abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61854617
Die stoppen toch binnen 1 a 2 seizoenen.
  dinsdag 23 september 2008 @ 17:43:17 #102
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_61854981
Dat lijkt net het moment waarop Ricco aan zijn comeback begint en een Italiaans ploegje zoekt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_61855374
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 11:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Qua rondes zal hij daar wel zijn ding mogen doen, maar in "zijn" klassiekers denk ik niet dat Bettini en Rebellin hem gaan accepteren als derde kopman. Dat wordt hoogstens een semi-vrije rol die verandert in knecht van zodra het echt nodig is.

Ik weet niet of Dekker dat ziet zitten.
Ach het zijn 2 oude knarren dus misschien krijgt hij wel wat kansen. Daarnaast kan een jaar goed presteren als veredelde knecht z'n loopbaan best de benodigde doorstart geven.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_61855748
Asl hij volgend jaar met goede resultaten en geen gezeik doorkomt zullen er vast wel weer nieuwe ploegen zijn die hem willen.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_61855841
Voorspel nog een jaartje rust voor Dekker waarna hij de brui er aan geeft wegens motivatieproblemen. Ploegen worden opgeheven en die renners hebben zo goed als allemaal onderdak gevonden maar dat maakt het voor Dekker wel steeds lastiger om een nieuwe ploeg te vinden waar hij bij past. Een ploeg die hem de ruimte geeft zie ik niet zo snel, denk dat Dekker zich niet gaat schikken in een rol op het tweede plan.
pi_61859529
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 18:26 schreef Ericr het volgende:
Voorspel nog een jaartje rust voor Dekker waarna hij de brui er aan geeft wegens motivatieproblemen. Ploegen worden opgeheven en die renners hebben zo goed als allemaal onderdak gevonden maar dat maakt het voor Dekker wel steeds lastiger om een nieuwe ploeg te vinden waar hij bij past. Een ploeg die hem de ruimte geeft zie ik niet zo snel, denk dat Dekker zich niet gaat schikken in een rol op het tweede plan.
Maar Dekker heeft niet zo veel alternatieven. Op een gegeven moment zal hij zich toch moeten aanpassen, of zwerver worden. Hij zal uiteindelijk wel voor het eerste kiezen, misschien al wel meteen.
pi_61866246
Hij heeft inderdaad weinig keuze maar de meeste ploegen hebben ook weinig keuze. Hoeveel ploegen willen een renner binnenhalen die denkt dat hij al een vedette is? Natuurlijk heeft Dekker een paar leuke wedstrijden gewonnen en is hij in potentie een renner die een mooi voorjaar kan rijden.maar hij heeft net zo goed twee keer een groot deel van een seizoen verknald. Dat telt ook door bij de interesse van ploegen.
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:46:32 #108
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_61866390
Overigens is hij in Nederland en ook wat in België wel al een "grote naam" , maar ik kan mij best voorstellen dat hij voor een Spaanse of Italiaanse ploeg niet meer dan een "dertien in een dozijn" (ok misschien nog iets overdreven) renner is ...
Zouden ze bv bij pakweg Caisse D'Epargne een Thomas Dekker sportief hoger inschatten dan een Joaquin Rodriguez of Arroyo ? Ik durf het betwijfelen ....
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_61867781
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens is hij in Nederland en ook wat in België wel al een "grote naam" , maar ik kan mij best voorstellen dat hij voor een Spaanse of Italiaanse ploeg niet meer dan een "dertien in een dozijn" (ok misschien nog iets overdreven) renner is ...
Zouden ze bv bij pakweg Caisse D'Epargne een Thomas Dekker sportief hoger inschatten dan een Joaquin Rodriguez of Arroyo ? Ik durf het betwijfelen ....
Joacquim Rodriguez en Arroyo vind ik qua niveau nou niet direct vergelijkbaar. Joacquim is een prima coureur met een mooie erelijst. Hij won onder anderen al de Catalaanse Week, de Classica Primavera en het Spaans Kampioenschap. Dit seizoen werd hij 8e in de Gold Race, de Waalse Pijl en LBL en 6e in de Vuelta, ondanks het feit dat hij steeds in dienst reed van Valverde. Daarnaast pakte hij ook nog op indrukwekkende wijze die absurde rit in de Tirreno, waar de motors omvielen. Natuurlijk is Joaquim geen absolute top, maar een eenvoudige knecht is hij toch ook weer niet direct.
Schoenentellend ziekpubliek.
  † In Memoriam † woensdag 24 september 2008 @ 07:24:33 #110
135486 Manu82
How you doin'?
pi_61868694
Heb er niet echt vertrouwen in dat hij de juiste keuzes maakt....
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_61868814
Hij is natuurlijk wel een renner van naam.

Maar het lijkt me logisch dat hij nog niet kan worden vergeleken met een Bettini, Cancellara, Samuel Sanchez of zelfs een Voigt of O'Grady.

Dekker mag natuurlijk ambities koesteren, maar hij moet er zeker niet vanuit gaan dat als hij met een Bettini in de ploeg komt, hij meteen een gelijkwaardige status krijgt als de Krekel. Dat kun je alleen verdienen door heel veel goede uitslagen te rijden.
  woensdag 24 september 2008 @ 17:26:05 #112
pi_61881486
quote:
Op woensdag 24 september 2008 07:46 schreef Leatherface het volgende:
Hij is natuurlijk wel een renner van naam.

Maar het lijkt me logisch dat hij nog niet kan worden vergeleken met een Bettini, Cancellara, Samuel Sanchez of zelfs een Voigt of O'Grady.

Dekker mag natuurlijk ambities koesteren, maar hij moet er zeker niet vanuit gaan dat als hij met een Bettini in de ploeg komt, hij meteen een gelijkwaardige status krijgt als de Krekel. Dat kun je alleen verdienen door heel veel goede uitslagen te rijden.
Pakweg Bettini die je zelf noemt heeft die status zelf ook moeten verdienen door te knechten voor Bartoli en te bewijzen dat je beter bent dan je kopman ...
pi_61881926
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Pakweg Bettini die je zelf noemt heeft die status zelf ook moeten verdienen door te knechten voor Bartoli en te bewijzen dat je beter bent dan je kopman ...
Inderdaad.
pi_61893236
hij is nog jong de meeste wielrenners pieken pas rond hun 28ste!
hay hay
pi_61915645
Het nieuwste gerucht:

Dekker in spoor van Armstrong?
Door LEON DE KORT (AD)
VARESE - Na de nodige flirts met wielerploegen van allerlei pluimage lijkt er nu echt een overeenkomst voor de op een zijspoor geraakte Thomas Dekker in de maak. De Noord-Hollander, wiens contract vorige maand door Rabobank werd ontbonden, is heel nadrukkelijk in beeld bij Astana, de ploeg waar Lance Armstrong zijn carričre weer oppakt.
Teammanager Johan Bruyneel zei het gistermiddag aan de finishlijn van het wereldkampioenschap tijdrijden voor profs (winnaar: Bert Grabsch) niet zo expliciet, maar ontkende evenmin. Hij verklaarde in het Italiaanse Varese druk in de weer te zijn met ‘allerlei zaken’ en in die besprekingen figureert zeker de naam van Dekker.
Het is wel een intrigerende gedachte: de jonge Dekker straks aan de zijde van een Amerikaans fenomeen dat haast uit verveling in het zadel klimt. Die volgend jaar in de Alpen en Pyreneeën tegen het ranke achterwerk aankijkt van een Nederlander, zijn laatste loodsmannetje door de cols van de Tour de France. Volgens verscheidene goed ingevoerde bronnen is de transfer nabij.
Dat de voorzichtige manoeuvres achter de coulissen van de wielerscene elkaar momenteel in een razend tempo opvolgen, heeft alles te maken met de plotseling ontspoorde relatie tussen Alberto Contador en Astana.
Vreemd toch hoe abrupt een ogenschijnlijk standvastig wielerhuwelijk dikwijls kan eindigen. Zie de situatie rond Dekker: jaren aan een stuk het bewierookte talent dat weinig fout kon doen, en dan zomaar afgedankt.
De begenadigde Contador (25), winnaar van Tour, Giro en Vuelta binnen een tijdbestek van veertien maanden, schijnt de jongste weken zijn nieuw verworven status van superheld enigszins geforceerd uit te buiten binnen het gezelschap van Bruyneel. Die zou hem sterallures verwijten en slaagt er nog nauwelijks in tot de coureur door te dringen.
Daar bovenop komt de totaal onverwachte entree van Armstrong bij Astana, waardoor de hiërarchische verhoudingen drastisch worden herzien.
In de openbaarheid scheidden beide kampen de afgelopen dagen andere teksten af. Alle betrokkenen wekten in elk geval de indruk dat de ‘doorstart’ van Armstrong geen nare gevolgen hoefde te hebben. Zo zei Contador: ,,Mensen proberen een controverse tussen ons te creëren, maar ik sta echt niet onwillig tegenover de komst van Lance. Zijn komst zal mij alleen maar meer motiveren.
,,Natuurlijk zijn mijn doelen voor 2009 duidelijk. Het is zaak om daarover snel met Lance en de teamleiding van gedachten te wisselen.’’
Armstrong reageerde ten minste net zo lovend. ,,Ik kijk ernaar uit met hem te fietsen. Alberto is momenteel de beste wielrenner op de planeet. Dat moet iedereen begrijpen en respecteren. Ik weet niet zeker of ik wel zo hard kan rijden als hij.’’
Alle mooie woorden ten spijt is het natuurlijk een voldongen feit dat de zevenvoudige Tourwinnaar net als vroeger bij US Postal en Discovery Channel de regie weer strak in handen neemt. En ‘the Boss’ beult zich de komende tijd niet af om de tweede viool in ’swerelds voornaamste race te moeten spelen.
Voor Contador betekent het dat hij zijn ambities flink moet bijstellen. Logisch dat hij daar pijn van in zijn buik krijgt. Een breuk kan niet ver weg zijn.
Over een andere werkkring hoeft de Madrileen zich uiteraard weinig zorgen te maken. De teams staan voor hem in de rij sinds hij zich als een expert in de grote ronden presenteert.
Veruit de belangrijkste kandidaat om de duurste kracht van het peloton over te nemen, is het Russische Katusha, de formatie waar de geldbron onuitputtelijk lijkt. De afkoopsom kán gewoon geen probleem zijn.
Dekker? Die zal thuis, in het Italiaanse Lucca of bij zijn ouders in Dirkshorn, handenwringend de ontwikkelingen volgen. Hij is langzamerhand wel toe aan weer wat zekerheid.
  donderdag 25 september 2008 @ 21:35:16 #116
pi_61915710
Ergens kopman willen zijn en dan naar Astana gaan
pi_61915766
Tja, in de klassiekers zal hij volledig kopman zijn. Leipheimer, Armstrong en Klöden zullen op zijn hoogst nog een keer of twee echt in de Tour meedoen. Als Contador weggaat (een belangrijke als) dan is er op termijn best kans op een vrije rol/kopmanschap.
pi_61915916
Tsja, gaan we nu op elk gerucht speculeren? Lijkt me nogal voorbarig dit...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 25 september 2008 @ 21:42:48 #119
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_61915975
Anderzijds blijft het afwachten wat er gebeurt met Astana op 't moment dat Bruyneel stopt (zal wel samen met Armstrong zijn deze keer).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_61916606
Nu ik dit zo hoor lijkt het me een heel logische stap. Kleinere etappekoersen kan ie altijd als schaduwkopman meedoen aangezien de drie grote mannen (en als Contador weggaat nog steeds drie/Zubeldia reken ik daar niet bij) niet allemaal tegelijk meedoen. In ardennenklassiekers hebben ze geheel niemand. En in de tour? Tja, daar is z'n taak net als het bij Rabo was.
  donderdag 25 september 2008 @ 22:47:05 #121
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_61918663
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:58 schreef thettes het volgende:
Nu ik dit zo hoor lijkt het me een heel logische stap.
pi_61919716
quote:
Nu ik dit zo hoor lijkt het me een heel logische stap. Kleinere etappekoersen kan ie altijd als schaduwkopman meedoen aangezien de drie grote mannen (en als Contador weggaat nog steeds drie/Zubeldia reken ik daar niet bij) niet allemaal tegelijk meedoen. In ardennenklassiekers hebben ze geheel niemand. En in de tour? Tja, daar is z'n taak net als het bij Rabo was.
Inderdaad, een Tour rijden als knecht onder Armstrong is natuurlijk niet verkeerd Alleen maar een mooi leerproces toch?
Dan kan ie in het voorjaar mooi voor eigen kans gaan.
  donderdag 25 september 2008 @ 23:22:31 #123
pi_61919873
quote:
Je zit er ook nog met Brajkovic natuurlijk
pi_61921098
Ach, ik denk dat Thomas wat betreft grote rondes weinig te eisen heeft bij Astana inderdaad...

Maar ik denk dat het voor de klassiekers een prima keuze is, genoeg ruimte voor hem daarin denk ik.

Het zal dan vooral aan z'n eigen rijden liggen of hij in de toekomst kans maakt op een hoofdrol in één van de rondes, maar daar is hij nu nog lang niet aan toen sowieso vind ik.
Jack does it in real time...
pi_61921763
Goede ploeg, na CSC de beste keus wat mij betreft. Veel renners waar hij nog wat van kan leren en toch nog een beetje voor eigen kans gaan.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')