Behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst...quote:Op woensdag 10 september 2008 11:40 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Had ik hem ook gevraagd; Hij zei dat de euro vorig jaar rond de 1.8 turkse lira waard was en nu rond de 1.75. De waarde van de euro tov de ytl was ook nog eens gedaald.
Wat zou het risico zijn als je het bijvoorbeeld een jaartje laat staan? Ik zie de euro niet opeens veel meer waar worden, integendeel.quote:Op woensdag 10 september 2008 12:01 schreef Brad het volgende:
[..]
Behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst...
Het gaat om het risico, niet om de daadwerkelijke waardedaling.
In 2008 zat een ‘dal’ van 20%. Is altijd maar afwachten natuurlijk.quote:Op woensdag 10 september 2008 12:55 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Wat zou het risico zijn als je het bijvoorbeeld een jaartje laat staan? Ik zie de euro niet opeens veel meer waar worden, integendeel.
Datum wisselkoers YTL / Euro Dollar / Euroquote:Op woensdag 10 september 2008 13:21 schreef Aether het volgende:
[..]
In 2008 zat een ‘dal’ van 20%. Is altijd maar afwachten natuurlijk.
Ik heb een mailtje gestuurd naar DNB en kreeg hierop het volgende antwoord:quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik vraag me af hoelang het garantiestelsel nog intact blijft, met al die prijsvechters. Het zou me niet verbazen als Rabo er binnenkort uitstapt, samen met ING c.s., SNS, en Fortis cs.
Die grootbanken staan nu via de collectieve garantieregeling garant voor goedkoope funding van hun zwakke broertjes.... Heemskerk (bestuursvoorzitter Rabo) hinte laatst al op zoiets.
Ik geloof serieus dat het depositio grarantie regeling haar langste tijd gehad heeft. Ik zo bij NIBC dan ook echt alleen maar geld op een direct opeisbaar tegoed zetten.
Oud nieuws. Geen tijd genomen om het topic even door te lezen? Dan had je o.a. kunnen zien dat de OP al lang is aangepast.quote:Op woensdag 10 september 2008 17:43 schreef MCH het volgende:
Bij NIBC krijg je nu dezelfde rente als bij Icesave
Meh meh meh, las het vandaag pas in het Financieel Dagblad.quote:Op woensdag 10 september 2008 18:17 schreef RJD het volgende:
[..]
Oud nieuws. Geen tijd genomen om het topic even door te lezen? Dan had je o.a. kunnen zien dat de OP al lang is aangepast.
Interessant, ik ben gek op Nieuw Zeeland!quote:Op woensdag 10 september 2008 10:49 schreef TeenWolf het volgende:
Ik hoorde een paar dagen terug van een collega die trouwens ook gewoon een nederlander is dat hij zijn spaargeld op een turkse staatsbank in turkije heeft gestort met rond de 14% rente. Hij zei dat de euro vorig jaar rond de 1.8 turkse lira waard was en nu rond de 1.75. Hij had vorig jaar 10.000 euro spaargeld gestort, dus ongeveer 1300 euro rente ontvangen na rentebelastingaftrek en daardoor een gratis vakantie beleefd.
Ik ga om het jaar wel op vakantie naar turkije (marmaris), nu zit ik te denken om mijn 5000 euro spaargeld te beleggen daar in een turkse bank, nog meer mensen met dit idee.
Landen met de hoogste rente op spaarrekeningen
Turkije 13,42 %
IJsland 10,90 %
Zuid Afrika 9,27 %
Nieuw Zeeland 7,09 %
Hongarije 6,98 %
ik predik ook geen paniek, hoewel een beperkte one-liner van de DNB wel zrogen baart m.b.t. de juridische vaardigheden van haar medewerkers.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:25 schreef RJD het volgende:
[..]
Ik heb een mailtje gestuurd naar DNB en kreeg hierop het volgende antwoord:
Hartelijk dank voor uw e-mail van hedenochtend. Naar aanleiding daarvan informeer ik u als navolgend.
In het Staatsblad nr 507 van 12 oktober 2006 vindt u de tekst: Besluit van 12 oktober 2006, houdende regels met betrekking tot verscheidene prudentiële maatregelen, het beleggerscompensatie- en het depositogarantiestelsel op grond van de Wet op het financieel toezicht (Besluit bijzondere prudentiële maatregelen, beleggerscompensatie en depositogarantie Wft).
Verder vindt u het depositogarantiestelsel eveneens terug in de Wet op het financieel toezicht afdeling 3.5.6.
Hieruit kunt u opmaken dat banken niet zomaar kunnen besluiten uit het depositogarantiestelsel te stappen.
Kortom... geen reden tot paniek.
En ook: stel dat dit kan gebeuren, wat gebeurt er dan met je lopende deposito's? Blijven die wel "gedekt" gedurende de looptijd? Ik mag toch aannemen van wel!quote:Op woensdag 10 september 2008 20:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
- kan een bank uit het depositograntiestelsel gegooid worden als het de status van kredietinstelling verliest;
- kunnen wetten veranderd worden, en dat worden ze in de regel als het verbond van banken druk zet.
5,5% geldt ook voor 9 maanden. Dus dat heb ik maar gedaan.quote:Op woensdag 10 september 2008 19:54 schreef ryan_atwood het volgende:
Vanaf vandaag is de 5,5% rente op 6maands deposito bij ATbank ingegaan. Meteen maar even 10k neergezet
quote:Op donderdag 11 september 2008 04:12 schreef darktower het volgende:
[..]
5,5% geldt ook voor 9 maanden. Dus dat heb ik maar gedaan.
De rente wordt natuurlijk per dag berekend, dat jaar moet je loslaten als referentie.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:18 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
hoe zit dat? stel je voor je stort 10.000 euro, krijg je dan na 9 mnd vast al gelijk 550 euro? Of mag je na 9 mnd geld van je rek. halen, maar krijg je pas na 12 mnd 550 euro.
Je krijgt ook geen 550 rente maar (550 x (9/12))quote:Op donderdag 11 september 2008 15:18 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
hoe zit dat? stel je voor je stort 10.000 euro, krijg je dan na 9 mnd vast al gelijk 550 euro? Of mag je na 9 mnd geld van je rek. halen, maar krijg je pas na 12 mnd 550 euro.
Rentepercentage is op jaarbasis. Bij sommige banken wordt de rente periodiek uitbetaald (rente op rente), bij andere niet. Als dit niet het geval is krijg je na 9 maanden ¤412,50.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:18 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Zelfs dat niet, want je krijgt de rente per maand.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:40 schreef Aether het volgende:
[..]
Rentepercentage is op jaarbasis. Bij sommige banken wordt de rente periodiek uitbetaald (rente op rente), bij andere niet. Als dit niet het geval is krijg je na 9 maanden ¤412,50.
wordt die 44.72 niet aan de 10.000 toegevoegd. Dus rente op rente?quote:Op donderdag 11 september 2008 16:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zelfs dat niet, want je krijgt de rente per maand.
Bij 10.000 euro inleg krijg je dus per maand 10000*1.055^(1/12)-10000=44,72 euro rente.
Op de site van ATB:quote:Op donderdag 11 september 2008 16:33 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
wordt die 44.72 niet aan de 10.000 toegevoegd. Dus rente op rente?
http://www.atbank.nl/nl/particulieren/atbinternetdepositos.html (onderaan)quote:Rentevergoeding vindt maandelijks plaats en wordt bijgeschreven op de ATB Internet Spaarrekening.
ik heb net een bedrag ingelegd (5,5% voor 6 maanden). In de bevestiging staat dat de rente elke maand uitbetaald wordt naar de normale internetspaarrekening. Aan het einde van de looptijd wordt het bedrag automatisch weer naar de normale rekening gestort.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:18 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |