Ja sorry lieverd, maar het werd ineens weer ongezellig toen je binnenkwam en ik overreageerde. Kusje.quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:01 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Nog even met vertraging. Ik vraag mij zo af en toe echt af of jij wel helemaal ok in je hoofd bent. Hoezo Doei? Heb ik je ergens mee lastig gevallen? Mafkees!
Joh en nu?quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:07 schreef neo567 het volgende:
[..]
OBmaxi is goed tegen doorlekken zeggen ze
Tis dat Huub je lief vindquote:
die klusjes vind ik ook niet leukquote:Op vrijdag 12 september 2008 18:30 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik moet even was van de lijn halen, eten koken en andere huisvrouwendingen doen
Mooi, saaie boel en niks gemist dus.quote:Op vrijdag 12 september 2008 17:19 schreef Juud79 het volgende:
Ehm, Lobasca was jarig, we hebben ons gek gelachen om het uitgaan van de relatie tussen B&A, nog nagelachen om de nachtelijke sessies met LS in het weekend op de radio. We hebben gedichten geschreven al la Brianaire stijl...We hebben tegenwoordig een Anti-Ribas Kamp en Pro-Brrisbas Kamp...
We hebben het een aantal keren gehad over Mario Kart en schijnt een competitie te worden gehouden, tussen de verschillende users...aanvullingen door de rest zijn welkom.
quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:39 schreef APK het volgende:
[..]
Mooi, saaie boel en niks gemist dus.
nee niets gemist net zo als jij niet werd gemistquote:Op vrijdag 12 september 2008 18:39 schreef APK het volgende:
[..]
Prima, krijg je alleen maar gezeik van als mensen je gaan missen en je daardoor lastig gaan vallen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:42 schreef blomst het volgende:
nee niets gemist net zo als jij niet werd gemist
nieuwsgierig type ben jijquote:Op vrijdag 12 september 2008 18:44 schreef Manu82 het volgende:
Ik mis nog steeds een samenvatting
jammer, wij willen namen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:46 schreef APK het volgende:
En degene die ik bedoel is het niet overigens.
ik vond het er al wat vreemd staanquote:Op vrijdag 12 september 2008 18:48 schreef Lobasca het volgende:
[..]
*taalpolitie deelt bekeuring uit, het is nieuwsgierig*
Moet je bij die vetklep -die ik niet bedoel- wezen.quote:
Soms hoor ik het je zeggen, terwijl ik je niet eens ken...quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:39 schreef APK het volgende:
[..]
Nee, valt mee, maar er schijnt iets aan de hand te zijn en vroeger enzo waren er dan nog mooie OP's waardoor je wist waar het over ging, maar nu kan ik er geen touw meer aan vast knopenquote:
Daar zijn pilletjes voor, of eigenlijk tegen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:53 schreef Juud79 het volgende:
Soms hoor ik het je zeggen, terwijl ik je niet eens ken...
Helaas hebben ze nog geen pilletjes tegen kaalheid uitgevonden.quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:54 schreef APK het volgende:
[..]
Daar zijn pilletjes voor, of eigenlijk tegen.
nou, even in zijn fotoboek gekeken maar hij komt er mee weg, jammer van de schoenmaat.quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:55 schreef Dementor het volgende:
[..]
Helaas hebben ze nog geen pilletjes tegen kaalheid uitgevonden.
Hoesoooooooooooooooooooooow, heb je je haren uit je kop getrokken?quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:55 schreef Dementor het volgende:
[..]
Haha!quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:58 schreef Lobasca het volgende:
[..]
Hoesoooooooooooooooooooooow, heb je je haren uit je kop getrokken?
Ik bak biefstuk trouwens altijd in een 50/50 mix van boter en olijfoliequote:Bereiden
1. Laat de biefstuk eerst op kamertemperatuur komen. Door een te groot temperatuurverschil 'schrikt' het vlees in de hete pan; het trekt samen en wordt taai. Bovendien wordt een koude biefstuk vanbinnen niet warm genoeg als je hem zo uit de koelkast in de pan legt.
2. Vaak is biefstuk voor het bakken nog wat vochtig. Dep het vlees van tevoren even droog met een stukje keukenpapier. Hierdoor hoeft het vocht niet eerst te verdampen, maar bakt de biefstuk meteen mooi bruin in de hete boter en krijgt hij een mooier korstje.
3. Gebruik een koekenpan met een dikke bodem. Die houdt de warmte goed vast en de warmte wordt over de panbodem verdeeld, zodat de biefstuk mooi gelijkmatig bruin kan bakken. Een antiaanbaklaag is niet per se nodig, meestal hebben koekenpannen met een anti-aanbaklaag zelfs een te dunne bodem.
4. Verwarm de koekenpan op hoog vuur. Voeg, als de pan goed heet is, de boter toe. Laat het klontje boter smelten door het over de panbodem te laten glijden. Verhit daarna de boter en wacht tot het schuim wegtrekt; pas dan is de boter heet genoeg om de biefstuk meteen kleur te geven. Pas op dat de boter niet aanbrandt; dat moment is nu heel dichtbij!
5. Bak de biefstuk 4-6 minuten op hoog vuur mooi bruin en beweeg hem af en toe met een spatel over de panbodem. Prikken met een vork is uit den boze. Hierdoor verliest het vlees haar sappen, en wordt het droog. Keer de biefstuk na 2-3 minuten en bak ook de andere kant bruin. De biefstuk is nu rood van binnen.
6. Wil je je biefstuk liever rosé of doorbakken? Verwarm hem dan nog enkele minuten op matig tot hoog vuur en keer hem af en toe om. Je kunt controleren of het vlees goed is, door met een lepeltje midden op de biefstuk te duwen. Als de biefstuk echt meeveert, is het vlees nog rood vanbinnen. Veert de biefstuk iets mee, dan is het vlees vanbinnen rosé. Veert het vlees niet mee, dan is de biefstuk doorbakken.
7. Leg de biefstuk op een lauwwarm bord en laat hem (onder aluminiumfolie) enkele minuten rusten. Hierdoor verdelen de vleessappen die tijdens het bakken naar de buitenkant zijn getrokken, zich weer door het vlees en is de biefstuk malser en makkelijker te snijden.
8. Nu nog de jus. Roer bouillon of melk (voor een wat zachter smakende jus) door het bakvet en breng dit al roerend aan de kook. inkoken tot een lekkere jus.
9. Bestrooi de biefstuk met zout en peper en serveer met de jus en brood of frieten en een gemengde salade.
10. Tot slot, maar heel belangrijk: de kunst van het biefstuk snijden. Snijd biefstuk altijd dwars op de draad van het vlees aan, dan blijven de vezels kort, waardoor de biefstuk malser aanvoelt. Als je de biefstukjes met de draad mee snijdt, blijven de vezels lang en zijn ze moeilijker te kauwen.
Tja, je weet wat ze zeggen van mannen met grote voeten...quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:57 schreef blomst het volgende:
[..]
nou, even in zijn fotoboek gekeken maar hij komt er mee weg, jammer van de schoenmaat.
Wat moet je met een volle bos haar als je erbij loopt als Meatloaf in zijn slechtse jaren en zingt als een aangereden kraai?quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:55 schreef Dementor het volgende:
Gelukkig duurt het hier nog eventjes.![]()
Is dit weer iets cryptisch wat niet cryptisch moet zijn maar het dan stiekem toch is maar eigenlijk niet?quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:55 schreef Dementor het volgende:
[..]
Gelukkig duurt het hier nog eventjes.![]()
quote:Op vrijdag 12 september 2008 19:07 schreef APK het volgende:
[..]
Wat moet je met een volle bos haar als je erbij loopt als Meatloaf in zijn slechtse jaren en zingt als een aangereden kraai?
[..]
Wat moet je met een volle bos haar als je erbij loopt als Meatloaf in zijn slechtse jaren en zingt als een aangereden kraai?
[..]
* Proest*quote:Op vrijdag 12 september 2008 19:07 schreef APK het volgende:
[..]
Hihi, nee totaal niet!quote:Op vrijdag 12 september 2008 19:15 schreef Disana het volgende:
Boze Spore fans:
http://www.hcc.nl/smartsite.dws?id=35762
Ik heb nergens last van, jij wel, Dementor?
Ja sorry. Ik zag een goede kennis op tv zijn cute, vage zelf zijnquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |