JEZUS CHRISTUSquote:Op donderdag 11 september 2008 13:01 schreef Jarno het volgende:
http://www.rijkswaterstaat.nl/images/Disco_tcm174-200071.jpg .
http://www.rijkswaterstaat.nl/images/picknickB_tcm174-200076.jpg .
http://www.rijkswaterstaat.nl/images/theater_1_tcm174-200081.jpg .
Sorry hoor, maar.!
Raap me op!quote:Het 3000 vierkante meter LEF Center -kosten 5 miljoen euro- telt verschillende onderdelen en workshops. Een ervan is een meditatieve denkruimte. Doel van deze ZEN ruimte is om de deelnemers te inspireren en tot rust te laten komen. „We kunnen daarvoor een boeddhist inschakelen”, aldus LEF directeur Cees Plug. Rijkswaterstaat heeft contacten met boeddhisten om mee te werken aan het programma in deze meditatieve ruimte. Zen is een Japanse vorm van boeddhisme. Bij de ingang van de meditatieve ruimte hangt een afbeelding van een Boeddhabeeld.
Check!quote:Op donderdag 11 september 2008 14:19 schreef Dagonet het volgende:
Krijgen jullie ook Koot en Bie visioenen?
Voor het hele gebouw; maar dat is te moeilijk voor Geenstijl en vele Fok users.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:14 schreef UIO_AMS het volgende:
Zijn die 5 miljoen nu de kosten voor het totale gebouw? Of zijn dat de kosten voor de zweverige extra'tjes?
quote:Op donderdag 11 september 2008 13:01 schreef Jarno het volgende:
http://www.rijkswaterstaat.nl/images/Disco_tcm174-200071.jpg .
http://www.rijkswaterstaat.nl/images/picknickB_tcm174-200076.jpg .
http://www.rijkswaterstaat.nl/images/theater_1_tcm174-200081.jpg .
Sorry hoor, maar.!
Ow, dus maar een enkele ruimte is ingericht als zo'n Zen-geval en het gehele pand kost 5 miljoen. Wat een ophef.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:19 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Raap me op!
Krijgen jullie ook Koot en Bie visioenen? Dit is toch onschatbaar materiaal voor caberetiers en andere komieken? Hier kunnen ze een hele show omheen bouwen of een legendarisch typetje
quote:Op donderdag 11 september 2008 14:25 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ow, dus maar een enkele ruimte is ingericht als zo'n Zen-geval en het gehele pand kost 5 miljoen. Wat een ophef.
Ze gewoon aan het werk schoppen (en er gelijk flink wat collega's uitzetten zodat we ein-de-lijk eens van ons bezopen ambtenarenapparaat of zouden kunnen komen was natuurlijk ook een (goedkopere) optie geweest. Ik vind het nogal wat, 5 miljoen om een stel ambtenaren out-of-the-box te laten denken in een future center.quote:Medewerkers van Rijkswaterstaat hebben sinds dinsdag LEF. Dit is een future center waar wordt geprobeerd de mensen van Rijkswaterstaat uit hun normale werkpatroon te halen en effectiever en te laten denken.
Ik was er inmiddels ook achter gekomen. Zo'n vermoeden had ik al. 5 miljoen dus voor een heel kantoorpand met 3000 m2 en een paar zweverige ruimtes voor conferenties. Die dus ook weer geld gaan opleveren. Prima investering.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:23 schreef The_End het volgende:
Voor het hele gebouw; maar dat is te moeilijk voor Geenstijl en vele Fok users.
En dan vind je dat het wel meevalt?quote:Op donderdag 11 september 2008 14:14 schreef UIO_AMS het volgende:
Zijn die 5 miljoen nu de kosten voor het totale gebouw? Of zijn dat de kosten voor de zweverige extra'tjes?
Al zou die hele ruimte 5 miljoen hebben gekost; Er hoeft maar een iemand in die ruimte op een idee te komen waardoor de files jaarlijks met 0,01% worden teruggedrongen en de kosten zijn al terugverdient...quote:Op donderdag 11 september 2008 14:28 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik was er inmiddels ook achter gekomen. Zo'n vermoeden had ik al. 5 miljoen dus voor een heel kantoorpand met 3000 m2 en een paar zweverige ruimtes voor conferenties. Die dus ook weer geld gaan opleveren. Prima investering.
Kunnen ze niet gewoon gaan paintballen op de hei ofzo?quote:Op donderdag 11 september 2008 14:30 schreef The_End het volgende:
[..]
Al zou die hele ruimte 5 miljoen hebben gekost; Er hoeft maar een iemand in die ruimte op een idee te komen waardoor de files jaarlijks met 0,01% worden teruggedrongen en de kosten zijn al terugverdient...
Maar ja; waarom nadenken als je Geenstijl kunt napraten...
Ik ben wel benieuwd wat jij denkt dat een gebouw van 3000m2 dan wel zou moeten kosten?quote:Op donderdag 11 september 2008 14:28 schreef SHE het volgende:
En dan vind je dat het wel meevalt?
5 miljoen voor 3000m2 is natuurlijk niet zo fraai, of Michael Jackson moet er wonen.
Het gaat niet alleen om de medewerkers van rijkswaterstaat en ook die kunnen moeilijk elke dag even gaan paintballen. Daarnaast is 1 oplossing al miljoenen waard.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:30 schreef Jarno het volgende:
Kunnen ze niet gewoon gaan paintballen op de hei ofzo?.
Ja. Er wordt 5 miljoen in de Nederlandse economie gepompt en daarvan stroomt ook weer een deel terug de schatkist in. Direct en indirect.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:28 schreef SHE het volgende:
Minder dan ¤ 2.000 per m2 voor kantoorruimte op een goede lokatie is niet schrikbarend hoog.quote:5 miljoen voor 3000m2 is natuurlijk niet zo fraai, of Michael Jackson moet er wonen.
Ach en dan nog. Laat het die 5 miljoen kosten. Dit soort zweverige lounge fluawekulmethodes hebben we eind jaren '90 toch al een keer hartelijk om gelachen en achter ons gelaten? Wat is dat voor bizar idee, dat mensen die op zaterdagmiddag niet verder komen dan de AH en het wassen van hun Opel Astra opeens vre-se-lijk creatief zouden worden van wat discolampjes en en stel projectoren? Hou toch op.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:32 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat jij denkt dat een gebouw van 3000m2 dan wel zou moeten kosten?
1 miljoen, anderhalf en dan heb je al een bestaand perceel.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:32 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat jij denkt dat een gebouw van 3000m2 dan wel zou moeten kosten?
Dat is ¤1.666,67 / m2.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:28 schreef SHE het volgende:
5 miljoen voor 3000m2 is natuurlijk niet zo fraai, of Michael Jackson moet er wonen.
Je hebt het nu over 1 kamer in een gebouw van 3000m2...quote:Op donderdag 11 september 2008 14:36 schreef Jarno het volgende:
Ach en dan nog. Laat het die 5 miljoen kosten. Dit soort zweverige lounge fluawekulmethodes hebben we eind jaren '90 toch al een keer hartelijk om gelachen en achter ons gelaten? Wat is dat voor bizar idee, dat mensen die op zaterdagmiddag niet verder komen dan de AH en het wassen van hun Opel Astra opeens vre-se-lijk creatief zouden worden van wat discolampjes en en stel projectoren? Hou toch op.
Ik weet dan iets goedkopers en het wordt verkocht in kleine doorzichtige zakjes waar je een paar gram voor eigen gebruik van bij je mag hebben...
En dat maakt het minder lachwekkend?quote:Op donderdag 11 september 2008 14:39 schreef The_End het volgende:
[..]
Je hebt het nu over 1 kamer in een gebouw van 3000m2...
Een basisschool kost al minimaal ¤1000,- /m2 (bouwkosten). Dat zou dus al 3 miljoen zijn.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:38 schreef SHE het volgende:
1 miljoen, anderhalf en dan heb je al een bestaand perceel.
Maar SHE, dit is een... FUTURE CENTER!!!11111111quote:Op donderdag 11 september 2008 14:38 schreef SHE het volgende:
[..]
We hebben het over 3000m2 en niet 300m2. Met muren enzo he.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:38 schreef SHE het volgende:
Wacht maar Swets, straks bedenken een paar van die Zeemanpakken een nieuwe verkeerstheorie van Alles en dan piep je wel anders!quote:Op donderdag 11 september 2008 14:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Ach kom nou toch, nog recht lullen dat we voor een paar miljoen een paar jaren 70 discobollen ophangen in een loods om ambtenaren te stimuleren om creatief te zijn.
"Het zijn immers maar ambtenaren, die mogen best in een tochtige bunker zonder uitzicht werken."quote:Op donderdag 11 september 2008 14:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Ach kom nou toch, nog recht lullen dat we voor een paar miljoen een paar jaren 70 discobollen ophangen in een loods om ambtenaren te stimuleren om creatief te zijn.
quote:Op donderdag 11 september 2008 14:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
"Het zijn immers maar ambtenaren, die mogen best in een tochtige bunker zonder uitzicht werken."
Welnee, dat zweverige gezeik hoeft van mij ook niet.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:39 schreef Jarno het volgende:
En dat maakt het minder lachwekkend?
Voor dit soort ongein? Ja.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Maar goed, jij bent vast één van die users die het al erg vindt als een euro wordt uitgegeven door de staat.
Eh... het is niet hun WERK plek. En ik ben zelf ambtenaar geweest. De 6 langste maanden van mijn leven.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
"Het zijn immers maar ambtenaren, die mogen best in een tochtige bunker zonder uitzicht werken."
Wat als er nou een idee uitkomt waardoor miljoenen bespaard worden? Wat dan?quote:Op donderdag 11 september 2008 14:49 schreef Jarno het volgende:
En dan, wie controleert dat? Wat als die LEF-space nou één groot fiasco blijkt? Dat er na 3 jaar nog niet veel in is gebeurd behalve het jaarlijke kerstneukfeestje? En dat de kosten (onderhoud?) niet opwegen tegen die uitgaven?
Zoals we al 25 jaar lang geen A4 aanleggen? Hou toch op.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:50 schreef The_End het volgende:
Weet je wat er gebeurd als je helemaal niets doet?
Zie het dan als bedrijfskantine. Of ontspanningsruimte. Is niks vreemds aan, hebben "echte" bedrijven ook.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Eh... het is niet hun WERK plek. En ik ben zelf ambtenaar geweest. De 6 langste maanden van mijn leven.
Dus? Wat heeft dat ermee te maken? Dat is niet iets waar rijkswaterstaat iets aan kan doen. Dat komt door de achterlijke inspraak regels in samenwerking met asociale hippies die alle vooruitgang willen tegengaan.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:52 schreef Jarno het volgende:
Zoals we al 25 jaar lang geen A4 aanleggen? Hou toch op.
Leuke aanname doe je daar.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:28 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik was er inmiddels ook achter gekomen. Zo'n vermoeden had ik al. 5 miljoen dus voor een heel kantoorpand met 3000 m2 en een paar zweverige ruimtes voor conferenties. Die dus ook weer geld gaan opleveren. Prima investering.
Die zijn dus wel creatief, dat zijn ambtenaren die al jaren niets anders doen dan stomweg regeltjes volgen iig niet, als ze dat wel waren dan waren ze geen ambtenaar geworden.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:29 schreef Oud_student het volgende:
De mensen die LEF hebben bedacht en verkocht aan "onze" Rijkswaterstaat hebben dit waarschijnlijk aan de keukentafel bedacht in luttele minuten.
Voor dergelijke idiote ideeen heb je dus helemaal geen LEF nodig (het LEF is bedacht zonder LEF)
Als jij verwacht dat zo'n gebouw binnen 5 minuten na oplevering al geld oplevert, dan moet je heel misschien je verwachtingen iets bijstellen...quote:Op donderdag 11 september 2008 15:06 schreef huhggh het volgende:
Leuke aanname doe je daar.
Tot nu toe heeft het nog helemaal niks "opgeleverd".
Goed punt, helaas wel aan dove mansoren gericht.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Zoals we al 25 jaar lang geen A4 aanleggen? Hou toch op.
Nee, het is heel realistisch om aan te nemen dat dit ook daadwerkelijk geld gaat "opleveren".quote:Op donderdag 11 september 2008 15:10 schreef The_End het volgende:
[..]
Als jij verwacht dat zo'n gebouw binnen 5 minuten na oplevering al geld oplevert, dan moet je heel misschien je verwachtingen iets bijstellen...
In dit 'echte' bedrijf staat in de kantine een paar tafels, een koelkast en een tv.... Thats it.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Zie het dan als bedrijfskantine. Of ontspanningsruimte. Is niks vreemds aan, hebben "echte" bedrijven ook.
Ow dus nu komen er opeens geen teambuilding dagen meer voor rijkswaterstaat denk je? Ik vermoed dat het eerder en-en is ipv of-ofquote:Op donderdag 11 september 2008 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Alsof het bedrijfsleven nooit personeel door een cursuscentrum heeft laten skippyballen a raison de 1200 e per dagdeel. Eerst nemen ze mensen aan met een degelijke opleiding, een degelijk cv en een degelijke mentaliteit, en dan komen ze erachter dat die mensen niet creatief zijn, tja....
Jij zei dat het tot nu toe niks opgeleverd had; daar reageerde ik op. Daarnaast is het nogal dom om te denken dat 5 miljoen euro voor de overheid 5 miljoen euro is. Ze krijgen denk ik iig de helft via de belasting weer terug.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:18 schreef huhggh het volgende:
Nee, het is heel realistisch om aan te nemen dat dit ook daadwerkelijk geld gaat "opleveren".
Dit is gewoon een 13-in-een-dozijn ambtenarenkantoor........maar dan met een achterlijk zweverige ruimte.
Denken dat je:
A) door 5 miljoen ergens in te pompen
&
B) er een zwevierige ruimte in te bouwen, voor lantefanterige ambtenaren
..er opeens het ei van columbus gevonden zal worden?
Hoe f*cking naief ben je dan wel niet.
Maar nogmaals: domme conclusies van domme mensen.quote:Maar nogmaals: allemaal aan dovemansoren gericht voor mensen met een blinde liefde voor de overheid
Het is niet maar een enkele ruimte, het hele gebouw is zo:quote:Op donderdag 11 september 2008 14:47 schreef UIO_AMS het volgende:
waarbij een enkele ruimte zweverig is ingericht is niet belachelijk als overheidsuitgave.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |