abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61523990
quote:
Op woensdag 10 september 2008 14:32 schreef rival het volgende:

[..]

met oranje knipperlichten erbij? (4 stuks )
Of ze knipperen of niet weet ik niet, heb ik niet op gelet. Zal het straks eens bekijken. Weet wel dat het matrixborden zijn die aanstaan
  woensdag 10 september 2008 @ 14:33:45 #257
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_61523991
quote:
Op woensdag 10 september 2008 14:32 schreef rival het volgende:
met oranje knipperlichten erbij? (4 stuks )
Joh, laatmaar, hij heeft het zelf over aanspringende borden en even later gaat het over wegwerkzaamheden. Hij lult er gewoon omheen zodat het beter in z'n straatje past. Meneer heeft gelijk, en wij niet. Toedels
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_61524199
quote:
Op woensdag 10 september 2008 14:33 schreef Catbert het volgende:

[..]

Joh, laatmaar, hij heeft het zelf over aanspringende borden en even later gaat het over wegwerkzaamheden. Hij lult er gewoon omheen zodat het beter in z'n straatje past. Meneer heeft gelijk, en wij niet. Toedels
Kom je me nog even rechts inhalen dan om 5 uur op de A13?
pi_61524317
quote:
Op woensdag 10 september 2008 13:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het werkt natuurlijk op 2 manieren he; zij halen mij rechts in, ik zorg ervoor dat ze er dan niet meer tussen passen.
Dan ben je toch ook aan het bumperkleven

En ik blijf erbij die bosmongolen die constant op de middenbaan blijven rijden terwijl er rechts een hele baan vrij is een dikke bekeuring moeten krijgen!
MOKUM XXX RATED
  woensdag 10 september 2008 @ 14:49:19 #260
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_61524319
quote:
Op woensdag 10 september 2008 14:43 schreef Scorpie het volgende:
Kom je me nog even rechts inhalen dan om 5 uur op de A13?
Nee, wordt A2-A12-Waterlinieweg vanavond, ik heb een hockeytraining anders was ik graag voor je omgereden. Sorry
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_61524369
quote:
Op woensdag 10 september 2008 14:49 schreef Catbert het volgende:

[..]

Nee, wordt A2-A12-Waterlinieweg vanavond, ik heb een hockeytraining anders was ik graag voor je omgereden. Sorry
Hockey? Kakker
  woensdag 10 september 2008 @ 14:52:54 #262
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_61524388
quote:
Op woensdag 10 september 2008 14:51 schreef Scorpie het volgende:
Hockey? Kakker
Enorrrrm
  woensdag 10 september 2008 @ 15:08:23 #263
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_61524675
ergste zijn (meestal oude) mensen die met 60 km/u de snelweg opgaan en jij rijdt daarachter!

levensgevaarlijk, meteen afpakken dat rijbewijs !!!!
kroegtijger: 'Vrouwen zijn in staat om van een mug een olifant te maken (moet je niet doen...die kunnen namelijk niet vliegen)'
pi_61525835
quote:
Op woensdag 10 september 2008 15:08 schreef PhoenixNLx het volgende:
ergste zijn (meestal oude) mensen die met 60 km/u de snelweg opgaan en jij rijdt daarachter!

levensgevaarlijk, meteen afpakken dat rijbewijs !!!!
En pas op het laatste moment de snelweg op gaan.
  woensdag 10 september 2008 @ 16:23:02 #265
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_61526480
quote:
Op woensdag 10 september 2008 15:55 schreef PDOA het volgende:
En pas op het laatste moment de snelweg op gaan.
Nee, mensen die zo de weg op knallen zijn fijn:

Toevallig ook vaak bejaarden...
  woensdag 10 september 2008 @ 16:23:36 #266
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_61526496
ja dat is ook but! maar vooral met 60 de snelweg op! aaaah!
kroegtijger: 'Vrouwen zijn in staat om van een mug een olifant te maken (moet je niet doen...die kunnen namelijk niet vliegen)'
  woensdag 10 september 2008 @ 16:26:36 #267
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_61526568
trouwens als dat op de snelweg gaan aan het begin van de invoegstrook gebeurd met minimaal 120 dan is er toch niks aan het handje?
  woensdag 10 september 2008 @ 16:31:26 #268
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_61526681
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:26 schreef PhoenixNLx het volgende:
trouwens als dat op de snelweg gaan aan het begin van de invoegstrook gebeurd met minimaal 120 dan is er toch niks aan het handje?
Als ze zonder omkijken de weg op knallen maakt het me niet uit, is gewoon doodeng. Als je onder die hoek de weg op rijdt, dus zonder even parallel aan de baan te rijden, zie je niet wat er achter je zit. En als je dan niet omkijkt, wat ik dus een paar keer meegemaakt heb, krijg je levensgevaarlijke situaties. Bejaarden die dat dan met 60 i.p.v. 120 doen zijn nog dubbel zo gevaarlijk.
  woensdag 10 september 2008 @ 16:36:21 #269
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_61526777
ja ok, maar als er goed gekeken wordt en de bestuurders die al op de snelweg zitten gaan op de linker baan rijden dan vind ik het persoonlijk onzin om de hele strook te gebruiken...

mits het drukker is hoor want dan is het handig dat je zolang ernaast kan rijden en dan invoegen... dit is meer op rustige momenten... maar vooralsnog mogen de bejaarden de snelweg af die zo belachelijk rijden... (jongeren die als een malle rijden ook btw )
pi_61526858
Scorpie wat ben je toch een triest persoon als ik 't zo lees.. blijf je ook expres linkshangen als je niet gekleeft wordt? Stel: 2 baans weg, jij rijd 120 en haalt een vrachtwagen in, 150m verder rijd er weer een vrachtwagen (rechts uiteraard), ik kom eraan met 170 maar laat m'n gas netjes op tijd los om er langs te kunnen als jij naar rechts zou gaan tussen de vrachtwagens (laten we zeggen dat van vrachtwagen naar vrachtwagen met 120km/u 10 seconden (=lang) duurt.

Let wel: ik kleef niet, maar heb zat snelheid om 't wel kleven te laten worden als je 2 secs na de vrachtwagen niet naar rechts gaat. Ga je dan netjes aan de kant of hang je de irritant bosmongool uit?
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
  woensdag 10 september 2008 @ 16:43:45 #271
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_61526926
ik zou de irritante bosmongool uithangen voor die klootzakken die zich irriteren aan mensen die gewoon de maximale snelheid rijden... ik bedoel mensen die op de linkerbaan rijden met 100 km/u (waar je 120 mag) en daarmee een vrachtwagen inhalen dat zijn pas irritante mensen... maar mensen die de max snelheid rijden heb ik persoonlijk niks op aan te merken eigenlijk
  woensdag 10 september 2008 @ 16:45:39 #272
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_61526992
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:43 schreef PhoenixNLx het volgende:
ik zou de irritante bosmongool uithangen voor die klootzakken die zich irriteren aan mensen die gewoon de maximale snelheid rijden... ik bedoel mensen die op de linkerbaan rijden met 100 km/u (waar je 120 mag) en daarmee een vrachtwagen inhalen dat zijn pas irritante mensen... maar mensen die de max snelheid rijden heb ik persoonlijk niks op aan te merken eigenlijk
Dan nog is er geen reden om niet tussen die vrachtwagens even naar links te gaan.
pi_61527020
Maar vertel me: waarom zou je mensen irriteren die haast hebben? Als je gewoon naar rechts kunt gaan.. het is toch een kleine moeite? Ik zelf ga als de sodemieter naar rechts als er achter me een dikke BMW opdoemt met hoge snelheid: ik weet 100% zeker dat hij het prettig vind dat ik opbok naar rechts. Win-win situatie.

Iedereen die mensen die sneller rijden expres irriteren hebben een of andere stoornis, dat kan niet anders.

Edit: of thuis onder de plak, en op de snelweg de held uithangen.. beetje jammer allemaal. Papiertje inleveren, en voortaan met de bus. Sterf!
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
  woensdag 10 september 2008 @ 16:48:41 #274
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_61527099
naar rechts bedoel je? neu dat niet... maar als mensen gaan plakken krijg ik altjid irritante buien en ga ik trager rijden dan mag... stel ik rij 50 km/u waar je 50 mag en als er dan 1 of andere debiel keihard op me af komt rijden en daarna een konthaar van me vandaan blijft, dan laat ik altijd mijn achterlichten even zien (niet remmen, alleen aantikken) en daarna ga ik 40 rijden in zn 2 ofzo... als ie er dan langs wil, planken zodat het hem niet lukt haha moet ie maar niet zo asociaal doen
pi_61527172
het is tegenwoordig zelfs zo erg, dat je soms bedankjes krijgt als je wel meteen naar rechts gaat

omgekeerde wereld
pi_61527200
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:48 schreef PhoenixNLx het volgende:
naar rechts bedoel je? neu dat niet... maar als mensen gaan plakken krijg ik altjid irritante buien en ga ik trager rijden dan mag... stel ik rij 50 km/u waar je 50 mag en als er dan 1 of andere debiel keihard op me af komt rijden en daarna een konthaar van me vandaan blijft, dan laat ik altijd mijn achterlichten even zien (niet remmen, alleen aantikken) en daarna ga ik 40 rijden in zn 2 ofzo... als ie er dan langs wil, planken zodat het hem niet lukt haha moet ie maar niet zo asociaal doen
Kankerkneus

Wie doet hier nu asociaal?
  woensdag 10 september 2008 @ 16:57:35 #277
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_61527359
diegene die met plakken begint natuurlijk... eigen schuld dikke bult! laat me raden... jij bent vast een FAG?
  woensdag 10 september 2008 @ 17:03:41 #278
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_61527534
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:57 schreef PhoenixNLx het volgende:
diegene die met plakken begint natuurlijk... eigen schuld dikke bult! laat me raden... jij bent vast een FAG?
Plakkers zijn irritant, maar als je naar rechts kan en iemand wil je inhalen, waarom zou je dan links blijven rijden? Ik rij als het rustig is zelf 140 op de cruiscontrol, da's iets te hard ja, maar da's toch jouw probleem niet? Ik ga echt geen meter van je af rijden, maar als ik op 100m achter je zit zou ik het fijn vinden dat je naar rechts gaat voordat ik af moet gaan remmen. Dan verspil je alleen maar brandstof.

Ik vind het heel typisch dat zoveel mensen over plakkers beginnen. Ik vind het zelf ook 'niet normaal', maar er zijn zo veel mensen die links blijven hangen dat je het op een gegeven moment ook zat bent. En als je dan langer dan noodzakelijk links blijft hangen heb je wel eens iemand die d'r graag langs wil ja. Beetje zelfde types als die mensen die links op de troltrap blijven staan met het argument dat als je haast hebt je dan maar eerder van huis moet gaan.
  woensdag 10 september 2008 @ 17:07:10 #279
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_61527644
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:57 schreef PhoenixNLx het volgende:
nog zo een.

het gaat hier toch niet om de schuldvraag maar om een veilige en soepele doorstroming van het verkeer. Als de tegenpartij daar een fout in maakt geeft dat geen enkele rechtvaardiging de situatie erger te maken. Hou je gewoon met jezelf bezig.
pi_61527777
Sommige mensen zijn gewoon nogal competitief ofzo, en als ik dit topic zo doorlees is met name Scorpie daar een van.

Ik bedoel, als ik 130 of 140 rijd op de snelweg (wat ik persoonlijk een fijne snelheid vind) en ik zie in m'n spiegel een auto snel dichterbij komen, dan ga ik gewoon naar rechts als ik die ruimte heb. Als ik op dat moment bezig ben een treintje auto's in te halen blijf ik natuurlijk gewoon links zitten, maar als ik gewoon naar rechts kįn, zie ik totaal geen reden om links te blijven plakken.

Ik ga voor iemand die achter mij zit te kleven écht niet harder doorrijden (ik hou gewoon m'n eigen snelheid aan), maar het is uitermate triest om expres langzamer te gaan rijden, of met je remlichten te gaan spelen. Net zoals niet op tijd terug naar rechts gaan gewoon triest is.

Het voorbeeld van KhaZ hierboven vond ik wel aardig. Twee vrachtwagens met aardig wat ruimte ertussen... Als de weg voor de rest leeg is, zou ik zelf gewoon op de linkerbaan blijven plakken, simpelweg omdat ik het liefst zo min mogelijk van baan wissel. Maar als er achter mij een auto zit die duidelijk harder rijdt (of wil rijden) dan ik, ben ik de beroerdste niet om gewoon even tussen die vrachtwagens in naar rechts te gaan hoor.

Voor jou maakt het toch geen enkel verschil? Als je even naar rechts gaat kun je nog steeds jouw eigen snelheid blijven rijden, en die vent achter jou kan ook doorrijden. En kom dan alsjeblieft niet met "Ja, ik reed al de maximum snelheid dus hij mįg mij helemaal niet inhalen", want jij bepaalt niet voor anderen hoe hard ze willen rijden.
  woensdag 10 september 2008 @ 17:15:23 #281
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_61527880
quote:
Op woensdag 10 september 2008 17:12 schreef Omniej het volgende:
Sommige mensen zijn gewoon nogal competitief ofzo, en als ik dit topic zo doorlees is met name Scorpie daar een van.

Ik bedoel, als ik 130 of 140 rijd op de snelweg (wat ik persoonlijk een fijne snelheid vind) en ik zie in m'n spiegel een auto snel dichterbij komen, dan ga ik gewoon naar rechts als ik die ruimte heb. Als ik op dat moment bezig ben een treintje auto's in te halen blijf ik natuurlijk gewoon links zitten, maar als ik gewoon naar rechts kįn, zie ik totaal geen reden om links te blijven plakken.

Ik ga voor iemand die achter mij zit te kleven écht niet harder doorrijden (ik hou gewoon m'n eigen snelheid aan), maar het is uitermate triest om expres langzamer te gaan rijden, of met je remlichten te gaan spelen. Net zoals niet op tijd terug naar rechts gaan gewoon triest is.

Het voorbeeld van KhaZ hierboven vond ik wel aardig. Twee vrachtwagens met aardig wat ruimte ertussen... Als de weg voor de rest leeg is, zou ik zelf gewoon op de linkerbaan blijven plakken, simpelweg omdat ik het liefst zo min mogelijk van baan wissel. Maar als er achter mij een auto zit die duidelijk harder rijdt (of wil rijden) dan ik, ben ik de beroerdste niet om gewoon even tussen die vrachtwagens in naar rechts te gaan hoor.

Voor jou maakt het toch geen enkel verschil? Als je even naar rechts gaat kun je nog steeds jouw eigen snelheid blijven rijden, en die vent achter jou kan ook doorrijden. En kom dan alsjeblieft niet met "Ja, ik reed al de maximum snelheid dus hij mįg mij helemaal niet inhalen", want jij bepaalt niet voor anderen hoe hard ze willen rijden.
QFT
  woensdag 10 september 2008 @ 22:42:18 #282
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_61538497
met remlichten doe ik enkel als hij bijna op mijn bumper zit, dan laat ik gewoon even zien van: hou iets meer afstand... en dat is ook meestal op stukken waar men, ten eerste door doorgetrokken streep niet mag inhalen en ten 2de omdat ik al meestal 10 km harder rij dan toegestaan is... dan heb ik zoiets van: beter hou je gewoon afstand want ik heb geen zin in een kapotte auto, omdat jij zonodig moest plakken... natuurlijk ga ik wel aan de kant als ik zo iemand aan zie komen rijden, of ik geef zelf gas bij... logisch... maar bedoelde het gewoon op benauwde situatie waar ik gewoon ook niet harder kan en ga rijden omdat ik al harder rij dan toegestaan is....
pi_61539642
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:40 schreef KhaZ het volgende:
Scorpie wat ben je toch een triest persoon als ik 't zo lees.. blijf je ook expres linkshangen als je niet gekleeft wordt? Stel: 2 baans weg, jij rijd 120 en haalt een vrachtwagen in, 150m verder rijd er weer een vrachtwagen (rechts uiteraard), ik kom eraan met 170 maar laat m'n gas netjes op tijd los om er langs te kunnen als jij naar rechts zou gaan tussen de vrachtwagens (laten we zeggen dat van vrachtwagen naar vrachtwagen met 120km/u 10 seconden (=lang) duurt.

Let wel: ik kleef niet, maar heb zat snelheid om 't wel kleven te laten worden als je 2 secs na de vrachtwagen niet naar rechts gaat. Ga je dan netjes aan de kant of hang je de irritant bosmongool uit?
Nou nou nou nou, om gelijk met triest te gaan strooien staat ook weer zo kneuzerig, vind je zelf ook niet? In jouw geval laat ik je er gewoon langs hoor, je bent immers normaal weggedrag aan het vertonen. Behalve dan de snelheid, maar hey, dat moet je zelf weten.

Mijn lol focus ik voornamelijk op halve gare idioten in de spits, irritante klevers zonder reden en van die managers-types die de snelwegheld uithangen. Je weet wel, van die opgefokte types die denken dat ze wel even het recht hebben om mij te proberen te vertellen wat ik zou moeten doen op de snelweg
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2008 @ 23:20:12 #284
212838 markdeajaxfan
ajax ajax ajax
pi_61539660
tvp
Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
› De winnaars zijn: markdeajaxfan!
pi_61539801
quote:
Op woensdag 10 september 2008 17:12 schreef Omniej het volgende:
Het is blijkbaar erg lastig voor mensen zoals jij om begrijpend te lezen. Ik neem het je niet kwalijk hoor, maar word er een beetje moe van. Hoe kom je erbij dat dat "competitief" moet zijn als ik gewoon zeg dat ik diegene die achter mij zich als een bosaap aan het gedragen is eventjes terug laat gaan in zijn kooi?

Uiteindelijk gaat hij er toch wel langs, maar niet eerder dan dat ik mijn lol even heb gehad met zo`n persoon. Alles natuurlijk in rede; ik ga niet express mensen pesten die gewoon harder rijden dan ik (wat overigens ook al knap zat is, daar ik zelf 130 aanhou als cruise-snelheid). Zoals ik net al aangaf focus ik mijn lolletjes vooral op de aso`s en de opgefokte types die hoognodig valium nodig hebben voor hun "King of the Road" syndroom waar ze overduidelijk niet mee om kunnen gaan.
quote:
Zeg ik ergens dat ik dat niet doe dan? Ik geef al tig keer aan dat het in mijn geval om notoire bumperklevers in de spits gaat, die er geen KONT mee opschieten om te gaan kleven. Ze komen hoogstens 1(!) fucking auto voorbij, namelijk die van mij Nou boe fucking hoe, daar moet je dan echt voor gaan kleven, middelvinger omhoog doen en lichten seinen, want die ene auto houdt je toch wel even op zeg
quote:
Waarom is dat triest? Het meest trieste wat je kan doen is zulke figuren laten gaan en zonder slag of stoot over te geven. Je geeft het zelf al aan; je gaat niet harder doorrijden, maar er tegen optreden doe je zelf ook niet. Een assertieve rijder ben je dus ook niet.
quote:
Dat zeg ik toch ook? Alles in de redelijkheid. Als diegene achter mij gewoon redelijkerwijs harder doorrijd dan ik en het kan ook gewoon zonder dat diegene zijn kampersmentaliteit en stupiditeit tentoonspreid is er niks aan de hand.
quote:
Zeg ik dat ergens dan? Nee. Dit soort geintjes haal ik ook alleen maar uit op het moment dat diegene achter mij er geen kont mee opschiet; dat wil zeggen in de drukte rechts passeren om 1(!) auto voorbij te gaan of bumperkleven achteraan een trein van 25+ auto`s. DAT zijn pas zielige mensen, DAAR moet je wat tegen doen. Niet tegen iemand die de dupe wordt van zulk aso-tuig dat wel even gaat beslissen hoe er gereden dient te worden door de medemens. Dat bepaal ik namelijk nog altijd zelf, en zeker niet 1 of andere halve gare die achter mij zo nodig 4 seconden eerder thuis wil zijn voor het eten.
pi_61539829
quote:
Op woensdag 10 september 2008 17:07 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

nog zo een.

het gaat hier toch niet om de schuldvraag maar om een veilige en soepele doorstroming van het verkeer. Als de tegenpartij daar een fout in maakt geeft dat geen enkele rechtvaardiging de situatie erger te maken. Hou je gewoon met jezelf bezig.
Wel leuk dat je dus de aanleiding voor het vergrijp goed praat maar een reactie daarop niet. En dan nog afvragen waar de agressie in het verkeer vandaan komt
pi_61539854
quote:
Op woensdag 10 september 2008 17:03 schreef Catbert het volgende:

[..]

Plakkers zijn irritant, maar als je naar rechts kan en iemand wil je inhalen, waarom zou je dan links blijven rijden? Ik rij als het rustig is zelf 140 op de cruiscontrol, da's iets te hard ja, maar da's toch jouw probleem niet? Ik ga echt geen meter van je af rijden, maar als ik op 100m achter je zit zou ik het fijn vinden dat je naar rechts gaat voordat ik af moet gaan remmen. Dan verspil je alleen maar brandstof.

Ik vind het heel typisch dat zoveel mensen over plakkers beginnen. Ik vind het zelf ook 'niet normaal', maar er zijn zo veel mensen die links blijven hangen dat je het op een gegeven moment ook zat bent. En als je dan langer dan noodzakelijk links blijft hangen heb je wel eens iemand die d'r graag langs wil ja. Beetje zelfde types als die mensen die links op de troltrap blijven staan met het argument dat als je haast hebt je dan maar eerder van huis moet gaan.
Dus je doet eigenlijk precies hetzelfde als ik, maar dan omgekeerd Je gaat plakken om iemand anders zijn rijgedrag aan te pakken Kortom, een overtreding maken om de overtredende partij aan te spreken op zijn rijgedrag

En dan zeg je dat ik triest bezig ben

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2008 23:29:14 ]
pi_61540266
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:48 schreef PhoenixNLx het volgende:
Ja, nou whoohoo. Vouw jij je lekker om een boom of lever anders gewoon je rijbewijs in ja? Jij bent de asociaal in het verhaal. Dat eigen rechtertje spelen op de weg moeten mensen maar eens afleren.
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:46 schreef KhaZ het volgende:
Maar vertel me: waarom zou je mensen irriteren die haast hebben? Als je gewoon naar rechts kunt gaan.. het is toch een kleine moeite? Ik zelf ga als de sodemieter naar rechts als er achter me een dikke BMW opdoemt met hoge snelheid: ik weet 100% zeker dat hij het prettig vind dat ik opbok naar rechts. Win-win situatie.
Joh? Ben jij nog mal? Je zou elkaar eens de ruimte geven ook al rijdt die ander te hard. Het idee alleen dat je voor elkaar aan de kant gaat, ben je gek.

Nee voor sommigen gelden verkeersregels alleen wanneer het hun uitkomt en dan gaan ze ook de regelneuker uithangen maar ondertussen leveren ze wel een gevaar op.
quote:
Iedereen die mensen die sneller rijden expres irriteren hebben een of andere stoornis, dat kan niet anders.
Een te kleine penis.
quote:
Edit: of thuis onder de plak, en op de snelweg de held uithangen.. beetje jammer allemaal. Papiertje inleveren, en voortaan met de bus. Sterf!
Eens
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_61540842
Ik word altijd zo moe van die driftkikkers achter me.
Haal ik met een gangetje van 125 op de teller een aantal auto's en vrachtwagens in en dan hangt er weer ineens iemand aan m'n achterbumper.

Meestal opvallen ver naar links rijden zodat hun xeon verlichting goed opvalt in je spiegel.
Als ik klaar ben met inhalen, ga ik altijd weer netjes naar rechts.

Maar aan dat gekleef heb ik schijt; dan blijf ik nog even links hangen. Wat zijn ze dan gefrustreerd.
pi_61540996
Het programma is allang ingehaald door de feiten. De meeste ongelukken vinden plaats in de eerste en laatste 5 minuten van de reis. Dan ben je in de bebouwde kom en is de snelheid niet zo hoog. Politieagenten gaan echt niet hun leven op het spel zetten, dus als zij veilig 200+ kunnen rijden kunnen anderen dat ook. Die opleiding is echt flauwekul. In ruil voor een officiėle ontheffing daag ik de politie uit. Conclusie: snelheid is niet per se gevaarlijk en handhaving is verkapte belasting.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_61541559
Nouja, snelheidslimieten hebben natuurlijk wel een functie: zorg dat iedereen ongeveer even hard rijd, dan is er de minste kans op ongelukken. Continu eenverschil van 90km/u (vrachtwagen) en 160km/u voor de auto's is even te veel van het goede en de meeste weggebruikers kunnen hier niet op inspelen. Is het ook te druk voor, helaas. Daarbij: een ongeluk waarbij je met 60km/u over een B weg 3 keer over de kop gaat en in de greppel beland, lijkt me een stuk minder gevaarlijk dan 6x over de kop met 150km/u. Snelheid is niet gevaarlijk voor mensen die "jong" van geest zijn en goed kunnen rijden: helaas is dit waarschijnlijk maar zo'n 40% van de automobilisten: de rest bestaat uit huismoeders in de fiat panda uit 1990 zonder kreukelzone en ouwe graftakken. Hier moet je nou eenmaal rekening mee houden, helaas.
pi_61542274
quote:
Op woensdag 10 september 2008 23:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is blijkbaar erg lastig voor mensen zoals jij om begrijpend te lezen. Ik neem het je niet kwalijk hoor, maar word er een beetje moe van. Hoe kom je erbij dat dat "competitief" moet zijn als ik gewoon zeg dat ik diegene die achter mij zich als een bosaap aan het gedragen is eventjes terug laat gaan in zijn kooi?

Uiteindelijk gaat hij er toch wel langs, maar niet eerder dan dat ik mijn lol even heb gehad met zo`n persoon.
En dat is nu precies wat ik met competitief bedoel. Waarom niet gewoon even erlangs laten als hij dat zo graag wil? Waarom per se nog even lol willen hebben door zo'n vent te jennen? Natuurlijk zou ik er ook een groot voorstander van zijn om dat soort rasmongolen uit de genenpoel te verwijderen, maar aangezien ook dįt soort volk toch wel op de weg blijft, kun je maar beter zorgen dat je er zo min mogelijk mee te maken krijgt.
quote:
Alles natuurlijk in rede; ik ga niet express mensen pesten die gewoon harder rijden dan ik (wat overigens ook al knap zat is, daar ik zelf 130 aanhou als cruise-snelheid). Zoals ik net al aangaf focus ik mijn lolletjes vooral op de aso`s en de opgefokte types die hoognodig valium nodig hebben voor hun "King of the Road" syndroom waar ze overduidelijk niet mee om kunnen gaan.
Wat is dit hieronder dan?
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:58 schreef Scorpie het volgende:
Als er bij mij iemand zou bumperkleven (vlak na een inhaal actie van mij bijvoorbeeld) dan tik ik gewoon 5 keer op mijn rem, kijken of dat genoeg is om dat gedrag af te leren. Owja, en als hij dan denkt rechts er langs te gaan rij ik harder door zodat hij op de middelste baan vast zit.

Dat soort types moet je gewoon even opnieuw opvoeden, ze zitten thuis teveel onder moeders` plak dus denken ze roadwarrior te kunnen spelen
Nogmaals: ik ontken niet dat bumperklevers gruwelijk irritant zijn, maar dat is nog geen reden om maar even expres in de weg te blijven rijden. Als je te maken hebt met opgefokte mensen is het altijd beter om te deėscaleren, in plaats van nog wat extra olie op 't vuur te gooien. Ga je dat soort gasten nog even extra pesten door ze no matter what niet te laten passeren dan doe je juist het tegenovergestelde.

't Is leuk om te zien hoe die gasten nóg opgefokter raken hoor, maar een feit is wel dat ook jij er geen fuck mee opschiet. Bovendien verwijt jij hen 'king of the road' gedrag, maar met jouw gedrag ben je natuurlijk niet heel veel beter bezig.
quote:
Zeg ik ergens dat ik dat niet doe dan?
Yep. In het stukje wat ik zojuist geciteerd heb (9 september 2008 12:58) dus...
quote:
Waarom is dat triest? Het meest trieste wat je kan doen is zulke figuren laten gaan en zonder slag of stoot over te geven. Je geeft het zelf al aan; je gaat niet harder doorrijden, maar er tegen optreden doe je zelf ook niet. Een assertieve rijder ben je dus ook niet.
Je vraag mij hoe ik erbij kom dat jij competitief ingesteld bent, en drie alinea's later kom je hiermee.

Nee joh, natuurlijk moet je ze niet zonder slag of stoot laten gaan. Gewoon volop de strijd met 'm aan gaan, want hey, daar ben je een echte man voor. Als je gewoon voor 'm aan de kant gaat ben je namelijk maar een watje. Serieus, wįįrom hebben sommige mensen het idee in hun auto een constante strijd te moeten leveren tegen alle 'vijandelijke' auto's om hen heen?

En nee, ik ga inderdaad niet harder doorrijden voor zo iemand, omdat ik doorgaans zélf al 10 tot hooguit 20 kilometer boven de maximum snelheid rijd en ik het vrij asociaal vind om nog veel harder te gaan rijden. Kortom: ik laat me niet opjagen door klevers. Tegelijkertijd treed ik er ook niet tegen op nee, maar waarom zou ik ook, ik ben toch hun moeder niet? Als zij graag veel te hard willen rijden mogen ze van mij hun gang gaan.... Ik ben er niet om voor hun te bepalen dat ze zich aan MIJN snelheid moeten houden.
quote:
Dat zeg ik toch ook? Alles in de redelijkheid. Als diegene achter mij gewoon redelijkerwijs harder doorrijd dan ik en het kan ook gewoon zonder dat diegene zijn kampersmentaliteit en stupiditeit tentoonspreid is er niks aan de hand.
Voor het eerst in dit topic begin je zowaar een beetje redelijk te klinken.

Ik snap je punt wel hoor, over de groot licht-seiners e.d. die er geen reet mee opschieten, maar goed, laten we het er maar op houden dat we er allebei anders mee omgaan.

En tering, 't is me wel een post geworden dit zeg.
pi_61542364
Wat een gedoe op die linkerbaan.
*****Kraak........
pi_61543203
Of ik naar rechts ga is gewoon totaal niet afhankelijk van of er iemand hard achter me aan komt rijden of niet. Wanneer mogelijk moet je gewoon rechts rijden, dus maakt het niet uit of er een hardrijder achter je rijdt.
Echter, wanneer ik een vrachtwagen aan het inhalen ben, en voor die vrachtwagen is een stuk vrij, en daarvoor weer een vrachtwagen, dan blijf ik vaak gewoon links rijden (Je bent er toch zo voorbij, want je hebt een snelheidsverschil van 120-80 (ok, dat die vrachtwagen 95 rijdt en daardoor de inhaalactie langer duurt s ZIJN schuld). Dan boeit het me niet of er iemand achter me zit te kleven.
Hierbij zorg ik wel dat ik precies 120 rijdt, want harder mįg niet, en langzamer is hinderen dus mag ook niet.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_61543672
Ik kwam net weer zo'n gevalletje van opgefokt rijden tegen op weg naar het werk.

snelweg, tweebaans, ik rijdt rechts want er is ruimte genoeg. Bedrijfsbusje rijdt links mij voorbij.
Even verderop beginnen de matrix borden te knipperen. 70 en verderop 50. File dus.

Busje gaat naar rechts, twee auto's voorbij en dan weer naar links. weer een stukje verder gaat hij weer naar rechts. Dan weer naar links. Maar goed, in de file maakt het weinig uit op welke baan je zit. Dat bleek ook wel, want ik heb hem geloof ik wel 4 keer ingehaald en dat terwijl ik gewoon rustig rechts reed.

Ik vind het altijd wel grappig om te zien, maar begrijp niet goed dat mensen serieus denken dat ze zo sneller zijn
  donderdag 11 september 2008 @ 09:19:21 #296
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_61543879
quote:
Op woensdag 10 september 2008 23:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wel leuk dat je dus de aanleiding voor het vergrijp goed praat maar een reactie daarop niet. En dan nog afvragen waar de agressie in het verkeer vandaan komt
Ik praat niets goed en ik vraag me niet af waar de agressie vandaan komt. Ik weet namelijk dat die komt van principiėle en competetieve acties en represailles waar niemand wat mee op schiet.
pi_61543896
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:19 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

Ik praat niets goed en ik vraag me niet af waar de agressie vandaan komt. Ik weet namelijk dat die komt van principiėle en competetieve acties en represailles waar niemand wat mee op schiet.
Dat is echt knap, daar heb je vast wel een bron voor!
  donderdag 11 september 2008 @ 09:23:01 #298
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_61543926
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:08 schreef San0201 het volgende:
Ik kwam net weer zo'n gevalletje van opgefokt rijden tegen op weg naar het werk.

snelweg, tweebaans, ik rijdt rechts want er is ruimte genoeg. Bedrijfsbusje rijdt links mij voorbij.
Even verderop beginnen de matrix borden te knipperen. 70 en verderop 50. File dus.

Busje gaat naar rechts, twee auto's voorbij en dan weer naar links. weer een stukje verder gaat hij weer naar rechts. Dan weer naar links. Maar goed, in de file maakt het weinig uit op welke baan je zit. Dat bleek ook wel, want ik heb hem geloof ik wel 4 keer ingehaald en dat terwijl ik gewoon rustig rechts reed.

Ik vind het altijd wel grappig om te zien, maar begrijp niet goed dat mensen serieus denken dat ze zo sneller zijn
Aha! die zat vast achter een bumperklever aan die het wel even verdiend had om achterna gezeten te worden
pi_61543946
Reed ik rustig op de rechterbaan, want zoals gewoon stond er file. Ik rij op een normale manier, samen met een aantal anderen, de linker rij voorbij, want die staat helemaal stil natuurlijk. Komt er ineens een tering Volvo uit de linker baan (uiteraard zonder knipperlicht te gebruiken, want die hebben alleen duurdere Volvo's) waardoor ik keihard moet remmen en vervolgens gaat die lul nog langzamer voor mij rijden en dan nog naar mij durven gebaren omdat ik toeter. Zulke mensen verdienen gewoon een nekschot.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  donderdag 11 september 2008 @ 09:24:06 #300
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_61543949
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is echt knap, daar heb je vast wel een bron voor!
Danklje. Nee heb ik niet, maakt het zo mogelijk nog knapper te weten.

Maar wil jij nu beweren dat jouw tegenreactie de agressie wegneemt?
pi_61543976
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:24 schreef BobbyB het volgende:
Reed ik rustig op de rechterbaan, want zoals gewoon stond er file. Ik rij op een normale manier, samen met een aantal anderen, de linker rij voorbij, want die staat helemaal stil natuurlijk. Komt er ineens een tering Volvo uit de linker baan (uiteraard zonder knipperlicht te gebruiken, want die hebben alleen duurdere Volvo's) waardoor ik keihard moet remmen en vervolgens gaat die lul nog langzamer voor mij rijden en dan nog naar mij durven gebaren omdat ik toeter. Zulke mensen verdienen gewoon een nekschot.
Hey hoe durf je in hemelsnaam daar tegenop te treden ja je moet dat soort mensen met rust laten want je mag absoluut nooit niet iets daarover zeggen ja! Hoe durf je zo gevaarlijk bezig te zijn, die Volvo wilde gewoon iets eerder dan jou op zijn werk zijn snap je dat dan niet pfffffff principiele rijders zijn het gevaarlijkste volk dat er is! Gaan ze zomaar toeteren omdat iemand anders een gevaarlijke situatie creeert, moet niet gekker worden met jou!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')