abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 september 2008 @ 15:51:43 #101
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61552730
quote:
Op donderdag 11 september 2008 14:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Zie het dan als bedrijfskantine. Of ontspanningsruimte. Is niks vreemds aan, hebben "echte" bedrijven ook.
Ik neem aan dat dit de kantine is, de zitkuil:

Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 11 september 2008 @ 15:53:39 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_61552783
quote:
Op donderdag 11 september 2008 15:27 schreef The_End het volgende:
Hoeveel gaan ze verdienen aan het verhuur van ruimtes in dat gebouw?
Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen: een ambtenaar voelt zich eindelijk een keer creatief, denkt lekker te gaan brainstormen met een gelijkgestemde collega (als er 2 tegelijk te vinden zijn) en dan kunnen ze niet in hun zweefruimte terecht omdat het verhuurd is?

Creatief zijn op commando werkt niet, en al helemaal niet bij types die van nature niet creatief zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_61552891
quote:
Op donderdag 11 september 2008 15:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow dus nu komen er opeens geen teambuilding dagen meer voor rijkswaterstaat denk je? Ik vermoed dat het eerder en-en is ipv of-of
Het zou er best wel eens mee te maken kunnen hebben dat de overheid wat beter is gaan leten op wat er zoal ingehuurd wordt.

Het punt is dat het bedrijfsleven nog veel meer geld uitgeeft aan dit soort dingen. Nou mag dat ook, want het bedrijfsleven verspilt zijn eigen geld. De overheid moet goed op het publieke geld passen, maar ze hebben kennelijk beiden hetzelfde probleem, nl. dat ze van hun mensen dingen nodig hebben waar ze die mensen nooit op hebben geselecteerd.

Het lijkt mij geen oplossing, maar ja, als dit soort dingen nou wel 'werken' voor het bedrijfsleven, waarom zou dat voor de overheid dan geen zinnige besteding zijn?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 11 september 2008 @ 16:01:25 #104
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61553009
Dit is trouwens wel waarom ik van België zo kan waarderen dat ze bij al die projekten op de borden niet alleen zeggen wat er gebouwd wordt, en voor en door wie, maar ook hoeveel het kost.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_61553122
quote:
Op donderdag 11 september 2008 16:01 schreef Dagonet het volgende:
Dit is trouwens wel waarom ik van België zo kan waarderen dat ze bij al die projekten op de borden niet alleen zeggen wat er gebouwd wordt, en voor en door wie, maar ook hoeveel het kost.
Staat bij publieke werken in Nederland ook wel op de bouwborden.
Ben het in ieder geval wel eens tegen gekomen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_61553144
quote:
Op donderdag 11 september 2008 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het zou er best wel eens mee te maken kunnen hebben dat de overheid wat beter is gaan leten op wat er zoal ingehuurd wordt.

Het punt is dat het bedrijfsleven nog veel meer geld uitgeeft aan dit soort dingen. Nou mag dat ook, want het bedrijfsleven verspilt zijn eigen geld. De overheid moet goed op het publieke geld passen, maar ze hebben kennelijk beiden hetzelfde probleem, nl. dat ze van hun mensen dingen nodig hebben waar ze die mensen nooit op hebben geselecteerd.

Het lijkt mij geen oplossing, maar ja, als dit soort dingen nou wel 'werken' voor het bedrijfsleven, waarom zou dat voor de overheid dan geen zinnige besteding zijn?
Het bedrijfsleven gooit geen geld over de balk aan dit soort zaken.
Leuk omdat er trouwens ook bij te betrekken om dit,wderom, te vergoeilijken.

Maar nogmaals, om weer in de herhaling te vallen, aan jouw oren is dit niet gericht, gezien jouw politieke overtuiging. Dus uiteraard sta jij hier mild tegenover.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  donderdag 11 september 2008 @ 16:06:29 #107
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61553162
quote:
Op donderdag 11 september 2008 16:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik kan op de website van het hele projekt vanalles vinden behalve de ermee gemoeide kosten.
pi_61553242
quote:
Op donderdag 11 september 2008 16:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ook met bedragen?
Want dat ben ik nog nooit tegengekomen.
Faal van de eeuw.
pi_61553267
quote:
Op donderdag 11 september 2008 16:05 schreef huhggh het volgende:
Het bedrijfsleven gooit geen geld over de balk aan dit soort zaken.
Leuk omdat er trouwens ook bij te betrekken om dit,wderom, te vergoeilijken
Dat jij het nog nooit hebt mogen aanschouwen, betekent niet dat het niet bestaat hoor. Er zijn 1000en bedrijven die gigantische hoeveelheden geld uitgeven aan dit soort zaken.
pi_61553400
quote:
Op donderdag 11 september 2008 16:10 schreef The_End het volgende:

[..]

Dat jij het nog nooit hebt mogen aanschouwen, betekent niet dat het niet bestaat hoor. Er zijn 1000en bedrijven die gigantische hoeveelheden geld uitgeven aan dit soort zaken.
Leuk, jij beweert wat en nu ben ik helemaal om.
Ik zit zelf in het MKB, ik doe het niet, mijn concurrenten doen het niet, mijn partners ook niet, en als jij met zo'n bewering komt zie ik dat graag onderbouwd.
Zeggen "iedereen doet het hoor" is natuurlijk geen antwoord, en dat weet je zelf ook best wel.
Wel een leuk antwoord om dit belachelijke idee, waar jij blijkbaar voorstander van bent gezien het pleidooi wat je houdt, te promoten.
Faal van de eeuw.
pi_61553506
Waarom bestaat New age centrum in Amsterdam Oi Bibio, van Ronald Jan Heijn, dat niet meer?
O ja, das waar ook, failliet gegaan
Faal van de eeuw.
pi_61553554
Blijkens de site kun je in LEF ook ruimtes huren om bijvoorbeeld in gesprek te komen met ambtenaren van Rijkswaterstaat. Het is dus eigenlijk een soort conferentiecentrum.

Bovendien wordt op deze manier de afstand tussen politiek (als ik de ambtenaren daar even onder mag scharen) en "de burger" kleiner.
Daar zijn alle boe-roepers in dit topic blijkbaar tegen. Ambtenaren moeten in hun ivoren torens zitten (niet echt ivoor natuurlijk, liefst zo goedkoop mogelijk beton), op een aftands stoeltje en zo min mogelijk contact met "het volk" hebben.
pi_61553721
Hoe werkt dat precies, JK? Kan ik dan als Jan Modaal een ruimte huren die ik zelf gedeeltelijk betaald heb, om met mensen te praten die ik gedeeltelijk betaal, die kennelijk achter een buro niet kunnen presteren omdat ze daar niet genoeg boeddhistisch geprikkeld worden? Hmmm.... Íets zegt me dat daar geen wachtlijst voor gaat zijn.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 11 september 2008 @ 16:26:39 #114
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61553728
quote:
Op donderdag 11 september 2008 16:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Blijkens de site kun je in LEF ook ruimtes huren om bijvoorbeeld in gesprek te komen met ambtenaren van Rijkswaterstaat. Het is dus eigenlijk een soort conferentiecentrum.
Ik kan alleen niet vinden waar en wat het kost, jij wel?
quote:
Bovendien wordt op deze manier de afstand tussen politiek (als ik de ambtenaren daar even onder mag scharen) en "de burger" kleiner.
De "burger" waar Rijkswaterstaat in dat gebouw het meeste mee te maken zullen krijgen zijn dezelfde gasten die nog steeds aan alle kanten aan verboden prijsafspraken doen, je weet wel, de bouwfraude die nog welig tiert? Dat kan je op je vingers natellen.
quote:
Daar zijn alle boe-roepers in dit topic blijkbaar tegen. Ambtenaren moeten in hun ivoren torens zitten (niet echt ivoor natuurlijk, liefst zo goedkoop mogelijk beton), op een aftands stoeltje en zo min mogelijk contact met "het volk" hebben.
Jah, dat is ook écht wat gezegd wordt. Stoelen? Ze gaan maar staan! En geen verwarming he, dat is onnodig, ze werken zich maar warm!
  donderdag 11 september 2008 @ 16:29:44 #115
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61553807
Kijk, als ze nou een beloning hadden gezet op een oplossing van 0,01% van het fileprobleem van een miljoen. En een miljoen voor iets anders enz, dan had ik er geen probleem mee gehad. En de oplossing was er dan ook wel gekomen. Hell, zet 5 miljoen in een potje en loof het uit aan de persoon of instelling die met de geïmplementeerde en succesvolle oplossing komt. Breng je de politiek nader tot de burger én je krijgt verdomd creatieve ideeën.
pi_61553846
quote:
Op donderdag 11 september 2008 16:29 schreef Dagonet het volgende:
Kijk, als ze nou een beloning hadden gezet op een oplossing van 0,01% van het fileprobleem van een miljoen. En een miljoen voor iets anders enz, dan had ik er geen probleem mee gehad. En de oplossing was er dan ook wel gekomen. Hell, zet 5 miljoen in een potje en loof het uit aan de persoon of instelling die met de geïmplementeerde en succesvolle oplossing komt. Breng je de politiek nader tot de burger én je krijgt verdomd creatieve ideeën.
SMS 'FILE OFF' naar 0800-RDW !
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_61553867
quote:
Op donderdag 11 september 2008 16:16 schreef huhggh het volgende:
Leuk, jij beweert wat en nu ben ik helemaal om.
Ik zit zelf in het MKB, ik doe het niet, mijn concurrenten doen het niet, mijn partners ook niet, en als jij met zo'n bewering komt zie ik dat graag onderbouwd.
Zeggen "iedereen doet het hoor" is natuurlijk geen antwoord, en dat weet je zelf ook best wel.
Wel een leuk antwoord om dit belachelijke idee, waar jij blijkbaar voorstander van bent gezien het pleidooi wat je houdt, te promoten.
Je zegt het zelf al. MKB. Ook niet echt gek he; als je een omzet van 5 miljoen hebt, dan is het nogal raar als je voor 5 miljoen een ruimte voor het personeel gaat bouwen. Heb je echter een omzet van 5 miljard, dan wordt het al minder raar.

Als je bij wat grotere bedrijven binnenkomt, dan zie je al snel dat er veel geld uitgegeven is aan 'extras'.
  donderdag 11 september 2008 @ 16:33:04 #118
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61553896
quote:
Op donderdag 11 september 2008 16:31 schreef The_End het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al. MKB. Ook niet echt gek he; als je een omzet van 5 miljoen hebt, dan is het nogal raar als je voor 5 miljoen een ruimte voor het personeel gaat bouwen. Heb je echter een omzet van 5 miljard, dan wordt het al minder raar.

Als je bij wat grotere bedrijven binnenkomt, dan zie je al snel dat er veel geld uitgegeven is aan 'extras'.
Ja, dat gaat af van hun winst. Nu kan de overheid al geen winst maken, laat staan Rijkswaterstaat die nog nooit een budget hebben gezien dat ze niet konden overschrijden.
pi_61553900
quote:
Op donderdag 11 september 2008 16:26 schreef Dagonet het volgende:
Ik kan alleen niet vinden waar en wat het kost, jij wel?
Het staat niet precies omschreven nee. Zal ook wel afhankelijk zijn van wat je huurt.
quote:
De "burger" waar Rijkswaterstaat in dat gebouw het meeste mee te maken zullen krijgen zijn dezelfde gasten die nog steeds aan alle kanten aan verboden prijsafspraken doen, je weet wel, de bouwfraude die nog welig tiert? Dat kan je op je vingers natellen.
Beter idee dus om niemand meer in contact te laten treden met ambtenaren? Er kon wel eens een rotte appel tussen zitten immers!
quote:
Jah, dat is ook écht wat gezegd wordt. Stoelen? Ze gaan maar staan! En geen verwarming he, dat is onnodig, ze werken zich maar warm!
. Het lijkt erop (zo komt het op mij over) dat sommigen in dit topic lijken te beweren dat de overheid het liefst geen cent uitgeeft aan huisvesting voor haar werknemers.
pi_61554049
quote:
Op donderdag 11 september 2008 16:33 schreef Dagonet het volgende:
Ja, dat gaat af van hun winst. Nu kan de overheid al geen winst maken, laat staan Rijkswaterstaat die nog nooit een budget hebben gezien dat ze niet konden overschrijden.
Waarom doen ze het dan als het van hun winst afgaat? Soort zelfkastijding?
  donderdag 11 september 2008 @ 16:41:12 #121
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61554126
quote:
Op donderdag 11 september 2008 16:38 schreef The_End het volgende:

[..]

Zij hebben de middelen om dit soort luxe aan te schaffen. Een steuntrekker koopt ook geen fonkelnieuwe Audi R8.
  donderdag 11 september 2008 @ 16:44:09 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_61554214
quote:

Ik moet dus al betalen om een gesprek met een ambtenaar te hebben??
En dan kunnen zij vervolgens met het idee dat ze opdoen door datzelfde gesprek goede sier maken en ook nog eens roepen dat die zweefruimte dat veroorzaakt heeft? Het moet niet gekker worden.

Prima als die zweefruimte een plek is waar de burger in gesprek kan raken met ambtenaren, maar niet als die burger daar ook nog entree voor moet betalen. Het is de Apenheul niet.

De ambtenaren moeten eens uit hun ivoren toren ipv hun ivoren toren tegen betaling open te stellen voor het publiek, datzelfde publiek betaalt die toren (en ambtenaren) immers.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_61554683
quote:

Dat konden ze daarvoor ook al, daar heb je geen LEF voor nodig.
Ik heb tot nu toe nog nieman dhoren pleiten voor de goedkoopste huisvesting, waar jij elke keer op doelt.
Niemand hoeft van mijn part in een betonnen blok te werken, maar dit is natuurlijk het andere uiterste.
Faal van de eeuw.
pi_61554707
quote:
Op donderdag 11 september 2008 16:41 schreef Dagonet het volgende:
Zij hebben de middelen om dit soort luxe aan te schaffen. Een steuntrekker koopt ook geen fonkelnieuwe Audi R8.
Wat heeft de directie eraan van een miljarden bedrijf om die luxe aan te schaffen. Ze gaan er zelf toch nooit zitten. Het kost ze dus alleen maar geld. Waarom doen ze het dan?

Ik snap de vergelijking met een steuntrekker niet echt?
pi_61554828
quote:
Op donderdag 11 september 2008 16:38 schreef The_End het volgende:

[..]

Je hebt er duidelijk niet veel van begrepen.
Bestuurskundige achtergrond ofzo?
Want van geld verdienen (en uitgeven) in het zakenleven heb je niet veel kaas gegeten, anders zou je dit soort dingen niet zeggen.

MKB slaat overigens op de grootte van het bedrijf qua personeel, niet qua omzet of winst.
Er zijn MKB'ers die verdomd goed boeren, zonder meer dan aan 10 man personeel te hebben.
Dus ook DAAR sla je de spijker mis.
Faal van de eeuw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')