abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 september 2008 @ 23:36:32 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_61389575
quote:
Biopic over ‘bikkel’ Bart de Graaff
Als er één omroep is in Hilversum die z'n oprichter in ere houdt, is het BNN wel. Vorig jaar mei was zijn vijfjarige sterfdag reden voor allerlei BNN-presentatoren om even in de huid van Bart de Graaff te kruipen en ook eens een steen door de ruit te gooien bij een bekende Nederlander. Op 1 juni 2007 volgde, ook ter herdenking, de roemruchte Grote Donorshow, die zelfs een lemma op de Wikipedia opleverde. En nu dus de film Bikkel; een titel die verwijst naar de bijnaam van De Graaff.
Maar dit keer geen stoet van grappige, hondsbrutale of doortrapte acts van eenTeringtubbie. Integendeel. Regisseur Leo de Boer, eerder verantwoordelijk voor het kosmonautenverhaal The Red Stuff en de documentaire De Trein naar Grozny, maakte dit keer als basismateriaal gebruik van geluidsbanden van verschillende interviews die Bart de Graaff ooit gaf. Zo vertelt de kleine man als het ware zelf over zijn leven, zijn chronische nierziekte die ‘m telkens weer in het ziekenhuis deed belanden en een normale carrière in de zaak van zijn vader onmogelijk maakte. Maar ook over hoe hij tegenslagen wist te overwinnen.

Aad Nuis
Bijzonder is dat familie en bekenden bij het verhaal van De Graaff aanhaken. Zijn moeder Marjan, zijn zus Mirjam, maar ook z'n vriendin Valerie. Naar verluid komt zelfs Aad Nuis in de film aan het woord. Nuis, die vorig najaar november overleed, was degene die tien jaar geleden als D66-staatssecretaris BNN het bestel en de ether in hielp nadat de Graaff eerder bij Veronica de uitzendingen had ‘gekaapt', en toe was aan een meer serieus avontuur.
Voor BNN was het vanzelfsprekend dat de film over de op 35-jarige leeftijd overleden oprichter er zou komen. ‘Bart was een opvallende tv-persoonlijkheid met een ongekende energie, een onoverwinnelijk doorzettingsvermogen en een brutale manier van televisie maken. Hij wist dat hij niet oud zou worden en haalde daarom alles uit zijn korte lijf en korte leven. Het verhaal van Bart is een spannend jongensboek,'aldus BNN. ‘En het jongensboek genaamd BNN is nog steeds niet uit; elke uitzending is een nieuw hoofdstuk.'

Nieuw
De film van Leo de Boer, geproduceerd door Pieter van Huystee, biedt bovendien nieuws. ‘Zo wist ik bijvoorbeeld niet dat Bart gezond is geboren en dat hij op z'n vierde, vijfde jaar is geveld door het virus dat zijn leven zo'n bizarre wending heeft gegeven,' zegt Monique van Schendelen van MVSP publiciteit. Zij spreekt over een ‘heel erg mooi, gelaagd document', dat absoluut als ‘eerbetoon' voor Bart de Graaff bedoeld is. ‘Maar hij is ook interessant voor mensen die niet direct lid zijn van BNN. Er zit humor in en je ziet de enorme vitaliteit van die jongen. Een hele sympathieke, eigenwijze doordouwer,' aldus Van Schendelen. Op 1 september beleeft de film z'n première in Tuschinski in Amsterdam, vanaf 4 september draait Bikkel in een aantal filmtheaters in heel Nederland.
Ik kreeg hem met de post de film omdat ik BNN lid ben.
De NRC next gaf hem een 9 en de spits en de pers 4 vd 5 sterren. Ik heb hem gezien, hij is dat getal zeker wel waard.

Geweldige Docu. Anderen die hem al gezien hebben ?

Regie: Leo de Boer
Camera: Marco Nauta
Geluid: Wouter Veldhuis
Montage: JP Luijsterburg
Productie: Pieter van Huystee Film
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 4 september 2008 @ 23:38:52 #2
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61389626
oh hij is ook al op DVD? Aangezien hij zojuist in de bios is gelanceerd...
Is ooka l bekend wanneer ze hem uitzenden?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 september 2008 @ 23:40:00 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_61389653
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:38 schreef MikeyMo het volgende:
oh hij is ook al op DVD? Aangezien hij zojuist in de bios is gelanceerd...
Is ooka l bekend wanneer ze hem uitzenden?
Alle BNN leden kregen hem in de gekaapte veronica gids. Kortom alle BNN leden kregen een veronica gids waarin ook deze docu op dvd bijgevoegd was.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 4 september 2008 @ 23:45:32 #4
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_61389775
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:40 schreef borisz het volgende:
Alle BNN leden kregen hem in de gekaapte veronica gids. Kortom alle BNN leden kregen een veronica gids waarin ook deze docu op dvd bijgevoegd was.
Ik kreeg 'm ook. Op de Veronicagids stel ik sowieso geen prijs en van mijn BNN-donateurschap wil ik eigenlijk al jaren af. Kutomroep
Nog geen tijd gehad voor de dvd.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_61390591
Is tie leuk? Mooi, ff downloaden
pi_61390670
Ik heb de docu gister meteen gekeken, vond hem zeker erg mooie docu en kwamen wel dingen naar voren die ik nooit geweten had over zijn ziekte etc.

Vind ook een geweldig figuur Bart de Graaf.
............................
  Redactie Frontpage vrijdag 5 september 2008 @ 00:33:38 #7
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_61390727
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:40 schreef borisz het volgende:

[..]

Hier niet gekregen, wel zelf gedownload. Goed docu. Mooi en ontroerend. Helaas hier en daar ook kitch, de nagespeelde scemes in t ziekenhuis met een fake Bart.
  Redactie Frontpage vrijdag 5 september 2008 @ 00:34:17 #8
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_61390745
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 00:25 schreef Snever het volgende:
Is tie leuk? Mooi, ff downloaden
Nee, niet leuk, wel ontroerend.
  Redactie Frontpage vrijdag 5 september 2008 @ 00:35:50 #9
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_61390769
Wat wel raar is dat ze de docu een jaar op de plank hebben laten liggen, de opnames waren al okt vorig jaar afgerond
  vrijdag 5 september 2008 @ 00:35:51 #10
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_61390770
Kreeg 'm ook binnen via de gekaapte Veronicagids door BNN (als BNN-lid). Lijkt me een interessante docu. TVP voor als ik 'm binnenkort in den DVD-speler heb geduwd.
  Redactie Frontpage vrijdag 5 september 2008 @ 00:36:46 #11
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_61390788
Zal Mirjam eens vragen dan, ze is lid namelijk. Welke week VOO gids? Deze week?
  vrijdag 5 september 2008 @ 00:39:22 #12
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_61390845
Ja, kwam dinsdag ofzo binnen. Met Scarlett Johansson op de voorkant in ieder geval.
  Redactie Frontpage vrijdag 5 september 2008 @ 00:39:44 #13
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_61390850
Hmmm vreemd.
  Redactie Frontpage vrijdag 5 september 2008 @ 00:42:47 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_61390900
Het viel me op btw aan de docu dat Bart, Mirjam en de moeder alleen gelukkig met elkaar waren. Ze kunnen alledrie geen relaties onderhouden.
  vrijdag 5 september 2008 @ 06:55:42 #15
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61392373
tiefus, de dvd rips zwerven in talrijke getalen rond...

*binnenhaalt
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61392417
ik heb heul geen veronica gids gehad, maar die zal wel op m'n oude adres liggen denk ik

anyway, eergisteren gezien, en hij was ok
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_61393459
Kreeg hem ook van de week binnen, wilde net afstappen van mijn BNN lidmaatschap waar je echt geen bal aan hebt, maar goed nu de dvd gekregen, blijf toch nog wel ff bij die lui hangen,

mooie docu trouwens! die zus is echt een top wijf...
  Redactie Frontpage vrijdag 5 september 2008 @ 10:19:04 #18
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_61395123
Je zoon Bikkel noemen, kan dat zomaar in Nederland?
pi_61395188
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:57 schreef 7eVeNL het volgende:
Kreeg hem ook van de week binnen, wilde net afstappen van mijn BNN lidmaatschap waar je echt geen bal aan hebt, maar goed nu de dvd gekregen, blijf toch nog wel ff bij die lui hangen,

mooie docu trouwens! die zus is echt een top wijf...
Ze hebben binnenkort weer meer leden nodig, dus blijf nog ff hangen

Heb de DVD ook binnengekregen van de week samen met de VOO gids. En toen kwam het besef dat ik al 10 jaar lid ben van BNN .
pi_61396362
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:19 schreef SunChaser het volgende:
Wrm niet, zijn geen regels meer echt voor volgens mij tegenwoordig.

Desnoods noem je zoon, Pizza of Hond etc.
............................
  Redactie Frontpage vrijdag 5 september 2008 @ 11:15:21 #21
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_61396610
Leuk als je een tweeling hebt, Bikkel en Smikkel
pi_61401271
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 00:35 schreef SunChaser het volgende:
Wat wel raar is dat ze de docu een jaar op de plank hebben laten liggen, de opnames waren al okt vorig jaar afgerond
Ter ere van het 10-jarig bestaan van BNN.

Ik ben ook lid.
pi_61401946
Het Nederlands recht stelt geen eisen aan de voornaam. De enige beperkingen zijn dat het geen familienaam mag zijn (een gebruikelijke achternaam dus) en dat het niet beledigend of grievend mag zijn. Bikkel is dus geen probleem. Smikkel ook niet.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  vrijdag 5 september 2008 @ 14:29:57 #24
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_61402159
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:19 schreef SunChaser het volgende:
Ken je Bart Chabot?
The short weekend begins with longing...
  zaterdag 6 september 2008 @ 00:56:13 #25
88233 Steve
Still the best.
pi_61419264
Heb hem ook meteen gekeken toen ik hem bij de Veronicagids zag. Mooie documentaire, leuk om die zus zo eens over Bart te zien praten.
"Atb is lief, groetjes Peri."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')