abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65403884
Zag dat op de EUR vanaf volgend jaar, binnen de Bachelor, de mogelijkheid wordt geboden om een 2egraads lesbevoegdheid te halen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  maandag 26 januari 2009 @ 10:25:37 #202
185261 Scaurus
Memento mori
pi_65412041
quote:
Op zondag 25 januari 2009 23:10 schreef PAA-053 het volgende:
Ok, ik dacht eigenlijk dat je met HBO door kan stromen naar de meeste masters. Geschiedenis leek me algemener dan scheikunde ofzo.

En wacht ff he, ik heb zeker wel basiskennis: geschiedenis op de basisschool
Geschiedenis aan de universiteit dient niet onderschat te worden. Je moet veel informatie verwerken en papers kunnen schrijven. Dat is niet makkelijk, vooral niet als je een opleiding hebt gedaan die de facto op MBO-niveau is.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  maandag 26 januari 2009 @ 11:57:39 #203
202348 Susi
Temple of Love
pi_65414722
TVP.

Ik ga volgend jaar zeer waarschijnlijk geschiedenis studeren in Utrecht
pi_65436447
Uit m'n lesboek:
quote:
...anarchists threw bombs into the French parliament, and assassinated the Russian tsar, the French president, the Austrian empress, the Spanish prime minister and the Italian king; all this happened in the 1880's-1890's
Wtf , stel je voor dat zoiets nu zou gebeuren.

Deze is ook leuk trouwens:
quote:
...landlords in local and national politics expected support at the polls. Where necessary, it was enforced by bribery or coercion: the ballot was public in Austria and Prussia, for example, and not effectively secret in Britain or France. Peasants were often mustered by priest or bailiff to vote in a body. One German landlord distributed completed ballot papers to his peasants in sealed envelopes. A curious voter started to open his to see how he was voting, and received a smack on the head from the outraged bailiff: 'it's a secret ballot, you swine!'
Nog 1,5 week en dan mag ik al dit moois aanhoren .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  maandag 26 januari 2009 @ 22:02:00 #205
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_65436544
Ik ben me nu kapot aan het leren voor m'n tentamen van morgen. Geschiedenis, Cultuur en Literatuur van de Nederlanden. Ik moet zeggen dat het interessanter is dan ik had gedacht . Wat wist ik toch eigenlijk weinig van de vaderlandse geschiedenis. Maar ik ben blij als het voorbij is! Nog 3 tentamens te gaan .

Hoe gaat het bij jullie?
pi_65436687
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:02 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik ben me nu kapot aan het leren voor m'n tentamen van morgen. Geschiedenis, Cultuur en Literatuur van de Nederlanden. Ik moet zeggen dat het interessanter is dan ik had gedacht . Wat wist ik toch eigenlijk weinig van de vaderlandse geschiedenis. Maar ik ben blij als het voorbij is! Nog 3 tentamens te gaan .

Hoe gaat het bij jullie?
Mooi is dat he als je iets moet bestuderen wat je in eerste instantie niks aan lijkt, maar uiteindelijk tot diep in je hoofd je weet te prikkelen .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_65436837
In afgelopen research workshop onderzoek gedaan voor prof met een man of 18. Hij heeft dit bij elkaar gelegd en uitkomsten worden morgen op radio uitgezonden
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_65437295
quote:
Op maandag 26 januari 2009 11:57 schreef Susi het volgende:
TVP.

Goeie zaak!

Volgend blok gaat trouwens gekkigheid worden. Drie tentamens, mogelijk met een herkansing erbij, en een onderzoekseminar er bovenop. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  maandag 26 januari 2009 @ 22:25:55 #209
185261 Scaurus
Memento mori
pi_65437672
Ik ga ook OZS doen. In welke groep zit jij? Ik in 'sociale angst'.
pi_65437809
Onderzoekseminars volg je in Master.
  maandag 26 januari 2009 @ 22:31:20 #211
185261 Scaurus
Memento mori
pi_65437919
Bij ons niet. Al in het eerste jaar krijg je een OZS.
pi_65438796
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:02 schreef BlaatschaaP het volgende:

Hoe gaat het bij jullie?
Ik vind het ook best een interessant boek (hoewel niet altijd even volledig). Ik vond de colleges die de Neerlandici gaven wel van een bedroevend niveau. Om te janken vond ik het. Schoorman die een kwartier te laat begon omdat hij niet wist hoe het licht werkte: .

Heb jij trouwens wat uit de reader geleerd?
pi_65438861
Ik heb prof met aansteker door het lokaal zien zwalken op zoek naar lichtknop. Beamers die ze niet aan de praat kregen, waardoor je naar huis werd gestuurd.
pi_65439077
Ik vind dat altijd nogal triest aandoen. Die mensen verdienen van 6000 bruto en moeten dan de technische dienst (of hoe ze ook heten) erbij halen. Deze mensen drukken dan op welgeteld 1 (zegge: één) knopje en hebben alles aan de praat. Zo'n hoogleraar geeft regelmatig colleges, dan weet je na een paar keer toch wel hoe het werkt?

Ik vond die colleges trouwens niet zozeer slecht vanwege de technische onkunde van de betreffende hoogleraar. Het ging meer om het feit dat ik na anderhalf uur nog niet wist wat het punt van zijn college nu eigenlijk was (en ik was toch echt op aan het letten).

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2009 22:59:49 ]
  dinsdag 27 januari 2009 @ 08:17:18 #215
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_65444681
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:52 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik vind het ook best een interessant boek (hoewel niet altijd even volledig). Ik vond de colleges die de Neerlandici gaven wel van een bedroevend niveau. Om te janken vond ik het. Schoorman die een kwartier te laat begon omdat hij niet wist hoe het licht werkte: .

Heb jij trouwens wat uit de reader geleerd?
Ik vond het boek inderdaad interessant, maar redelijk pittig om doorheen te komen. Een overdaad aan informatie. Dat kan soms positief zijn, in dit geval niet . De colleges van de Neerlandici heb ik (na het 1e college) niet meer gevolgd. Wat een zielige boel.

De reader heb ik een beetje geleerd. Ik heb vooral gekeken welke teksten bij welke hoofdstukken horen. Ik ben benieuwd .

Wie ben jij eigenlijk? .
  woensdag 28 januari 2009 @ 00:12:24 #216
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_65477149
Wordt er eigenlijk ook Latijns-Amerikaanse geschiedenis onderwezen aan de Nederlandse universiteiten? En zo ja, waar? Ik heb aan een Argentijnse universiteit enkele vakken hierover gevolgd, en volg nu bij het CEDLA enkele cursussen daarover, maar die zijn me iets te multidisciplinair qua invalshoek.
[b]@RemiLehmann[/b]
  woensdag 28 januari 2009 @ 08:50:50 #217
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_65480997
quote:
Op maandag 26 januari 2009 11:57 schreef Susi het volgende:
TVP.

Ikke ook 9`de volgende maand is er een meeloop dag.
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_65499749
Heeft iemand al een concreet idee wat hij of zij wil gaan doen na het voltooien van de studie geschiedenis? Ik ben (hopelijk) in juni klaar met m'n master, maar heb eigenlijk nog geen flauw idee naar wat voor soort functies ik zal gaan solliciteren. Ben benieuwd hoe de geschiedenisstudenten hier straks een interessante baan hopen te vinden?
  woensdag 28 januari 2009 @ 18:09:47 #219
185261 Scaurus
Memento mori
pi_65500268
Is er in Utrecht geen banenbeurs? Letteren Werkt, zo heet het volgens mij.
  woensdag 28 januari 2009 @ 18:46:43 #220
202348 Susi
Temple of Love
pi_65501448
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 08:50 schreef Demon_Hunter het volgende:

[..]

Ikke ook 9`de volgende maand is er een meeloop dag.
Nja, ik kan helaas niet bij meeloopdagen aanwezig zijn, maar ik denk dat het ook wel goedkomt zonder meeloopdag
  donderdag 29 januari 2009 @ 01:06:53 #221
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_65514791
Ik ben altijd zeer geintresseerd geweest in de krijgskunde, en nu ik geschiedenis wil gaan studeren vraag ik me af op welke manier ik deze twee het beste, als het al kan, kan combineren.

bvd
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_65514921
In het tweede jaar heb je in Utrecht sowieso Krijgsgeschiedenis, en ik geloof dat je sowieso wel verder die kant uit kunt. .

Goede muzieksmaak trouwens!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  donderdag 29 januari 2009 @ 07:16:45 #223
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_65516861
Aan de UvA kan je in elk geval een master MIlitaire geschiedenis volgen. Wat de bachelor betreft zal het wel moeilijk worden om die voornamelijk met zulke vakken te volgen. Een jongen uit mijn jaar was ook helemaal weg ervan (en een beetje een weirdo, liep iets te graag rond in militaire pakken in zijn vrije tijd en die had ook minors gevolgd bij de uvA en in Leiden. Beide universiteiten hebben een professor die verbonden is aan het Nederlands Instituut voor Militaire Historie. MIsschien kan je vakken van die twee erbij volgen?

[ Bericht 43% gewijzigd door ethiraseth op 29-01-2009 07:28:03 ]
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_65519007
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 07:16 schreef ethiraseth het volgende:
Aan de UvA kan je in elk geval een master MIlitaire geschiedenis volgen. Wat de bachelor betreft zal het wel moeilijk worden om die voornamelijk met zulke vakken te volgen. Een jongen uit mijn jaar was ook helemaal weg ervan (en een beetje een weirdo, liep iets te graag rond in militaire pakken in zijn vrije tijd en die had ook minors gevolgd bij de uvA en in Leiden. Beide universiteiten hebben een professor die verbonden is aan het Nederlands Instituut voor Militaire Historie. MIsschien kan je vakken van die twee erbij volgen?
Iig heeft de UvA een minor, maar van de verplichte werkgroepen kun je ook je onderwerp kiezen, en heel vaak staat daar wel een onderwerp bij wat aansluit bij Krijgskunde Zo heb ik bijvoorbeeld Literatuur & Bronnen nieuwe geschiedenis gevolgd met als onderwerp de militaire revolutie, en bij het Leeronderzoek heb je ook een werkgroep met als onderwerp Het tijdperk van de Wereldoorlogen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_65525954
Het lijkt mij ook het meest gaaf, krijgskunde, maar volgens mij kun je er zo ontzettend weinig mee. Denk een beetje zonde van je hele studie als je die master gaat volgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')