abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61400361
Vanmorgen was ik in de tuin aan het werk, toen opeens een kleine lapjeskat kitten mijn werk wilde overnemen (bladeren opruimen). Beestje wilde sindsdien niet meer weg, en ik ben gaan vragen in de buurt van wie die kat was. Het is een kitten van ongeveer 3 maanden.

Het bleek dat de kitten van iemand in de buurt is en aangezien het beestje hier telkens bijna plat gereden wordt zijn wij bij die mensen aan de deur gegaan om te vragen of het beestje misschien ontsnapt was.
Er deed een man open en toen wij het verhaal vertelde zei hij "tja, laat maar lopen, wij kunnen/willen haar toch niet binnen hebben". Er wordt niet naar het beest omgekeken en het beestje mag dus niet binnen. Zat de gehele nacht te mauwen omdat zij werd opgesloten in de schuur. Nu het beestje vrij rondloopt is het gemauw over maar het beestje mag nog steeds niet binnen.Het beestje is heel lief en aardig, en wij hebben dus enorme moeite om het beestje niet binnen te nemen.
Het beestje is voor het kind van die mensen, maar verder wordt er dus niet naar omgekeken. Even later kwam de man met zijn zoontje naar buiten, en het zoontje wilde de kat aaien maar moest mee want moest blijkbaar naar school. Het poesje heeft keihard zitten mauwen omdat zij genegeerd werd en toen ik haar riep kwam zij als een bezetene naar ons toegerend. Had ik beter niet kunnen doen want nu wil zij niet meer weg bij ons uit de tuin.

Zielig vinden wij, want het beestje vraagt om aandacht en is niet bij ons weg te slaan (niet dat wij dat geprobeerd hebben).

Moeten ons nu heel sterk beheersen om het beestje niet in huis te nemen. De kat is simpelweg van die mensen ook al kijken ze er niet naar om. Stel dat wij de kat wel in huis nemen en de mensen willen haar terug dan is dat hun goed recht, want wie zijn wij om ons met de opvoeding c.q. verzorging van hun kat te bemoeien.

Moeilijk

Doet mij gelijk aan het verhaal van Conflict en Biancavia denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Juup© op 05-09-2008 13:32:36 ]
  vrijdag 5 september 2008 @ 13:35:46 #2
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_61400631
Dierenambulance/bescherming bellen en verhaal uitleggen? Eventueel ondersteunen met film/getuigen? Is weer wat werk, moet je er voor over hebben natuurlijk, maar is misschien wel beter voor t kitten.
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  vrijdag 5 september 2008 @ 13:35:54 #3
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_61400633
Zulke mensen verdienen dat beestje niet. Ik zou 'm dus lekker in huis nemen en evt een 'omgangsregeling' voor dat kind afspreken.
Ik ben een eckte rapnegert
pi_61400653
Ik moest ook gelijk aan het verhaal denken van die kat bij Biancavia. Lastig, ik zou volgens mij dat beestje al lang binnen hebben gelaten, één zielig miauwtje en ik ben overstag
Kan je het niet aan die mensen voorstellen, en dan zeggen dat dat zoontje het beestje gewoon bij jullie op mag zoeken?
Vivre
pi_61400679
-haha -

[ Bericht 80% gewijzigd door Litso op 05-09-2008 23:41:24 ]
*****Kraak........
  vrijdag 5 september 2008 @ 13:39:35 #6
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61400732
Ik zou toch met de man overleggen en vragen of hij de kitten geen nieuw huis wil geven waar hij wel naae binnen mag.
Kan dat joch de poes toch altijd komen aaien?
pi_61400838
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:35 schreef Koepert het volgende:
Dierenambulance/bescherming bellen en verhaal uitleggen? Eventueel ondersteunen met film/getuigen? Is weer wat werk, moet je er voor over hebben natuurlijk, maar is misschien wel beter voor t kitten.
Is door iemand anders al gedaan. Amivedi is ook al gebeld en die doen er allemaal niets aan omdat de eigenaar bekend is en het beestje er niet onverzorgd uitziet.
  † In Memoriam † vrijdag 5 september 2008 @ 13:44:17 #8
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_61400859
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:36 schreef Strychnine het volgende:
Ik moest ook gelijk aan het verhaal denken van die kat bij Biancavia. Lastig, ik zou volgens mij dat beestje al lang binnen hebben gelaten, één zielig miauwtje en ik ben overstag
Kan je het niet aan die mensen voorstellen, en dan zeggen dat dat zoontje het beestje gewoon bij jullie op mag zoeken?
Dan heeft Juup straks én een kitten én een zoontje erbij.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_61400889
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:44 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Dan heeft Juup straks én een kitten én een zoontje erbij.
pi_61400910
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:39 schreef SHE het volgende:
Ik zou toch met de man overleggen en vragen of hij de kitten geen nieuw huis wil geven waar hij wel naae binnen mag.
Precies, win-win situatie lijkt me.
Hoe wordt het beestje nu door de eigenaar gevoerd dan?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_61400955
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:39 schreef SHE het volgende:
Precies, lijkt me de beste oplossing. Dat kind heeft er zo ook niets aan, en het katje verdient veel meer. Klinkt ook niet alsof die man er veel problemen mee gaat hebben. Als je het via de dierenbescherming gaat spelen zet je misschien kwaad bloed.
pi_61400975
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:46 schreef Misstique het volgende:

Hoe wordt het beestje nu door de eigenaar gevoerd dan?
Een beetje kat weet zelf wel aan eten te komen.
*****Kraak........
pi_61401022
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:36 schreef Strychnine het volgende:
Heel eerlijk gezegd is het beestje al binnen geweest bij ons Onze katten vonden het schitterend maar de kitten vond het iets minder.

Wij gaan het beestje in de gaten houden, maar hebben het besluit genomen om haar niet (nogmaals) binnen te nemen. Wij willen sinds het verlies van Snuggles al heel graag een kitten, maar hebben dat niet gedaan. Nu raken wij helemaal in de war omdat het zo'n lief beestje is.

Wij gaan nu naar het asiel om te kijken voor een kitten om zo onze gevoelens te bevredigen
Tevens houden wij de kitten in de gaten, en waarschijnlijk ga ik ook weer bij de mensen aan de deur als het beestje toch echt onverzorgd blijkt te zijn en blijft (ken het beestje pas sinds vandaag, en dat van de verzorging heb ik van een katten liefhebbende buurvrouw gehoord die dus ook al de Dierenbescherming, Dierenambulance en Amivedi had gebeld). Misschien nemen wij haar dan ook wel in huis
  vrijdag 5 september 2008 @ 14:04:16 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61401373
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:35 schreef Koepert het volgende:
Dat dus! Asociaal zulke Tokkies! Laat-ie z'n kinderen ook buiten liggen?

Maak een foto van het beessie, en zet hem op Marktplaats als "gratis op te halen, goed tehuis gezocht"...

[ Bericht 1% gewijzigd door RemcoDelft op 05-09-2008 14:09:43 ]
censuur :O
pi_61401431
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 14:04 schreef RemcoDelft het volgende:

Maak een foto van het beessie, en zet hem op Marktplaats als "gratis op te halen"...
Dan komt het helemaal goed.
*****Kraak........
pi_61402229
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 14:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat dus! Asociaal zulke Tokkies! Laat-ie z'n kinderen ook buiten liggen?

Maak een foto van het beessie, en zet hem op Marktplaats als "gratis op te halen, goed tehuis gezocht"...
En laten dit soort problemen nou vooral ontstaan dankzij nestjes op marktplaats, zodat iedere mongool aan een huisdier kan komen.
pi_61406614
Het is nu gaan regenen en de kitten is nergens te bekennen. Ik heb contact opgenomen met de dierenbescherming maar die kunnen alleen helpen als er duidelijk sprake is van lichamelijke verwaarlozing. Wij gaan de kitten in de gaten houden en als dat zo blijkt te zijn neem ik weer contact op met de dierenbescherming. De dierenambulance komt sowieso niet omdat de eigenaar bij ons bekend is.

In tegenstelling tot wat ik eerder vermeld heb had een buurvrouw niet voor de kitten gebeld maar voor een andere kat, vandaar dat ik zelf ben gaan bellen.
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:12:50 #18
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_61406789
Waarom wil je dit kitten niet dan? Als je toch al op zoek was? Gewoon een vraag, hoor. Leek mij win win namelijk
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_61406799
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 14:32 schreef clumsy_clown het volgende:
En laten dit soort problemen nou vooral ontstaan dankzij nestjes op marktplaats, zodat iedere mongool aan een huisdier kan komen.
Goh, staan er tegenwoordig mongool-detectiepoortjes bij de deuren van asiels dan?
pi_61406858
Pics van de kitten zijn natuurlijk wel nodig om advies te geven. Snap je zelf toch ook wel?
pi_61406991
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:12 schreef Queen_Bee het volgende:
Waarom wil je dit kitten niet dan? Als je toch al op zoek was? Gewoon een vraag, hoor. Leek mij win win namelijk
Omdat deze kitten van iemand is die bij ons bekend is. Het beestje heeft in principe een huis, alleen wordt er zoals het er nu naar uit ziet niet of nauwelijks naar om gekeken. Als het beest er onverzorgd uit zou zien had ik de dierenambulance gebeld en het beestje op laten halen met ons adres erbij en dan niet gezegd wie de eigenaar is. Als de eigenaar er dan niet voor was gekomen dan hadden wij het beestje met liefde en plezier in huis genomen. Tevens vind ik het niets om het beestje in huis te nemen, en dat het zoontje het beestje dan ineens bij ons voor het raam ziet zitten, dan kan ik niet maken vind ik.
pi_61407005
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:13 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Goh, staan er tegenwoordig mongool-detectiepoortjes bij de deuren van asiels dan?
Dat helaas niet, maar er wordt doorgaans toch goed gekeken om de mensen een dier wel waardig zijn. Dat is nog steeds geen volledig kneus bescherming maar het is beter dan op Marktplaats e.d.
pi_61407113
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:20 schreef Juup© het volgende:

[..]

Omdat deze kitten van iemand is die bij ons bekend is. Het beestje heeft in principe een huis, alleen wordt er zoals het er nu naar uit ziet niet of nauwelijks naar om gekeken. Als het beest er onverzorgd uit zou zien had ik de dierenambulance gebeld en het beestje op laten halen met ons adres erbij en dan niet gezegd wie de eigenaar is. Als de eigenaar er dan niet voor was gekomen dan hadden wij het beestje met liefde en plezier in huis genomen. Tevens vind ik het niets om het beestje in huis te nemen, en dat het zoontje het beestje dan ineens bij ons voor het raam ziet zitten, dan kan ik niet maken vind ik.
Gewoon in huis nemen.
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
-geen browserverneukende links in je sig graag-
pi_61407166
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:13 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Helaas niet, maar het is toch een tikkie moeilijker, al is het maar financieel, om een kitten uit een asiel te halen, itt gratis kittens op Marktplaats.
pi_61407234
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:15 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Pics van de kitten zijn natuurlijk wel nodig om advies te geven. Snap je zelf toch ook wel?
Buiten:

Heel even binnen (nu is pas goed te zien dat onze katten toch wel een stuk groter zijn ):
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')