zich wel niet druk om kunnen maken. Ik zit op de Universiteit maar als ik school wil zeggen is er niemand die me tegenhoudt. Alsof dat iets zegt over mijn intelligentie. Natuurlijk zal ik een docent uit respect nooit leraar noemen, maar daar blijft het dan ook bij. Je academisch niveau kun je echt niet afleiden uit welke termen je gebruikt, hoor.
quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:46 schreef RozeAnjer het volgende:
[..]
Jij bent zeker ook zo'n vieze spoorknor?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |