Geef dan eens antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 11 september 2008 17:05 schreef huhggh het volgende:
Je hebt er duidelijk niet veel van begrepen.
Bestuurskundige achtergrond ofzo?
Want van geld verdienen (en uitgeven) in het zakenleven heb je niet veel kaas gegeten, anders zou je dit soort dingen niet zeggen.
Je meent het!? En nu ga je me vertellen dat er 1000en MKB bedrijven zijn met 1 miljard + omzet..quote:MKB slaat overigens op de grootte van het bedrijf qua personeel, niet qua omzet of winst.
Er zijn MKB'ers die verdomd goed boeren, zonder meer dan aan 10 man personeel te hebben.
Dus ook DAAR sla je de spijker mis.
Het bedrijfsleven vind echt wel een balk, zoveel geld als daar verspild wordt. Verschil is dat zij het mogen omdat het hun eigen verdiende geld is, als de aandeelhouders het best vinden vind ik het ook best.quote:Op donderdag 11 september 2008 16:05 schreef huhggh het volgende:
Het bedrijfsleven gooit geen geld over de balk aan dit soort zaken.
Wat is mijn politieke overtuiging dan? Laat me raden, jij wil gewoon niet gehinderd door enige nuance eens lekker klagen over de overheid, en dan komt er iemand met een nuance aanzetten en dan raak je helemaal in de war want dan moet je nadenken, dus plaats je diegene zo snel mogelijk in een hokje zodat je daar vanaf bent.quote:Leuk omdat er trouwens ook bij te betrekken om dit,wderom, te vergoeilijken.
Maar nogmaals, om weer in de herhaling te vallen, aan jouw oren is dit niet gericht, gezien jouw politieke overtuiging. Dus uiteraard sta jij hier mild tegenover.
Nee inderdaad, want kritiek hebben op dit plan is natuurlijk geklaag zonder enig gebruik van de hersens.quote:Op donderdag 11 september 2008 17:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het bedrijfsleven vind echt wel een balk, zoveel geld als daar verspild wordt. Verschil is dat zij het mogen omdat het hun eigen verdiende geld is, als de aandeelhouders het best vinden vind ik het ook best.
[..]
Wat is mijn politieke overtuiging dan? Laat me raden, jij wil gewoon niet gehinderd door enige nuance eens lekker klagen over de overheid, en dan komt er iemand met een nuance aanzetten en dan raak je helemaal in de war want dan moet je nadenken, dus plaats je diegene zo snel mogelijk in een hokje zodat je daar vanaf bent.
Als het klagen over de overheid nou eens gepaard ging met het gebruik van de hersens, zou het al een stuk meer indruk maken.
En als ze het budget niet overschrijden krijgen ze volgende jaar minder geld en dat willen ze ook niet. Dus over de balk met dat geldquote:Op donderdag 11 september 2008 16:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, dat gaat af van hun winst. Nu kan de overheid al geen winst maken, laat staan Rijkswaterstaat die nog nooit een budget hebben gezien dat ze niet konden overschrijden.
of simcity..quote:Op woensdag 10 september 2008 09:14 schreef Dagonet het volgende:
"Door mensen achter hun bureau weg te halen en even helemaal anders dan anders te laten denken, hopen we tot creatieve ideeën te komen"
Dan geef je ze een zandbak en wat race-autotjes, geen esoterisch verantwoorde discotheek.
maar in werkelijkheid willen ze het fileprobleem helemaal niet oplossen.quote:Op donderdag 11 september 2008 16:29 schreef Dagonet het volgende:
Kijk, als ze nou een beloning hadden gezet op een oplossing van 0,01% van het fileprobleem van een miljoen. En een miljoen voor iets anders enz, dan had ik er geen probleem mee gehad. En de oplossing was er dan ook wel gekomen. Hell, zet 5 miljoen in een potje en loof het uit aan de persoon of instelling die met de geïmplementeerde en succesvolle oplossing komt. Breng je de politiek nader tot de burger én je krijgt verdomd creatieve ideeën.
ik heb altijd het idee dat het puur uit behoudt van de ambtenaar is om juist niet aan vooruitgang te doen. Tunnel aan beide zijden van de afsluitdijk of ketelmeer, noordzeekanaal , zou betekenen dat iedereen vrije doorgang heeft, dus de weggebruiker waar voor zijn geld en de beroepsvaart idem dito.. pleziervaart betaald volgens mij geen cent.. zo, heb ik weer ff 5 miljoen aan file uitgespaard, zal TrEurlings even mailen..quote:Op donderdag 11 september 2008 23:05 schreef DennisMoore het volgende:
We zouden wel gek zijn als we de infrastructuur zouden inrichten op piekgebruik tijdens de spits.
Tijdens de spits worden bruggen al zo weinig mogelijk bediend, maar helaas, ook vaarweggebruikers (beroeps of plezier) hebben rechten. Automobilisten kunnen niet alle rechten claimen boven andere belanghebbenden. Live with it.
blijkbaar sta jij niet dagelijks te wachten met duizend man voor een brug cq zeilbootje..quote:Op vrijdag 12 september 2008 15:26 schreef DennisMoore het volgende:
En hoe precies besparen we 5 miljoen als jij meteen door kan rijden in een dure tunnel ipv af en toe effe wachten voor een open brug?
Oeh, nu zijn het ineens al duizend manquote:Op zaterdag 13 september 2008 12:58 schreef kawotski het volgende:
blijkbaar sta jij niet dagelijks te wachten met duizend man voor een brug cq zeilbootje..
Grotendeels forenzen, die simpelweg eerder van huis moeten, kost geen loon. Verder is het tijdverlies financieel natuurlijk maar een schijntje vergeleken bij de vele andere onnodige onkosten die bedrijven verplicht of uit domheid makenquote:wat denk je dat al die personen, vrachtwagens dagelijks kosten aan loon die in de file staan.. wat denk je dat de economie dat kost.
Als we allemaal zo kort door de bocht zouden scheuren als jijquote:Ik denk dat ik nog wel 1000 situaties kan bedenken waarbij doorstroming van het verkeer meer oplevert dan wachten.. nee, vooral geen tunnel bouwen, een loungeroom dat is de oplossing.. in jouw visie moeten we zeker de velsertunnel, de koentunnel etc etc dichtgooien en er bruggen voor in de plaats zetten?
ehh.. duizend man, ja op z'n minst in de gemiddelde file veroorzaakt door een brug maar t zullen ongetwijfeld meer zijn..quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:04 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Oeh, nu zijn het ineens al duizend man!
[..]
frustratie, ehh, ja.. maar denk ik niet alleen.. kan me niet voorstellen dat als dagelijks voor jou de brug wordt opengegooid op een snelweg voor een zeilbootje dat je je dan Eurlings gaat bellen en m daarvoor gaat bedanken..quote:Grotendeels forenzen, die simpelweg eerder van huis moeten, kost geen loon. Verder is het tijdverlies financieel natuurlijk maar een schijntje vergeleken bij de vele andere onnodige onkosten die bedrijven verplicht of uit domheid maken.
't Is gewoon jouw persoonlijke frustratie, admit it.
vind jij waterverbindingen als waddenzee-ijsselmeer, ijsselmeer-ketelmeer lullig?quote:Als we allemaal zo kort door de bocht zouden scheuren als jij? In jouw visie moeten we ieder lullig slootje maar ondertunnelen?
bullshit, ze hebben salarissen die sky-high zijn en ze hebben een bepaalde opleidingsniveau genoten en een bijpassende CV. Dat aanvullen met onzin als een extra denk-ruimte.. stuur ze dan maar meteen naar de malediven, is vast goedkoper ook.. zo kun je alles rechtpraten wat krom is.quote:Soms zijn tunnels wél handiger, maar vaak niet. Zijn mooie rekensommetjes voor te maken. En dat gebeurt door deskundigen, die daarvoor ook af en toe eens moeten overleggen. En wellicht stimuleert het als ze dat vergaderen en brainstormen eens niét altijd in een saaie slaapverwekkende vergader-/conferentiezaal doen?
Ik denk dat je eens meer moet verdiepen in proporties en een vergelijkje met het bedrijfsleven zou ook niet gek zijn, voeg daar aan toe dat het om belastinggeld gaat..quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:49 schreef ethiraseth het volgende:
En toch vind ik het idee nog niet eens zo slecht. Alsof een grijze ruimte waar iedereen achter de pc zit nu wel zo goed werkt. De tijd van cubicles en alleen maar werken met een baas die je de hele dag controleert is godzijdank aan het verdwijnen. Nu is dit misschien wel weer het andere uiterste, het idee om mensen gelukkiger en tevredener met hun werk te maken vind ik echt niet vreemd. Mensen die met plezier naar hun werk gaan en er binding mee hebben zullen ongetwijfeld beter presteren dan mensen die het als niet meer dan een verplichting zien (nee ik heb er geen bewijs van, alleen boerenlogica dus als het niet zo is hoor ik het graag). Dit soort initiatieven zie ik daar echt wel mee helpen.
Maarja, het zijn ambtenaren, dus die mogen van rechts nederland niet meer hebben dan een bureau en een oude commodore 64 ergens in een oude bunker onder de grond.
Nuance is een ongevraagd bijverschijnsel van je hersens gebruiken, vooral als je die gebruikt om de zaak ook eens van de andere kant te bekijken. Het is alleen niet altijd leuk, vaak is het veel leuker om wat om je heen te schoppen, en dan kun je beter niet nadenken.quote:Op donderdag 11 september 2008 19:24 schreef huhggh het volgende:
[..]
Nee inderdaad, want kritiek hebben op dit plan is natuurlijk geklaag zonder enig gebruik van de hersens.
En ondubbelzinnig is niet hetzelfde als ongenuanceerd.
Ik laat mij namelijk ondubbelzinnig hierover uit, geen gedraai of een leuke spin eraan geven.
Dat Nederlanders altijd zo prat gaan om hele epistels neer te pennen, om vooral zo genuanceerd over te willen komen, hoeft voor mij allemaal niet.
Wat is die fixatie toch met dat woord "nuance"? Alsof het heiligmakend is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |