Erg verleidelijk aanbod!quote:Op zaterdag 6 september 2008 01:19 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Kom hierheen en ontvoer de kleine vlekjespoes?![]()
Wat zijn de kosten voor het chippen?quote:Op zaterdag 6 september 2008 10:39 schreef Juup© het volgende:
[..]
Hangt van de dierenarts af. De DA waar mijn ouders heen gaan steriliseert voor ¤55,- en castreert voor ¤25,- en levert goed werk af. Doe daar ¤50,- aan entingen bij en je bent goedkoper uit.
Bij onze DA zouden wij duurder uit zijn (¤90,- sterilisatie, ¤50,- entingen).
Oeps, vergetenquote:Op zaterdag 6 september 2008 10:42 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Wat zijn de kosten voor het chippen?
Dat weet ik, maar het is voor ons geen optie. Als wij een beestje in huis nemen zullen wij het volledig verzorgen en niet onder garantie weer dumpen in het asiel. En het geld terugkrijgen en de kat houden hoeft van ons dan ook niet (kat houden wel dusquote:Op zaterdag 6 september 2008 11:48 schreef Dipkip het volgende:
Mijn asiel geeft wel garantie hoorals binnen een half jaar blijkt dat ie iets onder de leden heeft wat ie al gehad zou moeten hebben in het asiel, betalen zij je het geld wat de kat kostte terug.
Heb haar vandaag nog niet gezien, maar ja een kat kan een groot territorium hebben. Probeer er ook niet al te veel op te letten, want anders ga ik het katje lopen zoeken.quote:Op zaterdag 6 september 2008 11:56 schreef Rewimo het volgende:
Leuk speelkameraadje voor Theo hoor
't Is een prachtig beestjeKan me goed voorstellen dat het jullie aan je hart gaat dat ze letterlijk buitengesloten wordt door die mensen
Zo denk ik er dus ook over. Maar ik snap het asiel ook wel, want ze voorkomen er mee dat mensen die geen chronisch ziek dier willen het beestje in het bos zetten (want ze hebben betaalt voor de kat, en de dierenarts, en zien het niet zitten weer te betalen om van de kat af te komen) en als je de kat wel wil houden is het wel fijn dat ze iets doen om de kosten wat te verlichten. En ze voorkomen er wellicht claims mee ofzo. Ik weet het niet, ik heb het alleen te horen gekregen toen ik een heel oud beestje uit het asiel haalde. Die leefde op maar overleed na 5 maanden toch heel plotseling. Ik belde het asiel om ze dat te vertellen, omdat zij het arme ding zo lang in huis hadden gehad waren ze er ook best gek mee geweest, en toen vertelden ze dat. Ik heb ze het geld laten houden, asiels stromen niet bepaald over van het geld. Maar toen ik een paar maanden er na kwam kijken voor een nieuwe oude poes, wilden ze geen geld aannemen er voorquote:Op zaterdag 6 september 2008 11:59 schreef Juup© het volgende:
Dat weet ik, maar het is voor ons geen optie. Als wij een beestje in huis nemen zullen wij het volledig verzorgen en niet onder garantie weer dumpen in het asiel. En het geld terugkrijgen en de kat houden hoeft van ons dan ook niet (kat houden wel dus), al is het geld dan ivm de verzorging wel welkom.
Wat een lief beestje.quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:30 schreef Juup© het volgende:
[..]
Buiten:
[ afbeelding ]
Heel even binnen (nu is pas goed te zien dat onze katten toch wel een stuk groter zijn):
[ afbeelding ]
Zien wij af en toe nog lopen en spelen buiten. Gisteravond waren de moeder en het jongetje de poes aan het zoeken, maar ik had geen fut om ze aan te spreken. Het beestje krijgt van iemand in de straat eten en drinken dus het beestje zal niet omkomen van de dorst of honger.quote:
Ergens in Moerstraten geloof ik.quote:Op zaterdag 6 september 2008 16:35 schreef ferrari_rood het volgende:
waar zit die DA van je ouders dan? zo'n goedkope heb ik nog nooit gezien.
quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:24 schreef duivelin1 het volgende:
waarom nemen mensen een kat in huis als ze er niet voor willen zorgen? een nestje is natuurlijk ook erg leuk, dus sterriliseren zal er niet in zitten. Als ik moet komen catnappen moet je t maar ff laten weten
Precies mijn eerste gedachte...quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:24 schreef duivelin1 het volgende:
waarom nemen mensen een kat in huis als ze er niet voor willen zorgen? een nestje is natuurlijk ook erg leuk, dus sterriliseren zal er niet in zitten. Als ik moet komen catnappen moet je t maar ff laten weten
Nee. Onze katten zijn binnen katten en hebben een met schrikdraad omheinde tuin om zich uit te leven. Ons huis ligt aan een doorgaand voetpad waar de mensen uit de buurt veelvuldig gebruik van maken. De katten zitten graag voor het raam naar buiten te loeren, en als de kitten dat voor het raam zit kan ik mij indenken dat zij herkent wordt door de "eigenaars", en die ellende wil en kan ik niet aan.quote:Op woensdag 10 september 2008 08:06 schreef duivelin1 het volgende:
mogen jullie katten naar buiten? zo niet, hoe zouden die mensen erachter moeten komen dat friemel bij jullie zou zitten?
Heb ik al gedaan. Kunnen alleen wat doen als het beest aantoonbaar lichamelijk verwaarloosd wordt. Logischerwijze is geestelijk/emotionele verwaarlozing niet aan te tonen, en daar kunnen ze dus ook niets aan doen.quote:Op woensdag 10 september 2008 12:02 schreef Stali het volgende:
[..]
Precies mijn eerste gedachte....
Punt is dat je de situatie van deze kitten oplost maar niet het hele probleem.
Want wrs. nemen ze dan weer een ander katje en herhaalt het zich. En de kat is van een kind, die kun je weer niet zomaar afnemen. Dierenbescherming bellen is wel een optie maar of die er zoveel aan kunnen doen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |