Al had je een huis gekocht 18 jaar geleden dan zou je een overwaarden hebben gehad a 150000 gulden. Indien je je huis had verkocht voor 31-12-2003 was je vrij je overwaarden te besteden zonder belasting te betalen. Je geeft zelf aan dat je 375 euro betaald en kopen duurder is. Dus je kan 15 jaar huren van je overwaarden. (150.000 / 2.20371 / 375 = 180 maanden ) Als je rente vast periode van 20 jaar afspreekt weet je precies wat je moet betalen per maand voor de komende 20 jaar.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je hebt geen 150.000 gulden. Hoe kom je daar nu bij. Je hebt MISSCHIEN een overwaarde van 150K die je in een nieuw huis zou moeten steken. Immers. Als je geen nieuw huis terug koopt zal je een huis in de vrije sector moeten huren.Dan loopt je overwaarde erg hard terug tov mijn huur kan ik je verzekeren.
En kopen wordt echt niet goedkoper als de rente gaat stijgen. Hetgeen met de huidige inflatie niet ondenkbaar is.
Wat ik me afvraag is waarom jij alleen materialistische zaken als succes ziet.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:09 schreef de_boswachter het volgende:
Nee precies. Wat je zegt is allemaal waar, wat je doet is echt het beste en wat je denkt daar kan niemand aan tippen.
Kortom je bent god. Ik leg me erbij neer.
(wat ik me dan wel afvraag is waarom je als god zijnde niet in een villa woont)
ehm, ik kreeg die indruk ook naar aanleiding van jouw posts.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:20 schreef de_boswachter het volgende:
Dus ik weet niet hoe je hierbij komt ?
Wanneer je succes hebt, kun je ook heel gelukkig zijn, of een hele goede relatie hebben, of werk doen waar je heel veel bevrediging uithaalt en het heel erg goed doet terwijl het maar weinig verdient.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:20 schreef de_boswachter het volgende:
Ik zie materialistische zaken helemaal niet als succes. Het is een gedeelte van je succes. Wanneer je succes hebt kun je materialistische zaken veroorloven. Ik neem hierbij aan dat je je geld op een eerlijke manier verdient. In 1 van mijn posts zeg ik ook dat ik niet iets status vind wanneer je 2 of 1 wagen voor de deur hebt.
Dus ik weet niet hoe je hierbij komt ?
Nogal wat mitsen en maren hequote:Op dinsdag 9 september 2008 16:09 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Al had je een huis gekocht 18 jaar geleden dan zou je een overwaarden hebben gehad a 150000 gulden. Indien je je huis had verkocht voor 31-12-2003 was je vrij je overwaarden te besteden zonder belasting te betalen. Je geeft zelf aan dat je 375 euro betaald en kopen duurder is. Dus je kan 15 jaar huren van je overwaarden. (150.000 / 2.20371 / 375 = 180 maanden ) Als je rente vast periode van 20 jaar afspreekt weet je precies wat je moet betalen per maand voor de komende 20 jaar.
quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nogal wat mitsen en maren he
Weet ik, ik praat ook over de overwaarden waarvan je nu nog jaren kan huren.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Plus dat ik NU 375 euro verhuur. 15 jaar geleden niet.
Oude barrels zijn tokkie, jeweetz.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:41 schreef E.T. het volgende:
Fuck Swets.. nou moet ik toch een nieuwe Fiat 500 omdat ik een keer per maand een auto nodig heb.. (een oud barreltje als tweede auto is natuurlijk nog veel erger dan maar 1 auto hebben)
Moet van de boswachter..
Fijn dat je dat vind. Hoewel ik dat natuurlijk nergens beweer maar alleen aangeef dat je discussies skills van een bedroevend niveau zijn. Ook in deze post geef je geen argumenten maar probeer je alleen een beetje halfslachtig op de man te spelen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:09 schreef de_boswachter het volgende:
Nee precies. Wat je zegt is allemaal waar, wat je doet is echt het beste en wat je denkt daar kan niemand aan tippen.
Je kan beter je mod functie neerleggen.quote:Kortom je bent god. Ik leg me erbij neer.
Wat moet ik in een villa? Keer op keer heb ik je gevraagd je waardeoordelen te beargumenterenquote:(wat ik me dan wel afvraag is waarom je als god zijnde niet in een villa woont)
En anders wel dolgelukkig .quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik denk dat ik redelijk rijk ben.
Nee dat had het niet, want 15 jaar geleden had ik een nog groter verschil in maandlasten gehad.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:47 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Maar wat ik probeer duidelijk te maken is dat kopen beter voor je was geweest.
Ja... en daarna?quote:Weet ik, ik praat ook over de overwaarden waarvan je nu nog jaren kan huren.
Ga d'r maar voor werken.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:41 schreef E.T. het volgende:
Fuck Swets.. nou moet ik toch een nieuwe Fiat 500 omdat ik een keer per maand een auto nodig heb.. (een oud barreltje als tweede auto is natuurlijk nog veel erger dan maar 1 auto hebben)
Moet van de boswachter..
Dat verschil was steeds kleiner geworden.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee dat had het niet, want 15 jaar geleden had ik een nog groter verschil in maandlasten gehad.
Dan ben je weer terug waar je nu bent.quote:
Dit is eigenlijk de sleutelzinquote:Op dinsdag 9 september 2008 16:59 schreef ColtZ40 het volgende:
Dan ben je weer terug waar je nu bent.
Nee, maar overdag mag je wel aanwezig zijn ipv het kind te dumpen, en 's avonds gauw in bed te gooien omdat je moe bent van het werken.quote:Op dinsdag 9 september 2008 00:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Alsof een kind 24/7 jouw persoonlijjke aandacht nodig heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |