ZIJ hebben er voor gezorgd dat er, zonder iemand te verkopen, geld vrij kwam om spelers als Makaay, Hofland, De Cler, Van Bronckhorst te halen. Hoe kan je dan het voetbal uit het oog verliezen. Dat waren gewoon uitstekende aankopen. Het komt er alleen niet helemaal uit. Dat kan je hen niet verwijten.quote:Op zaterdag 6 september 2008 13:51 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
schulden heeft Jorien niet gemaakt. Oké Jorien heeft teveel aan de verkeerde overgelaten maar om hem op de daden van Wotte af te rekenen vind ik flauw! Tuurlk gebeuren er ook goeie dingen maar het belangrijkste HET VOETBAL verliezen ze compleet uit het oog!!
En ik heb een betere TT, want er valt weinig te vieren.quote:
Iedereen lijkt dat over het hoofd te zien...er worden uitstekende aankopen gedaan, alleen blijkt het onmogelijk om spelers van de tussencategorie te halen. Die kosten ook al gauw tussen de drie en zeven miljoen euro. Belachelijke prijzen als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 6 september 2008 13:57 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
ZIJ hebben er voor gezorgd dat er, zonder iemand te verkopen, geld vrij kwam om spelers als Makaay, Hofland, De Cler, Van Bronckhorst te halen. Hoe kan je dan het voetbal uit het oog verliezen. Dat waren gewoon uitstekende aankopen. Het komt er alleen niet helemaal uit. Dat kan je hen niet verwijten.
Zonder hen waren we nu gewoon een middenmotor of erger.
Hoe zie je dat dan voor je?quote:Op zaterdag 6 september 2008 13:50 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat zien we over twee jaar wel. Dan zijn we weer twee jaar verder en beter geworden.
Simpel we zijn twee jaar verder, spelers verdwijnen en spelers komen terug.quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Hoe zie je dat dan voor je?
Denk je niet dat Heerenveen en Twente nu al met twee stappen harder door groeien, terwijl daarachter AZ en Groningen met een stap harder groeien? Hoe denk je dat te kunnen bijbenen (of zelfs voorbij gaan) met de selectie van nu, het geld wat je tot beschikking hebt en de sportieve prestaties van de komende 3 jaar?quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:02 schreef Happel het volgende:
[..]
Simpel we zijn twee jaar verder, spelers verdwijnen en spelers komen terug.
quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:13 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik zat nog eens naar onze selectie te kijken in de header, maar we er loopt best wel wat (eigen) jeugd tussen, meer als andere jaren. Met oog op de toekomst is dat in ieder geval positief!
Je hebt het vorige topic niet gelezen? Het interesseert me op het moment niet zoveel dat Heerenveen, Twente, AZ en Groningen harder groeien. Zij hebben de middelen en Feijenoord op dit moment niet. Valt weinig anders aan te doen, dan hard werken, slim te zijn en door te groeien.quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Denk je niet dat Heerenveen en Twente nu al met twee stappen harder door groeien, terwijl daarachter AZ en Groningen met een stap harder groeien? Hoe denk je dat te kunnen bijbenen (of zelfs voorbij gaan) met de selectie van nu, het geld wat je tot beschikking hebt en de sportieve prestaties van de komende 3 jaar?
Ik zie Feijenoord ook niet zo snel kampioen worden, maar dat vind ik van ondergeschikt belang op dit moment.quote:Om eerlijk te zijn zie ik het niet snel gebeuren dat Feyenoord in de komende 5 jaar kampioen wordt, een echte prestatie in Europa kan neerzetten en afhankelijk van anderen in de beker kan presteren. Je kan als Feyenoord wel stapje voor stapje progressie boeken, maar zolang je vast zit aan de oude Kuip, zal de financiële groei zonder dat het ten koste gaat van je selectie heel erg lastig worden.
De vraag is of ze het niveau aankunnen. Ze zitten er nu meer bij uit nood.quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:19 schreef ursel het volgende:
[..]Ik denk dat dat dit jaar meer tot uiting gaat komen, zodat er wel degelijk genoeg potentie is volgend jaar om dan de "oudjes" langzaam aan te saneren..
![]()
Die oudjes kunnen ook nog makkelijk een of misschien nog wel 2 jaar hobbelen en dus kan je perfect gaan mixen..![]()
Nu wel, maar als de ziekenboeg leegstroomt zijn ze de backups, waardoor ze weer wat rustiger erin kunnen groeien. Daarnaast komen ze wel als groep en niet maar een enkeling die moet presteren.quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:22 schreef Happel het volgende:
[..]
De vraag is of ze het niveau aankunnen. Ze zitten er nu meer bij uit nood.
Dat zal altijd de vraag blijven, maar juist door deze noodsituatie, heb je kans dat er enkele gozers opbloeien!quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:22 schreef Happel het volgende:
De vraag is of ze het niveau aankunnen. Ze zitten er nu meer bij uit nood.
Waar basseer je dat in godsnaam op? Puur vertrouwen in Bosz, Woerts en onze geweldige scouting? Die laatste afdeling is in mijn ogen hét probleem van Feyenoord, een puur verlies makende afdeling in de afgelopen 5 jaar. Dat ze opperkneus Metgod er neer zetten zegt eigenlik wel genoeg.quote:Op zaterdag 6 september 2008 13:50 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat zien we over twee jaar wel. Dan zijn we weer twee jaar verder en beter geworden.
Juist met die clubs moet je je nu vergelijken. Zij zijn 'groot' geworden door een goede scouting. In dezelfde tijd dat wij met Leequote:Zucht.
Wat heeft het voor zin om een club (Heerenveen) die al jaren op de goede weg bezig is te vergelijken met een club (Feijenoord) die weer vanaf nul moet beginnen en geen geld heeft om in te kopen?
Ik vind dat mensen er teveel vanuit gaan dat jeugdtalenten wel even doorbreken. We hebben meer jeugd weg moeten doen dan dat er doorgebroken is hoor. Het is niet zo dat de mega-talenten bij ons aan de poort staan te rammelen ofzo, het is pure armoede dat er zoveel jeugd bij de selectie zit. Al KAN het wel goed uitpakken natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:13 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik zat nog eens naar onze selectie te kijken in de header, maar we er loopt best wel wat (eigen) jeugd tussen, meer als andere jaren. Met oog op de toekomst is dat in ieder geval positief!
Hoezo groeien Twente en Heerenveen zoveel harder? Heerenveen zit al jaren in hetzelfde schuitje. Elk jaar verkopen ze voor veel geld een aantal topspelers om die vervolgens in een aantal miskopen en jonge talenten te steken, maar zonder daarmee vooruit te gaan. Ze zijn al jarenlang de nummer 4 t/m 6 van Nederland. Twente heeft een paar uitstekende jaren gehad, met een voor Nederland ongekend goed ingespeeld team, maar de motor van de ploeg is inmiddels verdwenen. Er is duidelijk voor kwaliteit ingeboet, dus ook daar verwacht ik geen constante groei. Groningen groeit ook niet bijzonder, en AZ is zonder de miljoenen van Scheringa ook niet veel soeps. Op andere gebieden groeien ze natuurlijk wel, maar uiteindelijk gaat het gewoon om de selectie. Dat groeien is heel knap van ze, maar ondanks die groei doen ze nog onder aan De Kuip en de merchandising van Feyenoord.quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Denk je niet dat Heerenveen en Twente nu al met twee stappen harder door groeien, terwijl daarachter AZ en Groningen met een stap harder groeien? Hoe denk je dat te kunnen bijbenen (of zelfs voorbij gaan) met de selectie van nu, het geld wat je tot beschikking hebt en de sportieve prestaties van de komende 3 jaar?
Om eerlijk te zijn zie ik het niet snel gebeuren dat Feyenoord in de komende 5 jaar kampioen wordt, een echte prestatie in Europa kan neerzetten en afhankelijk van anderen in de beker kan presteren. Je kan als Feyenoord wel stapje voor stapje progressie boeken, maar zolang je vast zit aan de oude Kuip, zal de financiële groei zonder dat het ten koste gaat van je selectie heel erg lastig worden.
quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:21 schreef Happel het volgende:Zij hebben de middelen en Feijenoord op dit moment niet.
Heerenveen heeft beduidend meer uitgegeven dan Feyenoord hoor. En Groningen heeft vergelijkbaar uitgegeven. En je moet nog maar afwachten of er dus een speler sowieso doorbreekt, en waarom dat niet het geval bij Feyenoord zou moeten zijn. El Ahmadi heeft de potenitie in ieder geval. Over Manteiga en Erasmus zijn mensen ook lovend, dus wie weet.quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:31 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]![]()
![]()
Hou toch op man. Je doet alsof die clubs elk jaar 30 miljoen uit te geven hebben en wij geen cent. Wat hebben H'veen en Groningen nou uitgegeven deze zomer? Toch zit er sowieso waarschijnlijk wel weer minstens 1 speler bij die ze over een paar jaar voor een enorm bedrag gaan verkopen.
Heb je cijfers? Ontzettend triest overigens.quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:44 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Heerenveen heeft beduidend meer uitgegeven dan Feyenoord hoor. En Groningen heeft vergelijkbaar uitgegeven.
Om de reden die ik hierboven aangeef. Heb 0,0 % vertrouwen in de scouting. El Ahmadi moet ik nog maar zien, maar je gaat toch niet alles inzetten op 1 paard?quote:En je moet nog maar afwachten of er dus een speler sowieso doorbreekt, en waarom dat niet het geval bij Feyenoord zou moeten zijn.
Feyenoord-supporters zijn over alle jonge spelers (die niet van Ajax komen) die ze nog niet hebben zien spelen lovend dus dat zegt niets.quote:El Ahmadi heeft de potenitie in ieder geval. Over Manteiga en Erasmus zijn mensen ook lovend, dus wie weet.
Jawel, maar ik vind het nogal makkelijk en niet iets wat je tot in den treure kan negeren. Anders kan je net zo goed de Feyenoord selectie opdelen in groepjes van 5 en elke zondag 5 vs 5 toernooitjes afwerken. Als je nu met oogkleppen alleen maar met Feyenoord bezig bent, en je doet ze over 5 jaar af, en je merkt ineens dat die clubs 3 stappen verder zijn in de groei, wat heb je dan aan de progressie die je hebt geboekt?quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:21 schreef Happel het volgende:
[..]
Je hebt het vorige topic niet gelezen? Het interesseert me op het moment niet zoveel dat Heerenveen, Twente, AZ en Groningen harder groeien. Zij hebben de middelen en Feijenoord op dit moment niet. Valt weinig anders aan te doen, dan hard werken, slim te zijn en door te groeien.
Jeugdspelers krijgen altijd een terugval, standaard. De oudere spelers hebben het fysiek moeilijker, dat blijkt ook elk seizoen. De groep die er tussen zit is gewoon weg niet goed genoeg voor het niveau waar Feyenoord zou moeten zijn. Misschien is het niet eens zo zeer de kwaliteit van de selectie van Feyenoord, maar meer de gelijkwaardige kwaliteit van andere ploegen zoals Heerenveen, Twente, Groningen, AZ. Dat had je 5 jaar geleden nog niet kunnen bedenken.quote:Wat er mis is met de selectie op het moment zie ik trouwens niet, buiten dat er weinig spelers van tussen de 24 en 28 zijn. Over de sportieve prestaties valt ook weinig te zeggen. Alsof nu al vaststaat dat Feijenoord de komende drie jaar geen reet presteert en elk jaar zesde wordt. Rare redenatie.
Maar een club in de marge zou Feyenoord ook niet moeten worden.quote:[..]
Ik zie Feijenoord ook niet zo snel kampioen worden, maar dat vind ik van ondergeschikt belang op dit moment.
Janmaat 2 milj, Elyou 4 milj, Steppe +- 2, Kopic idem. Vayrynen en Popov zullen ook wel wat hebben gekost.quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:46 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Heb je cijfers? Ontzettend triest overigens.
[..]
Om de reden die ik hierboven aangeef. Heb 0,0 % vertrouwen in de scouting. El Ahmadi moet ik nog maar zien, maar je gaat toch niet alles inzetten op 1 paard?
[..]
Feyenoord-supporters zijn over alle jonge spelers (die niet van Ajax komen) die ze nog niet hebben zien spelen lovend dus dat zegt niets.
Ik wou net posten dat ik het een goede post van je vond, maar laat maar.quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:52 schreef BliksemSchigt het volgende:Ik zeg niet dat je je moet gaan gedragen als een doorgeslagen succesjager als Dr. Crane
Dat is samen hoogstens 10-12 miljoen. Iets wat wij ook hadden uitgegeven als die boeren in Twente niet zo lastig hadden gedaan met Arnautovic en/of die 'Portugese Robben'quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:56 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Janmaat 2 milj, Elyou 4 milj, Steppe +- 2, Kopic idem. Vayrynen en Popov zullen ook wel wat hebben gekost.
Ook geen 30 miljoen.quote:En bij FC Groningen heb je Femi voor 3,5 en Andersson voor 1 miljoen.
Kom op man, er zijn 5 miljoen Brazilliaantjes die 'leuk' kunnen voetballen op hun 18e. Magrao werd ook als groot talent beschouwd.quote:Wat is daar nou weer triest aan?
Sja, als je 0,0 % vertrouwen in de scouting hebt, houdt het op ja. En ik ken genoeg jeugdwatchers, waarvan ik weet dat ze er kijk op hebben en die zijn lovend over Manteiga. Tuurlijk moet je nog afwachten of het er allemaal uitgaat komen in verband met aanpassen aan Nederland en de druk enzo, maar hij heeft het talent in ieder geval wel.
Financiën van voetbalclubs in 2008/2009.quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:30 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Hoezo groeien Twente en Heerenveen zoveel harder? Heerenveen zit al jaren in hetzelfde schuitje. Elk jaar verkopen ze voor veel geld een aantal topspelers om die vervolgens in een aantal miskopen en jonge talenten te steken, maar zonder daarmee vooruit te gaan. Ze zijn al jarenlang de nummer 4 t/m 6 van Nederland. Twente heeft een paar uitstekende jaren gehad, met een voor Nederland ongekend goed ingespeeld team, maar de motor van de ploeg is inmiddels verdwenen. Er is duidelijk voor kwaliteit ingeboet, dus ook daar verwacht ik geen constante groei. Groningen groeit ook niet bijzonder, en AZ is zonder de miljoenen van Scheringa ook niet veel soeps. Op andere gebieden groeien ze natuurlijk wel, maar uiteindelijk gaat het gewoon om de selectie. Dat groeien is heel knap van ze, maar ondanks die groei doen ze nog onder aan De Kuip en de merchandising van Feyenoord.
Niet onder doen is niet echt een waarde die je aan Feyenoord zou willen geven ten opzichte van die ploegen. Ik vind het al vervelend om te zeggen dat Ajax niet onder doet voor PSV, laat staan de 'oorspronkelijke subtop'. Zoals ik hierboven ook postte. Talenten hebben een terugslag, de ouderen hebben eerder fysieke pijntjes. Ook zullen talenten niet snel bijtekenen wanneerr ze de kans hebben al om te gaan, en met de talentenpool 'verlies' je dan geld op een zelf opgeleid talent.quote:En qua selectie doen we helemaal niets onder voor die ploegen. Dat is vorig seizoen in de eerste seizoenshelft duidelijk bewezen. Daarna kwam je door blessures in een ongekende negatieve spiraal terecht. Weet je dat te voorkomen dit jaar, dan haal je gewoon Europees voetbal. Verder kan je niets zeggen over de sportieve prestaties de komende 3 jaar. Wat ik wel weet is dat er genoeg talent in de selectie zit en in de jeugdopleiding dus je druk maken over die prestaties is op voorhand niet nodig.
Kampioen worden we niet snel, maakt niet uit. Daar heeft PSV een te goed beleid voor en heeft Ajax te veel geld. Feyenoord moet eerst gewoon gezond worden, ondanks een aantal rampjaren, lijkt dat al stukje bij beetje te gebeuren. En van daar uit moet je gewoon verder groeien.
Dat heb op het moment totaal geen nut, dat is 2 jaar geleden gebeurd en ze zijn daarna een nieuwe weg ingeslagen. Dus het zou nu de situatie alleen maar erger maken.quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:35 schreef AFCASINCE1900 het volgende:
Toch vind ik het als AJACIED, ja als ajacied zonde hoe het gaat met jullie. Het is gewoon een drama, daar kan je omheen draaien maar de feiten en resultaten spreken voor zich. Wat dat betreft zijn jullie supporters wel heel erg soft voor het team. Wanneer ajax zoveel jaar achter elkaar zulke slechte spelers, slechte resultaten, en zo laag eindigde. Dan was de hoofdingang al meer dan eens het doelwit geweest. En in mijn ogen terecht, de club is voor de supporters en niet voor die mensen in pak...
Qua wedstrijdbaten en sponsorinkomsten komen ze inderdaad akelig dichtbij, waarom denk je dat Feyenoord een nieuw stadion wilt? Maar uiteindelijk heeft Feyenoord een begroting die zo'n 20 miljoen hoger is dan de rest? Bovendien zijn we dit jaar meer gegroeid dan de rest op Twente na, die die impuls krijgt door goede sportieve prestaties en het nieuwe stadion. En dat na weer een rampseizoen en een jaar zonder Europees voetbal en zonder grote uitgaande transfers. Dan is het gat dus op dat vlak toch nog steeds gigantisch?quote:Op zaterdag 6 september 2008 15:05 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Financiën van voetbalclubs in 2008/2009.
Kijk eens naar de grafieken van Feyenoord, Heerenveen, Groningen en Twente. Daar zie je een enorm verschil in de opbouw van de begrotingen, en groei daarin. Dat is inderdaad niet een AZ wat ineens groeit, maar clubs die stabiel zeer goed door groeien. Ze hebben alledrie ook nog een uitstekend management, waardoor de club stabiel en goed geleidt wordt zonder randzaken, terwijl elke financiële buitenkans benut kan worden, waardoor je in staat bent uiteindelijk ook zoveel winst te krijgen op aangekochte of deels opgeleide spelers.
Ik denk dat je heel erg onderschat hoe dichtbij die clubs al zijn gekomen en dat Feyenoord misschien al voorbij gestreefd is door die clubs op bepaalde vlakken. Waarom denk je dat Feyenoord zo nadrukkelijk bezig is om extra geld te generen uit het stadion waar het nog kan?
Op het overschatte ouderen-probleem zitten die subtop-clubs dan toch met het zelfde probleem. Dat het gat naar de top-2 groter zal worden zit er dik in. Een gigantisch gat misschien wel, maar met een schone lij (lees schuldenvrij) kan Feyenoord later dat gat misschien wel weer dichten en anders best of the rest worden met een derde plaats. Het is gewoon allemaal speculeren dit, de tijd zal het zeggen.quote:[..]
Niet onder doen is niet echt een waarde die je aan Feyenoord zou willen geven ten opzichte van die ploegen. Ik vind het al vervelend om te zeggen dat Ajax niet onder doet voor PSV, laat staan de 'oorspronkelijke subtop'. Zoals ik hierboven ook postte. Talenten hebben een terugslag, de ouderen hebben eerder fysieke pijntjes. Ook zullen talenten niet snel bijtekenen wanneerr ze de kans hebben al om te gaan, en met de talentenpool 'verlies' je dan geld op een zelf opgeleid talent.
Gaat echt lastig worden om 3e te worden.quote:Op zaterdag 6 september 2008 16:04 schreef Chadi het volgende:
Feyenoord komt gewoon bij de top3 hoor. Zo geweldig zijn die selecties van Ajax en PSV ook weer niet.
Hou je oogkleppen lekker op joh.quote:Op zaterdag 6 september 2008 15:13 schreef Happel het volgende:
Waar is die ignore knop. Ik reageer niet meer op Loek, die weigert gewoon logisch te denken. Pessimistische paardelul. Die heeft echt een bord ter grote van de Maasvlakte voor zijn kop.
Geef eens alle feiten waarom het zo slecht gaat dan?quote:Op zaterdag 6 september 2008 16:16 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Hou je oogkleppen lekker op joh.
Dé afdeling waar we het van moeten hebben functioneert volledig niet. Er werd vaag gezegd dat ze wat gingen herorganiseren maar die hele afdeling moet op de schop. Waarom gaat die tiefus-Metgod er b.v. heen?quote:Op zaterdag 6 september 2008 16:32 schreef Juk het volgende:
[..]
Geef eens alle feiten waarom het zo slecht gaat dan?
Enige argument dat ik zie is dat de schulden gehalveerd zijn en dat we 2 (wauw) goede aankopen hebben gedaan.quote:Er zijn genoeg mensen geweest die goede argumenten hebben gegeven waarom hun zij vinden dat er een stijgende lijn zit in dit Feyenoord.
quote:Het enige wat jij en D-K doen is daar niet onderbouwd tegenaan schoppen.
quote:Op zaterdag 6 september 2008 16:04 schreef Chadi het volgende:
Feyenoord komt gewoon bij de top3 hoor. Zo geweldig zijn die selecties van Ajax, PSV en alle andere ploegen in de Eredivisie ook weer niet.
Wat?quote:Op zaterdag 6 september 2008 16:04 schreef Chadi het volgende:
Feyenoord komt gewoon bij de top3 hoor. Zo geweldig zijn die selecties van Ajax en PSV ook weer niet.
We hebben vorig jaar ons eerste seizoen n.a.v. dit beleidsplan afgerond en we zitten nog gewoon op koers. Er is alleen onduidelijkheid m.b.t. de financiële situatie van de club. Schulden werken ze echter in een rap tempo weg.quote:FSP: Technisch beleidsplan
Het creëren van een topsportklimaat is één van de belangrijkste kernpunten van het beleidsplan. De zes leidende principes van het sportklimaat zijn: Alles moet perfect zijn, discipline, constant ontwikkelen, hard werken, eigen verantwoordelijkheid en samenwerken.
Op de korte termijn (de komende één tot twee jaar) stelt Feyenoord zichzelf twee doelen; het halen van de play-offs en het zo lang mogelijk meedoen in de strijd om de KNVB Beker. Op de middenlange termijn (twee tot drie jaar) moet Feyenoord weer strijden om de titel, overwinteren in Europa en minimaal de halve finale van het bekertoernooi spelen. Over drie tot vijf jaar worden er weer structureel landstitels en KNVB Bekers geëist.
Feyenoord heeft volgens Bosz geld nodig om vooruit te kunnen, maar het is in zijn ogen te gemakkelijk alleen naar geld te wijzen. ‘Het gaat ook om visie, we willen voor een stuk beton zorgen en voorkomen dat de spelers wegzakken in een moeras. Daarvoor is een beleidsplan nodig. De club heeft een fundament nodig om vooruit te kunnen.’
De staf zal worden uitgebreid met een aantal specialisten die spelers beter, maar vooral sterker moeten maken. Feyenoord zal in de jeugd én bij het eerste elftal een spitsentrainer inschakelen. Ook wordt er gedacht aan een voedingsdeskundige en zal er meer worden gekeken naar de mentale begeleiding van spelers. Zowel in de jeugd als bij het eerste elftal moet er meer naar het individu worden gekeken.
Na de presentatie van Peter Bosz kregen supporters na de pauze de kans om vragen te stellen die werden beantwoord door Bosz en Jansen. Het waren voornamelijk kritische geluiden van de supporters, hoe het allemaal zover heeft kunnen komen, waarom nu pas een beleidsplan en wie dit gaat betalen aangezien er geen geld is.
Doelstellingen:
Korte termijn: 'tot 3 jaar', bij de eerste 5 eindigen en eventueel via de Play-Offs de Champions League halen, overwinteren in de UEFA-cup en halve finale KNVB beker
Middellange termijn: '3 tot 5 jaar', meedoen om het kampioenschap, meedoen aan de Champions League en winnen KNVB beker
Lange termijn: '5 tot 8 jaar', kampioen worden, overwinteren in de Champions League
Middelen
Geld: goede organisatie/goede spelers.
Visie: Technisch beleidsplan
Topsportklimaat
Zes leidende principes
1. Alles moet perfect zijn
2. Discipline
3. Constant ontwikkelen
4. Hard werken
5. Eigen verantwoordelijkheid
6. Samenwerken
Eerste Elftal
Vier bouwstenen
1. TEAM: 23 spelers
ruimte voor jeugdige talenten
balans in de selectie
gemiddelde leeftijd omhoog
action type
2. SPELERS jeugd
begeleiding: jeugd, buitenlanders, overig
informatie/communicatie: horen, zien, leren, ervaren
wonen
3. STAF beter maken team en individueel
begeleiding: krachttraining
positietraining
verschillende belasting
mentale begeleiding
voedingsdeskundige
wonen
4. ORGANISATIE
Jeugdopleiding
Doelstelling: Opleiden is het belangrijke, niet kampioen worden
Jeugdspeler is zelf verantwoordelijk voor ontwikkeling
1 coach per elftal en daarnaast diverse (specialistische) trainers om zo spelers individueel beter te maken en op diverse onderdelen te kunnen trainen.
Scouting
De scouting is een adviserend orgaan.
Doelstelling: de beste spelers voor een specifieke positie in kaart brengen met inachtneming van de haalbaarheid.
Aankoopprocedure.
Gepubliceerd op: 7 maart 2007
Prioriteiten zijn gelegd bij het financieel gezond maken van de club dmv schulden saneren en selectie opschonen. Daarna kan er pas gekeken worden naar het opbouwen van iets nieuws en wellicht gaat die scoutingstructuur dan op de schop.quote:Dé afdeling waar we het van moeten hebben functioneert volledig niet. Er werd vaag gezegd dat ze wat gingen herorganiseren maar die hele afdeling moet op de schop. Waarom gaat die tiefus-Metgod er b.v. heen?
Helaas wel. Maar dit komt doordat er geen grote veranderingen in de selectie hebben kunnen plaatsvinden.quote:De doelstelling is nog hetzelfde als een jaar geleden.
Tot de rode kaart deden de reserves het niet slecht. Dat ze het met 10 man niet wisten te redden vond ik geen verassing. Er is nou eenmaal niet de luxe van een brede selectie, mede vanuit financieel oogpunt gezien.quote:Eerste wedstrijd kansloos verloren, de jeugd/reserves kunnen het niveau Heracles nog niet eens aan.
Voor zover het verhaal van de 50% zaakwaarnemersdeel klopt.quote:We houden NIETS over aan toptalent De Guzman. Zoveelste talent die voor een prikkie de deur uitgaat.
Dit zijn inderdaad de enige die over zijn, van de 80 selectiespelers in 2005.quote:Alle kneuzen als Buijs, Greene, Biseswar zijn nog steeds niet weg.
Dit soort smileys in een serieuze discussie vormen alleen maar mijn mening over jou en niet over je argumenten. Net als iemand wijzen op een taalfout.quote:.
Namen en voorbeelden komen inderdaad af en toe voorbij maar zijn mijn inziens 90% ongefundeerd.quote:Als er iemand met voorbeelden en namen komt ben ik het wel. Anderen komen niet verder dan: "dat zien we dan wel' of "dat weet je niet".
Ik vind het ver gaan om terug te gaan naar je oude begroting een grote groei te noemen, maar dat is in ieder geval wel progessie. Feyenoord heeft dan wel een grotere begroting, maar Heerenveen heeft puur eigen vermogen, net als Groningen,. Twente durf ik niet met zekerheid te zeggen. Daarnaast is er geen 'talentenpool-kostenpost', wat ook een behoorlijk verschil is qua investeren.quote:Op zaterdag 6 september 2008 16:00 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Qua wedstrijdbaten en sponsorinkomsten komen ze inderdaad akelig dichtbij, waarom denk je dat Feyenoord een nieuw stadion wilt? Maar uiteindelijk heeft Feyenoord een begroting die zo'n 20 miljoen hoger is dan de rest? Bovendien zijn we dit jaar meer gegroeid dan de rest op Twente na, die die impuls krijgt door goede sportieve prestaties en het nieuwe stadion. En dat na weer een rampseizoen en een jaar zonder Europees voetbal en zonder grote uitgaande transfers. Dan is het gat dus op dat vlak toch nog steeds gigantisch?
Ik lees elke keer dat Feyenoord zo'n goede selectie heeft, maar het is niet zo dat Makaay veel potten heeft kunnen breken vorig seizoen. Tomasson is de laatste seizoenen ook niet schrikbarend goed geweest, terwijl de reservespitsen nou ook niet zorgen voor rillingen over de ruggen. Niemand van de middenvelder, op Van Bronckhorst en De Guzman na zijn heel overtuigend geweest, Bruins kan misschien nog toch waarmaken wat er van verwacht werd. Wijnaldum en Fer zijn nog te jong om Feyenoord structureel naar een hoger niveau te leiden. De verdediging hebben we allemaal afgelopen zondag kunnen zien; daar ga je geen wedstrijden op winnen.quote:[..]
Op het overschatte ouderen-probleem zitten die subtop-clubs dan toch met het zelfde probleem. Dat het gat naar de top-2 groter zal worden zit er dik in. Een gigantisch gat misschien wel, maar met een schone lij (lees schuldenvrij) kan Feyenoord later dat gat misschien wel weer dichten en anders best of the rest worden met een derde plaats. Het is gewoon allemaal speculeren dit, de tijd zal het zeggen.
Positief? Weinigen zijn hier positief hoor. Ik ook niet, maar het is niet anders. Ik geloof er alleen niet in dat wij de komende vijf jaar voorbij worden gestreefd door al die clubs. Elk seizoen worden ze weer leeggekocht. Zie Twente dit seizoen, zie Heerenveen al seizoenen lang. Zoals ik al zei, als je min of meer van die schulden af bent, dan kan Feyenoord ook weer goed investeren. En zoals Happel aangeeft is je begroting met 7 miljoen verhogen gewoon uitstekend werk. Zeker als je dat vergelijkt met sportieve prestaties en prestaties op de transfermarkt.quote:Op zaterdag 6 september 2008 17:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik vind het ver gaan om terug te gaan naar je oude begroting een grote groei te noemen, maar dat is in ieder geval wel progessie. Feyenoord heeft dan wel een grotere begroting, maar Heerenveen heeft puur eigen vermogen, net als Groningen,. Twente durf ik niet met zekerheid te zeggen. Daarnaast is er geen 'talentenpool-kostenpost', wat ook een behoorlijk verschil is qua investeren.
Ik denk dat het ineens nu vrij hard kan gaan met die subtoppers, die kwalitatief niet hard achteruit gaan door het verkopen van een of twee pijlers van het team, daar wel enorme bedragen voor krijgen, die ze ook weer goed investeren. En tuurlijk gaan daar mislukkingen tussen zitten, maar laten we niet doen alsof er alleen maar groeibriljantjes door Feyenoord zijn gehaald.
Ik ben blij dat jullie het allemaal positief inzien hoor, ik lig er verder niet wakker van - ik vind het wel interessant om te volgen. Voor zover ik begrijp is het echter lastig om nu nog veel extra geld te generen voor Feyenoord, zonder een nieuw stadion. Dat betekent dus dat je nog minimaal 5 jaar achter de feiten aan zal lopen.
Hier snap ik je niet. We hebben toch een discussie over dat Feyenoord wel eens voorbij gestreefd kan worden door subtoppers? Niemand heeft het hier over een titel. De aansluiting is er niet meer. Feyenoord moet gewoon voor de top-5 gaan en het liefst als derde het seizoen afsluiten.quote:[..]
Ik lees elke keer dat Feyenoord zo'n goede selectie heeft, maar het is niet zo dat Makaay veel potten heeft kunnen breken vorig seizoen. Tomasson is de laatste seizoenen ook niet schrikbarend goed geweest, terwijl de reservespitsen nou ook niet zorgen voor rillingen over de ruggen. Niemand van de middenvelder, op Van Bronckhorst en De Guzman na zijn heel overtuigend geweest, Bruins kan misschien nog toch waarmaken wat er van verwacht werd. Wijnaldum en Fer zijn nog te jong om Feyenoord structureel naar een hoger niveau te leiden. De verdediging hebben we allemaal afgelopen zondag kunnen zien; daar ga je geen wedstrijden op winnen.
Ik zeg niet dat Feyenoord per definitie minder is, en ze zullen echt wel wedstrijden gaan winnen van concurrenten, waarschijnlijk ook wel van Ajax - maar over 34 wedstrijden zie ik Feyenoord niet snel dicht bij de titel komen. Uiteraard is en blijft dat speculeren.
Dat is dan echt vrij triest... Hoe kan het dat je niet eens een aardige avond in elkaar kan draaien om je 100jarige bestaan te vieren.quote:Op zaterdag 6 september 2008 23:04 schreef Happel het volgende:
Feest van de Eeuw schijnt een blamage te zijn...
Feyenoord is niet de organisator héquote:Op zaterdag 6 september 2008 23:53 schreef Juk het volgende:
[..]
Dat is dan echt vrij triest... Hoe kan het dat je niet eens een aardige avond in elkaar kan draaien om je 100jarige bestaan te vieren.
Neem aan dat ze wel zeggenschap hebben gehad over de invulling van de avond.quote:Op zaterdag 6 september 2008 23:53 schreef denthemen het volgende:
[..]
Feyenoord is niet de organisator hé
quote:‘De supporters zullen deze avond met al die prachtige beelden fantastisch hebben gevonden’, zei een enthousiaste Wim Jansen, toen de meeste supporters al weer op weg naar huis waren.
Lekker kortzichtig weer...quote:Op zondag 7 september 2008 01:22 schreef Dr.Crane het volgende:
Bertje doet het overigens goed met Oranje tot zover. Heb die man toch onderschat hoor.
Ja, ja .... en dat moeten wij geleuven?quote:Op zondag 7 september 2008 02:44 schreef FrankyMcG het volgende:
Leuke quote die ik opving van Gert-Jan Verbeek overigens (hij stond achter me te praten met iemand): "kneuzen zoals Greene en Buijs. Daar heb je niks aan, die krijg je nergens kwijt. Die kosten alleen maar geld!"
quote:Op zondag 7 september 2008 08:53 schreef Happel het volgende:
Cruijff, de opperjood, kwam toch ook opdraven daar? Hij wel, Van Hanegem niet. Regelrechte schande...
waarschijnlijk heeft hij, net als ik, z'n beloofde kaarten niet ontvangenquote:Op zondag 7 september 2008 10:44 schreef Blawh het volgende:
Wat opvallend dat van Hanegem niet even de moeite nam om naar het eeuwfeest van Feyenoord te gaan, of was hij ziek?
?quote:Op zondag 7 september 2008 10:17 schreef Keltie het volgende:
Tralala, Trielielie..
Ben wel blij dat Verbeek de juiste waarde van Greene weet in te schatten
Vond het al een raar verhaal.quote:Op zondag 7 september 2008 12:38 schreef yvette1982 het volgende:
Dat verhaal over Guzman is trouwens echt onzin. Het is contractueel vastgelegd dat alle spelers van Feyenoord in de talentenpools voor 100% eigendom zijn van Feyenoord.
Raar idd dat Van Hanegem er niet bij was. Dat Cruijff er was is toch alleen maar mooi.quote:Op zondag 7 september 2008 08:53 schreef Happel het volgende:
Cruijff, de opperjood, kwam toch ook opdraven daar? Hij wel, Van Hanegem niet. Regelrechte schande...
prachtig, dat ik dat gemist heb...quote:Op zondag 7 september 2008 15:02 schreef JoeyT het volgende:
Dat Cruijff er was is toch alleen maar mooi.
Ik heb vernomen dat hij geen zin had.quote:Op zondag 7 september 2008 16:44 schreef Sloggi het volgende:
Om 'm de verlosser te noemen gaat ook weer wat ver.
Van Hanegem zal dinsdag in z'n column wel uit de doeken doen waarom 'ie er niet was.
Zou best kunnen, hij doet bij Utrecht tenslotte ook de pers-co's niet.quote:Op zondag 7 september 2008 17:22 schreef FrankyMcG het volgende:
Denk dat Van Hanegem gewoon niet zo graag in de spotlights staat, en daardoor 'verhinderd' was...
Maar hij zat wel iedere zondag bij VI.quote:Op zondag 7 september 2008 19:10 schreef Juk het volgende:
[..]
Zou best kunnen, hij doet bij Utrecht tenslotte ook de pers-co's niet.
Wie, Wim Jansen?quote:Op zondag 7 september 2008 19:27 schreef cultheld het volgende:
[ afbeelding ] Leverde Feyenoord natuurlijk wel een titel op
Ja, dag. Hij heeft gewoon een aardig centje gehad om daar op te komen draven.quote:Op zondag 7 september 2008 20:11 schreef -Vaduz- het volgende:
Wel gaaf zeg dat Cruijff er ook bij was. Hij kijkt dus met een goed gevoel terug op z'n tijd in Rotterdam Zuid.
Hij heeft een titel aan ons te danken. Als ie niet bij ons had gevoetbald had ie natuurlijk nooit voetbller van de eeuw gewordenquote:Op zondag 7 september 2008 19:27 schreef cultheld het volgende:
[ afbeelding ] Leverde Feyenoord natuurlijk wel een titel op
Ja daar zal hij t voor gedaan hebbenquote:Op zondag 7 september 2008 20:16 schreef Happel het volgende:
[..]
Ja, dag. Hij heeft gewoon een aardig centje gehad om daar op te komen draven.
Die 15.000 bobo's die er gisteren zaten fluiten niet zo snel hoor.quote:Op zondag 7 september 2008 20:21 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Hij heeft een titel aan ons te danken. Als ie niet bij ons had gevoetbald had ie natuurlijk nooit voetbller van de eeuw geworden![]()
Maar ik vond het opvallend dat ie niet hard werd uitgefloten
Op het veld werd er ook geklaptquote:Op zondag 7 september 2008 20:23 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Die 15.000 bobo's die er gisteren zaten fluiten niet zo snel hoor.
wat ben je dan triest zegquote:Op zondag 7 september 2008 20:28 schreef Irritatie100 het volgende:
Klein groepje die "helemaal niets in amsterdam" aan het zingen waren
Anders doet hij het wel om zijn ego te kunnen strelen.quote:Op zondag 7 september 2008 20:23 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ja daar zal hij t voor gedaan hebben
Ik vraag me af wat voor 'n type mensen dat altijd zingen, gaat het dan meestal om de nieuwe/ jongere generatie die het inzet?quote:Op zondag 7 september 2008 20:33 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
wat ben je dan triest zeg
was ook te horen op de vrijdagavond dat Feyenoord 100 jaar werd
Dat begint ook met de week irritanter te worden. Na de bekerfinale, ok.quote:Op zondag 7 september 2008 20:28 schreef Irritatie100 het volgende:
Klein groepje die "helemaal niets in amsterdam" aan het zingen waren
Hersenloze pubers en/of hersenloze volwassenen.quote:Op zondag 7 september 2008 20:34 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat voor 'n type mensen dat altijd zingen, gaat het dan meestal om de nieuwe/ jongere generatie die het inzet?
ja, het type jorienvdherik (alleen de meesten van hen zonder overlooppraktijkenquote:Op zondag 7 september 2008 20:34 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat voor 'n type mensen dat altijd zingen, gaat het dan meestal om de nieuwe/ jongere generatie die het inzet?
quote:Op zondag 7 september 2008 20:48 schreef BB-boy het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat het na 21 september niet meer gezongen gaat worden.
Ik denk dat jij niet op de gevoel moet afgaan...quote:Op zondag 7 september 2008 20:48 schreef BB-boy het volgende:
quote:Op zondag 7 september 2008 20:48 schreef BB-boy het volgende:
Ik vond het eerst ook raar, maar als je nou nadenkt. Volgend jaar is Mulder weer terug en van Dijk weg. Als je een jonge had genomen, hadden er volgend jaar 3 jonge talentvolle keepers rondgelopen, waarvan er minimaal 2 en waarschijnlijk 3 niet aan keepen zouden toekomen. Resultaat: alle 3 staan stil in de ontwikkeling.quote:Op zondag 7 september 2008 23:09 schreef Fortitudo het volgende:
ik gok plek acht of lager. het is gewoon heel slecht gesteld qua spelers. en als er dan een 39 jarige doelman wordt gehaald ipv tim krul of piet velthuizen, dan zakt mijn broek helemaal af
Alsof Velthuizen zou komen voor een plek als 2de keeperquote:Op zondag 7 september 2008 23:09 schreef Fortitudo het volgende:
ik gok plek acht of lager. het is gewoon heel slecht gesteld qua spelers. en als er dan een 39 jarige doelman wordt gehaald ipv tim krul of piet velthuizen, dan zakt mijn broek helemaal af
Wim Jansen is dan ook puur een Feyenoord icoon. Cruijff is dat voor het gehele nederlandse voetbal.quote:Op maandag 8 september 2008 08:40 schreef RedGuy het volgende:
Ach ik ben ook geen fan van de persoon Cruyff, maar het is toch tof dat de grote held van de Ajacieden, hun beste speler aller tijden, hun verlosser etc. op ons jubileum feest aanwezig is omdat hij hier zijn carriere afsloot.
Wim Jansen, die de overstap ook heeft gemaakt, zal echt niet op een feest van Ajax verschijnen.
.
wat heeft die man het verpest zeg. Eerst geen bondscoach willen worden maar wel van de hoogste toren slissen, vervolgens na n paar weken bij 020 al weg.quote:Op maandag 8 september 2008 09:02 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Wim Jansen is dan ook puur een Feyenoord icoon. Cruijff is was dat voor het gehele nederlandse voetbal.
quote:Op maandag 8 september 2008 09:38 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
wat heeft die man het verpest zeg. Eerst geen bondscoach willen worden maar wel van de hoogste toren slissen, vervolgens na n paar weken bij 020 al weg.Typisch jood; grote bek, maar uitvoering ho maar.
logisch (zonder yiddisch geslis) dat die man bij ons komt opdraven, even snel n pr-stuntje.
Wij hebben hem niet nodig op ons feest, jullie Cruijff wel daarentegenquote:Op maandag 8 september 2008 08:40 schreef RedGuy het volgende:
Wim Jansen, die de overstap ook heeft gemaakt, zal echt niet op een feest van Ajax verschijnen.
.
hij heeft de titel voetballer van de eeuw aan ons te danken, als ie niet bij ons had gevoetbald had ie dat nooit geworden. Dan lijkt het me logisch dat ie ff langskomt hequote:Op maandag 8 september 2008 12:28 schreef denthemen het volgende:
[..]
Wij hebben hem niet nodig op ons feest, jullie Cruijff wel daarentegen
quote:Op maandag 8 september 2008 12:32 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
hij heeft de titel voetballer van de eeuw aan ons te danken, als ie niet bij ons had gevoetbald had ie dat nooit geworden. Dan lijkt het me logisch dat ie ff langskomt he![]()
Goed punt, helaasquote:Op maandag 8 september 2008 12:45 schreef denthemen het volgende:
[..]
![]()
Al is er wel een kern van waarheid.. Als je zo'n club kampioen kunt maken
quote:Op zondag 7 september 2008 23:09 schreef Fortitudo het volgende:
quote:Op maandag 8 september 2008 12:28 schreef denthemen het volgende:
[..]
Wij hebben hem niet nodig op ons feest, jullie Cruijff wel daarentegen
kan ik wel inkomen. fantastische wedstrijd met veel spanning en sfeerquote:Op maandag 8 september 2008 12:43 schreef Luni het volgende:
Opmerkelijk, Waterreus vond Feyenoord - PSV voor de UEFA Cup een van z'n mooiste wedstrijden die hij heeft gespeeld!
Wat is daar zo raar aan... dat is ook een van mijn mooiste wedstrijdenquote:Op maandag 8 september 2008 12:43 schreef Luni het volgende:
Opmerkelijk, Waterreus vond Feyenoord - PSV voor de UEFA Cup een van z'n mooiste wedstrijden die hij heeft gespeeld!
Opmerkelijk vind ik het niet echt, wel opmerkelijk dat hij als oud-PSV'er het ook publiekelijk uitspreekt. Lijkt me niet bepaald leuk als PSV-fan om te horen. Feit is natuurlijk wel dat de Kuip over het algemeen veel sfeervoller is dan het Philips stadion, dus zo gek vind ik het niet dat Waterreus het vindt.quote:Op maandag 8 september 2008 12:43 schreef Luni het volgende:
Die wedstrijd gaat inderdaad moeilijk overtroffen worden. Mooier dan de finale imo.quote:Op maandag 8 september 2008 13:04 schreef dill het volgende:
[..]
Wat is daar zo raar aan... dat is ook een van mijn mooiste wedstrijden
Ik heb De Kuip nog nooit zo horen en zien ontploffen.
Als hij bij Marseille had gekeept had hij Feyenoord - Marseille gekozen enquote:Op maandag 8 september 2008 12:43 schreef Luni het volgende:
quote:Op maandag 8 september 2008 14:28 schreef Droopie het volgende:
[..]
Als hij bij Marseille had gekeept had hij Feyenoord - Marseille gekozen en
als hij bij Juventus had gekeept had hij Feyenoord- Juventus gekozen..toch niet zo moeilijk
ja, veel mooier dan de CL finalequote:Op maandag 8 september 2008 14:28 schreef Droopie het volgende:
als hij bij Juventus had gekeept had hij Feyenoord- Juventus gekozen..toch niet zo moeilijk
Ik blijf het een rare situatie vinden dat hij niet de persco wil doen maar wel bij voetbal inside zit en bij dwdd en nu dus holland sport.quote:Op maandag 8 september 2008 18:39 schreef vitessezuid113 het volgende:
Vanavond Holland Sport met Willem van Hanegem gaat o.a ook over het eeuwfeest ( dus dan zal die wel uitleggen waarom die er niet was )
quote:De afwezigheid van Willem voelde het raarst aan
afbeelding vergroten
De supporters van Feyenoord hebben Willem van Hanegem uitgeroepen tot 'Feyenoorder van het Millennium' en tot 'Feyenoorder van de Eeuw'. Ook kochten ze recent massaal de niet zo goedkope biografie van Van Hanegem. Oud nieuws allemaal, maar die drie feiten onderstrepen het gevoel onder de aanhang van Feyenoord, dat de Kromme zaterdag ten onrechte ontbrak op het eeuwfeest van zijn club.
Johan Cruijff reikte er speldjes uit, vedetten van weleer stonden er sprakeloos te zwaaien op een namaakbordes en in de Kuip werden glorieuze beelden uit het verleden over de aanhang uitgestrooid. Er ontbraken grote namen op het appèl, maar de afwezigheid van Willem voelde het raarst aan.
Zéker toen Johan Cruijff, Ajacied der Ajacieden, wél het podium besteeg. Op dat moment zat Willem thuis en zapte van de ene naar de andere interland.
Willem hoeft nooit speldjes, bekers of bloemen. Zijn status bij de achterban, Feyenoorder van de Eeuw, is hem daarentegen wél dierbaar omdat het een gebaar van het Legioen is.
Feyenoord had het eeuwfeest uitbesteed aan wat sponsors. Die beslissing was alleen uit financieel oogpunt verstandig. De geldschieters wisten Willem niet te overtuigen. Zoals ook veel supporters niet overtuigd raakten van de grootsheid van het feest. Willem stond niet te trappelen omdat hij op Peter Brunings na geen enkele Feyenoorder aan de telefoon kreeg, die hem kon uitleggen wat hem te wachten stond. Uiteindelijk probeerde een sponsor Willem onder druk te zetten. ,,Áls je niet komt, zullen we de fans uit moeten leggen dat je hen in de steek laat,'' zo luidde de tekst.
Het patsertje begreep niet dat Willem zich nooit onder druk laat zetten. Alleen met die houding word je Feyenoorder van de Eeuw. Dat blijft hij, voor altijd, eeuwfeest of geen eeuwfeest.
Zeker niet naar Holland Sport gekeken? Anders zou je wel twee keer nadenken, voordat je dit soort domme uitspraken hier neerzet.quote:Op maandag 8 september 2008 21:27 schreef ES57 het volgende:
Van Hanegem wordt met de dag ongeloofwaardiger. Is hij eigenlijk nog wel "Feyenoorder"?
Rot jij eens lekker op ofzo.quote:Op maandag 8 september 2008 21:27 schreef ES57 het volgende:
Is hij eigenlijk nog wel "Feyenoorder"?
quote:MOEIZAME BEKERZEGE JONG FEYENOORD OP JONG RBC
Jong Feyenoord heeft de eerste bekeroverwinning van het seizoen binnen. De poulewedstrijd tegen Jong RBC Roosendaal werd maandagavond met 1-0 gewonnen. Kevin Wattamaleo werd matchwinner met zijn treffer in de tachtigste minuut. In de ploeg van Alex Pastoor deden Theo Lucius en Kevin Hofland wedstrijdritme op na blessureleed. Lucius speelde voor het eerst dit seizoen een hele wedstrijd, terwijl Hofland ruim een uur vol maakte.
Lucius en Hofland vormden de eerste helft het centrale verdedigingsduo en kwamen geen moment in de problemen. Jong Feyenoord had een veldoverwicht, zonder tot echt grote kansen te komen. Hofland was vlak voor rust met een kopbal uit een corner van Danny Buijs nog het dichtst bij een doelpunt. RBC-doelman Erwin Friebel tikte de inzet over en voorkwam de 1-0.
Buijs bleef na de rust achter in de kleedkamer. Voor hem in de plaats kwam Norichio Nieveld, waardoor Theo Lucius verhuisde naar de rechtsbackpositie. Feyenoord bleef ook de tweede helft de bovenliggende partij en drong steeds meer aan. Manteiga dwong Friebel met harde schoten twee keer tot het uiterste.
Het vele balbezit aan Feyenoords zijde nam met het wegzenden van RBC-er Thomas van de Houten alleen nog maar meer toe. De invaller kreeg van scheidrechter Jan Wegereef binnen een minuut twee gele kaarten vanwege grove charges op eerst Mitchell Schet en direct erna Diego Biseswar.
Uiteindelijk was het Wattamaleo die tien minuten voor tijd de ban brak. De linksback kreeg de bal wat gelukkig mee en schoot onder de inkomende Friebel door de bevrijdende 1-0 binnen. Dwight Tiendalli had in de slotfase nog de mogelijkheid om de score te verdubbelen, maar de verdediger kopte in kansrijke positie naast. Diezelfde Tiendalli voorkwam in de laatste minuut dat Jong Feyenoord alsnog tegen een gelijkspel aan zou lopen. De verdediger redde op de doellijn op een inzet uit een corner van RBC.
De bekerpoule van Jong Feyenoord bestaat naast RBC Roosendaal verder uit Jong Sparta, Jong NAC Breda en Jong Dordrecht. De wedstrijd uit tegen NAC werd eerder al met 2-2 gelijkgespeeld. Op maandag 13 oktober staat de volgende bekerwedstrijd op het programma, wanneer de beloften bij Sparta op bezoek gaan. Maandag 17 november worden tenslotte de beloften van Dordrecht ontvangen door de ploeg van Alex Pastoor. De nummers een en twee in de eindrangschikking gaan door naar de tweede ronde.
Aanstaande maandag hervat Jong Feyenoord de competitie. Jong Willem II is dan op Varkenoord om half zeven de tegenstander.
Jong Feyenoord - Jong RBC 1-0
Scoreverloop:
80’ 1-0 Wattamaleo
Opstelling Jong Feyenoord: Darley; Buijs (46’ Nieveld), Lucius, Hofland (62’Tiendalli), Wattamaleo; Kobussen, Manteiga, Janota; Schet, Biseswar (75’Lagouireh) en Pattinama.
quote:Op maandag 8 september 2008 21:27 schreef ES57 het volgende:
Van Hanegem wordt met de dag ongeloofwaardiger. Is hij eigenlijk nog wel "Feyenoorder"?
quote:Op maandag 8 september 2008 21:27 schreef ES57 het volgende:
Hij had een warrig verhaal over dat hij er 'geen gevoel bij had'. Man, man, man, hij laat gewoon alle supporters in de kou.quote:Op maandag 8 september 2008 21:32 schreef Happel het volgende:
[..]
Zeker niet naar Holland Sport gekeken? Anders zou je wel twee keer nadenken, voordat je dit soort domme uitspraken hier neerzet.
Ah bah, weer zo een jankerd. Ga lekker voor Cruijff klappen dan.quote:Op maandag 8 september 2008 22:47 schreef ES57 het volgende:
[..]
Hij had een warrig verhaal over dat hij er 'geen gevoel bij had'. Man, man, man, hij laat gewoon alle supporters in de kou.
Gottegot, de heilige Van Hanegem zag er allemaal het nut niet zo van in.
En het dan raar vinden dat Dhr. Westermeijer voor zo'n houding geen begrip kan opbrengen. Dankzij die vrijgevigheid van de sponsors was er uberhaupt nog een feest (met alle mitsen en maren). En, if it's good enough voor Kindvall, Moulijn, Been, Jansen, Dudek en vele anderen, waarom dan niet voor de grootste Feyenoorder aller tijden (want dat is ie natuurljk wel...)
Nee Willem, jij gedraagt je raar, als een klein kind om precies te zijn.
Ik luister niet naar blinden als jij.quote:Op maandag 8 september 2008 23:27 schreef Happel het volgende:
[..]
Ah bah, weer zo een jankerd. Ga lekker voor Cruijff klappen dan.
En daarom is ie nou zo populair. Omdat hij zich niet laat piepelen en gewoon zegt en doet wat hij zelf vindt.quote:Op maandag 8 september 2008 22:47 schreef ES57 het volgende:
Van Hanegem zag er allemaal het nut niet zo van in.
Maar wat hij vindt en zegt is zo ongelofelijk slap. Hij heeft een ego van hier tot Tokio.quote:Op maandag 8 september 2008 23:44 schreef NJ het volgende:
[..]
En daarom is ie nou zo populair. Omdat hij zich niet laat piepelen en gewoon zegt en doet wat hij zelf vindt.
En dat is Willem ook niet en dat pretendeert hij ook niet te zijn.quote:Op dinsdag 9 september 2008 07:29 schreef ES57 het volgende:
[..]
Maar wat hij vindt en zegt is zo ongelofelijk slap. Hij heeft een ego van hier tot Tokio.
Niemand is groter dan Feyenoord!!!
Hij voelt zich te groot voor de camera's na een wedstrijd van FC Utrecht, hij voelt zich te groot voor een feest met tienduizenden Feyenoordfans ....quote:Op dinsdag 9 september 2008 07:37 schreef Keltie het volgende:
[..]
En dat is Willem ook niet en dat pretendeert hij ook niet te zijn.
Persconferenties doet'ie al tijden niet meer.quote:Op dinsdag 9 september 2008 07:40 schreef ES57 het volgende:
[..]
Hij voelt zich te groot voor de camera's na een wedstrijd van FC Utrecht,
Kansloos om hierop verder te gaan, denk maar lekker wat je wil denken.quote:hij voelt zich te groot voor een feest met tienduizenden Feyenoordfans ....
Het lijkt erop dat het Willem allemaal een beetje naar het hoofd is gestegen. Erg jammer.
Het hoort bij zn vak. Hij doet het niet omdat hij communicatief gewoon waardeloos is.quote:Op dinsdag 9 september 2008 08:15 schreef Keltie het volgende:
[..]
Persconferenties doet'ie al tijden niet meer.
Heeft niets met "te groot voelen voor" te maken, hij is bezig met zijn vak en met zijn voetballers, geen zin in het andere geleuter en dat kan de assistent ook best.
[..]
.
Hij doet dat niet omdat'ie er geen zin in heeft. Afspraken zijn daarover gemaakt. Assistent kan het ook prima. No biggie.. Lekker boeiend allemaal.quote:Op dinsdag 9 september 2008 08:40 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Het hoort bij zn vak. Hij doet het niet omdat hij communicatief gewoon waardeloos is.
Inderdaad en hij heeft er geen zin in omdat hij het niet kan. Prima, maar wel slap. Misschien dat jij het onnodig vindt, maar ik ben toch altijd benieuwd wat een bv Van Gaal vond van een verloren wedstrijd.quote:Op dinsdag 9 september 2008 08:43 schreef Keltie het volgende:
[..]
Hij doet dat niet omdat'ie er geen zin in heeft. Afspraken zijn daarover gemaakt. Assistent kan het ook prima. No biggie.. Lekker boeiend allemaal.
WillemVan
Hanegem
Over iemand gesproken die absoluut geen persconferenties kan geven.quote:Op dinsdag 9 september 2008 08:49 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Inderdaad en hij heeft er geen zin in omdat hij het niet kan. Prima, maar wel slap. Misschien dat jij het onnodig vindt, maar ik ben toch altijd benieuwd wat een bv Van Gaal vond van een verloren wedstrijd.
Ga je mond spoelen!quote:Op maandag 8 september 2008 21:27 schreef ES57 het volgende:
Ga je mond spoelen!quote:Op maandag 8 september 2008 21:27 schreef ES57 het volgende:
Ik vindt het ook niet erg dat Willem het niet kan, ik vind het jammer dat hij het niet doet omdat het bij zn vak hoort. Van Gaal kan trws prima persconferenties geven, hij kan er gewoon niet aan doen dat de journalisten altijd een andere wedstrijd gezien hebben.quote:Op dinsdag 9 september 2008 08:54 schreef Keltie het volgende:
[..]
Over iemand gesproken die absoluut geen persconferenties kan geven.
Als je niet tegen kritiek kan, kan je ook geen persconferentie geven want dat gaat eigenlijk hand in handquote:Op dinsdag 9 september 2008 09:05 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik vindt het ook niet erg dat Willem het niet kan, ik vind het jammer dat hij het niet doet omdat het bij zn vak hoort. Van Gaal kan trws prima persconferenties geven, hij kan er gewoon niet aan doen dat de journalisten altijd een andere wedstrijd gezien hebben.
Jij snapt er écht helemaal niks vanquote:Op dinsdag 9 september 2008 07:40 schreef ES57 het volgende:
[..]
Hij voelt zich te groot voor de camera's na een wedstrijd van FC Utrecht, hij voelt zich te groot voor een feest met tienduizenden Feyenoordfans ....
Het lijkt erop dat het Willem allemaal een beetje naar het hoofd is gestegen. Erg jammer.
Ik snap het volkomen: Willem houdt geen rekening met de mensen die hem groot hebben gemaakt.quote:
Je snapt het niet. Willem moet niks. Hij moet niet naar een feest, wanneer anderen dat willen. Hij bepaalt zelf wanneer hij wil. .:)quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:13 schreef ES57 het volgende:
[..]
Ik snap het volkomen: Willem houdt geen rekening met de mensen die hem groot hebben gemaakt.
Tuurlijk joh, hij verlaagt zich niet voor zoiets ordinairs als een Eeuwfeest.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:46 schreef Happel het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Willem moet niks. Hij moet niet naar een feest, wanneer anderen dat willen. Hij bepaalt zelf wanneer hij wil. .:)
quote:'t Wordt helemaal niks met Feyenoord
Door ROBERT ENGEL
Altijd aardig, een jarige, een feestje waar zo’n 50.000 mensen komen vieren en terugkijken op het verleden. Er waren grote namen, zelfs Cruijff werd als verlosser opgevoerd. Maar waar was Van Hanegem? En Van den Herik?
Feyenoord-coach Gertjan Verbeek krabt over zijn hoofd tijdens de training. FOTO MARCO DE SWART
Hebben die niet bijgedragen aan de club? Het aardige feestje zou wel eens het laatste van het seizoen kunnen zijn. Het ziet er immers niet best uit voor Rotterdam-Zuid.
Na een voorbereiding met survival, zwemmen, stapelbedden, een halve selectie in de lappenmand, slechte resultaten in de aanloop, vijf miljoen naar de fiscus, een oude tweede doelman die uit arrenmoede werd teruggehaald en een waardeloze eerste wedstrijd tegen Heracles ziet het er niet best uit. Het wordt voorlopig helemaal niks met Feyenoord..
Er moet zich welhaast een wonder voordoen wil het Feyenoord dat Verbeek predikt binnen korte tijd opstaan. Verbeek wil aanvallend en fris voetbal. Niet meer achteruit maar vooruit. Heersen op eigen grond. Van Bronckhorst in een leidende en bepalende rol. Tomasson zien scoren en Greene die kan verdedigen. Veel doelpunten voor en weinig tegen.
Het valt te vrezen dat Feyenoord daar nog lang op moet wachten. Als een donkere wolk aan de horizon doemen die Amsterdammers op. Binnen twee weken staan ze op de stoep. Die draaien ook niet goed, maar vinden elk jaar net voor de Klassieker de juiste vorm. Alsof de duivel er mee speelt. Alsof het zo hoort.
De vreugde is straks des te groter als Verbeek zijn mannen onverhoopt op het rechte spoor krijgt. Dat survival, zwemmen, stapelbedden en de hele rataplan toch de juiste weerslag op het elftal hebben. Dat het voetbal aanvallend en fris is. Dat het vooruit gaat. Dat men heerst.
Dat Van Bronckhorst, Tomasson en Greene leidend hand in hand gaan, Veel goals voor en niks tegen. Voorlopig heb ik er een hard hoofd in. Misschien komt het door de teleurstellingen in de afgelopen jaren, met doodsaaie wedstrijden en veel fouten. Met Van Marwijk, Gullit en Koeman
Eerst Volendam thuis. De eerste wedstrijd van het seizoen is altijd speciaal. Zit die man met snor nog bij de trap? Is het groepje studenten linksvoor er nog? Zit die kale met dat motorpak nog achter me? En is die ene griet nou alweer dikker geworden? Als die er allemaal zijn, is het gevoel weer goed. En als Feyenoord wint en redelijk voetbalt is het gevoel zelfs een stuk beter en maakt de week in aanloop op de klassieker al een stuk draaglijker.
Dan weet ik ineens dat we gaan winnen, alleen met hoeveel is de vraag. Dat hoeft helemaal niet met goed voetbal, zolang Amsterdam maar met de staart tussen de benen naar huis gaat. Dat goede voetbal is van later zorg.
quote:Wijnaldum scoort beauty tegen Engeland
Wijnaldum en Ramstijn hebben de hele wedstrijd meegedaan met Nederland onder 19 tegen Engeland onder 19. Het was een vriendschappelijke wedstrijd, waarbij Wijnaldum alle aandacht (onder andere van de vele scouts) op zich vestigde door een prachtig doelpunt te scoren. Hij kreeg de bal met de rug tegen de goal, draaide heel mooi weg en schoot vervolgens hard en hoog in de goal. Bij de rust stond het door de goal 0-1 voor Oranje. In de tweede helft draaide Engeland de stand binnen twee minuten om naar een 2-1 zege. Ook na de wedstrijd stond Wijnaldum nog volop in de picture bij de Engelse zender Setanta.
Die moeten ze dan maar eens stoppenquote:Op woensdag 10 september 2008 10:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat is die lezersbijdrage van het AD.
15 punten voor je uitkaart.. Ook raar, als je ziet dat de JCS er 11 opleverdequote:Op woensdag 10 september 2008 11:18 schreef ruud_fr het volgende:
kaarten voor Kalmar uit zijn binnen
Netjes hoor, 400 kaarten binnen een kwartier.quote:Kaartverkoop: Kalmar FF - Feyenoord uitverkocht
Alle beschikbare kaarten voor de wedstrijd Kalmar FF tegen Feyenoord zijn woensdagochtend binnen een kwartier tijd verkocht. Feyenoord had van Kalmar FF vierhonderd kaarten aangeboden gekregen. ‘Dit leek ons ruim voldoende’, zegt supporterscoördinator Ton Strooband. ‘Vandaar dat we besloten hadden om alle uitkaarthouders tegelijk de mogelijkheid te bieden een kaart te kopen. De belangstelling is echter veel groter dan verwacht. Dit is een inschattingsfout van onze kant geweest.’
Klik hier voor het overzicht van de kaartverkoop
Feyenoord.nlquote:10-09-2008 KAARTEN KALMAR – FEYENOORD BINNEN KWARTIER UITVERKOCHT
Alle beschikbare kaarten voor de wedstrijd Kalmar FF tegen Feyenoord zijn woensdagochtend binnen een kwartier tijd verkocht. Feyenoord had van Kalmar FF vierhonderd kaarten aangeboden gekregen. ‘Dit leek ons ruim voldoende’, zegt supporterscoördinator Ton Strooband. ‘Vandaar dat we besloten hadden om alle uitkaarthouders tegelijk de mogelijkheid te bieden een kaart te kopen. De belangstelling is echter veel groter dan verwacht. Dit is een inschattingsfout van onze kant geweest.’
Vanwege de snelle verkoop van de kaarten heeft Feyenoord het verzoek bij Kalmar neergelegd om meer tickets te krijgen. Uiterlijk donderdag zal hierover meer duidelijkheid komen. Mochten Feyenoord meer kaarten toegewezen krijgen, dan zullen Diamondcard-houders als eerst de mogelijkheid krijgen deze aan te schaffen. Vervolgens wordt ook Goldcard-houders die mogelijkheid geboden en tot slot de Silvercard-houders.
Kalmar FF tegen Feyenoord wordt op donderdag 2 oktober om 18:30 uur gespeeld.
Ongeloofelijk slordig idd. Elke gek kan toch snappen dat je minimaal 1500 kaarten in de verkoop had moeten gooien?quote:Op woensdag 10 september 2008 12:02 schreef denthemen het volgende:
400 kaarten bij een wedstrijd die makkelijk te bezoeken is en met Feyenoord, ja... daar denken ze slim over
Dan is het aanbod wel erg matig. Of ze willen de 'gewone man' aan het woord.quote:Op woensdag 10 september 2008 10:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat is die lezersbijdrage van het AD.
Zitten best een aantal hele leuke stukjes tussen. Ze lijken alleen zowat alles te plaatsen, en dan krijg je dit soort waardeloze stukjes.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:38 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Dan is het aanbod wel erg matig. Of ze willen de 'gewone man' aan het woord.
quote:'Jorien van den Herik nieuwe President-Commissaris van de ECV'
Volgens Johan Derksen werken een aantal invloedrijke mensen aan een comeback van Jorien van den Herik in het betaalde voetbal. Zij zouden de voormalig voorzitter van Feyenoord graag zien als president-commissaris van de ECV, een positie die openvalt door het vertrek van Michael van Praag die voorzitter van de KNVB wordt. Van den Herik zou er zelf wel voor openstaan, maar zijn vrouw zou nog twijfelen.
Denk zodat de andere nederlandse clubs ook uitgezonden kunnen worden.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat een tyfus tijd thuis tegen Kalmar. 7 uur beginnen; waarom?
Hoe minder druk, hoe gezelliger.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:54 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Maarja zo druk zal het niet worden.
Hij speelde zaterdag ook al iets van 70 min.quote:Op donderdag 11 september 2008 00:09 schreef DJ_Ryow het volgende:
Tomasson nog geen minuut voor feyenoord gespeeld, maar speelde vandaag wel voor Denemarken
Te belachelijk voor woorden. Feyenoord moet zo'n speler niet afstaan zolang ie bij ons niet speelt.quote:Op donderdag 11 september 2008 00:09 schreef DJ_Ryow het volgende:
Tomasson nog geen minuut voor feyenoord gespeeld, maar speelde vandaag wel voor Denemarken
Hij had last van z'n ribben, als dat over is kan je toch gewoon spelen. Alleen maar beter, doet hij wat wedstrijdritme op.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:16 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Te belachelijk voor woorden. Feyenoord moet zo'n speler niet afstaan zolang ie bij ons niet speelt.
Dat is het enige voordeel. Maar dan verwacht ik hem wel 100 % fit weer terug tegen Volendam.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:33 schreef Luni het volgende:
[..]
Hij had last van z'n ribben, als dat over is kan je toch gewoon spelen. Alleen maar beter, doet hij wat wedstrijdritme op.
Even kijken of er nog meer keerten beschikbaar komen, anders zal het in Zweden niet zo'n probleem zijn om aan kaarten te komen denk ikquote:Op woensdag 10 september 2008 12:01 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Netjes hoor, 400 kaarten binnen een kwartier.
Feyenoord heeft inmiddels al een verzoek om meer kaarten ingediend bij Kalmar.
quote:Terugslag voor Landzaat en Bruins
Uitgegeven: 11 september 2008 15:25
Laatst gewijzigd: 11 september 2008 15:25
AMSTERDAM - Feyenoord kan zaterdag tegen FC Volendam in de eerste thuiswedstrijd van het seizoen waarschijnlijk geen beroep doen op Denny Landzaat en Luigi Bruins. De twee middenvelders trainden donderdag niet met de selectie mee, omdat ze weer last kregen van hun blessure. Tijdens de oefensessie van maandag leek alles nog koek en ei.
Landzaat heeft al geruime tijd last van zijn hamstrings en Bruins herstelt van een bovenbeenblessure. Hij kreeg deze week echter ook klachten aan zijn rug.
(c)Infostrada
Staat op feyenoord.nl dat hij last had van een bovenbeen blessure.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:33 schreef Luni het volgende:
[..]
Hij had last van z'n ribben, als dat over is kan je toch gewoon spelen. Alleen maar beter, doet hij wat wedstrijdritme op.
Die gaan we niet missen. Al had Bruins nu wel op 10 gekund. Maarja Guzman ontbreekt voorlopig toch nogquote:
Welke 11-jarige heeft dat geschreven?quote:Op donderdag 11 september 2008 22:31 schreef Irrem het volgende:
van feyenoordtraining.nl:
Andwele Slory moest vandaag vroegtijdig de training gaan verlaten.Hij ging bijzonder teleurgesteld van het trainings veld af.Wij vermoede dat er een terugslag is gekomen in het herstel, zijn meespelen is bijzonder twijfelachtig voor de wedstrijd tegen Volendam.Ook omtrend Bruins en Landzaat is alles nog onzeker.De internationals trainde vandaag niet mee.
quote:Op donderdag 11 september 2008 22:31 schreef Irrem het volgende:
van feyenoordtraining.nl:
Andwele Slory moest vandaag vroegtijdig de training gaan verlaten.Hij ging bijzonder teleurgesteld van het trainings veld af.Wij vermoede dat er een terugslag is gekomen in het herstel, zijn meespelen is bijzonder twijfelachtig voor de wedstrijd tegen Volendam.Ook omtrend Bruins en Landzaat is alles nog onzeker.De internationals trainde vandaag niet mee.
Benieuwd of dit genoeg is, tegen de tijd dat ik een kaartje ken halen weet ik iig of ik vervoer hebquote:11/9/2008 - 400 extra kaarten voor Feyenoord fans voor uitduel Kalmar
BRON: Feyenoord.nl
Feyenoord meldt dat Kalmar FF het verzoek om extra kaarten voor de wedstrijd Kalmar tegen Feyenoord op donderdag 2 oktober heeft gehonoreerd. Dit betekent dat aanstaande zaterdag de verkoop van 400 extra kaarten van start gaat. Voor de verkoop van de extra kaarten zal de reguliere volgorde voor uitkaarthouders gelden. Diamoncardhouders kunnen zaterdag vanaf 10:00 uur terecht voor kaarten. Voor Goldcardhouders start de verkoop op woensdag 17 september om 9:00 uur en Silvercardhouders kunnen vanaf zaterdag 20 september 10:00 uur een kaart kopen. Europese uitkaarthouders tot slot kunnen op zijn vroegst maandag 22 september om 13:00 uur een kaart aanschaffen.
Haha ze worden nu al oud.quote:Landzaat kampt met een onwillige hamstring, terwijl Bruins problemen heeft met zijn bekken. Daardoor loopt hij scheef. "Maandag kwam hij als een oude man uit zijn bed", zei trainer Gertjan Verbeek tijdens de persconferentie.
quote:Op maandag 8 september 2008 22:47 schreef ES57 het volgende:
[..]
Hij had een warrig verhaal over dat hij er 'geen gevoel bij had'. Man, man, man, hij laat gewoon alle supporters in de kou.
Gottegot, de heilige Van Hanegem zag er allemaal het nut niet zo van in.
En het dan raar vinden dat Dhr. Westermeijer voor zo'n houding geen begrip kan opbrengen. Dankzij die vrijgevigheid van de sponsors was er uberhaupt nog een feest (met alle mitsen en maren). En, if it's good enough voor Kindvall, Moulijn, Been, Jansen, Dudek en vele anderen, waarom dan niet voor de grootste Feyenoorder aller tijden (want dat is ie natuurljk wel...)
Nee Willem, jij gedraagt je raar, als een klein kind om precies te zijn.
quote:'Feyenoord aast op Chileens international'
Feyenoord hoopt zich volgens de Chileense krant El Mercurio te kunnen versterken met Gonzalo Jara. De Chileens international komt momenteel uit voor Colo Colo, een club uit zijn vaderland.
Jara moet Feyenoord op verdedigend vlak gaan versterken. De Rotterdamse interesse is echter vrij jong, binnenkort zal Feyenoord de 23-jarige Jara bekijken bij de wedstrijd Chili – Argentinië.
Naast Feyenoord zijn ook Espanyol en Benfica geïnteresseerd in Jara, die Colo Colo zo'n twee miljoen euro moet opleveren.
Oude vertrouwde.quote:Op vrijdag 12 september 2008 16:57 schreef Jasza het volgende:
Is het nou zo dat er 1 uitvak is of nog steeds het oude vertrouwde?
Word zeker wat afgebeukt dan? Het is ook gewoon kut om in GG te zitten.quote:Op vrijdag 12 september 2008 17:11 schreef Jasza het volgende:
[..]
Mooizo, word weer gezellig de 21e om in de 1e trein te komen
Oudere gasten komen 5 minuten voordat de poortjes opengaan gewoon erdoorheen gebeukt naar voren ja haha, daarna is het wel iets makkelijker om het te halen als je er optijd staat.quote:Op vrijdag 12 september 2008 17:12 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Word zeker wat afgebeukt dan? Het is ook gewoon kut om in GG te zitten.
Speelt in het 2equote:Op vrijdag 12 september 2008 19:46 schreef RayMania het volgende:
Speelt Dwight Tiendalli trouwens nog bij jullie? Ik zie niks op de officiële site staan, maar hij zit ook niet meer bij Sparta, toch?
quote:Gertjan Verbeek waakt dit weekeinde voor onderschatting. De coach van Feyenoord beseft dat veel spelers van FC Volendam voor de eerste keer in De Kuip zullen spelen, maar dat dat ook positief voor hun kan uitpakken. Bovendien is het nog elke week een puzzel om te bekijken hoe de posities het beste kunnen worden ingevuld.
"De ene keer is dat met drie spitsen en de andere keer met twee of één", zegt Verbeek op de clubsite. "Het zal nog wel even duren voordat we vanuit een vaste organisatie met een vast team aan automatismen en een vast spelconcept kunnen werken."
Verbeek waakt voor onderschatting van de promovendus. "Wij hebben Volendam bekeken en terug gezien op DVD. Bij hen zie je iets wat je vaak ziet bij net gepromoveerde ploegen. Die zitten nog in het goede gevoel van vorig jaar. Alles is nieuw voor ze dus ze zijn heel enthousiast. Op basis daarvan hebben ze er ook een aantrekkelijk duel van gemaakt tegen Heerenveen waarin ze absoluut niet kansloos waren."
Ook zullen veel spelers van Volendam voor de eerste keer in De Kuip spelen. "De meeste mensen hebben het daar niet makkelijk mee. Maar op het moment dat het goed uitpakt kan zo’n ploeg ook boven zichzelf uitstijgen. Dat is ook wel eens voorgekomen. Maar dat ligt aan onszelf. Wij moeten Volendam eigenlijk geen kans geven."
Pff...quote:
Heb het al even toegelicht.quote:Op vrijdag 12 september 2008 21:00 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
wat zit jij nou weer te pff'en joh?
kan niet vaak genoeg gezegd wordenquote:Op vrijdag 12 september 2008 20:59 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Pff...
Ten eerste: als er nu na de afgelopen weken nog steeds sprake is van onderschatting bij de spelers, mogen ze van mij de gehele selectie in beton gieten en de Maas in pleuren.
hij is gewoon realistischquote:Ten tweede: waarom is het voor iemand als Verbeek, die toch wel bekend staat als een lefgozer, nodig om je voor elke wedstrijd tegen de meest miezerige clubjes in te dekken? Wat gaat ie straks zeggen als we tegen Ajax moeten?
quote:Ten derde: we spelen in de eigen Kuip, daar win je normaal sowieso zonder problemen.
Ja, daar krijgen ze ook lekker vertrouwen van. Zeg het desnoods intern maar ga niet elke wedstrijd in de media lopen janken alsof je de underdog bent. Wat gaat ie volgende week roepen als we tegen Ajax moeten?quote:Op vrijdag 12 september 2008 21:06 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
kan niet vaak genoeg gezegd worden
Nee, het is niet realistisch dat Feyenoord in eigen huis bang moet zijn voor fucking Volendam.quote:hij is gewoon realistisch
Vanwaar die smileys?quote:![]()
zou inderdaad ook intern kunnen, maar via de media heeft het blijkbaar meer effect op de spelersquote:Op vrijdag 12 september 2008 21:11 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Ja, daar krijgen ze ook lekker vertrouwen van. Zeg het desnoods intern maar ga niet elke wedstrijd in de media lopen janken alsof je de underdog bent.
bang is iets anders dan zeggen dat je ze niet moet onderschattenquote:
[..]
Nee, het is niet realistisch dat Feyenoord in eigen huis bang moet zijn voor fucking Volendam.Zelfs niet met een B-team.
waarom?quote:Uitwedstrijd was het overigens misschien iets anders geweest.
omdat we zelden zonder problemen winnenquote:[..]
Vanwaar die smileys?
Ja, dat bleek tegen Heracles.quote:Op vrijdag 12 september 2008 21:17 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
zou inderdaad ook intern kunnen, maar via de media heeft het blijkbaar meer effect op de spelers
Waarom moet ie dat zeggen, zo benadrukken? Is er sprake van onderschatting in de selectie? Dan mag ie van mij hard ingrijpen intern. Als iemand als Greene laks loopt te doen over de komende wedstrijd(en), direct maar naar de reserves pleuren en een jeugdspeler erin.quote:bang is iets anders dan zeggen dat je ze niet moet onderschatten
Omdat wij een elftal hebben met vele malen meer kwaliteit, zelfs nu?quote:waarom?
Vorig seizoen deden we het anders prima in de Kuip hoor, erg goed zelfs.quote:omdat we zelden zonder problemen winnen
dat verlies wijt ik aan de rode kaart van De Guzman, het veel te lang meespelen van Mols en de kwaliteiten van onze verdedigingquote:
voorkomen is beter dan genezen, wat dat ingrijpen betreft ben ik het met je eensquote:[..]
Waarom moet ie dat zeggen? Is er sprake van onderschatting in de selectie? Dan mag ie van mij hard ingrijpen intern. Als iemand als Greene laks loopt te doen direct maar naar de reserves pleuren en een jeugdspeler erin.
ja, maar dat is geen vanzelfsprekendheidquote:De spelers zouden zichzelf al op scherp moeten kunnen zetten, zeker met het publiek erbij en de vernedering in Almelo.
dus maakt thuis of uit toch niet veel uit?quote:[..]
Omdat wij een elftal hebben met vele malen meer kwaliteit, zelfs nu?
qua resultaten gaat het altijd wel aardig, maar de laatste seizoenen werd er heel vaak heel slecht gevoetbaldquote:[..]
Vorig seizoen deden we het anders prima in de Kuip hoor, erg goed zelfs.
Andere clubs wel dan? Ze zullen wel vrij zijn komende week.quote:Op vrijdag 12 september 2008 21:36 schreef denthemen het volgende:
Heb ik wat gemist? Waarom speelt Feyenoord komende week niet voor de Uefa cup??
Ajax speelt de 16e, Heerenveen ook. Hoe 't met de rest zit weet ik nietquote:Op vrijdag 12 september 2008 21:37 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Andere clubs wel dan? Ze zullen wel vrij zijn komende week.
wij spelen de 18equote:Op vrijdag 12 september 2008 21:38 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ajax speelt de 16e, Heerenveen ook. Hoe 't met de rest zit weet ik niet
Ik bedoelde ook de 18e, maar waarom geeft Feyenoord Netwerk dat niet aan dan?quote:
Omdat het een kutsite is?quote:Op vrijdag 12 september 2008 21:42 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook de 18e, maar waarom geeft Feyenoord Netwerk dat niet aan dan?
Column Hugo Borst.quote:Een standbeeld voor Jorien van den Herik in de Kuip? Onzin.
afbeelding vergroten
Dit is een somber stukje over Feyenoord.
Het enige hoogtepunt in de voorbereiding bleek de verschijning van het jubileumboek te zijn: een indrukwekkende ode aan een eeuw oude club. Het stemt treurig dat Feyenoord meer verleden heeft dan toekomst, al doet de clubleiding geloven dat het over tien jaar, in een nieuw stadion, allemaal goed zal komen. Maar wat koop je daarvoor als je nu leeft? Een supporter heeft geen recht op succes, maar hoop zou toch wel het minste zijn dat je moet hebben als je een seizoenkaart aanschaft. Maar geen aanhanger gelooft dat Feyenoord Ajax voor zal blijven, laat staan afrekenen met de hegemonie van PSV.
Werden de jaren negentig van de vorige eeuw destijds als matig aangemerkt met ‘slechts’ twee landstitels (’93 en ’99), het eerste decennium van de 21ste eeuw verloopt als eredivisieclub desastreus. Vandaar dat vorige week zaterdag, tijdens het eeuwfeest voor het Legioen, de nadruk kwam te liggen op die ene – schitterende - uitzondering: de UEFA Cup-winst van 2002. Omdat de spelers destijds niet geëerd waren (Volkert van der G. had twee dagen eerder Fortuyn doodgeschoten) gebeurde dat met terugwerkende kracht. De Kuip was niet vol voor het eeuwfeest, maar 27.000 fans (waarvan minder dan de helft had betaald!) juichten Van Hooijdonk en zijn collega’s zes jaar later hartelijk toe.
Het was een eigenaardige avond. Lof voor oud-Feyenoorder Cruijff die de moeite had genomen om naar Rotterdam te komen, maar uitgerekend Van Hanegem ontbrak. Bij Holland Sport vertelde Willem dat hij zich onder druk gezet voelde door een sponsor om het feest op te komen luisteren. En zo kon het zijn dat De Kromme, door de fans als allerbeste Feyenoorder aangeduid, er niet was. Hier is de clubleiding lelijk in gebreke gebleven.
Wie ook ontbrak was Van den Herik. Zijn naam dook deze week wel op in de column van Johan Derksen van VI. Sterker, we lazen zelfs een quote uit de mond van de man bekend als Stalin aan de Maas of de Grote Kale Leider. Hij is onheus bejegend, zegt Van den Herik. Hij had Feyenoord wel een lening bezorgd maar was er niet privé bij betrokken. In het citaatje mis ik de hoogte van de woekerrente waarmee hij zijn club had opgezadeld. Hij zegt ook niet dat hij, daar direct naar gevraagd, er toen over jokte. Jorien besluit wel met iets van berouw. ,,Misschien had ik achteraf gezien de supporters financieel meer opening van zaken moeten geven.’’
Van den Herik verdient een standbeeld, meent Derksen. Onzin, want alleen trainers of voetballers mogen in brons worden gegoten. Eerherstel zou hij buiten Feyenoord kunnen realiseren, oppert opinieleider Derksen, maar dan moeten alle kandidaten voor de vacante functie van president-commissaris van de ECV nu terugtreden. Dat zie ik andere ego’s als Schuitema, Vogelzang en Sturkenboom niet snel doen.
Feyenoord moet voorgoed verder zonder Van den Herik en Van Hanegem maar met Wim Jansen. Als assistent-trainer, dat dan weer wel. Misschien dat we die move later dit seizoen pas gaan begrijpen. Het ziet er dit weekeinde redelijk goed uit. Van Volendam kan Feyenoord in de Kuip best winnen met een nulletje of één. Volgende week volgt FC Los Zand, genaamd Ajax. Die thuiswedstrijden lopen traditioneel slecht af. Alleen met heel veel teamgeest kan Feyenoord als derde eindigen. Daar is Verbeek voor aangetrokken. We weten dat hij een kei is in het verbouwen van boerderijen en kleedkamers, maar een relatief oud en modaal elftal transformeren tot een fris en fruitig elftal, zoals Heerenveen vorig seizoen, lijkt onbegonnen werk. Er wordt al jaren niet goed genoeg gescout en Feyenoords talentvolle jeugdspelers zijn te vroeg van de hand gedaan of weggestuurd. Dé personificatie daarvan is Engelaar. Als jeugdspeler te licht bevonden, later als transfervrije speler geweigerd. In Schotland loopt Loovens. Hij zal de volgende klasbak blijken die de club te vroeg is ontvallen.
Excuses voor dit sombere stukje, maar eerlijk gezegd heb ik me nog ingehouden. Ik wens iedereen die van Feyenoord houdt oprecht veel sterkte.
Ik word er niet vrolijk vanquote:
Feyenoord: Timmer; Lucius, Bahia, Hofland, De Cler; Slory, Van Bronckhorst, Fer, Wijnaldum; Tomasson en Mols.quote:Op zaterdag 13 september 2008 10:44 schreef yvette1982 het volgende:
Is er al een vermoedelijke opstelling bekend?
quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:15 schreef Merkie het volgende:
Geen Greene! Scheelt weer 3 tegendoelpunten.
quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:15 schreef Merkie het volgende:
De zoveelste al die begint over dat Feyenoord meer verleden heeft dan toekomst. Hoe origineel, en nogal opportunistisch en gedramatiseerd.quote:
Het is niet origineel, maar als het de zoveelste onafhankelijke collumn is, dan zal er toch wel kern van waarheid in zitten, hé? Het valt me op dat de enige mensen die positief over Feyenoord zijn, de supporters zelf zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De zoveelste al die begint over dat Feyenoord meer verleden heeft dan toekomst. Hoe origineel, en nogal opportunistisch en gedramatiseerd.
Ach de journalistiek schrijft naar de waan van de dag en naar wat verkoopt, daarom dikken ze feiten extra aan tot dramatische proporties.quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:19 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Het is niet origineel, maar als het de zoveelste onafhankelijke collumn is, dan zal er toch wel kern van waarheid in zitten, hé? Het valt me op dat de enige mensen die positief over Feyenoord zijn, de supporters zelf zijn.
Ik denk dat ze er eerder zelf baat bij hebben om positief over Feyenoord te schrijven, aangezien Feyenoord en Ajax-supporters de grootste doelgroep zijn voor de Nederlandse sportmedia. Hugo heeft sowieso altijd wel sympathie voor Feyenoord, maar je brengt je eigen geloofwaardigheid in gevaar als je onzin gaat schrijven.quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ach de journalistiek schrijft naar de waan van de dag en naar wat verkoopt, daarom dikken ze feiten extra aan tot dramatische proporties.
Als je Verbeek zo hoort praten de laatste weken, dan ga je dat wel denken.quote:Hugo Borst schrijft in zijn column ook dat Feyenoord een oud en modaal elftal heeft staan en dat Feyenoord zijn talenten altijd te vroeg heeft weggedaan. De basis elf mag dan relatief oud zijn, en in het verleden is Feyenoord inderdaad te makkelijk omgegaan met talentvolle jongens, maar Feyenoord heeft absoluut geen modaal elftal.
Daar heb je gelijk in.quote:Wel een elftal dat niet de confrontatie aankan met ajax en Psv, en dat van niveau vergelijkbaar is met Sc Heerenveen, Fc Twente en in mindere mate Fc Groningen. Met deze clubs moet Feyenoord strijden om plek 3 t/m 6. Maar genoemde clubs zijn - naar mijn mening - geen modale clubs maar subtoppers.
Hoe kom je er bij dat dat allemaal grote spelers gaan worden? Het zijn allemaal leuke talenten ja, maar ik zie er niemand bij waarvan ik verwacht dat die over 2 jaar bij Real Madrid speelt. Bovendien kunnen ze stagneren in hun ontwikkeling, net zoals De Guzman dat al jaren doet.quote:Daarnaast heeft Feyenoord momenteel genoeg talent rondlopen, meer talent dan zich ooit de laatste jaren bij Feyenoord heeft aangedient bij het eerste elftal, om het stokje in de toekomst over te nemen, alleen moeten zij nog rijpen.
Ik noem een Darley, Vlaar, Fer, Wijnaldum, Erasmus, Janota, Bruins en De Guzman (die inmiddels het predikaat 'talent' begint te ontgroeien met z'n 3 jaar eredivisie-ervaring, dat wel).
Dat is idd overdreven.quote:Feyenoord mag dan geen toekomst hebben zoals de rijke historie, met allerlei grote prijzen in het vooruitschiet, maar dat Feyenoord ten dode zou zijn opgeschreven, zoals je de columnisten en journalisten zou moeten geloven, is ook zwaar overdreven.
Je bedoeld zoals altijd al het geval was?quote:Het ergste dat kan gebeuren is dus dat Feyenoord definitief de aansluiting met ajax en Psv verliest en veroordeeld is tot een rol in de subtop met af en toe een uitschieter naar boven en af en toe een uitschieter naar beneden,
Die gaat sowieso niet verloren.quote:en dat zou erg triest zijn en zonde zijn voor een club als Feyenoord, maar dan nóg is de toekomst van Feyenoord niet verloren.
Laten we het hopen.quote:De enorme achterban van Feyenoord en de aantrekkingskracht van Feyenoord (het stadion, de uitstraling, het legioen etc) zal Feyenoord altijd mogelijkheden blijven geven om uit dat dal te kruipen. Dat is al eerder gebeurd, en dat zal weer gebeuren.![]()
Sorry hoor, maar de journalisten zijn net zo opportunistisch als het hele voetbal zelf. Na de uitschakeling voor play-offs tegen Groningen zegt Hugo Borst dat de volgende trainer 'de ruimte moet krijgen om 10e te worden en op te bouwen'. Een half jaar later is Feyenoord volgens de kranten ineens titelkandidaat omdat ze de eerste vier wedstrijden zonder puntverlies zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:19 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Het is niet origineel, maar als het de zoveelste onafhankelijke collumn is, dan zal er toch wel kern van waarheid in zitten, hé? Het valt me op dat de enige mensen die positief over Feyenoord zijn, de supporters zelf zijn.
Alsof er ook maar 1 iemand had kunnen voorspellen dat er in die zomer opeens een aantal 'topspelers' zouden komen.quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:56 schreef TC03 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar de journalisten zijn net zo opportunistisch als het hele voetbal zelf. Na de uitschakeling voor play-offs tegen Groningen zegt Hugo Borst dat de volgende trainer 'de ruimte moet krijgen om 10e te worden en op te bouwen'. Een half jaar later is Feyenoord volgens de kranten ineens titelkandidaat omdat ze de eerste vier wedstrijden zonder puntverlies zijn.
Klopt, maar daarom zijn die columns die zo exact de toekomst van Feyenoord proberen te voorspellen ook onzin.quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:58 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Alsof er ook maar 1 iemand had kunnen voorspellen dat er in die zomer opeens een aantal 'topspelers' zouden komen.
Soms wel, meestal niet. Iedereen met een beetje voetbal-verstand ziet toch dat we de komende jaren geen grote financiele klappers gaan maken? Tenzij De Guzman bijtekent en die luie Bruins eindelijk eens gaat presteren. Beide zie ik nog niet zo snel gebeuren, al sluit ik het niet uit.quote:Op zaterdag 13 september 2008 14:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt, maar daarom zijn die columns die zo exact de toekomst van Feyenoord proberen te voorspellen ook onzin.
Logisch toch? Als je zelfs met een aantal internationals het nog presteert om 6e te worden? Feyenoord heeft het aan zichzelf te danken dat iedereen ze laag inschat. Als ze nou eens spelers als Greene vervangen hadden deze zomer dan werd Feyenoord misschien hoger ingeschat...quote:De media kijkt ook altijd veel kritischer naar Feyenoord dan naar Heerenveen of Groningen. Ook op Fok zie je het ook, men denkt gerust dat Heerenveen of Groningen 3e wordt en Feyenoord 6e. Prima, mag je denken natuurlijk.
Die hebben allang weer opvolgers in huis voor die 2 hoor.quote:Maar Feyenoord heeft zich alleen maar versterkt, terwijl Heerenveen Sulejmani en Bradley kwijt is.
SCH presteert altijd naar de mogelijkheden en lijkt altijd alles in eigen hand te hebben. Feyenoord doet geen van beide.quote:Groningen is sinds vorig jaar Nevland, Nijland, Silva, Lindgren en Suárez kwijt geraakt. Heerenveen verliest in de voorbereiding met 5-0 van FC Eindhoven en speelt ook 2-2 tegen Heracles thuis, maar SCH blijft altijd die club waar niemand ooit iets slechts over durft te zeggen. Groningen eindigde vorig seizoen onder Feyenoord. Het is allemaal zo opportunistisch, veel meer dan natte vinger werk is het niet.
Dat klopt, maar daarom is nog niet alle hoop verloren. Wie weet gaat Bruins zich eindelijk ontwikkelen, groeit Wijnaldum sterk en blijkt El Ahmadi al snel te groot voor de eredivisie. En vergeet Vlaar niet.quote:Op zaterdag 13 september 2008 14:09 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Soms wel, meestal niet. Iedereen met een beetje voetbal-verstand ziet toch dat we de komende jaren geen grote financiele klappers gaan maken? Tenzij De Guzman bijtekent en die luie Bruins eindelijk eens gaat presteren. Beide zie ik nog niet zo snel gebeuren, al sluit ik het niet uit.
En waarom heb jij wel vertrouwen in die 2 opvolgers die nog niks hebben laten zien en niet in Fer Wijnaldum en Janota, om er een paar te noemen?quote:Die hebben allang weer opvolgers in huis voor die 2 hoor.
Ik heb wel vertrouwen in Wijnaldum, Fer en Janota hoor maar niet in de scouting.quote:Op zaterdag 13 september 2008 14:21 schreef Juk het volgende:
[..]
En waarom heb jij wel vertrouwen in die 2 opvolgers die nog niks hebben laten zien en niet in Fer Wijnaldum en Janota, om er een paar te noemen?
Dit is een eerdere quote van jou, over de hierboven genoemde spelers:quote:Op zaterdag 13 september 2008 14:24 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Ik heb wel vertrouwen in Wijnaldum, Fer en Janota hoor maar niet in de scouting.
Dus nogmaals, waarom denk je dat die 2 spelers van Heerenveen wel uitgroeien tot volwaardige vervangers van Sulejmani en Bradley en denk je dat niet van Janota Fer en Wijnaldum.quote:Hoe kom je er bij dat dat allemaal grote spelers gaan worden? Het zijn allemaal leuke talenten ja, maar ik zie er niemand bij waarvan ik verwacht dat die over 2 jaar bij Real Madrid speelt. Bovendien kunnen ze stagneren in hun ontwikkeling, net zoals De Guzman dat al jaren doet.
Op dit moment zie ik er niemand nog uitspringen als toekomstig wereldtopper, maar wel tot subtoppers. Het hoeven ook geen toekomstige wereldtoppers te zijn, als maar goed genoeg zijn om ons kampioen te maken en veel geld op te leveren.quote:Op zaterdag 13 september 2008 14:29 schreef Juk het volgende:
[..]
Dit is een eerdere quote van jou, over de hierboven genoemde spelers:
Omdat, zoals ik al eerder zei, Heerenveen altijd z'n zaken op orde lijkt te hebben en wij de afgelopen jaren absoluut niet.quote:Dus nogmaals, waarom denk je dat die 2 spelers van Heerenveen wel uitgroeien tot volwaardige vervangers van Sulejmani en Bradley en denk je dat niet van Janota Fer en Wijnaldum.
De afgelopen jaren juist wel, met aankopen als Makaay Tomasson etc.quote:Omdat, zoals ik al eerder zei, Heerenveen altijd z'n zaken op orde lijkt te hebben en wij de afgelopen jaren absoluut niet.
Cool.quote:Op zaterdag 13 september 2008 15:50 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Voor de mensen die de Uefa-cup wedstrijd Feyenoord - PSV eens willen terug kijken heb ik hier een nieuwsgroep-link.
http://www.newzleech.com/
quote:Op zaterdag 13 september 2008 16:03 schreef Radegast het volgende:
[..]
Cool.![]()
Mooiste Europese wedstrijd van de afgelopen 10 jaar.
Wij hebben de laatste tien jaar nou niet echt fantastische wedstrijden van Ajax' kant gezienquote:
Feyenoord-PSV, Liverpool-AC Milan en Liverpool-Alaves doen het voor mij.quote:Op zaterdag 13 september 2008 16:41 schreef RayMania het volgende:
[..]
Wij hebben de laatste tien jaar nou niet echt fantastische wedstrijden van Ajax' kant gezien.
Al heb ik ook genoten van PSV - Milan en AZ - Sporting (2005).
Jullie hadden aardige wedstrijden in dat jaar dat Milan jullie (onterecht) nekte in de laatste minuten toch?quote:Op zaterdag 13 september 2008 16:41 schreef RayMania het volgende:
[..]
Wij hebben de laatste tien jaar nou niet echt fantastische wedstrijden van Ajax' kant gezien.
Al heb ik ook genoten van PSV - Milan en AZ - Sporting (2005).
Dat mag ik hopen ja!quote:Op zaterdag 13 september 2008 16:46 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik zeg wij gaan vandaag winnen!
Dat waren wel prachtige wedstrijden allemaal ja. Al was AZ-Sporting ook erg spannend en Arsenal - Liverpool vorig jaar (dacht ik) was geniaal.quote:Op zaterdag 13 september 2008 16:43 schreef sjimz het volgende:
[..]
Feyenoord-PSV, Liverpool-AC Milan en Liverpool-Alaves doen het voor mij.
Redelijk. De eerste poulefase was weinig aan, op de wedstrijden tegen Lyon na. De tweede poulefase was top (geen wedstrijd verloren), met als hoogtepunten Arsenal-uit (Nigel de Jong) en Roma thuis (goal van Litmanenquote:Op zaterdag 13 september 2008 16:47 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Jullie hadden aardige wedstrijden in dat jaar dat Milan jullie (onterecht) nekte in de laatste minuten toch?
Speelt niet.quote:Op zaterdag 13 september 2008 16:50 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Als greene speelt weet ik het nog niet
amenquote:Op zaterdag 13 september 2008 12:15 schreef Merkie het volgende:
Ik zou het niet weten. Hij zei het zeer stellig in ieder geval.quote:Op zaterdag 13 september 2008 18:54 schreef Dr.Crane het volgende:
Hoe weet Van Hooijdonk dat nou weer?Heeft z'n zeer goede vriend De Guzman hem dat verteld?
En jij bent een echte supporter?quote:Op zaterdag 13 september 2008 19:37 schreef Happel het volgende:
Vandaag geen wedstrijd in de Kuip voor mij. Geheel eigen keuze trouwens. Bedrijfsuitje gehad, echt geen fut meer nu. Zo maar eens slapen, denk ik.
gaanquote:Op zaterdag 13 september 2008 19:37 schreef Happel het volgende:
Vandaag geen wedstrijd in de Kuip voor mij. Geheel eigen keuze trouwens. Bedrijfsuitje gehad, echt geen fut meer nu. Zo maar eens slapen, denk ik.
Ik ben een supporter die moe is.quote:Op zaterdag 13 september 2008 19:39 schreef RayMania het volgende:
[..]
En jij bent een echte supporter?.
quote:Op zaterdag 13 september 2008 20:01 schreef Happel het volgende:
[..]
Ik ben een supporter die moe is te veel bier opheeft.
Als ik eerlijk ben speelt Feyenoord niet heel erg anders dan vorige week, het eerste half uur tenminste niet. Alleen Heracles was een stuk feller dan Feyenoord, en na de rode kaart zakte het elftal van Gertje als pudding in elkaarquote:Op zaterdag 13 september 2008 20:56 schreef Dr.Crane het volgende:
Ziet er een stuk beter uit dan de vorige wedstrijd. Slory geblesseerd.
Dat vind ik ook raar ja, het is een prima aanspeelpunt als 'ie goed staat, maar hij zal nooit dynamisch meevoetballenquote:Op zaterdag 13 september 2008 22:11 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Waar-om laat Verbeek Mols altijd zo onnodig lang staan. Hij staat nu alleen maar buitenspel en is overal te laat, breng dan Erasmus in.
Eerst donderdag nog tegen kalmar FFquote:Op zaterdag 13 september 2008 22:36 schreef TC03 het volgende:
Verdiende overwinning. Feyenoord speelde niet echt goed, maar dit is volgens mij voor het eerst dat er iets is wat lijkt op een basisteam. De voorbereiding begint pas nu eigenlijk.
Ben benieuwd naar volgende week. Biseswar speelde prima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |