Present. Alleen te weinig paneershit. Heb ik een keer géén oud brood in huis.quote:Op maandag 15 september 2008 16:32 schreef Pappie_Culo het volgende:
Paneermeel of brood (zonder de korsten), ei (klutsie-klutsie) en/of een beetje melk, zout, peper en ui-snippertjes.
Bij AH hebben ze een breed scala aan oude brodenquote:Op maandag 15 september 2008 16:39 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Present. Alleen te weinig paneershit. Heb ik een keer géén oud brood in huis.
Beschuit, krekkers, zweedse broodjes?quote:Op maandag 15 september 2008 16:39 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Present. Alleen te weinig paneershit. Heb ik een keer géén oud brood in huis.
Ligt nu in de pan!quote:Op vrijdag 12 september 2008 15:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
In plaats van brood, geraspte rauwe aardappel gebruiken. ongeveer half half aardappel en vlees, half om half gehakt gebruiken. Mengen, eitje bij, zout en peper, fijn gesniperde ui en knof als je daar zin in hebt
Heel lekker Russisch recept!
Met velen eens dat dit een aanlokkelijk recept is. Wat ik nog graag zou willen weten is: wat eten die Russen hierbij?quote:Op vrijdag 12 september 2008 15:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
In plaats van brood, geraspte rauwe aardappel gebruiken. ongeveer half half aardappel en vlees, half om half gehakt gebruiken. Mengen, eitje bij, zout en peper, fijn gesniperde ui en knof als je daar zin in hebt
Heel lekker Russisch recept!
Denk iets van kool oidquote:Op zaterdag 27 september 2008 18:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Met velen eens dat dit een aanlokkelijk recept is. Wat ik nog graag zou willen weten is: wat eten die Russen hierbij?
Zal het even bij mijn in-huiselijke Russin navragenquote:Op zaterdag 27 september 2008 18:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Met velen eens dat dit een aanlokkelijk recept is. Wat ik nog graag zou willen weten is: wat eten die Russen hierbij?
Kneed een beetje paneermeel mee, dat zorgt voor een betere binding. En zorg dat je wat vettig gehakt neemt (runder, kalfs of half om half maakt dan niet uit, als het maar vettig is. Neem wat je lekker vindt). En met vettig bedoel ik niet dat het wit moet zien van de vetstukjes, maar biefstuk tartaar is wel het andere uiterste....quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:23 schreef Jarno het volgende:
Ja hallo, probleem hier.
Mijn ballen vallen uit elkaar. Wat doe ik fout?
* +/- 500g gehakt
* 1 gesnipperd ui
* ketjap + beetje sambal erdoor
* 1 ei
Kneden, goed mengen, mengsel even laten staan en dan door de paneer en in de pan ermee. Maar bij de eerste de beste aanraking heb je het al.. Gescheurde ballen, halve ballen, etc.
Tips?
Ui fijner snipperen. Pureren bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:23 schreef Jarno het volgende:
Ja hallo, probleem hier.
Mijn ballen vallen uit elkaar. Wat doe ik fout?
* +/- 500g gehakt
* 1 gesnipperd ui
* ketjap + beetje sambal erdoor
* 1 ei
Kneden, goed mengen, mengsel even laten staan en dan door de paneer en in de pan ermee. Maar bij de eerste de beste aanraking heb je het al.. Gescheurde ballen, halve ballen, etc.
Tips?
Dat merkte ik laatst ook ja. Had altijd gescheurde ballen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:11 schreef Sunnythesun het volgende:
En dan vooral niet te snel willen keren!!! Goede pan met dikke bodem gebruiken (gebruik zelf het liefste een gietijzeren braadpan), genoeg boter, en geduld. De bal moet goed dicht schroeien voor je hem om rolt (met beleid!). Zelf vind ik het lekker als ze goed donker worden, klein beetje aankoeken is dan ook niet erg, is juist wel weer lekker voor de jus
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |