Of ze knipperen of niet weet ik niet, heb ik niet op gelet. Zal het straks eens bekijken. Weet wel dat het matrixborden zijn die aanstaanquote:Op woensdag 10 september 2008 14:32 schreef rival het volgende:
[..]
met oranje knipperlichten erbij? (4 stuks)
Joh, laatmaar, hij heeft het zelf over aanspringende borden en even later gaat het over wegwerkzaamheden. Hij lult er gewoon omheen zodat het beter in z'n straatje past. Meneer heeft gelijk, en wij niet. Toedelsquote:Op woensdag 10 september 2008 14:32 schreef rival het volgende:
met oranje knipperlichten erbij? (4 stuks)
Kom je me nog even rechts inhalen dan om 5 uur op de A13?quote:Op woensdag 10 september 2008 14:33 schreef Catbert het volgende:
[..]
Joh, laatmaar, hij heeft het zelf over aanspringende borden en even later gaat het over wegwerkzaamheden. Hij lult er gewoon omheen zodat het beter in z'n straatje past. Meneer heeft gelijk, en wij niet. Toedels
Dan ben je toch ook aan het bumperklevenquote:Op woensdag 10 september 2008 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het werkt natuurlijk op 2 manieren he; zij halen mij rechts in, ik zorg ervoor dat ze er dan niet meer tussen passen.
Nee, wordt A2-A12-Waterlinieweg vanavond, ik heb een hockeytraining anders was ik graag voor je omgereden. Sorryquote:Op woensdag 10 september 2008 14:43 schreef Scorpie het volgende:
Kom je me nog even rechts inhalen dan om 5 uur op de A13?
Hockey? Kakkerquote:Op woensdag 10 september 2008 14:49 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nee, wordt A2-A12-Waterlinieweg vanavond, ik heb een hockeytraining anders was ik graag voor je omgereden. Sorry
Enorrrrmquote:
En pas op het laatste moment de snelweg op gaan.quote:Op woensdag 10 september 2008 15:08 schreef PhoenixNLx het volgende:
ergste zijn (meestal oude) mensen die met 60 km/u de snelweg opgaan en jij rijdt daarachter!
levensgevaarlijk, meteen afpakken dat rijbewijs !!!!
Nee, mensen die zo de weg op knallen zijn fijn:quote:Op woensdag 10 september 2008 15:55 schreef PDOA het volgende:
En pas op het laatste moment de snelweg op gaan.
Als ze zonder omkijken de weg op knallen maakt het me niet uit, is gewoon doodeng. Als je onder die hoek de weg op rijdt, dus zonder even parallel aan de baan te rijden, zie je niet wat er achter je zit. En als je dan niet omkijkt, wat ik dus een paar keer meegemaakt heb, krijg je levensgevaarlijke situaties. Bejaarden die dat dan met 60 i.p.v. 120 doen zijn nog dubbel zo gevaarlijk.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:26 schreef PhoenixNLx het volgende:
trouwens als dat op de snelweg gaan aan het begin van de invoegstrook gebeurd met minimaal 120 dan is er toch niks aan het handje?
Dan nog is er geen reden om niet tussen die vrachtwagens even naar links te gaan.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:43 schreef PhoenixNLx het volgende:
ik zou de irritante bosmongool uithangen voor die klootzakken die zich irriteren aan mensen die gewoon de maximale snelheid rijden... ik bedoel mensen die op de linkerbaan rijden met 100 km/u (waar je 120 mag) en daarmee een vrachtwagen inhalen dat zijn pas irritante mensen... maar mensen die de max snelheid rijden heb ik persoonlijk niks op aan te merken eigenlijk
Kankerkneusquote:Op woensdag 10 september 2008 16:48 schreef PhoenixNLx het volgende:
naar rechts bedoel je? neu dat niet... maar als mensen gaan plakken krijg ik altjid irritante buien en ga ik trager rijden dan mag... stel ik rij 50 km/u waar je 50 mag en als er dan 1 of andere debiel keihard op me af komt rijden en daarna een konthaar van me vandaan blijft, dan laat ik altijd mijn achterlichten even zien (niet remmen, alleen aantikken) en daarna ga ik 40 rijden in zn 2 ofzo... als ie er dan langs wil, planken zodat het hem niet lukthaha moet ie maar niet zo asociaal doen
Plakkers zijn irritant, maar als je naar rechts kan en iemand wil je inhalen, waarom zou je dan links blijven rijden? Ik rij als het rustig is zelf 140 op de cruiscontrol, da's iets te hard ja, maar da's toch jouw probleem niet? Ik ga echt geen meter van je af rijden, maar als ik op 100m achter je zit zou ik het fijn vinden dat je naar rechts gaat voordat ik af moet gaan remmen. Dan verspil je alleen maar brandstof.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:57 schreef PhoenixNLx het volgende:
diegene die met plakken begint natuurlijk... eigen schuld dikke bult! laat me raden... jij bent vast een FAG?
nog zo een.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:57 schreef PhoenixNLx het volgende:
diegene die met plakken begint natuurlijk... eigen schuld dikke bult! laat me raden... jij bent vast een FAG?
QFTquote:Op woensdag 10 september 2008 17:12 schreef Omniej het volgende:
Sommige mensen zijn gewoon nogal competitief ofzo, en als ik dit topic zo doorlees is met name Scorpie daar een van.
Ik bedoel, als ik 130 of 140 rijd op de snelweg (wat ik persoonlijk een fijne snelheid vind) en ik zie in m'n spiegel een auto snel dichterbij komen, dan ga ik gewoon naar rechts als ik die ruimte heb. Als ik op dat moment bezig ben een treintje auto's in te halen blijf ik natuurlijk gewoon links zitten, maar als ik gewoon naar rechts kįn, zie ik totaal geen reden om links te blijven plakken.
Ik ga voor iemand die achter mij zit te kleven écht niet harder doorrijden (ik hou gewoon m'n eigen snelheid aan), maar het is uitermate triest om expres langzamer te gaan rijden, of met je remlichten te gaan spelen. Net zoals niet op tijd terug naar rechts gaan gewoon triest is.
Het voorbeeld van KhaZ hierboven vond ik wel aardig. Twee vrachtwagens met aardig wat ruimte ertussen... Als de weg voor de rest leeg is, zou ik zelf gewoon op de linkerbaan blijven plakken, simpelweg omdat ik het liefst zo min mogelijk van baan wissel. Maar als er achter mij een auto zit die duidelijk harder rijdt (of wil rijden) dan ik, ben ik de beroerdste niet om gewoon even tussen die vrachtwagens in naar rechts te gaan hoor.
Voor jou maakt het toch geen enkel verschil? Als je even naar rechts gaat kun je nog steeds jouw eigen snelheid blijven rijden, en die vent achter jou kan ook doorrijden. En kom dan alsjeblieft niet met "Ja, ik reed al de maximum snelheid dus hij mįg mij helemaal niet inhalen", want jij bepaalt niet voor anderen hoe hard ze willen rijden.
Nou nou nou nou, om gelijk met triest te gaan strooien staat ook weer zo kneuzerig, vind je zelf ook niet? In jouw geval laat ik je er gewoon langs hoor, je bent immers normaal weggedrag aan het vertonen. Behalve dan de snelheid, maar hey, dat moet je zelf weten.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:40 schreef KhaZ het volgende:
Scorpie wat ben je toch een triest persoon als ik 't zo lees.. blijf je ook expres linkshangen als je niet gekleeft wordt? Stel: 2 baans weg, jij rijd 120 en haalt een vrachtwagen in, 150m verder rijd er weer een vrachtwagen (rechts uiteraard), ik kom eraan met 170 maar laat m'n gas netjes op tijd los om er langs te kunnen als jij naar rechts zou gaan tussen de vrachtwagens (laten we zeggen dat van vrachtwagen naar vrachtwagen met 120km/u 10 seconden (=lang) duurt.
Let wel: ik kleef niet, maar heb zat snelheid om 't wel kleven te laten worden als je 2 secs na de vrachtwagen niet naar rechts gaat. Ga je dan netjes aan de kant of hang je de irritant bosmongool uit?
Het is blijkbaar erg lastig voor mensen zoals jij om begrijpend te lezen. Ik neem het je niet kwalijk hoor, maar word er een beetje moe van. Hoe kom je erbij dat dat "competitief" moet zijn als ik gewoon zeg dat ik diegene die achter mij zich als een bosaap aan het gedragen is eventjes terug laat gaan in zijn kooi?quote:Op woensdag 10 september 2008 17:12 schreef Omniej het volgende:
Sommige mensen zijn gewoon nogal competitief ofzo, en als ik dit topic zo doorlees is met name Scorpie daar een van.
Zeg ik ergens dat ik dat niet doe dan? Ik geef al tig keer aan dat het in mijn geval om notoire bumperklevers in de spits gaat, die er geen KONT mee opschieten om te gaan kleven. Ze komen hoogstens 1(!) fucking auto voorbij, namelijk die van mijquote:Ik bedoel, als ik 130 of 140 rijd op de snelweg (wat ik persoonlijk een fijne snelheid vind) en ik zie in m'n spiegel een auto snel dichterbij komen, dan ga ik gewoon naar rechts als ik die ruimte heb. Als ik op dat moment bezig ben een treintje auto's in te halen blijf ik natuurlijk gewoon links zitten, maar als ik gewoon naar rechts kįn, zie ik totaal geen reden om links te blijven plakken.
Waarom is dat triest? Het meest trieste wat je kan doen is zulke figuren laten gaan en zonder slag of stoot over te geven. Je geeft het zelf al aan; je gaat niet harder doorrijden, maar er tegen optreden doe je zelf ook niet. Een assertieve rijder ben je dus ook niet.quote:Ik ga voor iemand die achter mij zit te kleven écht niet harder doorrijden (ik hou gewoon m'n eigen snelheid aan), maar het is uitermate triest om expres langzamer te gaan rijden, of met je remlichten te gaan spelen. Net zoals niet op tijd terug naar rechts gaan gewoon triest is.
Dat zeg ik toch ook? Alles in de redelijkheid. Als diegene achter mij gewoon redelijkerwijs harder doorrijd dan ik en het kan ook gewoon zonder dat diegene zijn kampersmentaliteit en stupiditeit tentoonspreid is er niks aan de hand.quote:Het voorbeeld van KhaZ hierboven vond ik wel aardig. Twee vrachtwagens met aardig wat ruimte ertussen... Als de weg voor de rest leeg is, zou ik zelf gewoon op de linkerbaan blijven plakken, simpelweg omdat ik het liefst zo min mogelijk van baan wissel. Maar als er achter mij een auto zit die duidelijk harder rijdt (of wil rijden) dan ik, ben ik de beroerdste niet om gewoon even tussen die vrachtwagens in naar rechts te gaan hoor.
Zeg ik dat ergens dan? Nee. Dit soort geintjes haal ik ook alleen maar uit op het moment dat diegene achter mij er geen kont mee opschiet; dat wil zeggen in de drukte rechts passeren om 1(!) auto voorbij te gaan of bumperkleven achteraan een trein van 25+ auto`s. DAT zijn pas zielige mensen, DAAR moet je wat tegen doen. Niet tegen iemand die de dupe wordt van zulk aso-tuig dat wel even gaat beslissen hoe er gereden dient te worden door de medemens. Dat bepaal ik namelijk nog altijd zelf, en zeker niet 1 of andere halve gare die achter mij zo nodig 4 seconden eerder thuis wil zijn voor het eten.quote:Voor jou maakt het toch geen enkel verschil? Als je even naar rechts gaat kun je nog steeds jouw eigen snelheid blijven rijden, en die vent achter jou kan ook doorrijden. En kom dan alsjeblieft niet met "Ja, ik reed al de maximum snelheid dus hij mįg mij helemaal niet inhalen", want jij bepaalt niet voor anderen hoe hard ze willen rijden.
Wel leuk dat je dus de aanleiding voor het vergrijp goed praat maar een reactie daarop niet. En dan nog afvragen waar de agressie in het verkeer vandaan komtquote:Op woensdag 10 september 2008 17:07 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
nog zo een.
het gaat hier toch niet om de schuldvraag maar om een veilige en soepele doorstroming van het verkeer. Als de tegenpartij daar een fout in maakt geeft dat geen enkele rechtvaardiging de situatie erger te maken. Hou je gewoon met jezelf bezig.
Dus je doet eigenlijk precies hetzelfde als ik, maar dan omgekeerdquote:Op woensdag 10 september 2008 17:03 schreef Catbert het volgende:
[..]
Plakkers zijn irritant, maar als je naar rechts kan en iemand wil je inhalen, waarom zou je dan links blijven rijden? Ik rij als het rustig is zelf 140 op de cruiscontrol, da's iets te hard ja, maar da's toch jouw probleem niet? Ik ga echt geen meter van je af rijden, maar als ik op 100m achter je zit zou ik het fijn vinden dat je naar rechts gaat voordat ik af moet gaan remmen. Dan verspil je alleen maar brandstof.
Ik vind het heel typisch dat zoveel mensen over plakkers beginnen. Ik vind het zelf ook 'niet normaal', maar er zijn zo veel mensen die links blijven hangen dat je het op een gegeven moment ook zat bent. En als je dan langer dan noodzakelijk links blijft hangen heb je wel eens iemand die d'r graag langs wil ja. Beetje zelfde types als die mensen die links op de troltrap blijven staan met het argument dat als je haast hebt je dan maar eerder van huis moet gaan.
Ja, nou whoohoo. Vouw jij je lekker om een boom of lever anders gewoon je rijbewijs in ja? Jij bent de asociaal in het verhaal. Dat eigen rechtertje spelen op de weg moeten mensen maar eens afleren.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:48 schreef PhoenixNLx het volgende:
naar rechts bedoel je? neu dat niet... maar als mensen gaan plakken krijg ik altjid irritante buien en ga ik trager rijden dan mag... stel ik rij 50 km/u waar je 50 mag en als er dan 1 of andere debiel keihard op me af komt rijden en daarna een konthaar van me vandaan blijft, dan laat ik altijd mijn achterlichten even zien (niet remmen, alleen aantikken) en daarna ga ik 40 rijden in zn 2 ofzo... als ie er dan langs wil, planken zodat het hem niet lukthaha moet ie maar niet zo asociaal doen
Joh? Ben jij nog mal? Je zou elkaar eens de ruimte geven ook al rijdt die ander te hard. Het idee alleen dat je voor elkaar aan de kant gaat, ben je gek.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:46 schreef KhaZ het volgende:
Maar vertel me: waarom zou je mensen irriteren die haast hebben? Als je gewoon naar rechts kunt gaan.. het is toch een kleine moeite? Ik zelf ga als de sodemieter naar rechts als er achter me een dikke BMW opdoemt met hoge snelheid: ik weet 100% zeker dat hij het prettig vind dat ik opbok naar rechts. Win-win situatie.
Een te kleine penis.quote:Iedereen die mensen die sneller rijden expres irriteren hebben een of andere stoornis, dat kan niet anders.
Eensquote:Edit: of thuis onder de plak, en op de snelweg de held uithangen.. beetje jammer allemaal. Papiertje inleveren, en voortaan met de bus. Sterf!
En dat is nu precies wat ik met competitief bedoel. Waarom niet gewoon even erlangs laten als hij dat zo graag wil? Waarom per se nog even lol willen hebben door zo'n vent te jennen? Natuurlijk zou ik er ook een groot voorstander van zijn om dat soort rasmongolen uit de genenpoel te verwijderen, maar aangezien ook dįt soort volk toch wel op de weg blijft, kun je maar beter zorgen dat je er zo min mogelijk mee te maken krijgt.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is blijkbaar erg lastig voor mensen zoals jij om begrijpend te lezen. Ik neem het je niet kwalijk hoor, maar word er een beetje moe van. Hoe kom je erbij dat dat "competitief" moet zijn als ik gewoon zeg dat ik diegene die achter mij zich als een bosaap aan het gedragen is eventjes terug laat gaan in zijn kooi?
Uiteindelijk gaat hij er toch wel langs, maar niet eerder dan dat ik mijn lol even heb gehad met zo`n persoon.
Wat is dit hieronder dan?quote:Alles natuurlijk in rede; ik ga niet express mensen pesten die gewoon harder rijden dan ik (wat overigens ook al knap zat is, daar ik zelf 130 aanhou als cruise-snelheid). Zoals ik net al aangaf focus ik mijn lolletjes vooral op de aso`s en de opgefokte types die hoognodig valium nodig hebben voor hun "King of the Road" syndroom waar ze overduidelijk niet mee om kunnen gaan.
Nogmaals: ik ontken niet dat bumperklevers gruwelijk irritant zijn, maar dat is nog geen reden om maar even expres in de weg te blijven rijden. Als je te maken hebt met opgefokte mensen is het altijd beter om te deėscaleren, in plaats van nog wat extra olie op 't vuur te gooien. Ga je dat soort gasten nog even extra pesten door ze no matter what niet te laten passeren dan doe je juist het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:58 schreef Scorpie het volgende:
Als er bij mij iemand zou bumperkleven (vlak na een inhaal actie van mij bijvoorbeeld) dan tik ik gewoon 5 keer op mijn rem, kijken of dat genoeg is om dat gedrag af te leren. Owja, en als hij dan denkt rechts er langs te gaan rij ik harder door zodat hij op de middelste baan vast zit.
Dat soort types moet je gewoon even opnieuw opvoeden, ze zitten thuis teveel onder moeders` plak dus denken ze roadwarrior te kunnen spelen
Yep. In het stukje wat ik zojuist geciteerd heb (9 september 2008 12:58) dus...quote:Zeg ik ergens dat ik dat niet doe dan?
Je vraag mij hoe ik erbij kom dat jij competitief ingesteld bent, en drie alinea's later kom je hiermee.quote:Waarom is dat triest? Het meest trieste wat je kan doen is zulke figuren laten gaan en zonder slag of stoot over te geven. Je geeft het zelf al aan; je gaat niet harder doorrijden, maar er tegen optreden doe je zelf ook niet. Een assertieve rijder ben je dus ook niet.
Voor het eerst in dit topic begin je zowaar een beetje redelijk te klinken.quote:Dat zeg ik toch ook? Alles in de redelijkheid. Als diegene achter mij gewoon redelijkerwijs harder doorrijd dan ik en het kan ook gewoon zonder dat diegene zijn kampersmentaliteit en stupiditeit tentoonspreid is er niks aan de hand.
Ik praat niets goed en ik vraag me niet af waar de agressie vandaan komt. Ik weet namelijk dat die komt van principiėle en competetieve acties en represailles waar niemand wat mee op schiet.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wel leuk dat je dus de aanleiding voor het vergrijp goed praat maar een reactie daarop niet. En dan nog afvragen waar de agressie in het verkeer vandaan komt
Dat is echt knap, daar heb je vast wel een bron voor!quote:Op donderdag 11 september 2008 09:19 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Ik praat niets goed en ik vraag me niet af waar de agressie vandaan komt. Ik weet namelijk dat die komt van principiėle en competetieve acties en represailles waar niemand wat mee op schiet.
Aha! die zat vast achter een bumperklever aan die het wel even verdiend had om achterna gezeten te wordenquote:Op donderdag 11 september 2008 09:08 schreef San0201 het volgende:
Ik kwam net weer zo'n gevalletje van opgefokt rijden tegen op weg naar het werk.
snelweg, tweebaans, ik rijdt rechts want er is ruimte genoeg. Bedrijfsbusje rijdt links mij voorbij.
Even verderop beginnen de matrix borden te knipperen. 70 en verderop 50. File dus.
Busje gaat naar rechts, twee auto's voorbij en dan weer naar links. weer een stukje verder gaat hij weer naar rechts. Dan weer naar links. Maar goed, in de file maakt het weinig uit op welke baan je zit. Dat bleek ook wel, want ik heb hem geloof ik wel 4 keer ingehaald en dat terwijl ik gewoon rustig rechts reed.
Ik vind het altijd wel grappig om te zien, maar begrijp niet goed dat mensen serieus denken dat ze zo sneller zijn
Danklje. Nee heb ik niet, maakt het zo mogelijk nog knapper te weten.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is echt knap, daar heb je vast wel een bron voor!
Hey hoe durf je in hemelsnaam daar tegenop te treden ja je moet dat soort mensen met rust laten want je mag absoluut nooit niet iets daarover zeggen ja! Hoe durf je zo gevaarlijk bezig te zijn, die Volvo wilde gewoon iets eerder dan jou op zijn werk zijn snap je dat dan niet pfffffff principiele rijders zijn het gevaarlijkste volk dat er is! Gaan ze zomaar toeteren omdat iemand anders een gevaarlijke situatie creeert, moet niet gekker worden met jou!quote:Op donderdag 11 september 2008 09:24 schreef BobbyB het volgende:
Reed ik rustig op de rechterbaan, want zoals gewoon stond er file. Ik rij op een normale manier, samen met een aantal anderen, de linker rij voorbij, want die staat helemaal stil natuurlijk. Komt er ineens een tering Volvo uit de linker baan (uiteraard zonder knipperlicht te gebruiken, want die hebben alleen duurdere Volvo's) waardoor ik keihard moet remmen en vervolgens gaat die lul nog langzamer voor mij rijdenen dan nog naar mij durven gebaren omdat ik toeter.
Zulke mensen verdienen gewoon een nekschot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |