Hij weet ook wanneer die beter niet op tv kan; zoals na de race op Belle Isle "I dont have anything smart to say at the moment"quote:Op donderdag 11 september 2008 17:30 schreef Migue het volgende:
Verder vind ik Castroneves, ondanks zijn tv-geilheid, toch een erg prettig persoon om op TV te zien, tenminste iemand die altijd het positieve van dingen inziet en een lach op zijn gezicht heeft.
Helemaal goed, Chicagoland heeft in hun contract staan dat ze de seizoensfinale hebben. Hebben ze er voor volgend jaar uit kunnen krijgen, en dus heeft Homestead die nu, die in voorgaande jaren in hun contract hadden staan dat ze de seizoensopener hadden.quote:Op donderdag 11 september 2008 17:44 schreef Atreidez het volgende:
Waarschijnlijk omdat ie pas later is toegevoegd aan de kalender of het heeft te maken met contractverplichtingen ten opzichte van t circuit (zoals bij Longbeach)Mique of m1115 weet dat ws. wel beter.
Had daar liever Surfers Paradise gezienquote:Op donderdag 11 september 2008 22:49 schreef Migue het volgende:
Hij heeft natuurlijk ook niet voor niets de bijnaam The IcemanMaar ach, ik hem Dixon al vanaf zijn aller eerste CART-race bewonderd om zijn vermogen zelfs een middelmatige auto knijterhard over zo'n baan te jagen, en dat is met de jaren, en vooral in 2003, alleen maar meer geworden, dus van mij mag hij best wel arrogant zijn, net zoals Schumacher dat mag zijn
![]()
[..]
Helemaal goed, Chicagoland heeft in hun contract staan dat ze de seizoensfinale hebben. Hebben ze er voor volgend jaar uit kunnen krijgen, en dus heeft Homestead die nu, die in voorgaande jaren in hun contract hadden staan dat ze de seizoensopener hadden.
Bron: autosport.comquote:Doornbos seeking IndyCar drive
By Mark Glendenning Thursday, September 18th 2008, 13:41 GMT
Robert DoornbosFormer Grand Prix driver Robert Doornbos says he is close to a deal to race in the IndyCar Series next season.
The 27-year-old Dutchman, who drove for Minardi and Red Bull in 2005 and 2006, is hoping to return to the USA after the reunification of Champ Car and the IRL left him without a drive this season.
He finished third in the Champ Car standings last season with Minardi Team USA and is believed to be in negotiations with the team again, under their new HVM Racing name.
"I'm working really hard to make something happen," he told this week's Autosport. "There seems to be quite good interest from the teams.
"I'm still in touch with HVM because we had a good year last year, but also some other teams.
"It would be really good to do some oval tests. I've no experience of them but it looks like fun."
quote:NASCAR's Barrett switches to IndyCar
By Matt Beer Saturday, September 27th 2008, 07:36 GMT
Stanton BarrettNASCAR stalwart Stanton Barrett is to switch to the IRL IndyCar Series in 2009, contesting the full season with the new Team 3G outfit.
3G is a partnership between Barrett, marketing veteran Steve Sudler and long-time IndyCar team boss and engineer Greg Beck.
Former stuntman Barrett has been a semi-regular NASCAR competitor since 1992, mostly racing in the Nationwide Series.
"I am thrilled to be joining Team 3G and the IndyCar Series in 2009," said the 35-year-old American.
"I feel the time is right to move to the IndyCar Series. They have a lot of momentum, and I think they will continue to grow in popularity with fans and corporate marketers."
The Beck Motorsport team on which 3G is based have been involved in the IRL IndyCar Series since its inception, but have not found the backing to complete a full season since 2001. Their only appearance this year was at the Motegi round with Roger Yasukawa, as they then failed to qualify for the Indianapolis 500.
Beck is confident Barrett can quickly get up to speed in open wheel racing, despite his stock car background.
"Stanton will integrate nicely with the IndyCar Series competition," Beck said. "He has plenty of oval experience from driving in NASCAR, and has road racing experience from early in his career.
"We're excited about being able to announce something this early to run the full season, and it gives us some opportunities from now to the end of the year, even through Stanton's Nationwide programme, to entice some additional sponsorship.
"And it really gives us some concrete things to work on between now and the beginning of the season. With Stanton coming on board, it gives us some components from a driver aspect that are fairly unique."
Barrett intends to continue with a partial Nationwide Series programme around his IndyCar commitments, and also hopes to contest the Daytona 500.
De geruchten gaan dat Danica Patrick en Marco Andretti (afwisselend) zullen rijden om meer ervaring op te doen op permanente circuits.quote:Andretti Green to run US entry
Andretti Green Racing boss Michael AndrettiIndyCar Series frontrunners Andretti Green Racing will run the A1GP US franchise in the 2008/09 season, the team announced on Thursday.
AGR will run the car from this weekend's opening round at Zandvoort, where team co-owner Michael Andretti is expected to announce his driver line-up for the season.
"We are very proud to be representing the United States on the level and competitive playing field that is provided by A1GP," said Andretti. "Andretti Green has been fortunate to enjoy a reasonable amount of success in just six seasons of operation and we're looking forward to joining the world stage of A1GP.
Jammer voor Tomas, maar het zat er al een paar jaar aan te komen. Als je een auto niet heel kunt houden, en dan heb ik het niet over crashen, win je nooit een kampioenschap.quote:Promotion day
Luczo Dragon Racing has signed Firestone Indy Lights champion Raphael Matos to a multi-year deal to drive for the team as it expands to a full-time entrant in the IndyCar Series in 2009.
Matos won five poles and three races and led 190 laps in 2008 en route to winning the Firestone Firehawk Cup, his fourth championship in a development series in the last six years. He will take the wheel of the No. 12 Symantec car that contested six IndyCar Series races in 2008.
"This is an exciting day for our race team because not only are we taking that step to full-time status, we are adding a young driver who has proven to be a champion at every level he has raced," Luczo Dragon Racing co-owner Jay Penske said. "Any time you can win four championships in six years like Rafa has done you have some special qualities. He is ready for the IndyCar Series, and we are so thrilled to have him."
Matos earned race victories on the road/street courses at St. Petersburg, Watkins Glen and Mid-Ohio and won poles on the ovals at Homestead-Miami, Kentucky and Chicagoland. His previous championships came in Champ Car Atlantic in 2007, Star Mazda in 2005 and Formula Dodge in 2003.
"I couldn't be more excited about everything, it's an unbelievable opportunity," said Matos, 27. "We have a very good team. All the pieces are in place. We just need to build a solid base through preseason testing, put everything together and go for it. I can't wait to get started."
Luczo Dragon Racing, which is co-owned by Steve Luczo, debuted in the IndyCar Series with a fifth-place finish in the 2007 Indianapolis 500. In 2008, the team qualified in the top 10 in three of six races and earned an 11th-place starting position at Indianapolis. The best finish was 21st at Belle Isle. In both seasons, the team has divided its profits among 12 charities.
"I am pleased we are in a position to have Rafa join our team," Luczo said. "We are most excited about building a winning program with Rafa and helping others through our charity program. Together Rafa, Jay and I will be selecting a charitable organization in Brazil that furthers our goals to help others through our racing efforts and success."
Tot 2013 en het gaat inderdaad alleen nog maar om het vaststellen van de datum.quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:10 schreef Migue het volgende:
Surfers Paradise is zo goed als rond tot 2013 geloof ik, of 2011, iets in die richting. Had te maken met dat de IndyCars het seizoen in september willen afronden, zo vroeg mogelijk, en Surfers Paradise vast wilde blijven houden aan de traditionele oktober datum.
Thnx, ik neem 'm overquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Tot 2013 en het gaat inderdaad alleen nog maar om het vaststellen van de datum.
Je bedoelt de uitslag en eindstand?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:26 schreef m1155 het volgende:
Niet eens een post na de race in australie ?
Opzich wel een aardige race, jammer dat Dixon in het eind te laat dichterbij Brisco kwam. Lekkere benen op het podium BTW
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EindstandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Haha bijdehandjequote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:15 schreef Atreidez het volgende:
Met die lepels achter t stuur is ook handgeschakeld hoor
Kredietcrisis? Muermans is natuurlijk actief in het vastgoed dus die zal er ook wel last van hebben.quote:Op zondag 2 november 2008 15:41 schreef Migue het volgende:Verder ben ik benieuwd wat de winter ons gaat brengen, benieuwd of Roberto Doornbos het waar gaat maken en de tweede HVM gaat besturen. Het is een beetje stil rondom dat gerucht geworden.
Laat Porsche eerst maar de problemen met de overname van VW oplossen voordat ze zich in dit soort dingen stortenquote:October 28, 2008
Miller on IndyCar 2011: Sources say Audi "100 percent" in, Porsche leans towards joining in
By Christopher Estrada
SPEED Channel's Robin Miller told Dave DeSpain on last night's edition of "Wind Tunnel" that his sources have Audi "100 percent" in as an engine brand for the new IndyCar Series machines, set to debut in 2011.
Miller also cited his sources in saying that Porsche is leaning "pretty heavily" towards joining the series in the same capacity for 2011 too. You can check out Miller's full interview here.
Let's hope he isn't jumping the gun on this and ends up causing somebody to bail out. If this is true, this would be a major victory for the series.
quote:Rotterdammer Robert Doornbos heeft de laatste maanden gereden in de Superleague Formula (SF), de raceklasse met teams met voetbalclubnamen. Hij is echter komend jaar toe aan meer uitdaging.
Oh, ik heb werkelijk geen idee. Dit stond in de bron, iig. Is de IndyCar Series niet opgegaan in de IRL?quote:Op woensdag 26 november 2008 13:42 schreef Migue het volgende:
Panther en AJ Foyt schijnen bezig te zijn met een tweede auto, dus het zou ook zomaar mee kunnen vallen, helemaal als HVM toch met Viso en Doornbos gaat rijden en Bourdais zal zeer waarschijnlijk in de tweede Newman/Haas rijden als Wilson daar niet komt en Bourdais niet door kan in de Formule 1.
Maargoed, dat kan ook net zo goed helemaal niet gebeuren.
Ooh en Sally, de IRL is geen raceklasse, de IndyCar Series, of ICS wel. Dus tenzij Doornbos ook graag een IndyLights test wilt klopt het bericht niet helemaal
Ook andere media gebruiken het:quote:Indy Racing Online - [ Vertaal deze pagina ]
Official site of the Indy Racing League.
www.indycar.com/
Ondertitel:
Official site if the IndyCar Series
En dit zegt de wereldse encyclopedie:quote:Barrichello naar Indy Racing League
gerucht,honda,penske,barrichello,naar,indy,racing,league.
www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/geruchten/)/sport/rtl_gp/components/.../081014_barrichello_irl.xml -
quote:Wiki http://nl.wikipedia.org/wiki/Indy_Racing_League :
De Indy Racing League (IRL) is een formuleraceklasse, die hoofdzakelijk in Noord-Amerika racet.
Dusss... Klopt het toch als ik met IRL de IndyCar Series aanduid?quote:Wiki http://nl.wikipedia.org/wiki/IndyCar :
Gedurende het seizoen 1996, was de naam IndyCar het onderwerp van een hevige gerechtelijke strijd. Voor het seizoen 1996 had de voorzitter van Indianapolis Motor Speedway, Tony George, een eigen nationale kampioenschapsreeks gecreëerd, namelijk de Indy Racing League. In maart 1996 diende CART een rechtszaak in tegen de Indianapolis Motor Speedway met als doel de bescherming van hun licentie op de naam IndyCar, die de Indianapolis Motor Speedway had proberen te beëindigen. In april spande de Speedway een tegenrechtszaak aan tegen CART om hen te verhinderen de naam verder te gebruiken. Uiteindelijk werd een overeenkomst bekomen, waarin CART toestemde het gebruik van de naam IndyCar op te geven na het seizoen 1996 en de IRL mocht de naam niet gebruiken voor het einde van het seizoen 2002. Na een hiaat van zes jaar kondigde de IRL aan dat het zijn eerste reeks voor het raceseizoen 2003 zou omdopen tot IRL IndyCar Series.
Tegenwoordig is de Indy Racing League de enige eigenaar van de naam IndyCar, en het gebruik van de naam voor enige andere racecompetitie is niet correct.
Nee, De IndyCar Series is de belangrijkste raceklasse binnen de IRL, ook de Indy Lights klasse valt binnen de IRL. Al vanaf 2003 is dat zo.quote:Op woensdag 26 november 2008 14:19 schreef Sally het volgende:
[..]
Oh, ik heb werkelijk geen idee. Dit stond in de bron, iig. Is de IndyCar Series niet opgegaan in de IRL?
We hebben op FOK!sport pas het icon aangepast naar IRL namelijk.
Ik ben even gaan neuzen (wat ik laatst ook had gedaan om te bepalen of het icon vernieuwd moest worden):
[..]
Ook andere media gebruiken het:
[..]
En dit zegt de wereldse encyclopedie:
[..]
[..]
Dusss... Klopt het toch als ik met IRL de IndyCar Series aanduid?
Voor wie Curt Cavin niet kent, hij is de meest betrouwbare en vooraanstaande journalist van de IndyCar Series. Zie dit dus als een 99% zekerheid.quote:E.J. Viso sent me an e-mail this morning from Europe to say he has his program secured with HVM Racing for 2009. He also said he expects to have Robert Doornbos as his teammate, giving team owner Keith Wiggins a two-car team.
None of this is a surprise, of course, as both Viso and Wiggins said at the season-ending race in Chicago that these things will happen. Viso only was non-committal at the time because he wanted to explore his options. Apparently, he's exhausted them.
As a refresher, Viso finished 18th in points as a series rookie, and he missed the Nashville race due to illness. His best race finish was a fourth at St. Petersburg.
As for Doornbos, he drove for Wiggins in the final season of the Champ Car World Series in 2007. The team has not yet confirmed either driver.
Ik heb de bron erbij gezocht:quote:Op vrijdag 28 november 2008 23:28 schreef Migue het volgende:
Curt Cavin heeft bevestiging dat Ernesto Viso en Roberto Doornbos volgend jaar voor HVM rijden:
[..]
Voor wie Curt Cavin niet kent, hij is de meest betrouwbare en vooraanstaande journalist van de IndyCar Series. Zie dit dus als een 99% zekerheid.
Gmta...quote:Op zaterdag 29 november 2008 23:05 schreef Migue het volgende:
Och, het komt direct van de meest vooraanstaande journalist van de IndyCar Series die ook eerlijk zijn bron erbij vermeldt, is voor mij dan alleen nog wachten op officiele bevestiging
quote:Het is nog altijd een gerucht, maar wel afkomstig van misschien wel de bekendste IndyCars-verslaggever Curt Cavin. Op zijn blog staat te lezen dat hij een e-mail had gekregen van coureur E.J. Viso over dat hij en Robert Doornbos bij IndyCar-team HVM Racing gaan rijden in 2009.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |