SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, die met de ballen in de bek.
quote:Op maandag 29 september 2008 23:24 schreef Biancavia het volgende:
Wat nou ontslagen worden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
Nee, ik ben degene die dit topic uit het oog was verloren en inmiddels zijn stukje naar Re heeft gePM'ed.quote:Op zondag 28 september 2008 12:35 schreef Copycat het volgende:
MPG is de nieuwe MLI en Whoopsydaisy ofzoiets?
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 12:27 schreef Re het volgende:
Zondag 21 september (MPG)
Lieve Jan,
Ik werd wakker met een barstende hoofdpijn. Keek om me heen. Alles was wit. Geen planten, geen knuffels, niks. Helemaal niks. Alleen maar wit om me heen. Ik raakte in paniek. Waar was ik? Wat deed ik hier? Waarom was ik niet in mijn eigen, vertrouwde omgeving? Waar was mama? Waar was Esther? Waar was Eva? Waar was Bas? Bas? Ik gilde het uit: “BAS!” Alles om me heen begon te draaien.
....
Hoe lang ben ik weggezakt geweest? Tien minuten? Twintig minuten? Ik weet het niet meer. Langzaam, heel langzaam, komt het besef terug. Ik begin te malen. Ik zit op de PAAZ. Op de PAAZ, verdomme! Ik ben zo gek als een deur! Ik heb Bas aangevallen, wat zeg ik, bijna vermoord, zo niet vérmoord… O mijn god! Bas. Zou hij nog leven, god, laat hem alsjeblieft nog leven… En die agent, die zou vandaag ook nog terugkomen. Hij gaat me vast een heleboel vragen stellen. Vragen waar ik niet op kan antwoorden. Niet op durf te antwoorden. Niet op wil antwoorden. O god, laat dit allemaal goed aflopen.
Langzaam gaat de deur open. In de deuropening staan de dokter die gisteren hier was, de agent en nog een derde man, een onbekende man. Hij stelt zich voor, maar het gaat volledig langs me heen. Ze stellen me vragen. De onbekende man vuurt de ene na de andere vraag af. Eindeloos veel vragen die allemaal hetzelfde lijken te zijn. Ik geef antwoord, maar ik ben er totaal niet bij met mijn gedachten. Geen idee of ik überhaupt antwoord geef op de vragen die ze me stellen. Slechts een ding telt nu. Een ding. Hoe is het nu met Bas? Leeft hij nog? Is zijn toestand stabiel? Ik krijg nauwelijks de antwoorden op hun vragen over mijn lippen, laat staan dat ik ze nu naar Bas durf te vragen.
Eindelijk. Het is voorbij. De agent en de vreemde man verlaten de kamer, het lijkt wel alsof ze er uren hebben gezeten. Wat hebben ze me gevraagd? Wat heb ik geantwoord? Ik weet het niet meer. Ze zullen vast nog een keer terugkomen. God, ik kan wel janken. Een eeuwigheid gaat voorbij, zo lijkt het. Dan, in een flits, kom ik bij mijn positieven en besef ik dat de dokter nog steeds tegenover me zit. De dokter, de enige houvast hier die ik momenteel heb. Ik grijp hem bij zijn arm. “Dokter,” zeg ik, “u moet me zeggen hoe het met Bas is! Leeft hij nog?” Dan barst ik in tranen uit en verslapt mijn greep.
De dokter legt zijn hand op mijn schouder en probeert me te kalmeren. Hij neemt alle tijd voor me. Met zijn warme stem vertelt hij rustig hoe de zaken ervoor staan. Na een operatie die de hele nacht geduurd heeft is Bas nog steeds in leven. Zijn toestand is weliswaar nog altijd kritiek, maar stabiel. Stabiel. Gelukkig. Ik voel de kalmte van de opluchting over me heen komen. Ik ben geen moordenaar. Vooralsnog niet…
Nood breekt wet. Maar ik ben het ergens wel met je eens. Daarom denk ik dat het slim is om enkel de eerste inzending van de dubbele schrijvers mee te nemen in de competitie.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:14 schreef Kugari-Ken het volgende:
is het niet oneerlijk als je dubbele inzendingen hebt ivm het competitie element?
yup dat is wel het plan, maar eerst nog ff kijken of we nog verse nieuwe mensen kunnen krijgen... en ik vind dat de opkomst toch al best goed is geweest, wetende dat het soms moeilijk is op FOK! om wedstrijden een beetje te laten lopen. Dus iig al complimenten voor iedereen die al heeft meegedaanquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nood breekt wet. Maar ik ben het ergens wel met je eens. Daarom denk ik dat het slim is om enkel de eerste inzending van de dubbele schrijvers mee te nemen in de competitie.
Dit geldt nog steeds:quote:
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:43 schreef DaMart het volgende:
Leuke ontwikkeling weer.
Mocht Nadine of iemand anders nu niet kunnen, dan wil ik trouwens best als tweede bijdrage het volgende deel schrijven.
Dan heb je dit weekend mijn inzending, waarschijnlijk vanavond alquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 11:42 schreef Re het volgende:
eerst DaMart dan.... de andere hou ik ook in reserve
quote:Op zondag 5 oktober 2008 12:18 schreef Re het volgende:
Maandag 22 september (DaMart)
Lief dagboek,
Je bent de enige nog met wie ik kan praten. Waar zijn Esther en Eva? Ook mama heb ik al een paar dagen niet gezien. Vanochtend wilde ik bij haar op schoot klimmen en mij begraven in haar troostende armen. Zoals vroeger. Vroeger toen ze me zachtjes in haar armen wiegde, een kus op mijn voorhoofd drukte en zei dat alles goed zou komen. Vroeger toen papa dan de kamer in liep en zei dat ik me aanstelde. Vroeger toen ik nog normaal was. Toen ik Bas nog niet…
Maar mijn moeder was er niet. Mijn moeder was er niet om me te troosten. Waarom niet? Heb ik haar teleurgesteld? Ja, dat moet het wel zijn. Na de dood van papa breng ik haar alleen maar meer ellende. Ik ben bang dat ik mezelf kwijt raak in mijn waanzin. Mijn hoofd is een labyrint van gedachten en ik heb haar nodig om me te helpen de uitgang te vinden. Maar ze was er niet.
De enige die zich bij mij in de kamer bevond was de verpleger die zijn aandacht verdeelde tussen mij en de Donald Duck in zijn handen. Hij knikte toen hij zag dat ik wakker was. Dat was alles. Hij sprak geen woord. Niet eens goedemorgen. Ik zei ook niets. Wat kon ik zeggen? Helemaal niets. De enige bij wie ik mijn verhaal nog kwijt kan, die vertrouw ik deze woorden al toe.
Ik wil ontwaken uit deze nare droom, die begonnen is toen ik klaarwakker was. Ik heb wel honderd keer mijn ogen dichtgedaan en weer open, maar ik blijf hangen in de nachtmerrie die ik nu leef.
De enige droom die ik heb weggeslapen is die van vannacht. Ik bevond me in een kleine ruimte. De betonnen muren leken steeds dichterbij te komen. Ik lag op een flinterdun matras en voelde de ongelijke, ruwe vloer eronder. Iemand, of iets, kwam door de gesloten stalen deur naar binnen. Het was Bas, ook al was het Bas niet meer. Er hing een witte gloed om hem heen en er stroomde onophoudelijk bloed uit een wond in zijn buik. Zijn voetstappen klonken zwaar toen hij op me afliep. Ik voelde me kleiner worden en hij werd groter en… hij boog zich over me heen en sprak woorden die ik niet kan vergeten: “Dit komt nooit meer goed. Ik vergeef je dit nooit!” Ik ben hem kwijt, lief dagboek. Verdomme! Ik ben Bas nu echt voorgoed kwijt.
Die cel. Ik wil niet naar de gevangenis, ik... ik was niet degene die het mesje… straks word ik gestraft voor iets wat ik nooit bewust heb gedaan, ik… ik ben bang, lief dagboek. Ik ben bang en ik heb gehuild, maar niemand droogt mijn tranen. Ik ben alleen. Ik mis mijn moeder. Ik wil dat ze hier is. Ik wil haar stem horen, me tegen haar aandrukken. Verdomme, waarom is ze niet hier?!
Vanochtend kwam de dokter weer langs. Zonder agent en zonder de vreemde man. Waarom denk k dat hij een advocaat is? Ik vroeg de dokter naar mijn moeder. Hij reageerde niet en ging door met het controleren van mijn bloeddruk. Ik vroeg naar Bas. Stilte. Ik vroeg het nog een keer. De dokter zuchtte diep. Ik zuchtte. Zijn blik… ik zag het in zijn blik… Ik vloekte. Bas… Nee, dat kan niet…. verdomme! Het mag niet…. Bas...
Ik zag de dokter overeind krabbelen. Ik hoorde mijn voetstappen op de gang. Ik rende. Waarheen? Ik zag liftdeuren sluiten. Ik ging omlaag. Bas… ik moest Bas zien. De deuren gingen weer open. Twee mannen in bewakingsuniform. Ze pakten me beet. Ik gilde… daarna weet ik niets meer dan dat ik wakker werd in mijn kamer. Er zit nu een andere verpleger. Er staat een bewaker bij de deur.
O, lief dagboek. Ik heb er een puinhoop van gemaakt en het wordt steeds erger. Ik… hoe kan ik met mezelf leven na wat ik heb gedaan? Heb ik straks nog wel een leven, of pakken ze het van me af door me op te sluiten? Ik wil niet opgesloten worden, ik… wil… wil ik… nog wel… nog wel leven? De pillen… ik moet het potje met de pillen hebben…
het is een minimum hoor, ongeveerquote:Op zondag 5 oktober 2008 16:33 schreef Twinky het volgende:
ik heb nog een vraagje...
Dit zijn echt hele goede stukken maar ik voelde me voor mijn eigen stukje zo beperkt door het maximale aantal woorden. Telt dat niet meer?
Wel echt super verhaalwending hoor!
nee helaas, wel jammer op zich, iemand die zich geroepen voelt om het voor haar over te nemenquote:
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 08:53 schreef Re het volgende:
Dinsdag 23 september (Lindytje)
Mama, Esther en Eva zijn nog steeds niet geweest… Ik weet zeker dat ze gebeld zijn door mijn arts. Mijn arts. Is het wel mijn arts? En wie is die man die de hele tijd bij me zit en zich ‘mijn verpleger’ noemt? Verpleger… moet een verpleger niet iemand verplegen? Hij heeft nog niks voor me gedaan. Als ik water wil, moet ik het zelf pakken, als ik naar de wc moet, moet ik dat toch echt zelf doen. Naar de douche moet ik zelf. Hoewel.. douche? Hoe lang is het geleden dat ik in de douche ben geweest? Zou ik mogen? Of gaat die man dan bij me in de douche staan? Verpleger m’n reet… die man houdt me alleen maar in de gaten. Ik word er gek van. En bij de deur staat ook al iemand die me in de gaten houdt… Ze houden me allemaal in de gaten. Wat doe ik hier in godsnaam?
Dat potje pillen… daar moet ik aan zien te komen. Dit heeft zo geen zin meer. Maar hoe? Hoe? HOE???
Godver, laat ze allemaal oprotten bij mijn deur, mijn bed… LAAT ME ALLEEN!!!!!!!!!!
………
De douche leek zo’n goed idee. Even douchen, even alleen. Even niet die twee mannen zien die me constant in de gaten houden. Nee, hij zou niet mee de douche in gaan. Hij zou op mijn kamer wachten. En toch is hij degene die me uit de douche heeft gesleurd. Samen met die bewaker. Toch? Of was het die arts?
Mijn hoofd… ik snap er niks meer van. Wat is echt en wat niet? Is die film die ik de hele dag om me heen zie de werkelijkheid? Speel ik er in mee? Of kijk ik vanaf de zijlijn toe? Of is het geen film? Is het werkelijkheid? Het kan de werkelijkheid niet zijn. Ik doe zulke dingen niet.
Mijn ‘arts’ is net bij me geweest. Met zijn bezorgde hoofd. Zijn gespeelde bezorgde hoofd. Want bezorgd is hij niet. Ik weet zeker dat hij de opdracht heeft gekregen me in leven te houden, zodat ik terecht kan staan voor wat ik Bas heb aangedaan. Want ik heb hem vermoord. Toch? Of ben ik dit ook weer aan het verzinnen? Ik word er gek van. Ik snap niks meer van deze wereld.
WAT IS ECHT???
Ben ik wel echt?
Nogmaals, ik doe zulke dingen niet. Dat is voor gothics, emo’s en dat soort zielige lui. Maar toch waren het mijn handen die voorzichtig handdoeken op de wasbak legden. Mijn handen die gewikkeld waren in een handdoek. Mijn handen die een handdoek op de grond legden, om te zorgen dat een eventueel vallende scherf geen herrie zou maken. Mijn handen die de douche aanzetten en tegelijkertijd de wc doorspoelden. Mijn in een handdoek gewikkelde hand die de spiegel aan diggelen sloeg. Ik deed het allemaal. Mijn handen deden het. Het leek alsof ze op de automatische piloot handelingen uitvoerden, terwijl mijn gedachten compleet uitgeschakeld waren.
Wat er daarna gebeurd is weet ik niet… Misschien had mijn brein bedacht dat het een mooi alternatief was voor het potje pillen dat ik nooit zou bemachtigen. Maar dan had mijn hoofd verdomme wel wat beters mogen verzinnen!! Mijn hoofd kon toch weten dat ik nooit het lef zou hebben het echt te doen? Echt door te drukken?
Nu zit ik hier in bed. Ruw uit de douche gesleurd door de verpleger en bewaker. Zouden zij ook van de opdracht weten? De opdracht me in leven te houden?
Mijn moeder en zusjes weten er ook van, de opdracht. Maar die opdracht houdt meer in dan alleen ‘houd haar in leven, om berecht te kunnen worden.’ Die opdracht is veel grootser. Wat die opdracht nog meer inhoudt weet ik nog niet, maar ik zal er achter komen. Ik kan niet toestaan dat de wereld om me heen met een opdracht leeft die mij aangaat, waarvan ik niet weet wat ‘ie inhoudt.
Het pillen-plan is opzij geschoven, het douche-avontuur werkte ook niet.
Ik moet uitzoeken wat ze van plan zijn. Waarom Eva, Esther en Mama niet meer komen, wat de ‘arts’ van me wil. Wat is hun missie? Wat is hun doel? Wat is mijn rol in dit grote spel?
Ik moet er achter komen…
je hebt nog ff hoorquote:Op donderdag 9 oktober 2008 09:05 schreef motorbloempje het volgende:
is goed hoor
wanneer is de deadline
Ik LOLde.quote:Nogmaals, ik doe zulke dingen niet. Dat is voor gothics, emo’s en dat soort zielige lui.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |