Geschiedenis aan de universiteit dient niet onderschat te worden. Je moet veel informatie verwerken en papers kunnen schrijven. Dat is niet makkelijk, vooral niet als je een opleiding hebt gedaan die de facto op MBO-niveau is.quote:Op zondag 25 januari 2009 23:10 schreef PAA-053 het volgende:
Ok, ik dacht eigenlijk dat je met HBO door kan stromen naar de meeste masters. Geschiedenis leek me algemener dan scheikunde ofzo.
En wacht ff he, ik heb zeker wel basiskennis: geschiedenis op de basisschool
Wtfquote:...anarchists threw bombs into the French parliament, and assassinated the Russian tsar, the French president, the Austrian empress, the Spanish prime minister and the Italian king; all this happened in the 1880's-1890's
Nog 1,5 week en dan mag ik al dit moois aanhorenquote:...landlords in local and national politics expected support at the polls. Where necessary, it was enforced by bribery or coercion: the ballot was public in Austria and Prussia, for example, and not effectively secret in Britain or France. Peasants were often mustered by priest or bailiff to vote in a body. One German landlord distributed completed ballot papers to his peasants in sealed envelopes. A curious voter started to open his to see how he was voting, and received a smack on the head from the outraged bailiff: 'it's a secret ballot, you swine!'
Mooi is dat he als je iets moet bestuderen wat je in eerste instantie niks aan lijkt, maar uiteindelijk tot diep in je hoofd je weet te prikkelenquote:Op maandag 26 januari 2009 22:02 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik ben me nu kapot aan het leren voor m'n tentamen van morgen. Geschiedenis, Cultuur en Literatuur van de Nederlanden. Ik moet zeggen dat het interessanter is dan ik had gedacht. Wat wist ik toch eigenlijk weinig van de vaderlandse geschiedenis. Maar ik ben blij als het voorbij is! Nog 3 tentamens te gaan
.
Hoe gaat het bij jullie?
Goeie zaak!quote:Op maandag 26 januari 2009 11:57 schreef Susi het volgende:
TVP.
Ik ga volgend jaar zeer waarschijnlijk geschiedenis studeren in Utrecht
Ik vind het ook best een interessant boek (hoewel niet altijd even volledig). Ik vond de colleges die de Neerlandici gaven wel van een bedroevend niveau. Om te janken vond ik het. Schoorman die een kwartier te laat begon omdat hij niet wist hoe het licht werkte:quote:Op maandag 26 januari 2009 22:02 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik ben me nu kapot aan het leren voor m'n tentamen van morgen. Geschiedenis, Cultuur en Literatuur van de Nederlanden. Ik moet zeggen dat het interessanter is dan ik had gedacht. Wat wist ik toch eigenlijk weinig van de vaderlandse geschiedenis. Maar ik ben blij als het voorbij is! Nog 3 tentamens te gaan
.
Hoe gaat het bij jullie?
Ik vond het boek inderdaad interessant, maar redelijk pittig om doorheen te komen. Een overdaad aan informatie. Dat kan soms positief zijn, in dit geval nietquote:Op maandag 26 januari 2009 22:52 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik vind het ook best een interessant boek (hoewel niet altijd even volledig). Ik vond de colleges die de Neerlandici gaven wel van een bedroevend niveau. Om te janken vond ik het. Schoorman die een kwartier te laat begon omdat hij niet wist hoe het licht werkte:.
Heb jij trouwens wat uit de reader geleerd?
Ikke ookquote:Op maandag 26 januari 2009 11:57 schreef Susi het volgende:
TVP.
Ik ga volgend jaar zeer waarschijnlijk geschiedenis studeren in Utrecht
Nja, ik kan helaas niet bij meeloopdagen aanwezig zijn, maar ik denk dat het ook wel goedkomt zonder meeloopdagquote:Op woensdag 28 januari 2009 08:50 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Ikke ook9`de volgende maand is er een meeloop dag.
Iig heeft de UvA een minor, maar van de verplichte werkgroepen kun je ook je onderwerp kiezen, en heel vaak staat daar wel een onderwerp bij wat aansluit bij Krijgskundequote:Op donderdag 29 januari 2009 07:16 schreef ethiraseth het volgende:
Aan de UvA kan je in elk geval een master MIlitaire geschiedenis volgen. Wat de bachelor betreft zal het wel moeilijk worden om die voornamelijk met zulke vakken te volgen. Een jongen uit mijn jaar was ook helemaal weg ervan (en een beetje een weirdo, liep iets te graag rond in militaire pakken in zijn vrije tijden die had ook minors gevolgd bij de uvA en in Leiden. Beide universiteiten hebben een professor die verbonden is aan het Nederlands Instituut voor Militaire Historie. MIsschien kan je vakken van die twee erbij volgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |