quote:Op vrijdag 5 september 2008 22:31 schreef FrankR het volgende:
Cervelo vind ik wel een goede ploeg voor Dekker
Franse ploegen willen juist graag veel franse rijders aangezien zij veel in eigen land rijden, daar de exposure hebben en daar betalen ze de renners ook naar. Aangezien Credit Agruicole er volgens mij mee ophoud komen daar een dozijn franse renners vrij. Ik den k eerder aan Quick Step of een Italiaanse ploegquote:Op zondag 7 september 2008 12:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien is er bij dat half dozijn Franse ploegen nog plaats, die hebben ze sowieso wel behoefte aan grotere namen. Maar het zijn natuurlijk Franse ploegen, dus die zullen dan weer heiliger zijn dan de paus en Dekker niet willen.
quote:MONACO - Het is een vreemde gewaarwording om nu al enkele maanden de druk van het moeten presteren in wedstrijden te missen. Normaal ben ik een renner die mijn seizoen tot en met de Ronde van Lombardije doortrekt en in die klassieker ook nog ambities koestert.
Hoewel ik dagelijks de discipline goed krijg opgebracht om te trainen, is het toch heel anders als je van wedstrijd naar wedstrijd leeft. Ik heb nu wel de tijd om de Vuelta a Espana goed te volgen.
En dan kan ik genieten van mijn oud-ploeggenoot Robert Gesink. Ik vind het knap hoe hij als 22-jarige zijn eerste ronde rijdt en halverwege de Vuelta op de zevende plaats in het klassement staat. Het kenmerkt het talent van Gesink die dit jaar een enorme stap heeft gemaakt.
Ik vind het jammer dat onze wegen zich scheiden. Met Robert kon ik het goed vinden en twee sterke Nederlanders in een Nederlandse ploeg is voor het publiek ook het mooiste. Om te presteren is dat ook het beste, want de een haalt de publieke druk bij de ander weg.
Als hij volgend jaar in de Tour start zal de Nederlandse media zijn prestaties met argusogen volgen, omdat hij de belangrijkste Nederlandse renner bij Rabobank is. Wanneer Gesink mij nog naast zich had gehad, was die aandacht meer verdeeld. Nu we straks voor andere ploegen uitkomen zal ieder apart beoordeeld worden.
Zelf hoopte ik dat we over twee à drie jaar met Rabobank met een grotendeels Nederlandse ploeg in de Tour van start zouden gaan. Met Gesink en ik als kopmannen voor het klassement, sterke jongens als Mollema en Boom in een vrije rol en andere landgenoten in dienst van ons. Ik denk dat je dan het echte oranje gevoel in juli zou creëren.
Dat Rabobank een beetje de uitstraling zou krijgen van het Nederlands voetbalelftal op een groot toernooi. Om die reden betreur ik het wel dat ik straks in een ander tricot rijd. Qua karakter zijn Gesink en ik anders. Dat maakt het voor de pers ook zo interessant om ons te vergelijken.
Ik ben iemand die mezelf druk oplegt. Als ik me goed voel en bepaalde ambities heb, dan schroom ik niet om die uit te spreken. Robert is daar veel voorzichtiger in. Hij is integer en spreekt de ambities die hij zeker heeft veel voorzichtiger uit. Je kan zeggen dat ik meer flamboyant ben en dat hij zich bescheiden opstelt.
Als ploegmaat heb je aan Gesink iemand waar je op kunt bouwen. In Luik-Bastenaken-Luik hadden we alle twee een vrije rol voor de finale. Op de laatste klim zakte hij er doorheen, waarna hij mij nog een extra duwtje gaf. Dat tekent zijn persoonlijkheid. We hadden allebei respect voor elkaar en dan voel je je als wielrenner ook goed aan.
Met zijn vierde plaatsen in Parijs-Nice en de Dauphiné Libéré zette Gesink dit jaar al een enorme stap. In Parijs-Nice was hij de beste man in koers. Het was zuur dat hij in een afdaling, ook niet mijn sterkste onderdeel, uit de leiderstrui werd gereden. In de Dauphiné toonde hij aan dat hij in het hooggebergte met de allerbesten meekan.
In de Vuelta lijkt Gesink echt aan te tonen dat hij de komende jaren een serieuze klassementsrenner voor de grote ronden wordt. In Peking zag ik het al, maar in de eerste week bewees hij ook in de Vuelta dat zijn tijdrit verbeterd is. Hoewel dit altijd een kleine handicap voor hem zal blijven, beperkt hij het tijdverlies nu al dusdanig dat het te overzien is.
Wanneer hij zich de komende week bij de eerste tien in de Ronde van Spanje handhaaft, heeft hij een prestatie van wereldformaat neergezet. Zelf verwacht ik voor het einde van deze maand mijn nieuwe ploeg bekend te maken. Het ziet er in ieder geval goed uit!
Ik vermoed dat Dekker zijn ploeg wel eens Garmin zou kunnen zijn. Saxobank nu Sastre, Larsson en andere weg zijn lijkt me ook een optie aangezien hij het wel goed kan vinden met de Schlecks volgens mijquote:Op vrijdag 12 september 2008 13:33 schreef marcodej het volgende:
Yep, ik denk ook niet dat hij problemen heeft met de renners daar, maar vooral de leiding van de ploeg...
Optimistquote:Op vrijdag 12 september 2008 14:00 schreef Bartoli het volgende:
dekker dan medekopman met Leukemans bij Vacansoleil... blijft niet veel anders meer over. Wil die weer met Cecco gaan werken zou die naar Lampre ofzo moeten. In Spanje lijkt me ook niet. Astana zit al vol. Milram zal ook wel niet. Franse ploegen en dekker zijn karakter botsen ook. Weinig keuze verder..
Zonde inderdaad, maar het zou ook betekenen dat ploegen Dekker niet betrouwbaar vinden, anders laten ze zo'n talent echt niet lopen...quote:Op vrijdag 12 september 2008 00:09 schreef marcodej het volgende:
Het zou toch te gek zijn, mocht hij geen team van niveau kunnen vinden...
Zo zonde van dat talent...:(
Dan zou hij ook wel terug mogen naar Cecchini, waar Kirchen nog steeds mee werkt (zou wel zo ongeveer de laatste zijn).quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:29 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ik vergeet Columbia nog, die willen wellicht nog een NL nu Knaven weg moet
Eens, heb ik ook al aangegeven in een eerdere post. CSC is een prima team voor zo'n talent, hij hoort thuis in zo'n topteam. Maar het is wel raar dat je weg gaat bij Rabo omdat je vrijheid daar ingeperkt werd om daarna bij een team als CSC te gaan rijden die de controle van rijders juist hoog in het vaandel heeft staan...quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:11 schreef rubbereend het volgende:bij Rabobank klagen over de controlle en dan naar CSC gaan
Controle heb je natuurlijk op verschillende manieren, misschien hebben ze bij CSC een manier waar hij zich niet aan stoort.quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:27 schreef marcodej het volgende:
[..]
Eens, heb ik ook al aangegeven in een eerdere post. CSC is een prima team voor zo'n talent, hij hoort thuis in zo'n topteam. Maar het is wel raar dat je weg gaat bij Rabo omdat je vrijheid daar ingeperkt werd om daarna bij een team als CSC te gaan rijden die de controle van rijders juist hoog in het vaandel heeft staan...
Het leek me al onwaarschijnlijk.quote:CSC gaat niet in zee met Thomas Dekker
De transfer van Thomas Dekker naar CSC is van de baan. Dat vertelde een woordvoerder van de Deense wielerploeg aan de NOS in het radioprogramma Langs de Lijn . Een woordvoerder van de wielerploeg gaf aan: "Wij kennen Dekker, hij is een goede renner, maar wij moeten ook denken aan de andere opties die we hebben."
Over de verdachte bloedwaarden die Dekker zou hebben zegt de woordvoerder: "Wij hoorden ook de verhalen. Wij hebben de UCI om uitleg gevraagd, en zij verzekerden ons dat er niets mis was met het bloed van Thomas Dekker."
Toch raar dat CSC bij de UCI heeft geïnformeerd als ze voor andere opties gaan.quote:Op woensdag 17 september 2008 15:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het leek me al onwaarschijnlijk.
Rabo zal het ook wel niet worden. Denk zelf ook niet dat hij naar een continental ploegje zal gaan. Maar dan blijven er niet zo veel over.quote:Op woensdag 17 september 2008 16:54 schreef TargaFlorio het volgende:
Welke ploegen hebben nu al laten weten geen interesse in Dekker te hebben? CSC, Garmin, Cervelo?
Misschien hebben ze een lijstje renners waarin ze geïnteresseerd zijn, en gaan ze eerst bij iedereen de bloedwaarden af om te kijken wie ze sowieso al kunnen wegstrepen. Hoeft op zich niet zo veel te zeggen.quote:Op woensdag 17 september 2008 16:18 schreef wimderon het volgende:
[..]
Toch raar dat CSC bij de UCI heeft geïnformeerd als ze voor andere opties gaan
misschien ook niet zo slecht, een jaartje proberen constant te presteren en te koersen en binnen alle controlles vallen dan zou hij het jaar erop veel makkelijker hogerop kunnen. Nu is hij toch een beetje bevlektquote:Op woensdag 17 september 2008 18:02 schreef Bartoli het volgende:
Denk dat Dekker een probleem heeft want buiten Columbia blijven niet veel opties meer over. Hij mag blij zijn als die nog bij Vacansoleil terecht kan
Skil heeft zich toch versterkt met wat fransen. Met de fransen in opkomst zoals Hupond en Hivert tot nu toe en met wat fransen die mss nog komen lijkt me PN wel zeker.quote:Op woensdag 17 september 2008 21:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat zie ik niet gebeuren, ik vraag me zelfs af of Skil zonder Lhotellerie nog wel zo zeker mag zijn van Parijs-Nice.
Vacansoleil lijkt me met Bozic, Vierhouten en Traksel al veel interessanter, ook kwalitatief.
Oh vast niet, je moet er wat bij gaan lobbyen. Een Vueltastart in Nederland met 5 Nederlandse renners aan de start levert veel minder publiciteit op dan met 10.quote:Op woensdag 17 september 2008 23:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Daar gaat Unipublic niet erg van onder de indruk raken.
Met Dekker erbij die dan in de Vuelta de enige grote ronde kan rijden en voor het klassement kan gaan, levert natuurlijk veel publiciteit op in Nederland. En veel belangstelling bij de etappes.quote:Op donderdag 18 september 2008 08:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh vast niet, je moet er wat bij gaan lobbyen. Een Vueltastart in Nederland met 5 Nederlandse renners aan de start levert veel minder publiciteit op dan met 10.
Maar goed eerst maar eens zien waar Dekker heen gaat.
quote:Op maandag 22 september 2008 20:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als hij zichzelf op basis van dit gesprek wil verkopen aan een ploeg, dan doet hij het vrij slecht.
Volgend jaar is niet aan de orde.quote:Op maandag 22 september 2008 21:03 schreef TargaFlorio het volgende:
Het lijkt me ook duidelijk dat hij nog geen contract heeft voor volgend seizoen.
Je zou ook doodgewoon zeggen dat er geen enkele grote ploeg interesse heeft. Of dat ze allemaal donders goed weten waarom ze hem niet moeten nemen blijkbaar ...quote:Op maandag 22 september 2008 21:03 schreef TargaFlorio het volgende:
Het lijkt me ook duidelijk dat hij nog geen contract heeft voor volgend seizoen.
Ik haat het mezelf te quotenquote:Op donderdag 18 september 2008 18:13 schreef TLC het volgende:
TD moet uitkijken dat zijn carriere niet vroegtijdig ten einde komt
Inderdaad. Als je puur kijkt naar z'n talent en resultaten van de afgelopen paar jaren (en dus geruchten links laat liggen) dan moeten de grote ploegen toch in de rij staan? Dat (b)lijkt niet het geval te zijn dus ploegen hebben twijfels bij de integriteit van Dekker.quote:Op maandag 22 september 2008 21:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je zou ook doodgewoon zeggen dat er geen enkele grote ploeg interesse heeft. Of dat ze allemaal donders goed weten waarom ze hem niet moeten nemen blijkbaar ...
Erg vreemd allemaal ... Hij maakt er zich vandaag niet minder verdacht op eigenlijk.
Ik had daar meer het gevoel bij dat hij het woord knechten een beetje de wereld uit wilde helpen.quote:Op maandag 22 september 2008 21:11 schreef Elwood1802 het volgende:
Meneer ging ook niet meer knechten
Wat een arrogant mannetje zegLekker ongeinteresseerd erbij zitten in je hippe shirt
Vent mag blij zijn als ie bij een kleine pro tour ploeg komt
Hier ben ik het wel mee eens, los van dat ik de kritiek op Veldhuis niet helemaal terecht vind.quote:Op maandag 22 september 2008 21:46 schreef wimderon het volgende:
Dekker![]()
Nederland kan niet omgaan met iemand als Dekker. Iedereen vond Van Eupen (zonder Dekker direct met haar te vergelijken) ook maar niks, maar die pakt niet voor niks goud. Maar jullie zien liever een Veldhuis begrijp ik.
Dekker naar Rock Racing dus? Ze hebben daar een voorkeur voor in opspraak geraakte renners.quote:Op maandag 22 september 2008 21:51 schreef Leatherface het volgende:
Maar goed, ook in wielrennen moet je je uiteindelijk toch conformeren. Niet per se aan het peloton, maar wel aan je werkgever.
Ach ja, kan ie daar samen in een Porsche olijke popkes spotten met Cipo.quote:Op maandag 22 september 2008 22:03 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Dekker naar Rock Racing dus? Ze hebben daar een voorkeur voor in opspraak geraakte renners.
En dan nog geen ploeg kunnen vinden...quote:Op maandag 22 september 2008 22:09 schreef du_ke het volgende:
Volgens mij valt het met dat eisenpakket nog wel wat mee als je hem zo hoort.
Ach het is nog geen januari, dat is ook allemaal onderdeel van het spel natuurlijk.quote:Op maandag 22 september 2008 22:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
En dan nog geen ploeg kunnen vinden...
Ik weet niet of dat eigenlijk wel z'n probleem is. Ik vraag mij af of we het niet eerder op z'n Boonen's / VDB's bij zijn " levensstijl " moeten zoeken. Hij werd hier afgelopen winter al meerdere malen met Boonen op een paar foute feestjes gesignaleerd hé ... (en beiden kennen de glamour van in Monaco ... )quote:Op maandag 22 september 2008 22:32 schreef Sjiznit het volgende:
Stelletje negatievelingen. Het lijkt net alsof jullie em allemaal al veroordeeld hebben voor het innemen van een hele drogisterij.
Ik hoop serieus dat hij weer een goede ploeg vind, want wat hij zei. Ik zie liever een Nederlander goed rijden in de Tour dan een Rus, no.
Ik denk dat hij nu wel even een klapje op zijn bips heeft gehad. Ik hoop dan ook dattie nu door heeft dattie toch echt iets moet veranderen en dat niet alles vanzelf gaat. Zoals ik hem daar zag zitten bij Holland Sport had ik het idee dat hij het afentoe toch ff flink moeilijk had met alles.quote:Op maandag 22 september 2008 22:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat eigenlijk wel z'n probleem is. Ik vraag mij af of we het niet eerder op z'n Boonen's / VDB's bij zijn " levensstijl " moeten zoeken. Hij werd hier afgelopen winter al meerdere malen met Boonen op een paar foute feestjes gesignaleerd hé ... (en beiden kennen de glamour van in Monaco ... )
Dat idee kreeg ik ookquote:Op maandag 22 september 2008 23:13 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Ik denk dat hij nu wel even een klapje op zijn bips heeft gehad. Ik hoop dan ook dattie nu door heeft dattie toch echt iets moet veranderen en dat niet alles vanzelf gaat. Zoals ik hem daar zag zitten bij Holland Sport had ik het idee dat hij het afentoe toch ff flink moeilijk had met alles.
quote:Op maandag 22 september 2008 23:42 schreef Tommeke het volgende:
Laten we hopen dat ie een mooie ploeg vind en dat ie z'n grote bek weer waar kan maken
dat hoop ik ook , want als dit blijft aanslepen zit je met een nieuwe VDB ...quote:Op maandag 22 september 2008 23:42 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Laten we hopen dat ie een mooie ploeg vind en dat ie z'n grote bek weer waar kan maken
Is die ploeg zeker van startrecht in de AGR, WP en LBL?quote:Op dinsdag 23 september 2008 01:43 schreef DutchSL het volgende:
Zijn woorden "in elk geval een grote ronde" (of iets in die trend) sterken mijn vermoeden dat hij naar een Italiaanse (of Italiaanse gerichte) ploeg gaat, iemand noemde al dat team van Bettini en Rebellin, dat lijkt mij inderdaad wel wat, dan rijd hij in elk geval "zijn" klassiekers en een grote ronde met de Giro.. .
Maar hij moet eerst maar zorgen dat hij mentaal in orde komt
Het verschil was dat VDB al wel wat gepresteerd had.quote:Op maandag 22 september 2008 23:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
dat hoop ik ook , want als dit blijft aanslepen zit je met een nieuwe VDB ...
Graag, twee geschikte ploegen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 01:19 schreef thettes het volgende:
Volgend jaar gewoon lekker Lampre of Liquigas?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |