Mooie kaasjes!!quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:11 schreef Isegrim het volgende:
Die geitenkaas op mijn plaatje ziet er echt te lekker uit.
Van dat soort opmerkingen gaan echt mijn nekharen recht overeind staan.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:22 schreef conleche het volgende:
[..]
Mooie kaasjes!!
Tinkepink: ik koop ook weleens een ribeye van de AH (premium) en die zijn wel even lekker. Ik koop rundvlees niet altijd biologisch omdat die beesten sws wel beter worden behandeld. De biologische biefstuk van de AH is bv haske taai. Maar bij mijn slagertje is het echt lekker. Ik heb er ook nog een rookworst gekocht. Binnenkort weer zuurkool eten met worst
* Greys snel nog een Schotse fudge neemtquote:Op zaterdag 6 september 2008 22:32 schreef El_Matador het volgende:
Pas maar op. Strax ben je zo slank dat je eindigt bij een of ander Suikerfeest...
Veel van ons rundvlees komt uit Argentinië, Ierland & Afrika. Daar staan de runderen het hele jaar buiten en hebben ze véééél rumte.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Van dat soort opmerkingen gaan echt mijn nekharen recht overeind staan.
Verplicht leesvoer: http://dier-en-natuur.inf(...)rie-onze-koeien.html
Meer ga ik er niet over zeggen
Zoals eerder gezegd, meer ga ik er niet over zeggen. Geen zin om in zo'n discussie te belanden.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Veel van ons rundvlees komt uit Argentinië, Ierland & Afrika. Daar staan de runderen het hele jaar buiten en hebben ze véééél rumte.
En koeien in Nederland (de meeste Nederlandse koeien zijn overigens melkkoeien) hebben het absoluut niet slecht. Ik kom met enige regelmaat bij boeren over de vloer en ik kan je garanderen dat hun runderen weinig te klagen hebben.
Er staat een hoop bullshit in dat artikel. Ongetwijfeld geschreven door iemand die nog nooit een boerenbedrijf van binnen heeft bekeken en zich enkel baseert op uitwassen die in de media komen.
Dan moet je niet dat soort onzinpropaganda posten.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zoals eerder gezegd, meer ga ik er niet over zeggen. Geen zin om in zo'n discussie te belanden.
Prima, helemaal niks mis mee. Maar dat betekent nog niet dat al het andere van de duivel is en dat er leugens gebruikt moeten worden om de rest van de boeren in een kwaad daglicht te stellen.quote:Fijn voor je dat bij de boeren waar jij komt niks mis zou zijn. Ik eet nog steeds alleen maar biologisch en nog vaker helemaal geen vlees.
Kan best zijn maar hun beroep is nog steeds beesten naar de slacht helpen, dan wel eindeloos melk laten produceren, daar sta ik niet achter, dat mag toch? Maar zoals gezegd, ik zal er verder niks meer over zeggen, want dit soort discussies draait toch altijd op hetzelfde uit.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:38 schreef Isegrim het volgende:
Waar mijn nekharen recht van overeind gaan staan is het in een zeer negatief daglicht stellen van boeren door mensen die helemaal niets weten van de praktijk.Ja, er zijn misstanden, maar de meeste boeren geven om hun beesten. Een ongelukkige koe geeft nou eenmaal minder melk / smerig vlees.
Oke, voortaan zal ik niet google gebruiken maar direct refereren naar Peter Singer wat door iedereen helemaal meteen als fundamentalistisch wordt afgedaan.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:43 schreef Greys het volgende:
Laten we het even gezellig houden
DML, je kunt niet iets posten als 'verplicht leesvoer' en dat we er dan daarna niets over mogen zeggen omdat je de discussie niet aan wilt gaan, dat gaat natuurlijk niet. Als je zoiets post kan je verwachten dat er reacties op komen, toch?
By the way, de gamba's vanavond waren fingerlicking good!
Dat geldt ook voor een biologische boer.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Kan best zijn maar hun beroep is nog steeds beesten naar de slacht helpen,
Prima, maar dan moet je de daad bij het woord voegen en veganist worden.quote:dan wel eindeloos melk laten produceren, daar sta ik niet achter, dat mag toch?
Tja, dan stel ik voor dat je dat soort linkjes voortaan ook achterwege laat, want ik ben niet van plan om mijn mond te houden als iemand met zoiets komt.quote:Maar zoals gezegd, ik zal er verder niks meer over zeggen, want dit soort discussies draait toch altijd op hetzelfde uit.
Daarbij weet een biologische slager (zoals die aangesloten zijn bij de Groene Weg) precies waar je stukje vlees vandaan komt. Of dat bij de supermarkt zo is betwijfel ik.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:37 schreef Tinkepink het volgende:
Biovlees uit de supermarkt is niet zo lekker, van de slager smaakt het meestal goed.
Biologische slagers hebben vaak meer kennis van zaken en meer liefde voor het vak. De gemiddelde keurslager mept je biefstukje beurs voor hij het aan je meegeeft.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:47 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Daarbij weet een biologische slager (zoals die aangesloten zijn bij de Groene Weg) precies waar je stukje vlees vandaan komt. Of dat bij de supermarkt zo is betwijfel ik.
Het is vast suggestie maar ik vind scharrel-en biologisch vlees en gevogelte echt lekkerder. Die ossenhaas die ik vandaag kocht bijvoorbeeld was echt zo goed. Ja, het is duur, maar ik vind een klein stukje vlees af en toe ook prima. Het hoeven geen 'grote lappen' te zijn.
Ik MOET helemaal niks. Dat ik er niet achter sta en er daarom zo min mogelijk gebruik van maak betekent niet dat ik daarom maar veganist MOET worden. Sure in een ideale wereld zou ik het wel willen maar ik heb het geprobeerd maar het is verdomme lastig en ik kreeg last van mijn gezondheid waarbij de dokter me bijna dwong bepaalde producten weer te gaan gebruiken.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:46 schreef Isegrim het volgende:
Prima, maar dan moet je de daad bij het woord voegen en veganist worden.
Hey, jij begon met het woord 'verplicht'.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik MOET helemaal niks. Dat ik er niet achter sta en er daarom zo min mogelijk gebruik van maak betekent niet dat ik daarom maar veganist MOET worden. Sure in een ideale wereld zou ik het wel willen maar ik heb het geprobeerd maar het is verdomme lastig en ik kreeg last van mijn gezondheid waarbij de dokter me bijna dwong bepaalde producten weer te gaan gebruiken.
Mop, ik wilde echt alleen maar zeggen dat je niet naar wát dan ook kunt linken met daarbij gezegd 'verplicht leesvoer' (met andere woorden, lees het even, wat vind je er van?) maar dat iemand er daarna geen commentaar op mag geven. Dat gaat toch niet?quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Oke, voortaan zal ik niet google gebruiken maar direct refereren naar Peter Singer wat door iedereen helemaal meteen als fundamentalistisch wordt afgedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |