Pleonasmequote:Op dinsdag 9 september 2008 15:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
een niet-bestaande God.
Wat is er voor durf gemoeid met roken? Die krampachtige pogingen om ''vertrutting'', ''betutteling'' enz. te bestrijden en ''lekker door te roken'', zijn alleen maar pogingen om een smerige verslaving een beter aanzien te geven.quote:
Hebben we weer zo'n dramaqueen, boehoequote:
O nee, nog meer argumenten.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:50 schreef Pek het volgende:
[..]
Hebben we weer zo'n dramaqueen, boehoe
Interesseert me werkelijk niet wat jij daar van vind. Ik dwing jou niet te roken. Ik ga gewoon met een peuk aan de bar hangen en de anti-rokers mogen hun eigen vertier zoeken.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:47 schreef Apropos het volgende:
[..]
Wat is er voor durf gemoeid met roken? Die krampachtige pogingen om ''vertrutting'', ''betutteling'' enz. te bestrijden en ''lekker door te roken'', zijn alleen maar pogingen om een smerige verslaving een beter aanzien te geven.
Dat wil ik zien.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ga gewoon met een peuk aan de bar hangen en de anti-rokers mogen hun eigen vertier zoeken.
Ga dan niet je eigen mening als feit verkondigen, jij vindt het een smerige verslaving. Prima, anderen delen die mening nietquote:
Klopt, maar ik vond ze wel aardig. Het plaatst het huidige doorgslagen gezeik over roken in perspectief. Gezond leven is zo in de mode, dat er zo langzamerhand geen moer meer aan is. Overal staan betweters met het vingertje omhoog als je een keertje wilt genieten. Bah.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:44 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
die quotes stammen vrijwel allemaal uit de periode dat roken nog als salonfahig en statusverhogend werd beschouwd
Roken hoeft van mij helemaal geen beter aanzien te krijgen maar dat maakt deze wetgeving niet minder betuttelend.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:47 schreef Apropos het volgende:
[..]
Wat is er voor durf gemoeid met roken? Die krampachtige pogingen om ''vertrutting'', ''betutteling'' enz. te bestrijden en ''lekker door te roken'', zijn alleen maar pogingen om een smerige verslaving een beter aanzien te geven.
ik blijf me er over verbazen dat dit eigenlijk de enige sociaal geaccepteerde verslaving is, helemaal als je bedenkt dat dit de enige verslaving is die direct schadelijk is voor je medemens.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:55 schreef Lkw het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vond ze wel aardig. Het plaatst het huidige doorgslagen gezeik over roken in perspectief. Gezond leven is zo in de mode, dat er zo langzamerhand geen moer meer aan is. Overal staan betweters met het vingertje omhoog als je een keertje wilt genieten. Bah.
Dat het een mening is, leek me duidelijk, maar hierbij wil ik het voor de volledigheid nog wel eens uitspreken.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:55 schreef Pek het volgende:
[..]
Ga dan niet je eigen mening als feit verkondigen, jij vindt het een smerige verslaving. Prima, anderen delen die mening niet
Er zijn genoeg kroegen waar je dat kan zien, of volg je het nieuws niet?quote:
Anders maak je je sterk voor legalisatie van alle drugs?quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:57 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik blijf me er over verbazen dat dit eigenlijk de enige sociaal geaccepteerde verslaving is, helemaal als je bedenkt dat dit de enige verslaving is die direct schadelijk is voor je medemens.
Ja hoor. Maar gelukkig is het roken in mijn favoriete kroegen uitgebannen, dus het zou een soort antropologisch uitstapje voor me worden.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn genoeg kroegen waar je dat kan zien, of volg je het nieuws niet?
Dat is een dancefeest, he? Dan valt roken waarschijnlijk in het niet bij de overige treurigheid.quote:Maar je mag de 13e een kaartje kopen voor Qlimax, gaan we samen roken.
De gezondheidsmaffia wil dat U goed en schoon leeft.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:55 schreef Lkw het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vond ze wel aardig. Het plaatst het huidige doorgslagen gezeik over roken in perspectief. Gezond leven is zo in de mode, dat er zo langzamerhand geen moer meer aan is. Overal staan betweters met het vingertje omhoog als je een keertje wilt genieten. Bah.
Alsof alcoholisme niet geaccepteerd is. We kunnen het alleen nog hebben over wanneer je alcoholist bent, maar dat zijn er meer dan er toegegeven wordt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:57 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik blijf me er over verbazen dat dit eigenlijk de enige sociaal geaccepteerde verslaving is, helemaal als je bedenkt dat dit de enige verslaving is die direct schadelijk is voor je medemens.
Is dat echt geaccepteerd?quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:02 schreef Casos het volgende:
[..]
Alsof alcoholisme niet geaccepteerd is.
Ga er eens op in voor de verandering? Het rook verbod is toch zo heilig?quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:00 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja hoor. Maar gelukkig is het roken in mijn favoriete kroegen uitgebannen, dus het zou een soort antropologisch uitstapje voor me worden.
[..]
Dat is een dancefeest, he? Dan valt roken waarschijnlijk in het niet bij de overige treurigheid.
Het gaat niet alleen om roken, de verregaande vertrutting van de maatschappij schiet mij in het verkeerde keelgat. Iedereen is dodelijk voorzichtig, roken mag niet meer, snacken niet, schoonmaakdoekjes zijn krampachtig steriel gemaakt, ons eten zit vol met 'gezonde toevoegingen' en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:47 schreef Apropos het volgende:
[..]
Hoeveel mensen ken jij die op regelmatige basis een glaasje drinken? Vraag diezelfde mensen dat eens een tijd niet te doen. De meeste zullen keihard ontkennen dat ze verslaafd zijn en makkelijk zonder kunnen en wat al niet meer. Op eenzelfde manier als vele rokers dat doen.quote:
Er zijn hele volksstammen die meer dan 5 biertjes per dag wegtikken en ontkennen dat ze een probleem hebben. Dus jaquote:
Van mij hoeft niemand op te houden met roken, maar ik vind roken, of veel drinken, geen teken van durf.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:03 schreef Lkw het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om roken, de verregaande vertrutting van de maatschappij schiet mij in het verkeerde keelgat. Iedereen is dodelijk voorzichtig, roken mag niet meer, snacken niet, schoonmaakdoekjes zijn krampachtig steriel gemaakt, ons eten zit vol met 'gezonde toevoegingen' en ga zo maar door.
Mensen durven niet meer te leven en zeker niet dood te gaan. Dat is iiritant, we worden op deze manier zielige kasplantjes die braaf volgens het boekje leven en altijd maar 'verntwoord bezig zijn'.
'Mensch, durf te leven' is simpelweg een uiting van kritiek op zo'n sullige samenleving.
Ja, zulke mensen ken ik ook. Maar als ze het al moeten ontkennen, is het kennelijk niet geaccepteerd.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:05 schreef Pek het volgende:
[..]
Er zijn hele volksstammen die meer dan 5 biertjes per dag wegtikken en ontkennen dat ze een probleem hebben. Dus ja
Het is wel geaccepteerd, alleen willen mensen niet toegeven dat ze verslaafd zijn. Verslaving wordt geassocieerd met slecht en ze zien de bui al hangen. Komen er straks van die anti-drinkers alcoholvrije kroegen opeisen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:07 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, zulke mensen ken ik ook. Maar als ze het al moeten ontkennen, is het kennelijk niet geaccepteerd.
Maar wel een volledig logische handeling als je in een kroeg bent, alcoholverbod dan maar?quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:07 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, zulke mensen ken ik ook. Maar als ze het al moeten ontkennen, is het kennelijk niet geaccepteerd.
Dat valt nog te bezien, overtuigend bewijs heb ik nog nimmer gezien.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:57 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Je vat het woord 'durf' volgens mij te letterlijk op.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:07 schreef Apropos het volgende:
[..]
Van mij hoeft niemand op te houden met roken, maar ik vind roken, of veel drinken, geen teken van durf.
Goed idee. Als creatieve horeca-boer moet je je gewoon aanpassen. McDonalds mag over 5 jaar ook alleen nog maar kale sla en droog brood verkopen. En de commerciëlen houden straks na 22.00uur op met uitzenden want dan moeten alle burgermannetjes naar bed om de volgende ochtend om 6 uur fris weer te kunnen wreken voor vadertje straat en de kapitaalmarkt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:12 schreef Pek het volgende:
[..]
Maar wel een volledig logische handeling als je in een kroeg bent, alcoholverbod dan maar?Ik open alvast een SpaBar, gat in de markt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |