Als het een zelf gekochte gasinstallatie betrof vergeet je de kosten van het inbouwen. Naast dat je de verbruiken van benzine en diesel wel krap inschat (weet uiteraard niet wat voor auto het is).quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:04 schreef Bilky het volgende:
Ik ga de hypotheekbescherming ook opzeggen bij het eerstvolgende gesprek denk ik...
Snelle rekensom gas/benzine/diesel (zonder verekering, verschillen zijn hierin te verwaarlozen):
Gas: (¤ 47 x 12 = 564 wegenbelasting) + (12.000 km / verbruik 1;10 x 0,65 = 780) = ¤ 1344
Diesel: (¤ 73 x 12 = 876 wegenbelasting) + (12.000 km / verbruik 1;15 x 1,25 = 1000) = ¤ 1876
Benzine: (¤ 35 x 12 = 420 wegenbelasting) + (12.000 km / verbruik 1;12 x 1,50 = 1500) = ¤ 1920
Tja en dan heb je natuurlijk nog de reparatiekosten...vergeet ik iets? Zoniet dan is gas toch echt het goedkoopst!
Heeft niks met vertrouwen in eigen kunnen te maken.quote:Op vrijdag 12 september 2008 10:35 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Dan heb je wel weinig vetrouwen in je eigen kunnen. En anders heb je het salaris van vriendin-lief toch nog? Bovendien zijn de voorwaarden van zo'n verzekering vaak dermate beperkend dat bijna niemand er voor in aanmerking komt.
Hier heb ik wel wat commentaar op. Allereerst woont TS in Friesland, dus geen Fit for Free in de buurt en het aanbod qua avondschool zal ook beperkt zijn. Verder zullen de Greenwheels ook niet echt werken in een klein Fries dorp.quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:33 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Opstal/inboedel/rechtsbijstand/uitvaart/reisverzekering: 36
- Opstal/inboedel/rechtsbijstand houden, uitvaart en reisverzekering kan je schrappen. In plaats van 1x per jaar op vakantie kan je ook kiezen voor om het jaar en dan 2x. Bespaar je om het jaar een reisverzekering.
Gas/elektrisch incl. transport: 169
- Doe de kachel 2-3 graden lager, voor het slapen helemaal uit. Thuis gewoon wat meer kleren aan. Haal de stekker uit de stopcontact als je iets uit doet. Als je het goed aanpak, zal 120 euro p/m ook nog moeten lukken.
Mobiel 2x: 50
- Goedkopere abonnement nemen. Voor 10-15 euro p.p. heb je ook al een goed abonnement.
Fitnessabbo: 35
- Stap over op Fit for Free, betaal je zo'n 10 euro per maand.
Avondschool: 80
- Goedkopere avondschool nemen?
ps. misschien is het een optie om je auto te verkopen en over te gaan op huurauto's. Zelf even een berekening maken, want als je weinig tot nihil rijdt, is een huurauto goedkoper.
Niet gelezen, dat TS in Friesland woont. Misschien dat de vriendin van TS nog studeert, dan kan je een sportpas aanvragen, ook goedkoop. Autohuren heb ik het niet over greenwheels, maar gewoon huren bij een garage. Auto huren kost slechts een paar tientjes per dag.quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:43 schreef Blik het volgende:
Hier heb ik wel wat commentaar op. Allereerst woont TS in Friesland, dus geen Fit for Free in de buurt en het aanbod qua avondschool zal ook beperkt zijn. Verder zullen de Greenwheels ook niet echt werken in een klein Fries dorp.
17-18 graden is bij sommigen vrij normaal, dus kan best. Daarnaast als je de volgende dag moet werken, dan hoeft de kachel ook niet meer aan. Als je thuis bent, rond 5-6 uur smiddags gooi je de kachel weer aan.quote:Verder is je besparing op gas/licht wel erg rigoreus. De kachel 2-3 graden lager betekent de kachel op 17 a 18 zetten, dat is zelfs om te besparen erg frisjes, 19-20 graden is normaal. 's nachts helemaal uit is juist slecht omdat de kachel iedere ochtend helemaal opnieuw op moet starten en daardoor juist weer meer energie gebruikt. Een beetje letten op standby staan van apparaten en geen opladers in stopcontacten laten zitten is wel een goede besparing.
Als het niks kost, dan had het er ook niet tussen moeten staan, maar verder niet gelezen hoe het precies zit met reisverzekering.quote:Je besparing op je reisverzekering is helemaal bizar, om 1 jaar reisverzekering uit te sparen ga je 1 jaar maar niet op vakantie, en het volgende jaar 2 keerVreemd, helemaal omdat TS al gezegd heeft dat de reisverzekering hem in principe niks kost wegens korting op het totale pakket. De uitvaartverzekering is idd onzin als je nog jong bent.
Een mobiel gaat langer dan 1 jaar mee. Hoezo moet je elk jaar een nieuwe telefoon hebben, daar kan je prima op besparen. Desnoods koop je 1x in de zoveel tijd een nieuwe mobiel voor een paar tientjes.quote:Voor de mobieltjes, goedkoper abonnement is mogelijk. Maar 25 euro per maand is op zich niet teveel geld. Een sim-only abo is wel iets goedkoper, maar dan zit je wel zonder nieuwe telefoon.
Je hoort mij niet zeggen dat je ieder jaar een nieuwe mobiel moet hebben. Maar dat is wel iets wat je mee moet rekenen bij een sim-only abo, dat wellicht over 3 jaar je telefoon kapot gaat en dat je dan een nieuwe moet kopen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:53 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Een mobiel gaat langer dan 1 jaar mee. Hoezo moet je elk jaar een nieuwe telefoon hebben, daar kan je prima op besparen. Desnoods koop je 1x in de zoveel tijd een nieuwe mobiel voor een paar tientjes.
Heb je een waterbesparende douchekop? Vergeet niet dat bij korter douchen niet alleen water bespaart word maar ook energie omdat er dan ook minder water verwarmd hoeft te worden.quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:54 schreef Bilky het volgende:
Om 5 minuten te gaan douchen lever je wel veel luxe in voor relatief weinig geld. Water kost niet veel, het is meer het vastrecht wat enorm veel kost hier.
Alstuquote:Op maandag 15 september 2008 09:00 schreef Bilky het volgende:
Heb ff gekeken maar kan het niet vinden...linkje?
Juist!quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:49 schreef _Flash_ het volgende:
- Uitvaartverzekering, vind ik persoonlijk onzin.
- Zorgverzekering, heeft je werkgever geen collectief contract? Ik betaal nog geen 70 euro per persoon met max. eigen risico.
- Hypotheekbescherming, ook weer zo'n onnodige (lees de voorwaarden eens goed)
- Fitnessabbo, vraag jezelf eens eerlijk af of dat echt nodig is. Je kan ook fietsen, wandelen.
Boodschappen doe je netjes!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |