Ideologieën in de 19de en 20e eeuw, en Amerikaanse Geschiedenis tot 1900.quote:Op maandag 10 november 2008 11:55 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Welke vakken ga jij eigenlijk doen?
Ik weet niet waar je studeert, maar in Groningen hebben wij de minor Midden- en Oost Europa studies, waar het in 30 EC alleen maar over de problemen in het voormalig Oostblok en de Balkan gaat. Als het een beetje in de buurt is voor je misschien een aanrader.quote:Op maandag 10 november 2008 12:13 schreef Lennox het volgende:
Balkan lijkt me zeer interessant. Onderwerp waar nul aandacht aan wordt besteed bij ons.
Zeg eh, als je zoiets vermeldt moet je natuurlijk wel zeggen wat het is.quote:Op zondag 16 november 2008 22:37 schreef Lennox het volgende:
Wel 1 optie gezien waar ik veel interesse in heb
x2quote:Op zondag 16 november 2008 22:03 schreef Knevelt het volgende:
Wat vinden jullie het meest interessante departement binnen de geschiedwetenschap?
Mij lijkt cultuurgeschiedenis (mentaliteit & ideëen) wel de bom.
Rietbergen ken ik wel, heb ook college van hem gehad. Wel een typische man, maar ook erg goed. Wat heb je er op tegen?quote:Op maandag 17 november 2008 23:22 schreef BlaatschaaP het volgende:
Cultuurgeschiedenis interesseert mij dan weer amper. Maar dat heeft ook met onze (hoofd)docent op dat gebied te maken: Rietbergen. Misschien dat iemand 'm kent. Nee, geef mij maar politieke geschiedenis.
Sowieso vind ik zijn tentamenvragen altijd ronduit belachelijk. Vreselijk filosofische multi-interpretabele dingen die niemand ooit goed kan beantwoorden. En hij staat ook niet open voor discussie achteraf. Zijn manier van college geven kan ik soms wel waarderen, maar is me na anderhalf jaar ook wel enigszins tegen gaan staan.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:13 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Rietbergen ken ik wel, heb ook college van hem gehad. Wel een typische man, maar ook erg goed. Wat heb je er op tegen?
Ik heb ontwikkelingssamenwerking niet gehad, maar destijds wel Inleiding IB en Europese Integratie.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:41 schreef Scaurus het volgende:
Heeft iemand hier weleens Arend-Jan Boekestijn's colleges over ontwikkelingssamenwerking gevolgd? Geeft hij goed college? Nuttige informatie, geen stand-up comedy (zoals bij Maarten van Rossem)? (Graag even persoonlijke politieke overtuiging hierbij even achterwege laten.)
Boekestijn = kamerlid = weinig tijd = tentamens die snel na te kijken zijn!quote:
Mwoah ik ben er ook niet voor, maar al die IB vakken is toch gewoon vooral stampwerk.quote:
Ik moet even uitzoeken wanneer Blok 3 van start gaat en dan zou ik in kunnen stappen. Is dat niet rond februari?quote:Op donderdag 20 november 2008 11:02 schreef Scaurus het volgende:
He, kan je nu nog beginnen, eind november?
Ik hoop dat die laatste zin enige ironie herbergtquote:Op vrijdag 21 november 2008 01:20 schreef Scaurus het volgende:
Jazeker. Na maanden van noeste arbeid, maar dat spreekt voor zich.
Zoiets als Duits is wel te halen, joh. Koop elke week de Spiegel en lees dat in de trein of als je op je werk niets te doen hebt. Geloof me, je Duits springt vooruit.
Economie leer je natuurlijk door zo af en toe een oog te werpen op het economiekatern van de NRC.
Dat klopt wel, de taalexamens zijn VWO-niveau en de andere examen(s) universitair. Hoewel ik de mijne heb gedaan op de UvA uiteraard.quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:31 schreef Scaurus het volgende:
De CD-toetsen zijn trouwens vrij pittig. Het is net wat zwaarder dan een VWO-examen. Dat heb ik in ieder geval een CD'er mij laten vertellen.
Nou ehm, ik ga me dus specifiek richten op de ontvangst en vestiging van de diagnose PTSS in Nederland en kijken hoe die diagnose zo snel een maatschappelijk aspect kon krijgen. Er volgen namelijk een aantal wetten over slachtofferuitkeringen die specifiek opgesteld zijn volgens het PTSS-model. En dat is eigenlijk best gek. Binnen 10 jaar loopt iedereen ermee weg van psychiater tot een wilekeurige leek. Dat heeft invloed gehad op de manier waarop we slachtoffers zien en we er mee om gaan. Ik wil opzoek naar de oorsprong hiervan. Hiertoe heb ik een discussie in een aantal medische tijdschriften en de archieven van de Pensioen en Uitkeringen Raad die belast is met het toekennen van dergelijke uitkeringen en waar dus ook de stap is gemaakt van puur psychiatrisch naar maatschappelijk. Er zijn regels en handboeken opgesteld etcetera. Nee ik vermaak me wel op dit hele kleine stukje, het koppelen aan de praktijk laat ik lekker voor wat het is.quote:Op donderdag 4 december 2008 00:20 schreef Lennox het volgende:
Onderwerp waarmee je veel kanten opkunt lijkt me? Verschillende missies die Nederland heeft gevoerd en gevolgen erna bijvoorbeeld?
Daar zit ik nu ook een beetje mee. Ik ben na aan het denken over een master Oude Geschiedenis, maar ik heb nooit Latijn of Grieks gehad. Waarschijnlijk zal ik daar toch wat aan moeten doen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:30 schreef Scaurus het volgende:
Het is echter wel goed voor je persoonlijke ontwikkeling om een derde taal te kennen. Bovendien heb je toegang tot meer bronnen als je onderzoek doet.
Oei. Trek dan maar een fulltime jaar uit om de basis van een van beide talen te leren. Je moet niet alleen 6 jaar aan middelbare school lessen (wat net genoeg is om aan de universiteit te starten, maar bij lange na niet genoeg voor het niveau van een master) inhalen maar ook de extra trainingen die classici/oudheidkundigen in de taal krijgen.quote:Op donderdag 4 december 2008 01:48 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Daar zit ik nu ook een beetje mee. Ik ben na aan het denken over een master Oude Geschiedenis, maar ik heb nooit Latijn of Grieks gehad. Waarschijnlijk zal ik daar toch wat aan moeten doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |