abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 september 2008 @ 12:45:09 #201
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_61471297
Ach, ik werd pas om half 12 wakker
[excuusmode]maar wel raar geslapen vannacht, veel wakker en de wekker van ging om 6 uur een paar keer af waar ik wakker van was[/einde excuusmode]
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_61471865
quote:
Op maandag 8 september 2008 11:22 schreef Diaan73 het volgende:
Nijna wat jammer dat de VK je nog niet verder kan helpen, worden een paar spannende dagen dus..... hoe voel je je nu?
Nog een keer gebeld omdat ik er geen goed gevoel bij heb en de indruk heb dat t toch meer wordt/werd... als het goed is belt vanmiddag de vk nog even terug.
Ik vind het heel lastig om niet te weten waar ik aan toe ben, het gevoel dat ik geen kant op kan ofzo.
Fake it till you make it...
pi_61472364
Nijna, ik ken je gevoel.
Ik had de eerste keer ook bloedverlies, de onzekerheid maakt je helemaal gek!
Doe rustig aan en vertrouw op je eigen lijf!
pi_61473293
Even een vraagje. Hebben jullie ook wel eens dat je de baby minder voelt? Normaal is onze uk 's nachts heel druk, afgelopen nacht niet, en vandaag ook nog niet veel gevoeld.. Net toen ik ging liggen en duwen aan m'n buik wel even een klein schopje, maar verder niet eigenlijk. Het voelt gewoon niet relaxed zo, maar aan de andere kant heb ik de uk wel iets gevoeld...
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 8 september 2008 @ 14:26:36 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61473528
Gewoon bellen Fuente.
Van de meeste mensen die ik hier gelezen heb met wat jij zei, zei de VK gewoon 'kom maar even langs'. Beter om je even gerust te laten stellen hoor!

Lees nu Nijna d'r laatste post pas. Wat rot joh. Heb je nog iets gehoord van de vk?
  maandag 8 september 2008 @ 14:43:57 #206
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_61473898
Jeetje Nijna dat het nog steeds niet minder is geworden zeg ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Al iets gehoord inmiddels?

Fuente wat BE zegt... gewoon even bellen. Ik ken het zelf niet trouwens....
Make love, not war ☮
pi_61475903
Fuente, even bellen hoor, ook omdat je schrijft dat het niet relaxed voelt.

De verloskundige heeft nog gebeld, snapte mn gevoel wel, maar kon op dit moment niet zo heel veel meer doen dan mn vragen beantwoorden (wat wel wat rust heeft gegeven) en zeggen dat we toch af moeten wachten.
Ik denk zelf dat het mis is, maar ondanks bloedverlies verder geen buikpijn en volgens de vk zou dat er dan wel bij horen. In elk geval donderdag echo daar, lief regelt dat hij mee kan dus dat is wel fijn. En verder wachten we maar af.
  maandag 8 september 2008 @ 16:34:58 #208
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_61476199
Fuente ik heb bij Kaith ook weleens met 38 weken 's avonds om 22.00 in het ziekenhuis gezeten omdat ik haar niet wakker leek te krijgen en ook de vk die gekomen was kreeg haar niet actief en douchen hielp niet en liggen niet en met de ctg en echo begon ze pas weer te buitelen. Beter een keer teveel dan te weinig is toch wel het devies van de meeste vk's.

Bedankt voor al jullie lieve reactie's overigens. Doet me erg goed dat ik wel gemist ben.
  maandag 8 september 2008 @ 17:01:28 #209
108648 cattie
lieve moeder
pi_61476736
Fuente, bij mij staat minder/niet voelen van de baby op het lijstje van "wanneer bellen?". Bellen dus, als je je er niet goed bij voelt.

Nijna, waarom krijg je donderdag pas de echo? Kon dat niet eerder? (Misschien ben ik verwend, maar als ik het ziekenhuis bel als er iets is, kan of moet ik direct komen en krijg ik een echo. Ik snap niet zo goed waarom men zwangere vrouwen dagen in spanning laat over zoiets.)

Ik heb weer flink last van mijn hormonen. Onredelijke buien, uitvallen en ik voel me een slechte moeder. Ive is vandaag opstandig (peuterpuber) en ik heb hem nu maar voor de tv gezet, dvd kijken, ik trok het even niet meer. En als ik nu 1 kind al niet trek, hoe moet dat straks met 2? Oooh, waar zijn we aan begonnen...
  maandag 8 september 2008 @ 17:21:54 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61477194
Nijna, wat rot dat je nou toch tot donderdag moet wachten...
pi_61478145
Cattie, ligt het aan de regio?
Emma had vanacht te kort geslapen en was dus om 10.oo uur al op,alleen maar nee en dreinen. Dus dan maar wat drinken en slapen.
Nou heb ik wel geslapen maar Emma niet.
En daarna naar mijn idee ook nog een halve kilo rundvlees verpest, het rook niet lekker . Ik moest nog boodschappen doen maar mijn zus kwam om samen met ons te gaan zwemmen. Ik heb huilend manlief maar opgebeld of hij boodschappen wilde doen.
Na een dikke knuffel van zus ging het ook wel weer. Toch gaan zwemmen en dat was best lekker, ik ga alleen niet meer van de glijbaan.
En lief zusje heeft her en der wat opgeruimd En het vlees staat weer op, misschien is het straks toch nog wel te eten.

En dan moet dat straks met 2

Lang leve de hormonen
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 8 september 2008 @ 18:11:52 #212
108648 cattie
lieve moeder
pi_61478372
Jelief, erg herkenbaar, ik heb ook huilend met manlief aan de telefoon gehangen...
* Cattie dreunt mantra op: het komt goed, het komt goed, het komt goed...
pi_61478675
tis een faaaaseeee
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_61478977
he mensen!

Hier weer even een updateje!

Luca heeft van 23 uur tot 04:00 uur geslapen, werd om 4 uur wakker omdat hij honger had, 20 cc gedronken en viel weer in slaap. Werd om 6 uur weer wakker, mocht weer 20 cc, schone luier en weer lekker geslapen. mannetje doet het goed, is 90 gram afgevallen dus viel de kraamzorg erg mee! meneer tilt zn hoofd op en legt em, weliswaar, beheerst weer terug, kan em maar 3 sec optillen ofzo hoor, dus geen 10 minuten mag nu naar de 30 cc.

Is in badje geweest, hoeft tot nu toe geen kruikje meer omdat zn temp goed blijft, en meneer poept en plast goed!

Hij is echt super! zo voorbeeldig en lief, als je hem vast hebt pakt ie je vinger helemaal vast en dan valt ie in slaap tegen je aan

Voor mij: Ik verlies amper bloed, ik heb maar 1 verband nodig per 8 uur, al verwissel ik het vaker ivm hygiene. Die ene hechting in mn schaamlip voel ik niets meer van, niets is blauw of dik. Mn baarmoeder is nu al 2 vingers onder mn navel en ook goed gekrompen.

gaat dus perfect!

Mn vriend heeft lekker nieuwe kleertjes maat 50 gehaald, had ie wat te weinig van, slingers, ballonnen, boodschapjes en heeft aangifte gedaan van ons mannetje

Oja dat kost hier trouwens geld

Ik ga zo even mijn kerel eten geven! en daarna pak ik tijdens GTST (dubbele aflevering ) een half glaasje rosé !

ps: fotos en verslag op www.lammy.babysite.nl
Als je vind dat tegenwoordig alles te snel gaat, moet je eens in de rij gaan staan bij het postkantoor....
pi_61480282
DC, klinkt heerlijk! Fijn hoor!

De baby liet zich hier afgelopen middag een paar keer iets voelen en net op de bank heel even flink.
Als ukkepuk vannacht weer zo rustig is en morgenochtend niet beter is dan bel ik vk. Ze waren vanmiddag alleen op hun spoednummer bereikbaar en aangezien ik de baby wel een aantal maal (licht) gevoeld heb, vond ik het ook weer geen spoed.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_61480914
het lijkt mij ook wel lang, hoor.. nog 11 weken thuis rondlopen... Ik probeer zo lang mogelijk door te werken, al weet je natuurlijk nooit wat er allemaal op je pad komt... Het plan is door te werken tot 4 weken voor de bevalling, wat zou betekenen dat ik eind november met verlof ga. Ben benieuwd of ik dat vol ga houden, maar we zullen zien!

Nijna hoe is het nu met de bloedverlies? Is het alweer wat minder? Vervelend dat je nou moet gaan zitten wachten tot donderdag...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_61482676
Nijna vervelend dat je nog tot donderdag moet wachten.
pi_61485026
Cattie, ze hebben niet eerder de mogelijkheid voor een echo. Ze hebben op woensdag wel spreekuur, maar blijkbaar is dan niet een van de 2 vk's aanwezig die kunnen echo-en.

Jose, het is nog steeds gelijk (laatste keer dat ik keek). Ik ben wel wat rustiger gelukkig nu. Voel me niet zo nerveus op het moment. Ik ga nu lekker mn bed opzoeken. Als ik meer weet horen jullie het wel.
pi_61485156
Nijna wat rot voor je dat je zo lang moet wachten

DC wat en ontzettend lief propje hebben jullie daar woooow, kan me voorstellen dat je helemaal op die roze wolk zit! En heeft je roseetje gesmaakt?
pi_61485235
Even snel voor bad en bed: de ontsluiting is nog geen cm meer . Volgens mijn vaste gyn zit ik op "een goeie vinger ontsluiting". Ze gaan me dus inleiden. Daarvoor moet ik donderdagavond binnen in het ziekenhuis . Er is nog altijd een kansje dat de baby vanzelf vroeger komt, maar zoals het er nu naar uit ziet, zal dat niet het geval zijn . Bah inleiden
  maandag 8 september 2008 @ 21:55:34 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61485336
He jakkes Liza... wat jammer dat het op inleiden uit lijkt te gaan draaien. Kan me voorstellen dat je dat niet zo leuk vindt.
Maar goed... het is nog geen donderdag he! Er zijn nog iig 3 dagen en 2 nachten te gaan.
  maandag 8 september 2008 @ 21:57:00 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61485400
Ow DC, wat een lief klein frummeltje is het!
pi_61485443
Balen Liza! Maar kan ontsluiting dan ineens weer weg zijn?
Mijn gyn zei destijds trouwens ook dat ik ruim een vinger ontsluiting had, en toen ze me gingen inleiden zei een andere gyn nog dat het lang ging duren omdat er nog helemaal geen ontsluiting zat.
(maar gelukkig viel het nog mee, totaal 5 uurtjes geduurd, van het aansluiten van het infuus totdat ik Meike op mijn buik had liggen) Maar wie weet, is je beebje lekker eigenwijs en komt hij of zij lekker uit zichzelf vandaag of morgen. Ik hoop het voor je!

Nijna, sterkte, wat balen dat je nog niet bent gerustgesteld dmv een echo...
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 8 september 2008 @ 22:01:42 #224
114177 Diaan73
pi_61485604
Nijna sterkte met die paar dagen wachten.

Liza, ze gaan vrij snel inleiden dus... enne ik vond inleiden helemaal niet vervelend. Bij mij ging het ook best snel... begon nl. smorgens helemaal potdicht en om half 5 smiddags had ik Twan op mn buik liggen.

Hier is de kooplust toegeslagen, heb al een aantal kleertjes besteld, gisteren rompertje, slabbetje en knuffel gekocht en vandaag nog even bij Prenatal mamamaandag!! een pakje maat 56 , flesje en een nappy wrapper:

Trouwens, ik werk tot 6 weken voor de bevalling, maar neem nog 1 dag extra vrij, zodat ik ong. op 7 weken kom werk al parttime, ik neem zo'n lange periode om voor mezelf nog even lekker wat rustig dingen te kunnen doen en even te genieten van alles. Na de bevalling slaat de drukte in alle hevigheid toe....
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † maandag 8 september 2008 @ 22:01:45 #225
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_61485606
quote:
Op maandag 8 september 2008 18:33 schreef DevilsChase het volgende:
een half glaasje rosé !
Zo ken ik je weer
Wanneer ga je een broodje filet american halen?
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  maandag 8 september 2008 @ 22:27:15 #226
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_61486586
DC, wat fijn dat alles zo goed gaat En wat een humpie is Luca

Liza Het kan nog hoor, ik duim voor je dat het alsnog spontaan begint.
Bij Finn was ik vrijdags 2 weken overtijd en moest ik naar het ziekenhuis om te worden overgedragen aan de gyn. Zaterdag om 07.00 moest ik me melden om ingeleid te worden en vrijdag op zaterdagnacht begon het alsnog vanzelf. Uiteindelijk me dus om 6 uur met flinke ontsluiting in het ziekenhuis gemeld (ziekenhuis was inmiddels wel verplicht) en zonder inleiding bevallen.

Nijna, wat vervelend dat de veloskundige je niet gerust heeft kunnen stellen en dat je pas donderdag een echo hebt. Veel sterkte met wachten

En volgensmij zijn cm's ontsluiting vrij subjectief. Volledige ontsluiting is ook niet perse 10 cm, maar betekent dat ze het groot genoeg inschatten voor het hoofdje om erdoor te passen. Kan dus afhankelijk van je baby ook 8 of 12 cm zijn
  maandag 8 september 2008 @ 22:59:53 #227
108648 cattie
lieve moeder
pi_61487664
Liza, is er een reden dat ze je al met 41 weken inleiden? Volgens mij komen er namelijk nog best wel wat baby's vanzelf in de 42e week. (Waaronder Ive)

Nijna, rot dat ze niet eerder plek hebben. Ik duim voor je.
pi_61488291
damn die rosé tikte aan!

Luca heeft net weer 30cc op en ligt nu heerlijk te slapen met een schone miniluier en een lekker pakje aan! Klein lief ventje .....
Als je vind dat tegenwoordig alles te snel gaat, moet je eens in de rij gaan staan bij het postkantoor....
pi_61490421
Hahaha dan kan je merken dat je geen alcohol meer gewend bent he

Ik heb op je site gekeken, want een ongelofelijk lief prulletje is Luca zeg
pi_61490486
Inderdaad, wat een schatje is Luca!!!

Succes Liza, hopelijk komt het toch nog vanzelf!
  dinsdag 9 september 2008 @ 07:48:59 #231
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61490715
Liza, ik zou op vrijdagochtend worden ingeleid op 42+2 nadat ik na 4 strip-pogingen nog steeds op een kleine cm ontsluiting zat. Op woensdagavond begon het toch nog uit zichzelf, misschien bij jou ook wel!

voor alle mama's die zo'n last hebben van hun hormonen, onzekerheid en hun lichaam.
.... met gevoel voor drama....
pi_61490750
Ik moet zo weer naar de VK, om 9 uur op 09-09. Is zelfs voor een zwangere vrouw niet te vergeten!
Ik krijg de uitslag van bloed prikken, dus zwangerschapsdiabetes en ijzer. Ben stiekem toch een beetje zenuwachtig! Verder voel ik baby heel goed, dus daar maak ik me (bijna) geen zorgen over.
pi_61490766
Hoe is het vandaag met jou Nijna?
En Liza, rommelt het al?

DC wat een ontzettend mooi mannetje is Luca!
pi_61491176
DC, je klinkt helemaal gelukkig als je zo over Luca vertelt

Liza, misschien dat het nog vanzelf begint, je hebt nog 2 dagen he!

Nijna, kun je niet in het ziekenhuis voor een echo gaan?? Onze VK doet geen echo's en ik moet altijd naar het ziekenhuis, dat is poliklinisch zeg maar. Hebben ze daar geen plaats vrij?
pi_61491706
Liza, balen dat de ontsluiting niet meer is geworden... Hopelijk dient beeb zich toch uit zichzelf nog aan voor donderdag...

Diaan, goed geshopt!!!

DC, wat klink je heerlijk trots . Mooi mannetje hoor.

Reinhilde, wat een handige tijd op een handige datum .

Koningin, hier doen ze wel zelf echo's en ik ben ook nog maar 7 weken en een dag of 2. Dus het is zelfs afwachten of er uberhaupt al hartactie te zien kan zijn zei de assistente. Afgezien van of het goed is. Ik wacht wel gewoon. Het is ook niet zo dat het consequenties heeft of er nu of donderdag pas een echo wordt gemaakt. Het enige wat zou schelen is dat het me misschien wat rust zou geven. Maar met wat afleiding komen we daar vast ook wel. Morgen is lief de hele dag thuis, scheelt ook. En mn beste vriendinnetje heeft aangeboden te komen als dat nodig is. En ik probeer me maar gewoon met de dagelijkse dingetjes bezig te houden, dan is de tijd het snelst voorbij.
pi_61491858
Liza, dat is balen. Nou maar hopen dat het toch spontaan eerder gebeurt.

DC, wat is ie een lievie!
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_61492051
Nijna, ik heb met 7,5 week een echo gehad met hartactiviteit.
Maar goed, ik zie dat je van alle kanten hulp krijgt om lekker relaxed te blijven tot donderdag! Sterkte.
pi_61492151
Met 7.2 weken zie je met een inwendige echo al wel hartactiviteit!

Liza, wat vervelend zeg Hopelijk komt het toch nog spontaan op gang!

Reinhilde, veel plezier bij de check up!
Sara
Merel
Ukje
pi_61492650
joepie alle nieuwe mama's en zwangere en iedereen die ik vergeet gefeliciteerd!
Hier gaat het wel redelijk. Zondag naar een tweedehandsbeurs geweest, leuke mobiel voor de box gekocht en veel leuke kleertjes, gisteren de kinderwagen besteld (mamaamaandag )
Ik voel de kleine regelmatig maar wel een beetje vaag nog, komt denk ik omdat de placenta aan de voorkant ligt. Verder is de misselijkheid weer terug na een week of 4 weg te zijn geweest dus dat is niet echt om blij van te worden maar goed. Vermoeidheid en hormoonuitbarstingen zijn wel veel minder geworden. Al met al mogen we niet klagen dus wat betreft de gezondheid, maar vandaag alleen nog maar gezeik op het werk en ik ben nog geen uur binnen dus heb een beetje een 'was ik maar in mn bed gebleven gevoel' Op deze manier tel ik wel af tot mijn verlof. aaaaaaaaaaadem in....
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_61492906
DC, wat geweldig om zo te lezen over jou en je ventje! Jullie zijn echt helemaal verliefd op elkaar hé. Wat een ongelofelijk schattig frummeltje ook .

Nijna, ik vind het stom voor je dat je moet wachten tot donderdag, maar ik duim voor je dat alles dan goed zal zitten (dat zal wel!).

Reinhilde, veel plezier bij de check-up. Krijg je nog een echo ook?

Estrys, hier ook zo'n (hormonale) baaldag. Kan spontaan beginnen janken. Baby die er nog steeds niet is, die inleiding. Ik voel me zo... mislukt. Klinkt waarschijnlijk ongelofelijk stom, maar ik snap het niet. Mijn lijf dat in 9 maanden getransformeerd is naar walvisformaat, 34 kg bijgekomen, megaheupen, megabuik, elke VK die me voor de eerste keer ziet schrikt zich rot: "wat een buik" en "wat een groot kind". Maar dan is die buik/dat lijf wel niet in staat om het kind er zelf uit te krijgen. I've had it .
Waarom trouwens op 41 weken: mijn gyn neemt het medische risico niet om te wachten tot 42 weken. Zeker omdat het dus zo'n groot kind is...
pi_61493321
He, Liza, kan het me voorstellen hoor! Een dikke knuffel vanaf hier, .

Zo, ik voel me helemaal fijn en opgelucht! Geen zwangerschapsdiabetes! Glucose was 5.2, hetzelfde als met 15 weken! Ook m'n ijzer was hetzelfde, 6.9. Prima dus! Ze vond dat de baby goed op groei lag, echt perfect zei ze. Ze denkt wel dat baby niet heel groot word (fijn!). Ik ben zelf geboren bij 42 wk 6 dagen, en was 'maar' 3310 gram. Lief was ook niet heel groot.

Conclusie: baby en mama doen het perfect
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:39:45 #242
114177 Diaan73
pi_61493373
Liza wel rpettig dat de gyn geen risico wil nemen.... sterkte met je baaldag!!

Reinhilde
Make love, not war ☮
pi_61493525
Oh, nog helemaal vergeten te vertellen: wsl ligt baby al ver ingedaald !! Alleen maar goed nieuws dus vandaag. Ben ook meteen luiers en zwitsal-spul gaan kopen .
pi_61493661
Gefeliciteerd Reinhilde!

Liza, zet hem op Moeten we er anders nog een paar clichés tegenaan gooien? 'er is er nog nooit één blijven zitten' enzo?

Ow en Reinhilde: Wij hebben ook heel veel luiers ( 3 hele pakken en ook nog 3 luiertaarten) gekregen. Gisteren voor het eerst zelf luiers moeten kopen, terwijl ze er wel heel hard doorheen gaan.
pi_61493885
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:50 schreef freecell het volgende:
Liza, zet hem op Moeten we er anders nog een paar clichés tegenaan gooien? 'er is er nog nooit één blijven zitten' enzo?
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:01:49 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61493938
Wel fijn dat de gyn met je meedenkt in die zin Liza, als je baby nu al zo groot is wil je echt niet nog een week wachten hoor!
Maar ja, leuk is het natuurlijk niet.

Reinhilde
pi_61493977
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:59 schreef OooLizaooO het volgende:

[..]

'Hij komt vanzelf als het zijn tijd is'
'Het kan nu nooit lang meer duren'
'Je hebt het meeste nu wel gehad'
'Straks mis je die buik, geniet er nog even van'

Ik heb in de laatste week diverse malen gehoord van mannen van middelbare leeftijd: 'ja, het gaat er lachend in, maar huilend weer uit'
Zomaar vanuit het niets
pi_61494106
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:03 schreef freecell het volgende:

[..]
Ik heb in de laatste week diverse malen gehoord van mannen van middelbare leeftijd: 'ja, het gaat er lachend in, maar huilend weer uit'
Zomaar vanuit het niets
Gatver
pi_61494141
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:01 schreef Brighteyes het volgende:
Wel fijn dat de gyn met je meedenkt in die zin Liza, als je baby nu al zo groot is wil je echt niet nog een week wachten hoor!
Maar ja, leuk is het natuurlijk niet.
Ja ik ben echt blij met mijn gyn. Heb het gevoel dat ze echt met me meeleeft. Toen ik daar gisteren weer op controle kwam en ik dus nog steeds niet bevallen was, zag ik echt het medelijden in haar ogen .
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:19:19 #250
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_61494319
Liza Niets mislukt aan dat lijf van jou hoor. Je kindje is super gegroeid en heeft het kennelijk zo goed naar z'n zin dat het wil blijven zitten. En bevallen met 40 weken is geen moeten he, alles tussen de 37 en 42 weken is normaal, dus je lichaam doet het prima.

Reinhilde, mooi dat alles helemaal super is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')